1.6 GDi vs 2.0 DOHC
- Teel_tl
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,6 GDI 2010 XL 18"
- Lokalizacja: Gdańsk
1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Witam.
Stoję przed dylematem, który z tych 2 silników wybrać.
Wybór padł na wersję wyposażeniową L lub XL oraz benzynę.
Byłbym wdzięczny za każdą informację bardziej szczegółową porównującą te 2 silniki pod względem dynamiki (przyśpieszanie 60-100 i 80-120, głośnośś w różnych warunkach i rzeczywiste spalania). Dokładniejszy test mówiący coś więcej niż ulotka z salonu jest w październikowym AUTO moto" ale dotyczy silnika 2.o CRDi.
Pozdrawiam i liczę na informacje jak tylko ktoś z Was coś znajdzie albo będzie już miał doświadczenia z eksploatacji 1,6 GDI (w salonach już stoją.... )
Stoję przed dylematem, który z tych 2 silników wybrać.
Wybór padł na wersję wyposażeniową L lub XL oraz benzynę.
Byłbym wdzięczny za każdą informację bardziej szczegółową porównującą te 2 silniki pod względem dynamiki (przyśpieszanie 60-100 i 80-120, głośnośś w różnych warunkach i rzeczywiste spalania). Dokładniejszy test mówiący coś więcej niż ulotka z salonu jest w październikowym AUTO moto" ale dotyczy silnika 2.o CRDi.
Pozdrawiam i liczę na informacje jak tylko ktoś z Was coś znajdzie albo będzie już miał doświadczenia z eksploatacji 1,6 GDI (w salonach już stoją.... )
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Także czekam na jakieś opinie na temat silnika 1,6 GDI. Interesuje mnie przede wszystkim spalanie i opinia jak ten silnik radzi sobie z tym samochodem. Wystarczający, czy brakuje mocy?
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Mogę tylko przypuszczać... wspomnę jednak, że 2.0 dla tej masy auta jest na granicy wymagalności, stąd przypuszczam, że 1.6 będzie wyraźnie bardziej mułowaty, zwłaszcza kiedy zapakuje się komplet pasażerów.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Teel_tl pisze:Witam.
Stoję przed dylematem, który z tych 2 silników wybrać.
Wybór padł na wersję wyposażeniową L lub XL oraz benzynę.
Byłbym wdzięczny za każdą informację bardziej szczegółową porównującą te 2 silniki pod względem dynamiki (przyśpieszanie 60-100 i 80-120, głośnośś w różnych warunkach i rzeczywiste spalania). Dokładniejszy test mówiący coś więcej niż ulotka z salonu jest w październikowym AUTO moto" ale dotyczy silnika 2.o CRDi.
Pozdrawiam i liczę na informacje jak tylko ktoś z Was coś znajdzie albo będzie już miał doświadczenia z eksploatacji 1,6 GDI (w salonach już stoją.... )
Danych jest mało i pewnie prędko się nie pojawią. Jednak to jest mało trendy żeby sobie SUVa na benzynę kupować... zwłaszcza w kraju nad Wisłą gdzie powszechna moda na ropniaki panuje.
Ale nic to ja też jakby wolę zapach benzyny... Korzystając z tego że nasi germańscy bracia umieścili na swoich stronach parametry skrzyń, policzyłem ile daje skrzynia 6M w 1.6 vs skrzynia 5M w 2.0. Mam nadzieję że nigdzie się nie walnąłem w tych kalkulacjach.
Wnioski mam 2:
- szkoda że 2.0 nie ma 6M
- szkoda że skrzynia 6M w 1.6 jest taka krótka, ale może dzięki temu będzie takie odczucie że ten 1.6 zbiera się prawie jak 2.0.........
Wyniki w załączeniu........
Niestety mam jakiś pbm z dołączeniem pliku......;( mogę podesłać na prv
- Teel_tl
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 wrz 2010, 20:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,6 GDI 2010 XL 18"
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
wrażenie, że przy 2 litrach przydałby się 6 bieg też miałem..... słuchając tylko głośności silnika przy różnych obrotach.
Jak napisałem w powitaniu różne miałem już doświadczenia z róznymi autami...
De facto nie mamy na to wpływu jako kupujący..... a szkoda...
Testy chętnie obejrzę, jak możesz podeślij na :
teel@chello.pl
Liczę na pierwsze wrażenia co do głośności i dynamiki + jakieś porównania od 2 kolegów, którzy pochwalili się, że już odbierają 1.6 GDI...
Jak napisałem w powitaniu różne miałem już doświadczenia z róznymi autami...
De facto nie mamy na to wpływu jako kupujący..... a szkoda...
Testy chętnie obejrzę, jak możesz podeślij na :
teel@chello.pl
Liczę na pierwsze wrażenia co do głośności i dynamiki + jakieś porównania od 2 kolegów, którzy pochwalili się, że już odbierają 1.6 GDI...
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
poszło ........
BTW poczytałem trochę kącik adminów i nie możemy dodawać załączników i avatarów - póki co trochę kiepsko ale może będzie lepiej.
BTW poczytałem trochę kącik adminów i nie możemy dodawać załączników i avatarów - póki co trochę kiepsko ale może będzie lepiej.
- Dezet
- Uzależniony
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
- Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
- Lokalizacja: WJ
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Było już trochę o silniku 1,6 GDI, to może ktoś poda więcej informacji na temat 2,0 DOHC?
Czym różni się ten silnik od tego, który miała poprzednia generacja Sportage'a?
Na pewno jakieś zmiany były - ot choćby wzrosła jego moc.
Wdzięczny będę za szerszy opis tego silnika (np. charakterystyka, czy łancuch, czy pasek itp.)
Jakie plusy tej jednostki w stosunku do 1,6 przemawiają za jej wyborem?
Czym różni się ten silnik od tego, który miała poprzednia generacja Sportage'a?
Na pewno jakieś zmiany były - ot choćby wzrosła jego moc.
Wdzięczny będę za szerszy opis tego silnika (np. charakterystyka, czy łancuch, czy pasek itp.)
Jakie plusy tej jednostki w stosunku do 1,6 przemawiają za jej wyborem?
Pozdrawiam Dezet
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2010, 10:26
- Czym jeżdzę: BMW E39 528 Touring / Citroen Xsara 2.0 HDi
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Z tego co wyczytałem z buzz:
1. Poprawione zmiany fazy rozrządu - 30% wydajniej pracują.
2. System VIS - ten sam co w 1.6GDI - optymalizuje pracą dolotu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
3. Zmieniono głowice - jest z innego materiału, co zmniejszyło temperaturę spalin, a dzięki temu zwiększyło wydajność o ~3%
1. Poprawione zmiany fazy rozrządu - 30% wydajniej pracują.
2. System VIS - ten sam co w 1.6GDI - optymalizuje pracą dolotu w zależności od prędkości obrotowej silnika.
3. Zmieniono głowice - jest z innego materiału, co zmniejszyło temperaturę spalin, a dzięki temu zwiększyło wydajność o ~3%
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 01 lis 2010, 14:48
- Czym jeżdzę: Zamówiony Sportage 1.6 XL+półskóra :-)
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Jeździłem u dealera 1.6 i 2.0 moje wrażenie jest takie że
2.0 ma większego kopa.
1.6 jest cichsza
1.6 trzeba się bawić lewarkiem albo zmieniać biegi o 2
2.0 jest sprawdzona jednostką w porównaniu do 1.6 ( w Kia)
Ja wybrałem wyposażenie nad moc silnika bo w mojej opinii i tak nie poszalejecie ani 1,6 ani 2.0 szkoda że nie ma np 2.0 turbo ok 200KM i nad tą jednostką można było by się co zastanawiać.
2.0 ma większego kopa.
1.6 jest cichsza
1.6 trzeba się bawić lewarkiem albo zmieniać biegi o 2
2.0 jest sprawdzona jednostką w porównaniu do 1.6 ( w Kia)
Ja wybrałem wyposażenie nad moc silnika bo w mojej opinii i tak nie poszalejecie ani 1,6 ani 2.0 szkoda że nie ma np 2.0 turbo ok 200KM i nad tą jednostką można było by się co zastanawiać.
-
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 20 paź 2010, 10:07
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,6 Xl
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
istnieją takie osoby jak ja gdzie przesiadają się z opla corsy 1.0 na sportage z silnik 1.6 ... i to już samo w sobie będzie wielkim skokiem cywilizacyjnym ... Dla mnie auto nie musi być potworem mocy i przyśpieszeń ... wystarczy by efektywnie jeździło bez meczenia się wjeżdżając pod górkę
gdyby silnik 1.6 był za mały do tego auta to KIA raczej by nie miała tylu zamówień właśnie na tą jednostkę ... Miałem przyjemność jeździć 3 autami : 1.6 | 2.0 | 2.0 diesel i przyznaje że lekka różnica jest ale nie jest porażająca ... 1.6 to nie potwór ale gdybym takiego szukał to kupił bym sobie AUDI Q7 4.2l quatro
dla człowieka który preferuje normalną jazdę silnik 1.6 powinien w zupełności wystarczyć .. a dla tych którzy wola mieć tą pewność pod maską istnieją mocniejsze silniki ... i to cieszy że można wybrać moc i pojemność pod swoje wymagania
gdyby silnik 1.6 był za mały do tego auta to KIA raczej by nie miała tylu zamówień właśnie na tą jednostkę ... Miałem przyjemność jeździć 3 autami : 1.6 | 2.0 | 2.0 diesel i przyznaje że lekka różnica jest ale nie jest porażająca ... 1.6 to nie potwór ale gdybym takiego szukał to kupił bym sobie AUDI Q7 4.2l quatro
dla człowieka który preferuje normalną jazdę silnik 1.6 powinien w zupełności wystarczyć .. a dla tych którzy wola mieć tą pewność pod maską istnieją mocniejsze silniki ... i to cieszy że można wybrać moc i pojemność pod swoje wymagania
KIA Sportage III 1,6 XL + navi
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Niedawno odebrałem 2.0 benzynkę i na plus skrzyni 5tki trzeba uznać całkiem długie przełożenia.
Z moich pomiarów (auto kręci się max do 6k obr/min):
80km/h - 2,5k obr/min
100km/h - 3k obr/min
120km/h - 3,5k obr/min
140km/h - 4k obr/min
160km/h - 4,5k obr/min
Jeszcze w dłuższej trasie nie miałem okazji testować, ale sądzę, że jazda po autostradzie na wakacje (na tempomacie) powiedzmy 140-150 km/h nie powinna być zbyt hałaśliwa, skoro jedynie 4tys obrotów wtedy się ma.
Auto jeździ przyzwoicie, np. testwoałem Vitarę 2.0 benz, no to nie ma porównania, Kia go robi jak chce.
Ale jak ktoś już wcześniej napisał, to jest SUV, więc żeby jako tako startował do np. kombiaków > 1.8 to minimum 200KM pasowałoby mieć.
Na plus jest, że silnik jedzie równo zarówno w zakresie 70-90 km/h jak i 130-150 km/h, podobnie się zbiera w miarę niezależnie od prędkości. Choć w żadnym z tych przypadków nie wgniata w siedzienia.
K
Sportage 2.0 'M' 4x4, brąz
Z moich pomiarów (auto kręci się max do 6k obr/min):
80km/h - 2,5k obr/min
100km/h - 3k obr/min
120km/h - 3,5k obr/min
140km/h - 4k obr/min
160km/h - 4,5k obr/min
Jeszcze w dłuższej trasie nie miałem okazji testować, ale sądzę, że jazda po autostradzie na wakacje (na tempomacie) powiedzmy 140-150 km/h nie powinna być zbyt hałaśliwa, skoro jedynie 4tys obrotów wtedy się ma.
Auto jeździ przyzwoicie, np. testwoałem Vitarę 2.0 benz, no to nie ma porównania, Kia go robi jak chce.
Ale jak ktoś już wcześniej napisał, to jest SUV, więc żeby jako tako startował do np. kombiaków > 1.8 to minimum 200KM pasowałoby mieć.
Na plus jest, że silnik jedzie równo zarówno w zakresie 70-90 km/h jak i 130-150 km/h, podobnie się zbiera w miarę niezależnie od prędkości. Choć w żadnym z tych przypadków nie wgniata w siedzienia.
K
Sportage 2.0 'M' 4x4, brąz
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
- wentyl
- Uzależniony
- Posty: 245
- Rejestracja: 01 lis 2010, 23:22
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Dzięki za info, bo trochę skromnie na temat silnika 2.0 DOHC na tym forum. Albo w ogóle jest jeszcze ich mało, albo nie ma się czym chwalić . Choć na temat spalania i ogólnie parę słów było w wątku Z tego co piszesz "selva" to skrzynia 5 ma przyzwoite przełożenia. Dlatego również wybrałem ten silnik z "manualem" bo wydawało mi się, że na automacie będzie się strasznie męczył. Choć na jeździe próbnej wydawało mi się, że pierwszy i drugi bieg są strasznie krótkie. Zanim sie wyjedzie z podporządkowanej, to trzeba się będzie najpierw ze 3 razy szybko! zastanowić. Ale może byłem wtedy zestresowany, bo to była moja druga jazda Sportage. Wcześniej jechałem 2.0 CRDI i też mnie nie powalił (tu pewnie obruszą się posiadacze tego silnika w swojej ulubionej kijance ) Natomiast do jazdy 1.6GDI podszedłem zrelaksowany na zupełnym luzie i... miło mnie rozczarował Wybrałem jednak dwulitrówkę ze względu na AWD choć pewnie podobnie jak "selva" w dżunglę się nim nie wybiorę
Kiedyś czarna kijanka, teraz czarny tuk tuk
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Jeszcze moje doświadczenia ze spalaniem.
Gdy się wlokłem za ciężarówką 80km/h, to było 8L. W mieście w pierońskich korkach (10km trwa 30min jazdy) palę 11L
Ja skreśliłem małe silniki na starcie, bo mnie bardzo zależało na 4x4. A że robie krótkie przebiegi miejskie, to boje się że diesla bym zarżnął (filtr tudzież turbinę). Ale 4x4 daje czadu, że aż czekam na jeszcze większy śnieg. Blokada 'lock' to jest rewelacja, myślę że auto z lekkich suvów ustąpi jedynie Subaru i Vitarze. I nie dajcie się nabrać że to szpej niepotrzebny. Bez urazy, ale gdybym miał brać 2WD, to bym wziął coś a'la Scenic. A że kempingówkę chcę pociągnąć, to wolę mieć pewne trzymanie podłoża.
Ostatnio czołowo się spotkałem z nówką A6, full wypas (z przeciwka jechaliśmy na 3metrowej szerokości dróżce, więc oboje się zatrzymaliśmy). Dla gościa to był już koniec jazdy - ani centymetr w przód ani w tył. Ja go objechałem bezczelnie po zaspach po połowę łydki , a jego w minimalnym śnieżku pchali pasażerowie
2.0 benzynka od 2tyś obrotów już zaczyna fajnie lecieć (ze zrywnością typową dla suv'a), ponadto komputer pokładowy ledwie przekroczysz 2tyś obr. już wyrzuca, żebyś dał bieg wyżej. Jedynka rzeczywiście krótka, więc z podporządkowanej uciekając trzeba wysoko podkręcić. Podejrzewam, że ze względu na możliwą przyczepę lub mocne podjazdy taki bieg pierwszy zrobili.
Zaznaczam, że dieslem nie jeździłem, więc nie wiem czy ma kopyto 2x większe od benzynowego
Wentyl kiedy masz odbiór? Ja musiałem gonić po salonach i polować na gotowe wersje
Gdy się wlokłem za ciężarówką 80km/h, to było 8L. W mieście w pierońskich korkach (10km trwa 30min jazdy) palę 11L
Ja skreśliłem małe silniki na starcie, bo mnie bardzo zależało na 4x4. A że robie krótkie przebiegi miejskie, to boje się że diesla bym zarżnął (filtr tudzież turbinę). Ale 4x4 daje czadu, że aż czekam na jeszcze większy śnieg. Blokada 'lock' to jest rewelacja, myślę że auto z lekkich suvów ustąpi jedynie Subaru i Vitarze. I nie dajcie się nabrać że to szpej niepotrzebny. Bez urazy, ale gdybym miał brać 2WD, to bym wziął coś a'la Scenic. A że kempingówkę chcę pociągnąć, to wolę mieć pewne trzymanie podłoża.
Ostatnio czołowo się spotkałem z nówką A6, full wypas (z przeciwka jechaliśmy na 3metrowej szerokości dróżce, więc oboje się zatrzymaliśmy). Dla gościa to był już koniec jazdy - ani centymetr w przód ani w tył. Ja go objechałem bezczelnie po zaspach po połowę łydki , a jego w minimalnym śnieżku pchali pasażerowie
2.0 benzynka od 2tyś obrotów już zaczyna fajnie lecieć (ze zrywnością typową dla suv'a), ponadto komputer pokładowy ledwie przekroczysz 2tyś obr. już wyrzuca, żebyś dał bieg wyżej. Jedynka rzeczywiście krótka, więc z podporządkowanej uciekając trzeba wysoko podkręcić. Podejrzewam, że ze względu na możliwą przyczepę lub mocne podjazdy taki bieg pierwszy zrobili.
Zaznaczam, że dieslem nie jeździłem, więc nie wiem czy ma kopyto 2x większe od benzynowego
Wentyl kiedy masz odbiór? Ja musiałem gonić po salonach i polować na gotowe wersje
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
- wentyl
- Uzależniony
- Posty: 245
- Rejestracja: 01 lis 2010, 23:22
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
To spalanie jest OK, chyba nawet w normie. Inni też tak podają. Trochę aż trudno uwierzyć, bo jeżdżę teraz (w większości po mieście) pożyczoną Hondą z silnikiem 1.4 i też tyle pali Chyba mam za ciężkie "kopyto" (stojąc głównie w korkach)
Inne podane przez Ciebie selva informacje na temat benzyny 2.0 też napawają optymizmem. Nie mogę się doczekać. Ma przyjechać do mego garażu jeszcze w tym roku. Mam jeszcze nadzieję, że rzeczywiście przyjedzie, bo dealer przedwczoraj powiedział mi, że mojego zamówienia nie ma na liście tych skreślonych przez KMP. Może właśnie wybór "manuala" uratował moje składane w październiku zlecenie. Podobno wypadły z realizacji te wypasione diesle i automaty. Pewnie niedługo przekonam się czy to prawda. Gorzej jak przyjdzie czekać do maja 2011. Ale tak czy owak chyba nie zmienię już swojej decyzji po przeczytaniu Twojej opinii
Inne podane przez Ciebie selva informacje na temat benzyny 2.0 też napawają optymizmem. Nie mogę się doczekać. Ma przyjechać do mego garażu jeszcze w tym roku. Mam jeszcze nadzieję, że rzeczywiście przyjedzie, bo dealer przedwczoraj powiedział mi, że mojego zamówienia nie ma na liście tych skreślonych przez KMP. Może właśnie wybór "manuala" uratował moje składane w październiku zlecenie. Podobno wypadły z realizacji te wypasione diesle i automaty. Pewnie niedługo przekonam się czy to prawda. Gorzej jak przyjdzie czekać do maja 2011. Ale tak czy owak chyba nie zmienię już swojej decyzji po przeczytaniu Twojej opinii
Kiedyś czarna kijanka, teraz czarny tuk tuk
- bercik201
- Bywalec
- Posty: 97
- Rejestracja: 12 gru 2010, 13:51
- Czym jeżdzę: Sportage L 1.6GDI. Orange, RSW, CP1, SRN
- Gadu Gadu: 4474870
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Panowie POMOCY . Koniec roku coraz bliżej. W styczniu chcę zamówić Sportage a nie wiem jaki silnik wybrać. Może od was usłyszę jakieś rady i dobre opinie pomocne w wyborze.
Zaznaczę tylko że chcę zwiększyć liczbę "pomarańczek" w Szczecinie ale nie wiem jakie wybrać jej serce 2.0 czy 1.6.
Napęd tylko 2WD.
Jeśli to istotne to w roku robię maks 20tys km. ale w okresie wakacyjnym mam "komplet" na pokładzie.
No i zakładam użytkować ją pełen okres gwarancji czyli 7 lat.
No i pytanie z innej beczułki. Jak wam się sprawuje daszek???
Pozdrawiam
Zaznaczę tylko że chcę zwiększyć liczbę "pomarańczek" w Szczecinie ale nie wiem jakie wybrać jej serce 2.0 czy 1.6.
Napęd tylko 2WD.
Jeśli to istotne to w roku robię maks 20tys km. ale w okresie wakacyjnym mam "komplet" na pokładzie.
No i zakładam użytkować ją pełen okres gwarancji czyli 7 lat.
No i pytanie z innej beczułki. Jak wam się sprawuje daszek???
Pozdrawiam
I siódmego dnia ...... stworzono Sportage
-
- Uzależniony
- Posty: 232
- Rejestracja: 20 paź 2010, 10:07
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,6 Xl
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
jeżeli cena ci nie gra roli to nie widzę przeszkód nad wybraniem mocniejszej jednostki 1.6 jest tak zwaną opcją ekonomiczna dla ludzi o mniejszym portfelu co nie znaczy że sobie źle radzi ... ja posiadam 1.6 i jestem z niego mega zadowolony ... ale gdybym miał większy zasób pieniążków to na pewno bym zainwestował w 2.0 i 4x4
reasumując:
- 1.6 jest OK i raczej będziesz z niego zadowolony
- 2.0 zapewne będzie mocniejszy i lekko więcej paliwożerny
Jeżeli nie masz ciężkiego buta a charakter nie przenika żyłką rajdowego kierowcy to śmiało mogę ja tobie polecić 1.6
reasumując:
- 1.6 jest OK i raczej będziesz z niego zadowolony
- 2.0 zapewne będzie mocniejszy i lekko więcej paliwożerny
Jeżeli nie masz ciężkiego buta a charakter nie przenika żyłką rajdowego kierowcy to śmiało mogę ja tobie polecić 1.6
KIA Sportage III 1,6 XL + navi
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 21:06
- Czym jeżdzę: audi 4 passat 1,8 kia sportage 1,6 GDI
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
1,6 gdi jedt lepsza niz 2.0
mam 1,6 jezdze nia w szwecji
jest cicha,spala w miescie 8-8.5
jezdzilem 2,0 jest glosniejsza ,pali duzo,mala roznica w sile silnika,tak to odczulem.
2,0 to stary technicznie silnik troche zmodyfikowany 1,6 to nowoczesna jednostka sam jestem mechanikiem i 2,0 bym nie kupil do tak nowoczesnego auta jak kia sportage.
leszek
mam 1,6 jezdze nia w szwecji
jest cicha,spala w miescie 8-8.5
jezdzilem 2,0 jest glosniejsza ,pali duzo,mala roznica w sile silnika,tak to odczulem.
2,0 to stary technicznie silnik troche zmodyfikowany 1,6 to nowoczesna jednostka sam jestem mechanikiem i 2,0 bym nie kupil do tak nowoczesnego auta jak kia sportage.
leszek
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
weź też pod uwagę, że silnik 1.6 GDI ma skrzynię 6 biegową, a 2.0 DOHC tylko 5tkę.
patrząc tokiem myslenia chłopaków, to jeśli miałbym zasobniejszy portfel to zainwestowałbym w 2 litrówkę, ale diesla dla momentu obrotowego, bo różnica między 1.6, a 2.0 benzynowym jest naprawdę znikoma.
patrząc tokiem myslenia chłopaków, to jeśli miałbym zasobniejszy portfel to zainwestowałbym w 2 litrówkę, ale diesla dla momentu obrotowego, bo różnica między 1.6, a 2.0 benzynowym jest naprawdę znikoma.
- selva
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Zazwyczaj większość producentów proponuje alternatywę pt. duży silnik lub mniejszy z automatem i lepszym wyposażeniem.
Dziwne jest, że w Kia dla 1.6 nie ma opcji tej skrzyni, bo gdy ktoś miałby wybór 2.0 'M' lub 1.6 'L'+A/T, to myśle że większość by wzięła 1.6
Dla mnie warunkiem zakupu Sportaga był napęd, więc od razu miałem sytuację bardziej jasną co do silnika - padło na benzynkę w wersji M.
Różnica pojemności jest odczuwalna najbardziej przy prędkościach powyżej 120km/h oraz przy znazcznym obciążeniu (box, przyczepa, 5 osób). W 2.0 benz. dep przy 140km/h robi w mig 160km/h.
Mówicie, że 1.6 jest nowocześniejszy - ktoś podpowie w czym technologicznie wyprzedza on Theta 2? Bo z tego co podają na stronce, to oba mają zmienne fazy CVVT i są z aluminium.
Dziwne jest, że w Kia dla 1.6 nie ma opcji tej skrzyni, bo gdy ktoś miałby wybór 2.0 'M' lub 1.6 'L'+A/T, to myśle że większość by wzięła 1.6
Dla mnie warunkiem zakupu Sportaga był napęd, więc od razu miałem sytuację bardziej jasną co do silnika - padło na benzynkę w wersji M.
Różnica pojemności jest odczuwalna najbardziej przy prędkościach powyżej 120km/h oraz przy znazcznym obciążeniu (box, przyczepa, 5 osób). W 2.0 benz. dep przy 140km/h robi w mig 160km/h.
Mówicie, że 1.6 jest nowocześniejszy - ktoś podpowie w czym technologicznie wyprzedza on Theta 2? Bo z tego co podają na stronce, to oba mają zmienne fazy CVVT i są z aluminium.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: 1.6 GDi vs 2.0 DOHC
Ja mam 2.0 DOHC. Spostrzeżenia po 1500 km przebiegu? Pali dość sporo - 10 - 11l/100km po mieście, na trasie Zakopane - Warszawa spalił 8,8 przy prędkości 100-110 km/h. Min. to 8.0l/100km (mój porzedni opel vectra 2.0 palił do 1,5 litra mniej ale też ważył prawie 170kg mniej). Przyspieszenie subiektywnie dość mizerne ale nie jest się w żadnym wypadku zawalidrogą. Bez problemu osiąga się w 4 osoby z bagażem maksymalną prędkość podawaną przez producenta, co dość dobrze świadczy o aucie. Mimo 5 biegowej skrzyni przełożenia są dość długie i spokojnie można jechać na 5-ce od 50 - 180km/h. Szóstki absolutnie mi nie brak, nie widzę takiej potrzeby. Silnik jest głośniejszy niż 1,6 ale dźwięk jest dość przyjemny, nie męczy, nawet przy szybkiej jeździe można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Dla mnie wybór był prosty bo tylko 2,0 jest w wersji AWD.
Dla mnie wybór był prosty bo tylko 2,0 jest w wersji AWD.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika