Witam,
Krótki opis usterki: aktywny błąd P2238 (sonda lambda), częste wypalanie DPF (co jakieś 40-60km).
Przypuszczam, że usterka sondy lambda, nie załącza, albo nie kończy wypalania DPF.
Miał ktoś podobny przypadek?
Pozdrawiam i dziękuje za ewentualne porady
zenek
Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
A poziom oleju w silnika nie podniósł się?, ja dziś oddaĺem auto na pranie dpf, auto wypalało mi dpf ok co 50km i podniósł sie poziom oleju, z tego co gosciu sprawdzał przepustowosc spalin przy jezdzie 2/3 ok 4tys obr 120 co powinno być po wypaleniu 20/30.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Dla uściślenia nie przepustowość tylko różnica ciśnień na DPF. Przepustowość to on może zmierzyć jak wyciągnie filtr i założy sobie na maszynę nie na aucie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Dzięki Adam za poprawienie, dziś będę miał czarno na białym jesli chodzi o dpf bynaajmniej mam taka nadzieje
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Wypalanie co 50 km? To jet niemożliwe. Jeżeli tak jest szukaj przyczyny w silniku.
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Dzięki za rady Panowie
Po wymianie sondy lambda błąd (P2238) jest nieaktywny. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, po wymianie sondy, przejechaniu (może) 100-200km,
wykręceniu sondy, była ona mocno okopcona sadzą. Po montażu wyczyszczonego DPFa sondy jeszcze nie sprawdzałem.
Poniżej kilka info odnośnie waszych pytań:
Po pierwsze: poziom oleju jeżeli się podniósł, to nieznacznie (może 2mm). Staram się, żeby jeżeli wypalanie się już zacznie, to żeby dobiegło końca
(mimo dość częstej procedury).
Po drugie: wysłałem DPFa do czyszczenia:
Stwierdzili, że: przepustowość filtra: przed = 68%, po = 98% - tutaj chyba chodzi o wartości przed i po czyszczeniu,
pomiar ciśnienia: przed = 22 mbar, po = 3 mbar
przeważający rodzaj zanieczyszczeń: sadza, popioły.
Byłem w serwisie KIA w Lublinie (zamawiałem uszczelki na dpf), doradca serwisowy stwierdził, że nie ma potrzeby nic kasować/zmieniać w
komputerze silnika po wymianie/czyszczeniu DPF. A może się mylił? W niektórych autach konieczna jest jakaś zmiana w sterowniku silnika, po
wymianie/czyszczeniu DPF. Jakie wy macie z tym doświadczenia?
Po trzecie: po montażu wyczyszczonego filtra wypalanie mam dalej co jakieś 50-70 km.
Kupiłem na szybko ELM327, żeby podejrzeć temp. przed DPF. Jeżeli wypalanie w toku, temp. rośnie ( z tej normalnej podczas jazdy - 260-360 stC),
do max, 630-650 stC podczas wypalania. U mnie ma to troszkę dziwny przebieg. Podczas wypalana temp. zmienia się w zakresie ok. 540 - 650 stC. Moje pytanie, czy w trakcie właściwego wypalania, temperatura ta nie powinna być w miarę stała, na jednym poziomie?
No i kolejne pytanie: zna ktoś rzeczywiste wartości sygnału z czujnika różnicy ciśnień na DPFie (chodzi mi o napięcie na przewodzie sygnałowym)
U mnie wygląda to następująco (pomiary robiłem na postoju, bez obciążenia silnika- luz i tylko zmiana obrotów silnika):
900 (obr/min) - 1,05 (V)
2000 - 1,14
3000 - 1,2
4000 - 1,32...1,39
Ostatnie pytanie, jaka jest szansa,że lejące wtryski/zabrudzony zawór EGR mają na to wpływ?
Dodam, że ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy z prędkością 60-80km/h autko delikatnie poszarpuje (zamierzam sprawdzić sitko w zbiorniku paliwa)
Pozdrawiam Wszystkich
Dzięki za podpowiedzi
Zenek
Po wymianie sondy lambda błąd (P2238) jest nieaktywny. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, po wymianie sondy, przejechaniu (może) 100-200km,
wykręceniu sondy, była ona mocno okopcona sadzą. Po montażu wyczyszczonego DPFa sondy jeszcze nie sprawdzałem.
Poniżej kilka info odnośnie waszych pytań:
Po pierwsze: poziom oleju jeżeli się podniósł, to nieznacznie (może 2mm). Staram się, żeby jeżeli wypalanie się już zacznie, to żeby dobiegło końca
(mimo dość częstej procedury).
Po drugie: wysłałem DPFa do czyszczenia:
Stwierdzili, że: przepustowość filtra: przed = 68%, po = 98% - tutaj chyba chodzi o wartości przed i po czyszczeniu,
pomiar ciśnienia: przed = 22 mbar, po = 3 mbar
przeważający rodzaj zanieczyszczeń: sadza, popioły.
Byłem w serwisie KIA w Lublinie (zamawiałem uszczelki na dpf), doradca serwisowy stwierdził, że nie ma potrzeby nic kasować/zmieniać w
komputerze silnika po wymianie/czyszczeniu DPF. A może się mylił? W niektórych autach konieczna jest jakaś zmiana w sterowniku silnika, po
wymianie/czyszczeniu DPF. Jakie wy macie z tym doświadczenia?
Po trzecie: po montażu wyczyszczonego filtra wypalanie mam dalej co jakieś 50-70 km.
Kupiłem na szybko ELM327, żeby podejrzeć temp. przed DPF. Jeżeli wypalanie w toku, temp. rośnie ( z tej normalnej podczas jazdy - 260-360 stC),
do max, 630-650 stC podczas wypalania. U mnie ma to troszkę dziwny przebieg. Podczas wypalana temp. zmienia się w zakresie ok. 540 - 650 stC. Moje pytanie, czy w trakcie właściwego wypalania, temperatura ta nie powinna być w miarę stała, na jednym poziomie?
No i kolejne pytanie: zna ktoś rzeczywiste wartości sygnału z czujnika różnicy ciśnień na DPFie (chodzi mi o napięcie na przewodzie sygnałowym)
U mnie wygląda to następująco (pomiary robiłem na postoju, bez obciążenia silnika- luz i tylko zmiana obrotów silnika):
900 (obr/min) - 1,05 (V)
2000 - 1,14
3000 - 1,2
4000 - 1,32...1,39
Ostatnie pytanie, jaka jest szansa,że lejące wtryski/zabrudzony zawór EGR mają na to wpływ?
Dodam, że ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy z prędkością 60-80km/h autko delikatnie poszarpuje (zamierzam sprawdzić sitko w zbiorniku paliwa)
Pozdrawiam Wszystkich
Dzięki za podpowiedzi
Zenek
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 21:36
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 2013 XL 2,0 CRDI 184 PS automat
- Lokalizacja: Głogów
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Mam pytanie z rodzaju "podstawowe". Nie znam się za bardzo na tym, ale często widzę wpisy typu : "auto wypalało mi dpf ok co 50km".
Jak to stwierdzacie ? Czy jest jakaś kontrolka, która oznacza, że DPF akurat jest wypalany ? Czy tylko jakieś oznaki w chwilowym spalaniu, czy spadku mocy ( ale przecież to nie jest precyzyjne i można tylko przypuszczać że może to akurat wypalanie ) ?
I tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie : jak wypalić filtr DPF w KIA ( konkretny przepis ) ?
Jak to stwierdzacie ? Czy jest jakaś kontrolka, która oznacza, że DPF akurat jest wypalany ? Czy tylko jakieś oznaki w chwilowym spalaniu, czy spadku mocy ( ale przecież to nie jest precyzyjne i można tylko przypuszczać że może to akurat wypalanie ) ?
I tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie : jak wypalić filtr DPF w KIA ( konkretny przepis ) ?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1748
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
poszukaj w moich postach, już mi się nie chce tego pisać, kontrolki nie ma, widać na pasku chwilowego spalania.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 21:36
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 2013 XL 2,0 CRDI 184 PS automat
- Lokalizacja: Głogów
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
Sporo tych postów i informacji o DPF, ale napisz mi bo nie mogę tego znaleźć - jak to widać na pasku chwilowego spalania ? Jest na maxa ?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1748
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Sportage SL (2012), 1.7CRDI, P2238, częste wypalanie DPF
jedziesz na 5, 6 biegu ~70-80 km/h i puszczasz pedał, jeśli się nie wypala to pasek zejdzie do zera, gdy się wypala to pokazuje cirka 2 litry na 100 km chwilowego spalania. Jak zauważysz, a najczęściej się to przytrafia po powrocie z trasy jak do domu zostało Ci 3 km to jedziesz dodatkowo z w miarę stałą prędkością (70-80) około 15 km starając się nie deptać na max gazu, delikatnie. Pewnie masz w okolicy taką drogę,że bez problemu przejedziesz te 15 bez "szarpaniny". Ja leję jeszcze do paliwa archoil do klekota, wypalanie zdecydowanie rzadziej. Na autostradzie wypalanie potrafi zająć nawet ponad 40 km , dlaczego nie wiem. Czasem są jeszcze efekty zapachowe, smród wypalanej sadzy, taki specyficzny, ja to nazywam rozżarzonym aluminium inni mówią że smród gumy., jeszcze inni ,że silnik inaczej pracuje, ja tego nie odczuwam.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot]