1.7 na youtubie jest przyspieszenie i wygląda naprawdę ok - dziwie się że 4x4 mu nie dali
A jak benzynke chcesz sprawdzić na wyprzedzaniu, to nie schodź wcale poniżej 4000 obr/min i powinieneś być zadowolony. I tylko bieg nr 3 (kończy się na 140-150km/h) !
Tak na marginesie (dygresja), to kiedyś czytałem artykuł, gdzie dowodzono dlaczego w dieslu lepiej wyprzedzać na 3 biegu podkręconym >3k obr. niż na 4 biegu w zakresie max momentu na 2k obr. Pokazano tam różnicę przełożeń i że pomimo mniejszego momentu obrotowego silnika, przełożenie jest wyższe i dlatego moment na kołach był jednak większy niż ten uzyskany na 4 przekładni przy wyższym momencie silnika.
Taka tam dywagacja, wiadomo, że nie zawsze dieslowce wyciskać chcą siódme poty z fury i +- 1 sek nie zawsze jest warta redukcji
A co do tematu tego wątku 1.6 czy 2.0 - to tak od innej strony:
Ciekawi mnie ostatnio jedno, bo rozważam zakup małego autka właśnie na bezpośrednim wtrysku - to rozwiązanie mi wygląda na coś na kształt bezpośrednich wtryskiwaczy z TDI, które jak wiadomo bywają awaryjne i co gorsza, są o wiele bardziej czułe na jakość paliwa (poprawcie jeśli się mylę).
Na starym systemie DOHC to generalnie leje się co popadnie, ale jak to wygląda właśnie z GDI, gdzie ciśnienie zamiast kliku atmosfer wynosi ponad 100 ?