Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
spokaojnie Staś, mam tak samo, pojawia sie co jakiś czas i w niczym poza wrażeniem słuchowym nie przeszkadza, jest tylko na wolnych obrotach,coś sobie sterownik "przemyśla". Wystarczy lekko dodać gazu i jest normalnie, wszystko biega jak należy nie wpływa na jazdę.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Dzisiaj Ty mnie uprzedziłeś bo w tym czasie pisałem posta Dieselboyu .
Chłopie umiesz czytać ze zrozumieniem. Piszę wyraźnie i zrozumiale. Jak mi nie wierzysz jedź do ASO zapłać i będziesz spokojniejszy, a zobaczysz powiedzą to samo. Szczerze teraz przeczytałeś temat o wypalaniu DPF w naszych autach? Pewnie nie i mimo odpowiedzi dalej pytasz. Najlepiej sprzedaj to auto i kup sobie rower nie będzie Ci chodził na 3 gary. Coś Ci się dzieje z DPF trzeba dobrze zdiagnozować, poczytać forum- wyniknie z tego wyczyszczenie czujnika różnicy ciśnień który inicjuje wypalanie lub i samego filtr przez zaaplikowanie w niego środka ułatwiającego wypalanie. Stanu oleju też pewnie nie sprawdziłeś i nie wiesz czy przybywa. Zacznij czytać i działać, a nie produkujesz tylko zbędne posty i pytasz się po N-razy o to samo.
Chłopie umiesz czytać ze zrozumieniem. Piszę wyraźnie i zrozumiale. Jak mi nie wierzysz jedź do ASO zapłać i będziesz spokojniejszy, a zobaczysz powiedzą to samo. Szczerze teraz przeczytałeś temat o wypalaniu DPF w naszych autach? Pewnie nie i mimo odpowiedzi dalej pytasz. Najlepiej sprzedaj to auto i kup sobie rower nie będzie Ci chodził na 3 gary. Coś Ci się dzieje z DPF trzeba dobrze zdiagnozować, poczytać forum- wyniknie z tego wyczyszczenie czujnika różnicy ciśnień który inicjuje wypalanie lub i samego filtr przez zaaplikowanie w niego środka ułatwiającego wypalanie. Stanu oleju też pewnie nie sprawdziłeś i nie wiesz czy przybywa. Zacznij czytać i działać, a nie produkujesz tylko zbędne posty i pytasz się po N-razy o to samo.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lut 2019, 15:29
- Czym jeżdzę: Kia sportage 3 2.0crdi 136km 4x4 2011rok
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Wszystko ok na serwisie byłem sprawdzali 2.5 h samochód. Pech chciał że w tym czasie nic się nie pojawiło. Dziwna sprawa dla mnie że tak silnikiem trzęsie, że aż dwumasę słychać ....a dodawanie gazu w niczym nie pomaga
@diselboy a coś ty taki niecierpliwy
@owca007 strasznie robisz się znawca może chcesz pogadać na pw???
@diselboy a coś ty taki niecierpliwy
@owca007 strasznie robisz się znawca może chcesz pogadać na pw???
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lut 2019, 15:29
- Czym jeżdzę: Kia sportage 3 2.0crdi 136km 4x4 2011rok
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Owca007 stan oleju jest ok nic nie przybywa. Co jeszcze myślisz, że nie zrobiłem albo nie sprawdziłem? Dużo rzeczy sprawdzam po kolei, wymieniam wszystko jak trzeba ale tego problemu na razie nie mogę rozgryźć. Może dam radę z kimś to rozgryźć bo jak na razie to żaden mechanik nie jest w stanie powiedzieć co jest przyczyną....a samochód był już u 4 mechaników i na serwisie.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Jak był u tylu znawców i nic nie stwierdzili to zapraszam do siebie, nie takie przypadki leczyłem na które ASO ręce rozkładało. I dużo tych ludzi jest na forum którzy to potwierdzą ostatni np. prawda Tomku jak czytasz.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lut 2019, 15:29
- Czym jeżdzę: Kia sportage 3 2.0crdi 136km 4x4 2011rok
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Owca007 daj na siebie jakieś namiary, podaj jakiś telefon kontaktowy to się skontaktuje z Tobą. Tak byłem u tylu znawców 3 mechaników słyszało tą pracę silnika i nic z tym nie zrobili bo nie wiedzą co może być przyczyną. Masakra naprawdę najlepiej wymienić im silnik i bez problemu wtedy chyba by było. Wtryskiwacze były wyjmowane, sprawdzane, ustawiane. Rozrząd był wymieniany bo stwierdzili że to wina może być po stronie rozrządu ale nic nie pomogło, Ciśnienie silnika też sprawdzone, itd. więc koledzy nie macie się co dziwić, że tak dopytuję każdego, bo naprawdę nie mam już siły słysząc, że może to trzeba wymienić to pomoże.
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Ja mam auto 10 letnie i nigdy nie wiem kiedy dpf się wypala bo oczywiście zadbano o to aby kierowca tego nie wiedział.
Jedyne co zaobserwowałem to cykliczne wywalanie błędów najczęściej P0243 odcięcie obrotów - zdarza się tylko w trasie kiedy mocniej gonię auto.
Ostatnio miałem pakiet P0243, P0299 i P0145 - dlatego podejrzewam, że dpf jest przyczyną tego stanu rzeczy.
Potem błędy znikaja auto jeździ normalnie ma moc. Gdyby nie smarkfon i elm327 nie miałbym pojęcia że takie błędy się pojawiają bo kontrolka check engine z tego powodu zapaliła się tylko 2x przez 5 lat..
W sytuacji kiedy auto ma takie durnowate ustrojstwa to kierowca powinien mieć informację na desce rozdzielczej choćby po to aby wiedział że teraz nie może wyłączyć silnika a nawet wcześniej bo nagłe odłączenie obrotów jest po prostu niebezpieczne - może to się zdarzyć akurat w trakcie wyprzedzania i tragedia gotowa.
O instrukcji niech nikt nawet nie wspomina pół książki o bzdetach a otym układzie zero informacji nawet nie napisano jakie żarówki gdzie są zamontowane.
Jedyne co zaobserwowałem to cykliczne wywalanie błędów najczęściej P0243 odcięcie obrotów - zdarza się tylko w trasie kiedy mocniej gonię auto.
Ostatnio miałem pakiet P0243, P0299 i P0145 - dlatego podejrzewam, że dpf jest przyczyną tego stanu rzeczy.
Potem błędy znikaja auto jeździ normalnie ma moc. Gdyby nie smarkfon i elm327 nie miałbym pojęcia że takie błędy się pojawiają bo kontrolka check engine z tego powodu zapaliła się tylko 2x przez 5 lat..
W sytuacji kiedy auto ma takie durnowate ustrojstwa to kierowca powinien mieć informację na desce rozdzielczej choćby po to aby wiedział że teraz nie może wyłączyć silnika a nawet wcześniej bo nagłe odłączenie obrotów jest po prostu niebezpieczne - może to się zdarzyć akurat w trakcie wyprzedzania i tragedia gotowa.
O instrukcji niech nikt nawet nie wspomina pół książki o bzdetach a otym układzie zero informacji nawet nie napisano jakie żarówki gdzie są zamontowane.
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 kwie 2020, 10:08
- Czym jeżdzę: 2.0 crdi
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Mam taki sam przypadek jak stanisław88. Po rozgrzaniu za każdym razem na wydechu słyszę bu bu bu i silnik nierówno pracuje. Gdy pochodzi parę minut to cyknie coś pod maską i jest ok. Gdy go przegazuję od nowa nierówno pracuje a ggy przegazuję to bardzo kopci. Filtr cząstek stałych został zdemontowany, zawieziony do firmy która zajmuje się czyszczeniem. Wyczyścili, komputerowo zostało zrobione wymiana filtra i NIC TO NIE POMOGŁO. Nie wydaje mi się żeby to było od dpf.
Stanisław88 rozwiązałeś ten problem czy nie, bo mi już brak cierpliwości i nerwów. Mam inne diesle i takich szopek jeszcze nigdy nie miałem. Proszę o informacje od kogoś kto uporał się z tym bo moja cierpliwość się już kończy!
Stanisław88 rozwiązałeś ten problem czy nie, bo mi już brak cierpliwości i nerwów. Mam inne diesle i takich szopek jeszcze nigdy nie miałem. Proszę o informacje od kogoś kto uporał się z tym bo moja cierpliwość się już kończy!
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
@Tomi x 3
Ten opis, dźwięk , pyknięcie pod maską i zmiana pracy silnika jak opisałeś, chyba nie ma związku z DPF'em. Ja mam 1,7 i też od czasu do czasu mam taki objaw, z reguły jak podjadę pod bramę a jestem po długiej jeździe i na 200% DPF się nie wypala bo już mam dziada rozpracowanego i na bieżąco w trakcie jazdy śledzę jego poczynania,nie zauważyłem tez aby kopciło z wydechu lub jak niektórzy opisało "jechało" spaloną guma z wydechu. "Uj wie" co to ( a to ponoś najmądrzejszy na świcie). Może trzeba wpiąć auto w komp i przyłapać w trakcie ten moment zmiany pracy, wtedy może zauważy się jaki parametr wszedł do akcji.
Ten opis, dźwięk , pyknięcie pod maską i zmiana pracy silnika jak opisałeś, chyba nie ma związku z DPF'em. Ja mam 1,7 i też od czasu do czasu mam taki objaw, z reguły jak podjadę pod bramę a jestem po długiej jeździe i na 200% DPF się nie wypala bo już mam dziada rozpracowanego i na bieżąco w trakcie jazdy śledzę jego poczynania,nie zauważyłem tez aby kopciło z wydechu lub jak niektórzy opisało "jechało" spaloną guma z wydechu. "Uj wie" co to ( a to ponoś najmądrzejszy na świcie). Może trzeba wpiąć auto w komp i przyłapać w trakcie ten moment zmiany pracy, wtedy może zauważy się jaki parametr wszedł do akcji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Jeśli po minucie pracy na biegu jałowym objaw znika, a po klepnięciu na gaz wraca to na pewno ma związek z EGR'em. A przynajmniej z jego aktywnością.
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 kwie 2020, 10:08
- Czym jeżdzę: 2.0 crdi
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Ta nierówna praca silnika występuje praktycznie za każdym razem po rozgrzaniu ale nie zawsze.Z dpf nie ma to nic wspólnego.Czasami jest tak jak pisałem że minuta na jałowym biegu czasem 5min cyknie coś pod maską i już na wydechach słychać że równo pracuje.Komputer nic nie pokazuje.Strasznie mnie to denerwuje.
automaciek też mi egr chodzi po głowie czy czasami sie nie przycina miałeś tak? Podczas gdy tak robi bu bu bu na wydechach jak go przegazuje to strasznie kopci a gdy jest ok praca silnika to jest wporządku.Wtryski byly sprawdzane są ok.Po świętach sprubuje sie umówić do mechanika na czyszczenie egr nic do stracenia nie mam bo brakuje mi już pomysłów mimo wszystko jak ktoś zwalczył tą przypadlość to proszę o pomoc.
Jeszcze jedna sprawa co mnie irytuje przebieg mam 250tys km podczas przyspieszania im gwałtowniej przyspieszam tym to głośniej słychać występuje takie klekotanie jakby zawory lub coś takiego jakby stary diesel lub traktor tak klekocze ten typ tak ma czy nie bardzo to nie jest od dwumasy co po niektórzy piszą bo dwumasa jest wymieniona.U was też tak jest czy nie bardzo tak na marginesie
Z góry dziękuje za konkretne wskazówki i informacje
automaciek też mi egr chodzi po głowie czy czasami sie nie przycina miałeś tak? Podczas gdy tak robi bu bu bu na wydechach jak go przegazuje to strasznie kopci a gdy jest ok praca silnika to jest wporządku.Wtryski byly sprawdzane są ok.Po świętach sprubuje sie umówić do mechanika na czyszczenie egr nic do stracenia nie mam bo brakuje mi już pomysłów mimo wszystko jak ktoś zwalczył tą przypadlość to proszę o pomoc.
Jeszcze jedna sprawa co mnie irytuje przebieg mam 250tys km podczas przyspieszania im gwałtowniej przyspieszam tym to głośniej słychać występuje takie klekotanie jakby zawory lub coś takiego jakby stary diesel lub traktor tak klekocze ten typ tak ma czy nie bardzo to nie jest od dwumasy co po niektórzy piszą bo dwumasa jest wymieniona.U was też tak jest czy nie bardzo tak na marginesie
Z góry dziękuje za konkretne wskazówki i informacje
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Jestem posiadaczem Kia od 3 tygodni. Kupiłem z uszkodzoną dwumasą. Nowe sprzęgło założone, a mam podobne objawy co koledzy. Nierówna praca silnika po dopaleniu ustaje na chwilę. Zawsze jak się zagrzeje silnik zaczyna się i te dziwne głuche buczenie z rury wydechowej. Pomocy. Temat widzę zanikł a nikt nie napisał przyczyny. Czy udało się komuś rozwiązać problem bo już nie mam siły do tego auta.
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Mam ten sam problem, przebieg 105 tys a Sportage z 2013 roku. Wstępna diagnoza u znajomego mechanika to problem po stronie układu paliwowego. Ciśnienie na listwie CR na ciepłym silniku skacze od ok 200 do 380 barów, przy okazji słychać stukanie pod maską przy lekkim dodawaniu gazu, a są to stuki wywołane zrzucaniem ciśnienia na powrót do baku przez przewód paliwowy.
Samochód trafił do serwisu fabrycznego Kia w celu weryfikacji problemu i po diagnostyce brak błędów, stukanie przewodów paliwowych to podobno norma jak i skoki ciśnienia na listwie CR ... Przy okazji wyszło ze DPF jest ok dwumasa też ok i nic innego tylko jeździć i obserwować ...
Trochę zdegustowany weryfikacją ze strony serwisu KIa trafiłem jeszcze na serwis od układów CR, jeden z lepszych na Podkarpaciu. Po diagnostyce wyszło, że wtryskiwacze pracują idealnie bez korekt, a skaczące ciśnienie na listwie jest jeszcze dopuszczalne bo nie spada ponizej 180 barów ...
Ma ktoś pomysł za co się złapać bo szkoda mi samochodu, a jeździć po serwisach bez rozwiązana problemu to trochę słabo.
Wstępnie obstawiam uszkodzony zawór na pompie lub szynie CR regulujący ciśnienie.
Dodaję zdjęcie pracy silnik na postoju po rozgrzaniu: skaczące ciśnienie na szynie, niestabilną prędkość obrotową silnika, temperatura w normie, egr jest nieaktywny, dpf nie ma rozpoczętego procesu dopalania.
Samochód trafił do serwisu fabrycznego Kia w celu weryfikacji problemu i po diagnostyce brak błędów, stukanie przewodów paliwowych to podobno norma jak i skoki ciśnienia na listwie CR ... Przy okazji wyszło ze DPF jest ok dwumasa też ok i nic innego tylko jeździć i obserwować ...
Trochę zdegustowany weryfikacją ze strony serwisu KIa trafiłem jeszcze na serwis od układów CR, jeden z lepszych na Podkarpaciu. Po diagnostyce wyszło, że wtryskiwacze pracują idealnie bez korekt, a skaczące ciśnienie na listwie jest jeszcze dopuszczalne bo nie spada ponizej 180 barów ...
Ma ktoś pomysł za co się złapać bo szkoda mi samochodu, a jeździć po serwisach bez rozwiązana problemu to trochę słabo.
Wstępnie obstawiam uszkodzony zawór na pompie lub szynie CR regulujący ciśnienie.
Dodaję zdjęcie pracy silnik na postoju po rozgrzaniu: skaczące ciśnienie na szynie, niestabilną prędkość obrotową silnika, temperatura w normie, egr jest nieaktywny, dpf nie ma rozpoczętego procesu dopalania.
- Załączniki
-
- kia sportage.jpg (159.49 KiB) Przejrzano 4371 razy
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Panowie co mieli ten problem pomóżcie bo nie mam już pomysłu a boję się że rozwalę nowe sprzęgło bo są momenty że tak rzuca silnikiem że słychać dwumasę.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Zła praca silnika 2.0 crdi 4wd
Użytkownik TOMITOMITOMI czy czyszczenie zaworu EGR coś dało?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika