Świece żarowe
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Świece żarowe
Panie i Panowie już sam nie wiem jak to jest naprawdę. W serii były świece żarowe 5V (NGK CZ105) zamieniłem według katalogu na 7V (NGK1003AS) niby na klimat zimniejszy, teraz mrozy były po -20°C nawet i kijanka pali jakby na 3 gary i po 2-3 sekundach już chodzi równo. W kompie znalazłem zimną ramkę z błędem sterownika świec.
Jak to kur jest jakie to świece powinny być? Czy może ten przekaźnik, sterownik umiera?
Ma ktoś schematy jak wygląda cały układ w kijance, jak jest sterowany (czasówka czy czujnik temperatury).
Przekopując Internet już sam nie wiem wkładają takie i takie niezależnie od klimatu, piszą też, że jak oprawka wtyczki na świecach jest czarna to powinny być 5V, a jak pomarańczowa to 7V.
Świece zmieniłem jakieś 2 lata temu wątpię aby coś im się stało. Chyba, że złe i zjarało. Dlatego jak ktoś ma schematy rysunki to bardzo ułatwi pracę.
Ruskie piszą jeszcze, że czarny przekaźnik jest do świec ceramicznych 7V, a szary do 5V. I na odwrót to niby nie działa.
Jak to kur jest jakie to świece powinny być? Czy może ten przekaźnik, sterownik umiera?
Ma ktoś schematy jak wygląda cały układ w kijance, jak jest sterowany (czasówka czy czujnik temperatury).
Przekopując Internet już sam nie wiem wkładają takie i takie niezależnie od klimatu, piszą też, że jak oprawka wtyczki na świecach jest czarna to powinny być 5V, a jak pomarańczowa to 7V.
Świece zmieniłem jakieś 2 lata temu wątpię aby coś im się stało. Chyba, że złe i zjarało. Dlatego jak ktoś ma schematy rysunki to bardzo ułatwi pracę.
Ruskie piszą jeszcze, że czarny przekaźnik jest do świec ceramicznych 7V, a szary do 5V. I na odwrót to niby nie działa.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Świece żarowe
Dzięki za pomoc Już wiem wszystko. Więc do 2011r. szły przekaźniki (sterowniki) szare i świece 5V oznaczenie NGK Y1003AS po 2011r. szły przekaźniki czarne i świece 7V oznaczenie CZ105 mieszanie układów czyli zmiana świec nie daje zamierzonego efektu i jak się da na 5 świece 7 to jeszcze działa ale w drugą stronę lipa. Dostanę nowe świece zmienię i zdam relację. Niby 7V mocniejsze bo te 5V były stalowe ale czas poszedł do przodu i te 5V też są ceramiczne i grzeją tak samo. Psują się tylko świece przekaźniki przewody to bardzo bardzo rzadko w ASO nie słyszeli jeszcze o tym.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Świece żarowe
Świeczki zmienione raptem w 20min. W weekend będzie test bo jadę na dwa dni wyżej nad poziom morza . Niech zmarznie i zobaczymy jak zagada.
Co do wymiany to prosty zabieg.
Jedyne narzędzie to klucz nasadowy długi 10mm no i klucz dynamometryczny, a jak komuś uciekają nakrętki to magnes na teleskopie:).
Ściągamy osłonę silnika.
Odczepiamy 4 wtyczki od głównej listwy silnika te z przodu przy wtyczce od zasilania świec.
Odkręcamy listwę trzyma się na dwóch śrubach.
Odchylamy całą na tył na wtryski.
Odkręcamy wspornik od wtyczki świec przewody paliwowe i przelew wszystko trzyma się po jednej śrubie na łeb, w ten sposób mamy lepsze dojście do świec.
Odkrecamy listwę świec i ją wyciągamy, wysuwamy w bok.
Odkrecamy świece tutaj uwaga mogą ciasno siedzieć ja dla bezpieczeństwa ustawiam klucz na 35Nm bo tyle wytrzymuje średnio świecą M10x1.25 przez zerwaniem.
Uwaga aby żaden bród nakrętki itp. nie wpadło przez te otwory do silnika.
Nowe świece, ich gwinty smarujemy smarem miedzianym lub dedykowanym coś na grafice.
Wkręcamy Max 12-14Nm i składamy w odwrotnej kolejności.
Przy okazji zwrócić uwagę jak wygląda listwa zasilająca świece czy nie ma zniszczonego przypalonego przewodu zasilającego. Ja osobiście dodatkowo oblutowałem zakówki na nim. I czy po montażu nie dotyka masy silnika to ważne!
Co do wymiany to prosty zabieg.
Jedyne narzędzie to klucz nasadowy długi 10mm no i klucz dynamometryczny, a jak komuś uciekają nakrętki to magnes na teleskopie:).
Ściągamy osłonę silnika.
Odczepiamy 4 wtyczki od głównej listwy silnika te z przodu przy wtyczce od zasilania świec.
Odkręcamy listwę trzyma się na dwóch śrubach.
Odchylamy całą na tył na wtryski.
Odkręcamy wspornik od wtyczki świec przewody paliwowe i przelew wszystko trzyma się po jednej śrubie na łeb, w ten sposób mamy lepsze dojście do świec.
Odkrecamy listwę świec i ją wyciągamy, wysuwamy w bok.
Odkrecamy świece tutaj uwaga mogą ciasno siedzieć ja dla bezpieczeństwa ustawiam klucz na 35Nm bo tyle wytrzymuje średnio świecą M10x1.25 przez zerwaniem.
Uwaga aby żaden bród nakrętki itp. nie wpadło przez te otwory do silnika.
Nowe świece, ich gwinty smarujemy smarem miedzianym lub dedykowanym coś na grafice.
Wkręcamy Max 12-14Nm i składamy w odwrotnej kolejności.
Przy okazji zwrócić uwagę jak wygląda listwa zasilająca świece czy nie ma zniszczonego przypalonego przewodu zasilającego. Ja osobiście dodatkowo oblutowałem zakówki na nim. I czy po montażu nie dotyka masy silnika to ważne!
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Świece żarowe
Świece zmienione na takie jak być powinny. Różnica po kilku dniach widoczna jest już na samej kontrolce inaczej się zachowuje dłużej świeci lub jak jest ciepłu wcale no i błąd ze sterownika świec zniknął nie wraca. Pali elegancko na wszystkie gary, muzyka dla uszu. Fakt było tylko -8°C ale zauważyłem dodatkowo, że zniknął efekt jakby spalania stukowego jak na zimnym silniku zaczęło się jechać i jak było jej ciężej to tak klekotała. No i ma koniec z tego co się dowiedziałem świece żarowe w naszych klepakach używane są nie tylko do odpalania ale również w pierwszej fazy jazdy na dogrzanie silnika (lepsze spalanie) czy na dogrzewanie spalin podczas wypalania filtr DPF więc lekkiego życia nie mają i się poczerwienią .
Jak ja lubię monologi .
Jak ja lubię monologi .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- mcgiwer
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:48
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 CRDI 184KM, AWD
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Świece żarowe
Dopnę się do tego Twojego dawnego monologu bo muszę wymienić u siebie "żarówki".
Czy oprócz drogich NGK są jeszcze jakieś inne, tańsze i godne uwagi świece do silnika 2.0 184KM?
Edit:
Okazuje się że mam szary przekaźnik ale inny numer świec wg NGK, zdecydowałem się na Denso
Czy oprócz drogich NGK są jeszcze jakieś inne, tańsze i godne uwagi świece do silnika 2.0 184KM?
Edit:
Okazuje się że mam szary przekaźnik ale inny numer świec wg NGK, zdecydowałem się na Denso
- mcgiwer
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:48
- Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 CRDI 184KM, AWD
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Świece żarowe
Jednak sklep się mylił, świece przy szarym przekaźniku to NGK Y1003AS, świece okazały się być sprawne wszystkie, pozostaje pytanie co powoduje 3 sekundowe spalanie stukowe przy odpalaniu auta przy mrozach poniżej 15 stopni
Re: Świece żarowe
Czy te świece będą odpowiednie do silnika 2.0 CRDI 136km, 2013r??
https://allegro.pl/oferta/dg-669-denso- ... 4148388567
https://allegro.pl/oferta/dg-669-denso- ... 4148388567
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Świece żarowe
Daj VIN to ci powiem po opisie może pasować nie musi
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Świece żarowe
W swoim D4EA miałem NGK Y749J (2 spalone, 2 dobre) a wymieniłem na komplet MEYLE 37-148600000. Wymiana kompletu bo trochę babrania było z wymianą tj chyba chłodnice spalin trzeba było odkręcić. Jedną ze świec wykręcałem 2 czy 3 dni bo oporna była a nie chciałem urwać.
Re: Świece żarowe
Podaje vin: U5YPC813ADL341195
Re: Świece żarowe
Według tego co napisał Owca 007 to u mnie powinny być 7v bo mam rocznik 2013. To mój pierwszy diesel w życiu, gdzie szukać tego przekaźnika żeby zobaczyć jaki kolor tam siedzi?
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Świece żarowe
Więc wychodzą inne Denso DG-624 i tego bym się trzymał napięcie 4.4 ,bosch 0 250 404 003 napięcie 11 więc albo zdemontować starą lub zmierzyć napięcie na świece w aucie
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: Świece żarowe
Ale napiecie ma byc 5v albo 7v wiec jakim cudem te 4.4 maja pasować?? Ngk tez maja albo 5 albo 7, ja juz calkiem zgłupiałem.
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Świece żarowe
To pokazuje VIN większość 4.4 i jedne bosch 11 dlatego zdemontować starą i sprawdzić jaka jest
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
Re: Świece żarowe
Ktoś cos więcej może powiedzieć? Ktoś wymieniał w tym konkretnym silniku i wie na jakie zmienić.
Re: Świece żarowe
Teoretycznie numer świec to 367102F100 albo F 101 były stosowane i 5 i 7 V więc bez sprawdzenia to 50/50
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika