Przycisk Active EKO - ?
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Przycisk Active EKO - ?
Na kilku fimikach o KIA Sportage widziałem że jest przycisk Active EKO - czy może ktoś z was napisać do czego służy?
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
Re: Przycisk Active EKO - ?
To ten bajer co podpowiada jak zużywać mniej paliwa.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Przycisk Active EKO - ?
łee - tandeta...
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT
Re: Przycisk Active EKO
Witam !!! odgrzewam temat związany z guzikiem activ eco .Czy ktoś z forumowiczów używał go i może coś powiedzieć o tym.Wg instrukcji po włączeniu tego guzika auto robi się troszkę mniej zrywne , klima mniej wydajna , silnik troszkę głośniej pracuje ale za to pozwala na oszczędność paliwa.Ciekawy jestem jakie to ma zastosowanie w praktyce.Wybieram się na wakacje do Chorwacji i może warto byłoby go wcisnąć na dystansie 1400 km po autostradzie.I zastanawia mnie czy nie zaszkodzi to silnikowi z (tylko)1130 km przebiegu ? Pozdrawiam !!!
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przycisk Active EKO - ?
ale tą opcję miały chyba auta produkowane w 2010... o ile się nie mylę...??
- Johny-m
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 maja 2011, 07:05
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI kolor DARKGUN METAL AWD AT
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przycisk Active EKO - ?
mam tą opcję (maj 2011) ale nie zdążyłem jej dokładnie przetestować, w mieście nie zauważyłem różnicy w spalaniu a zachowanie auta jest wyraźnie inne, może w czasie urlopu będę mógł przetestować EKO.
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 cze 2011, 13:28
- Czym jeżdzę: Kia Ceed 1.6 CRDi 115 KM...Kia Sporage 2.0 Crdi 184 KM
Re: Przycisk Active EKO - ?
Bawilem sie troche tym przyciskiem w 2.0 184KM i faktycznie auto staje sie wyraznie slabsze zmieniaja sie przelozeania automatu a komputer pokazuje troszke mniejsze spalanie co do glosnosci halasu i ograniczenia dzialania klimy nie zauwazylem zmian
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przycisk Active EKO - ?
Jako, że lubię wiedzieć jak co działa zgłębiłem temat przycisku activ eco.
Działa to tak:
1. zachęca kierowcę do spokojnej jazdy poprzez "zmulenie" reakcji na wciśnięcie pedału gazu
2. wcześniej zmienia bieg na wyższy (stąd może być wrażenie podwyższonej głośności szczególnie w dieslu - praca silnika nawet przy ~1000obr)
3. wcześniej załącza blokadę przekładni hydrokinetycznej (blokada nie przenosi dużych momentów więc normalnie jest załączana dopiero kiedy już się nie przyspiesza)
Oczywiście zachodzą korelacje miedzy tymi trybami albowiem np pkt 1 wynika z pkt 3 albowiem delikatnie przyspieszając można utrzymać blokadę włączoną. Jeśliby przyspieszać normalnie blokada zostanie natychmiast wyłączona i zaczną powstawać znaczne straty czyli zwiększy się zużycie paliwa. Stąd jeśli w trybie eco jeździmy dynamicznie to efektów nie będzie.
Tu jeszcze sadzę trzeba wyjaśnić (dla tych co nie wiedzą) dla czego automaty zazwyczaj palą więcej. Otóż przekładnia automatyczna składa się w uproszczeniu z 2 części. Przekładni hydrokinetycznej (to nie jest żadne sprzęgło ani tym bardziej "przetwornik momentu") oraz 6 stopniowej przekładni zębatej (planetarnej) która funkcjonalnie działa jak "zwykła" skrzynia biegów. W rozważaniach eco istotna jest przekładnia hydrokinetyczna. Przekładnia ta ma przełożenie zmienne od nieskończoności - samochód stoi silnik pracuje (czyli w tym przypadku funkcjonuje jak rozłączone sprzęgło), a na drugim końcu zakresu działania przełożenie dąży do 1:1 ale nie można go osiągnąć, ponieważ warunkiem działania przekładni jest różnica prędkości obrotowych na wale wejściowym (silnik) i wyjściowym (przekładnia zębata). Przekładnia składa się z turbiny zdawczej i turbiny odbiorczej. Pomiędzy nimi znajduje się olej. Ruch turbiny zdawczej wprawia w ruch olej który zaczyna poruszać turbinę odbiorczą. Zawsze występuje różnica obrotów obu turbin, a energia w ten sposób tracona jest zamieniana w ciepło. W celu wyeliminowania tego zjawiska stosuje się dodatkowe sprzęgło które spina ze sobą obie turbiny, eliminując straty. Sprzęgło to załącza się jednak tylko wtedy gdy różnica prędkości obu turbin jest niewielka (nie przyspieszamy). Nie jest w stanie też przenieść pełnego momentu silnika więc w przypadku gwałtownego przyspieszania jest natychmiast rozłączane.
Mam nadzieję, ze przekazane informacje komuś się przydadzą.
Działa to tak:
1. zachęca kierowcę do spokojnej jazdy poprzez "zmulenie" reakcji na wciśnięcie pedału gazu
2. wcześniej zmienia bieg na wyższy (stąd może być wrażenie podwyższonej głośności szczególnie w dieslu - praca silnika nawet przy ~1000obr)
3. wcześniej załącza blokadę przekładni hydrokinetycznej (blokada nie przenosi dużych momentów więc normalnie jest załączana dopiero kiedy już się nie przyspiesza)
Oczywiście zachodzą korelacje miedzy tymi trybami albowiem np pkt 1 wynika z pkt 3 albowiem delikatnie przyspieszając można utrzymać blokadę włączoną. Jeśliby przyspieszać normalnie blokada zostanie natychmiast wyłączona i zaczną powstawać znaczne straty czyli zwiększy się zużycie paliwa. Stąd jeśli w trybie eco jeździmy dynamicznie to efektów nie będzie.
