Strona 1 z 2

Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 09:05
autor: Peu
Cześć koledzy. Poradźcie mi w temacie. Kia Sportage 1.7 Crdi, 2015 rok. Wszystko cacy, pięknie, fajnie się zbiera, jeżdżę spokojnie to i spalanie pokazuje do 6l. Ale jak na trasie przycisnę trochę (np. podczas wyprzedzania) to często zdarza się, że odczuwalnie traci moc (już nie jest taki dynamiczny, aczkolwiek wkręca się na obroty ale dużo wolniej), od razu też wzrasta spalanie o około 2l (wykaz na komputerze). Spalanie aktualne też inaczej wskazuje. Co dziwne - po zgaszeniu samochodu i odczekaniu kilku minut wszystko wraca do normy, tak jakby się zresetowało. Myślałem że to przez jakość paliwa. Zatankowałem BP ultimate i dalej to samo. Jaką usterkę obstawiacie?

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 10:37
autor: sxill
Obstawiam zasyfioną siatkę filtrującą paliwo w baku. Już 2x to miałem :/

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 10:47
autor: diselboy
jeżeli spadek mocy zauważasz przy około 3000 obr/min, po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, to jak wyżej, plus filtr paliwa do wymiany.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 11:51
autor: Peu
Ale szarpania nie ma, nic. Filtry były wymieniane niedawno. Przejechane dopiero 43.000 km.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 12:41
autor: diselboy
jeśli pojawiło się po zatankowaniu to obstawiam śmieci w zbiorniku. Filtr i zbiornik tak czy siak do sprawdzenia. Za tą wersją przemawia powrót osiągów po wyłączeniu. Jeszcze komputer można podpiąć w poszukiwaniu błędów.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 12:45
autor: Peu
Ktoś z mechaników stawia też na EGR i filtr DPF. Ja uważam, że to raczej nie to...

I jeszcze jedno. Jak się pojawi ten dziwny objaw to po zdjęciu nogi z gazu pasek spalania pokazuje, że paliwo jest w tym czasie zasysane. Jak nie ma tego objawu to po zdjęciu gazu nie ma na pasku spalania

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 19:16
autor: puder12
Zacznij od czyszczenia filtra w baku. Miałem to 2 razy (po tankowaniu BP Ultimate). Za pierwszym razem czyszczenie filtra pomogło. Za drugim czyszczenie filtra plus wymiana filtra paliwa. Potem przerzuciłem się na paliwo ze Statoil, a teraz Leclerc. Problem więcej się nie pojawił.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 18 maja 2018, 21:10
autor: Owca007
Zrób jak chłopaki wyżej piszą bo dobrze radzą.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 19 maja 2018, 12:39
autor: Brzoza
Peu pisze:... po zdjęciu nogi z gazu pasek spalania pokazuje, że paliwo jest w tym czasie zasysane...

A to nie jest czasem objaw wypalania filtra DPF?

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 25 maja 2018, 10:22
autor: Peu
Małe sprostowanie. Jak się pojawi ten "objaw" nadmiernego spalania (widać to po kresce spalania jak ściągam nogę z gazu bo ciągle widać że 1l pali) co występuje co około 100 - 150 km to jak zgaszę samochód i odpalę to nadal to się dzieje. Wcześniej myślałem że jak zgaszę to przechodzi. Myliłem się. Przechodzi na krótko. MOże faktycznie dpf wypala. Tylko czemu tak często...

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 25 maja 2018, 10:26
autor: Owca007
W takim razie sprawdź czy oleju w silniku nie przybywa. Bo może filtr już umiera i stąd te braki mocy.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 25 maja 2018, 10:32
autor: diselboy
bo może masz przytkany filtr DPF, jedź na "przejażdżkę" z w miarę stałą prędkością (około 70-80 km/h), jak zauważysz , że zaczęło się to podwyższone spalanie na wyświetlaczy to przejedz cirka 30 km, powinno wystarczyć na wypalenie DPF'a, co jakiś czas obserwuj czy ten pasek zniknął, wystarczy w trakcie jazdy na 6 biegu zdjąć nogę z gazu i patrzeć czy pasek się pojawi czy nie. Jeśli to nie pomoże to zostaje komp i wypalanie serwisowe. Rada na przyszłość, raz na tydzień serwuj autu przejażdżkę poza miasto na podane wyżej cirka 30 km ze stało miarę prędkością i co ważne bez gwałtownego wciskania gazu.
Możesz dodać tego i pojechać na wycieczkę;

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 25 maja 2018, 10:58
autor: Owca007
Mam jeszcze chyba ze dwie butelki tego wynalazku w domu bo powiem tak tani bo w granicy 10zł i chyba działa. Używam w aucie od jakiś 50tys. km. Kijanka wypala się zawsze co 500+ 15-20km i samo wypalanie trwa 10-15km. Nigdy problemów i przybywaniem oleju czy filtrem nie było. Wlewam zawsze na ½ baku dolewam do ¾ i tak co 10tys. km. Filtr zawsze się napełnia wypala do końca.
Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=6&t=4175&p=60869&hilit=filtr+dpf#p60869

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 27 maja 2018, 11:27
autor: byno69
Witam pisałem wcześniej o moich podobnych objawach.Zaczeło się lato i wypalanie co 100 km mam tak samo . Ten objaw jest tylko w 1.7 .Sugerowano wymianę oprogramowania ale nie ma nowszej wersji .W serwisach znają ten problem ale nie mogą na to nic poradzić narazie nic się nie dzieje tylko więcej paliwa łyka.Pamiętaj aby zawsze się wypalił bo poziom oleju się zwiększy.U mnie do kwietnia wypalał się co 400km potem co 280 a teraz wapa się co 100 - 120 bo ciepło.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 01 cze 2018, 12:36
autor: Peu
Też to zauważyłem, że czym cieplej na dworze, tym częściej się filtr "wypala". Co rozumiesz przez to, że niech się wypali do końca? Jak wjadę do garażu a nadal "wypalał" na trasie" to jak długo czekać aż to skończy ?

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 01 cze 2018, 19:46
autor: byno69
Witam zapomniałem dodać że te częste wypalanie latem zauważyłem już 4 lata temu a może było wcześniej.Jak narazie wszystko ok .A co do wypalania to wolę zrobić parę kilometrów więcej niż przerwać wypalanie.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 01 cze 2018, 21:38
autor: Owca007
Dziwne i to bardzo dziwne, że 1.7 to ma, a 2.0 nie. Bo prawda jest taka, że temp. na zewnątrz nie ma wpływu na to wypalanie. Może bardziej i w to uwierzę zimowa i letnie ropa.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 01 cze 2018, 22:44
autor: byno69
Też tak myślałem że ropa ale na jesień jak się lekko ochłodziło to częstość wypalania zaraz spadła a ropa jaszcze letnia . Cały czas mnie to dziwi . Wystarczy że jedziesz trasę w nocy to już częstość wypalania spada nap. co 280 km.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 09 cze 2018, 17:08
autor: KuLwIk
U mnie występuje podobny problem dotyczący wypalania w 1.7CRDI.

Zaczęło się od objawów wzrostu poziomu oleju i stopniowo wzrastało średnie zużycie paliwa.
W ciągu pół roku wymieniałem 3 raz olej, znów dobił do MAX a nawet lekko przekroczył wskaźnik na bagnecie.
Jak spalał 5,5-6,3l średnio zimą, tak teraz w ciągu 2msc to spalanie jest w granicach 7,5-8l.

W szukaniu przyczyn 2 tygodnie temu dałem do czyszczenia filtr DPF w specjalnej maszynie - mimo, że był wyczyszczony w 100% i jak nowy, nadal wypala się co ok 50-100km. To jest denerwujące jadąc trasę 250km, żeby się wypalał 5 razy...
Dzisiaj założyłem inny czujnik ciśnienia DPF, też używkę i po 5km znów zaczął się wypalać.

Sam proces wypalania zauważam po waszych radach odnośnie zdjęcia nogi z gazu i obserwacji wskazówki bieżącego spalania. Nie mam ani podwyższonych obrotów, ani dziwnych dźwięków czy zapachów, więc tylko w taki sposób jestem w stanie to zaobserwować. Planuję zakup tej wtyczki OBDII i sprawdzenia dokładnie temperatury DPF, kiedy nastąpi proces wypalania, czy zbiega się to razem z wykresem spalania.

Jakieś rady? Pozdrawiam

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 09 cze 2018, 18:13
autor: mag12
To jak nie zauważasz, to po prostu dalej nie rób nic z tym fantem. Poczekaj aż się wypali czy co tam. Miałem podobnie, wzrost spalania i dziwne skoki mocy. Przeczekałem i jest spokój. Powodzenia.

Re: Dziwny problem. Odczuwalny spadek mocy, wzrost spalania

: 09 cze 2018, 18:57
autor: KuLwIk
Właśnie to nie jest komfortowe, żeby się wypalał co 50km i potem zwracać na to uwagę, żeby wypalił się do końca, nie gasić silnika czy robić dodatkową rundkę kilometrów.

A najgorszy jest wzrost poziomu oleju i co chwila muszę wymieniać olej, bo mieszą się zapewne z ropą.

Tym bardziej, że zrobiłem regenerację tego filtra i powinien działać jak nowy, a nie wypalać się co 50km :? :? :?