Tu jeszcze sadzę trzeba wyjaśnić (dla tych co nie wiedzą) dla czego automaty zazwyczaj palą więcej. Otóż przekładnia automatyczna składa się w uproszczeniu z 2 części. Przekładni hydrokinetycznej (to nie jest żadne sprzęgło ani tym bardziej "przetwornik momentu") oraz 6 stopniowej przekładni zębatej (planetarnej) która funkcjonalnie działa jak "zwykła" skrzynia biegów. W rozważaniach eco istotna jest przekładnia hydrokinetyczna. Przekładnia ta ma przełożenie zmienne od nieskończoności - samochód stoi silnik pracuje (czyli w tym przypadku funkcjonuje jak rozłączone sprzęgło), a na drugim końcu zakresu działania przełożenie dąży do 1:1 ale nie można go osiągnąć, ponieważ warunkiem działania przekładni jest różnica prędkości obrotowych na wale wejściowym (silnik) i wyjściowym (przekładnia zębata). Przekładnia składa się z turbiny zdawczej i turbiny odbiorczej. Pomiędzy nimi znajduje się olej. Ruch turbiny zdawczej wprawia w ruch olej który zaczyna poruszać turbinę odbiorczą. Zawsze występuje różnica obrotów obu turbin, a energia w ten sposób tracona jest zamieniana w ciepło. W celu wyeliminowania tego zjawiska stosuje się dodatkowe sprzęgło które spina ze sobą obie turbiny, eliminując straty. Sprzęgło to załącza się jednak tylko wtedy gdy różnica prędkości obu turbin jest niewielka (nie przyspieszamy). Nie jest w stanie też przenieść pełnego momentu silnika więc w przypadku gwałtownego przyspieszania jest natychmiast rozłączane.
Mam nadzieję, ze przekazane informacje komuś się przydadzą.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Przycisk Active EKO - ?
Dzieki za obszerne wyjaśnienia.
To jest wiedza o którą mi chodziło.
Pozdrawiem i życzę Zdrowych i wesołych ŚWIĄT Bożego Narodzenia.
To jest wiedza o którą mi chodziło.
Pozdrawiem i życzę Zdrowych i wesołych ŚWIĄT Bożego Narodzenia.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przycisk Active EKO - ?
Dodam tylko, że IMO activ eco odbiera całą przyjemność z jazdy, natomiast zmniejszenie zużycia paliwa jest na poziomie 0.1 - 0.2 l/100km więc od 2 lat tego trybu nie włączam.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Przycisk Active EKO - ?
Rzeczywiście silnik jest mulasty, żadnych gwałtownych przyspieszeń nie ma, natomiast jak zauważyłeś, czar mosy pryska a oszczędności iluzoryczne.
Jeżżę na Schell nitro plus z liczbą cetanową 56 rzeczywiste, więc jest róznica w odejściu i słychać równiejszą pracę silnika.
Jeżżę na Schell nitro plus z liczbą cetanową 56 rzeczywiste, więc jest róznica w odejściu i słychać równiejszą pracę silnika.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przycisk Active EKO - ?
Wiosną przeżyjesz rozgoryczenie.... tylko na zimowej wesji Nitro + występują opisane efekty. W lecie tylko się przepłaca.....
Paliwo to jest również bardzo suche (mało smarujących biokomponentów dużo lekkich dodatków myjących) więc dla pompy wtryskowej nie najlepsze ... natomiast przy ostrych mrozach jest nie do przecenienia.
Paliwo to jest również bardzo suche (mało smarujących biokomponentów dużo lekkich dodatków myjących) więc dla pompy wtryskowej nie najlepsze ... natomiast przy ostrych mrozach jest nie do przecenienia.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Przycisk Active EKO - ?
Moje spostrzeżenia co do działania ActiveEco są identyczne z waszymi. Silnik zamula, a oszczędność prawie żadna i zero frajdy z jazdy, także też przestałem tego cuda używać. Ja leję ostatnio DieselGold na Statoil i nie narzekam kulturę pracy silnika. Jak zaleję Vervę to też różnicy nie widzę.
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Przycisk Active EKO - ?
Dzięki za cenne uwagi i obserwacje. Żadna instrukcja nie powie tego co praktycy z własnego doświadczenia.
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lip 2018, 10:10
- Czym jeżdzę: Benzyna 2.0 163 KM
Re: Przycisk Active EKO - ?
Czy w benzynie 2.0 163 KM z 2013 r. jest różnica w sterowaniu silnikiem i automatem gdy jest wł/wył lampka Eco. Czy to tylko wizualne ostrzeżenie o ekonomii jazdy?
Przycisku aktiveco nie posiadam.
Przycisku aktiveco nie posiadam.
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 sie 2013, 21:48
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI AWD DCT
Sportage III 2.0 CRDI AWD AT
Re: Przycisk Active EKO - ?
Odgrzewać temat po prawie 2 latach, ale zauważyłem pewną przypadłość (CRDI 2.0), że przy włączonym trybie eco i działającej klimatyzacji po pełnym naciśnięciu gazu silnik szybciej reaguje niż bez eco z włączoną klimą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika