Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
oczywiście, że mam sportowe aspiracje jako stary sportsman....nie porównuj jazdy samochodem jako pasażer i jako kierowca - to są dwie różne sprawy-[papa]
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:54 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 2 razy.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 17:20 przez Orion66, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
........
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:52 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
.........
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:53 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
.........
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:53 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 17:20 przez Orion66, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 17:21 przez Orion66, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 17:21 przez Orion66, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2010, 16:30
- Czym jeżdzę: Hyundai Ix20 1.6
Zamówiony Sportage 2.0 GDI AT wersja L
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
GD_Luk pisze:oczywiście ale w 2.4 l a nie w 2.0.......odpowiedsz sam sobie dlaczego na amerykański rynek idą tylko auta benzynowe minimum 2,4 l? ....z mocniejszym silnikiem.....właśnie dlatego - kolega ze stanów powiedział że automatu w dwóch litrach nigdy by nie kupił..."de gustibus non est disputandum"
....a skrzynia DSG np. w Q5 jest dusprzęgłowa i to zupełnie inna półka i technika
Kolega z USA, ale urwał
W Dubaju idą najlepiej Bentleye, Kii z silnikiem 2.4 nikt nie kupuje
Co do skrzyni DSG zawsze jest ona dwu sprzęgłowa ,nie tylko w Q5
Ale do rzeczy.Orion 66 moim zdaniem dobrze robisz wybierając 2.0 w AT, komfort jazdy nieoceniony.Jedyne czego bym się trochę obawiał to spalania-może być nie małe.
Ja z kolei skłaniam się ku Skodzie Yeti,jest tańsza od Sportage i trochę dłużej na rynku.W przypadku Kii obawiam się tzw. choroby wieku dziecięcego.Chociaż i w Skodzie i w Kii występują problemy z softami silników benzynowych(1.2 TSI,1.6 GDI)
Takie czasy, że klienci kupujący nowe modele, służą koncernom samochodowym za króliki doświadczalne
Za to jak ktoś kupuje samochód oczami to nowa Sportage po prostu wymiata
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
skoro jestes taki znawca to dlaczego na rynku amerykańskim nie ma modelu 2.0 benzyny tylko jest mocniejsza wersja 2,4 l?
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2010, 16:30
- Czym jeżdzę: Hyundai Ix20 1.6
Zamówiony Sportage 2.0 GDI AT wersja L
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
A ten dalej swoje
Za to np. na bardzo wymagającym rynku australijskim silnik 2.0 występuje i jest tam bardzo chwalony.
http://www.kia.com.au/cars/specificatio ... age/23/f:2
Różnicy konstrukcyjnych pomiędzy 2.0 a 2.4 nie ma żadnych, poza trochę wyższym momentem obrotowym i mocą w 2.4 co jest dla każdego oczywiste.W Polsce jest tylko 2.0 ponieważ bardziej popularne z racji cen ropy są po prostu diesle.Za oceanem jest zupełnie odwrotnie.Ameryki tutaj nie odkryłeś,także nie rozumiem po co się tak napinasz
Zmień płytę i pisz na temat tego forum i nie podniecaj się motoryzacją w USA
Za to np. na bardzo wymagającym rynku australijskim silnik 2.0 występuje i jest tam bardzo chwalony.
http://www.kia.com.au/cars/specificatio ... age/23/f:2
Różnicy konstrukcyjnych pomiędzy 2.0 a 2.4 nie ma żadnych, poza trochę wyższym momentem obrotowym i mocą w 2.4 co jest dla każdego oczywiste.W Polsce jest tylko 2.0 ponieważ bardziej popularne z racji cen ropy są po prostu diesle.Za oceanem jest zupełnie odwrotnie.Ameryki tutaj nie odkryłeś,także nie rozumiem po co się tak napinasz
Zmień płytę i pisz na temat tego forum i nie podniecaj się motoryzacją w USA
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
bravo-ująłeś mnie tym postem-fakt-ja pisałem jednak o USA...faktycznie znasz sie na rzeczy
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:33
- Czym jeżdzę: Sportage2.0 DOHC XL automat,4wd Black Perl
- Lokalizacja: Mielec
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
Panowie,jak jest z tym silnikiem,warto? Mam do wyboru ten z auto i 1.6
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
Warto, panie kolego, każdy warto. Każdy dobry, ale do czego innego. Zależy Ci na komforcie czy oszczędnościach? I już wszystko jasne
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:33
- Czym jeżdzę: Sportage2.0 DOHC XL automat,4wd Black Perl
- Lokalizacja: Mielec
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
Orion66 na kiedy masz spodziewany odbiór swojego 2.0 benz+automat? Będziesz chyba jako pierwszy na tym forum z tym silnikiem(tak mi się wydaje ) Jestem ciekaw jak się będzie sprawował.
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
Jak wspominałem na początku wątku - ja też zamówiłem taki zestaw. A jeśli Orion66 odbierze pierwszy to będzie słabo - ja zamówiłem w sierpniu
-
- Nowy
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:33
- Czym jeżdzę: Sportage2.0 DOHC XL automat,4wd Black Perl
- Lokalizacja: Mielec
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
Mkx to czekasz już lata świetlne! Ja piernicze,ale Cię już chyba nosi.
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
chris pisze:GD_Luk pisze:oczywiście ale w 2.4 l a nie w 2.0.......odpowiedsz sam sobie dlaczego na amerykański rynek idą tylko auta benzynowe minimum 2,4 l? ....z mocniejszym silnikiem.....właśnie dlatego - kolega ze stanów powiedział że automatu w dwóch litrach nigdy by nie kupił..."de gustibus non est disputandum"
....a skrzynia DSG np. w Q5 jest dusprzęgłowa i to zupełnie inna półka i technika
Kolega z USA, ale urwał
W Dubaju idą najlepiej Bentleye, Kii z silnikiem 2.4 nikt nie kupuje
Co do skrzyni DSG zawsze jest ona dwu sprzęgłowa ,nie tylko w Q5
Ale do rzeczy.Orion 66 moim zdaniem dobrze robisz wybierając 2.0 w AT, komfort jazdy nieoceniony.Jedyne czego bym się trochę obawiał to spalania-może być nie małe.
Ja z kolei skłaniam się ku Skodzie Yeti,jest tańsza od Sportage i trochę dłużej na rynku.W przypadku Kii obawiam się tzw. choroby wieku dziecięcego.Chociaż i w Skodzie i w Kii występują problemy z softami silników benzynowych(1.2 TSI,1.6 GDI)
Takie czasy, że klienci kupujący nowe modele, służą koncernom samochodowym za króliki doświadczalne
Za to jak ktoś kupuje samochód oczami to nowa Sportage po prostu wymiata
Czy Kolega uważnie przeanalizował cenniki skody i kia? Bo ja, gdy parę miesięcy temu szukałem auta, to policzyłem, że z takim samym wyposażeniem jak KIA (wersja XL), Skoda Yeti kosztuje raptem... 4 tys taniej. A jest mniejsza i ... no cóż, dość brzydka -choć to jest już kwestia gustu.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
wojtek_k76 pisze:Orion66 na kiedy masz spodziewany odbiór swojego 2.0 benz+automat? Będziesz chyba jako pierwszy na tym forum z tym silnikiem(tak mi się wydaje ) Jestem ciekaw jak się będzie sprawował.
No nie tak szybko Panowie. Ja jeszcze nie zamówiłem. Pomysł zmiany samochodu na poważnie przyszedł mi do głowyz 10 dni temu. Zamawiam zapewne w tym tygodniu - mam już wszystko obgadane z dilerem. Więc u mnie od pomysłu do realizacji minie około 2 tyg. Chyba nieźle zważywszy że tydz. jeszcze nie wiedziałem sam czego chce.
A co do terminów. Mi powiedziano że odbiór za okolo 5-6 mies więc aby się nie rozczarować liczę na sierpień-wrzesień 2011. No może w lipcu by się udało to będę happy...
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
wojtek_k76 pisze:Mkx to czekasz już lata świetlne! Ja piernicze,ale Cię już chyba nosi.
Już się pogodziłem. Z resztą, gdyby nie to, że w listopadzie nie dojechał Sportage nie miałbym niepowtarzalnej okazji zakupu złotego Matiza 0.8 jako samochodu przejściowego (stare auto było jedną z sześciu gwiazd małego tańca na lodzie:( )
Re: Silnik 2.0 DOHC + AUTOMAT
Jak już na forum pisałem - odebrałem 2.0 DOHC w automacie. Poniżej krótkie wrażenia z jazdy. Opinia mocno subiektywna, aut wiele do porównania nie mam i oczywiście ciągle jestem w euforii po odbiorze nowego auta. Ale może coś wartościowego dla potencjalnych chętnych an tą wersję się znajdzie.
Przejechałem ponad 1000 km. Generalnie do 850km jeździłem dość spokojnie - wprawdzie aut teraz nie trzeba docierać , ale dwa tygodnie mogłem się przemęczyć. Samo auto jeździ fajnie. Nie szukam wrażeń i wciskania w fotel, wiec wg mnie auto sprawuje się nieźle. Jak nie jeździsz bardzo dynamicznie to biegi zmieniają się płynnie i nie odczuwa się skoków i dławienia przy zmianie. Nie jest to na pewno skrzynia z VW (miałem raz okazję być pasażerem w takim aucie), ale ja nie będę narzekał. Komfort jazdy bardzo duży.
Na pewno trzeba wyczuć pedał gazu - ile i jak wcisnąć, żeby skrzynia dobrze zredukowała biegi przy wyprzedzaniu, ale to też do zrobienia. fakt - jak to w automacie , skrzynia musi "pomyśleć" zanim zredukuje. Ale przejście na ręczną sekwencyjną zmianę biegów działa fajnie i szybko - dla szukających większej dynamiki jest to rozwiązanie.
Praca silnika bardzo cicha - przynajmniej wg mnie. Jadąc 130 na szóstym biegu jest <3k obrotów i spokojnie można słuchać radia i rozmawiać. Oczywiście mocno przyspieszając komfortu takiego nie ma, ale nie cały czas się przyspiesza (nawet na polskich drogach). Tutaj jestem bardzo zadowolony.
Spalanie:
pierwsze 650 km - niewyzerowałem spalania po odbiorze auta, wiec zacząłem od ponad 20l . Jazda po mieście, ale w ferie - dłuższe trasy (po 15 km) bez prawdziwych korków - traktował bym to jako cykl mieszany. spalanie wyszło 10.7l
Trasa 150 km - jeden korek na trasie - max 120 - 130 km/h - 8.7l
Jak się zaczną korki to wyzeruję i zobaczę prawdziwe spalanie w mieście.
Przejechałem ponad 1000 km. Generalnie do 850km jeździłem dość spokojnie - wprawdzie aut teraz nie trzeba docierać , ale dwa tygodnie mogłem się przemęczyć. Samo auto jeździ fajnie. Nie szukam wrażeń i wciskania w fotel, wiec wg mnie auto sprawuje się nieźle. Jak nie jeździsz bardzo dynamicznie to biegi zmieniają się płynnie i nie odczuwa się skoków i dławienia przy zmianie. Nie jest to na pewno skrzynia z VW (miałem raz okazję być pasażerem w takim aucie), ale ja nie będę narzekał. Komfort jazdy bardzo duży.
Na pewno trzeba wyczuć pedał gazu - ile i jak wcisnąć, żeby skrzynia dobrze zredukowała biegi przy wyprzedzaniu, ale to też do zrobienia. fakt - jak to w automacie , skrzynia musi "pomyśleć" zanim zredukuje. Ale przejście na ręczną sekwencyjną zmianę biegów działa fajnie i szybko - dla szukających większej dynamiki jest to rozwiązanie.
Praca silnika bardzo cicha - przynajmniej wg mnie. Jadąc 130 na szóstym biegu jest <3k obrotów i spokojnie można słuchać radia i rozmawiać. Oczywiście mocno przyspieszając komfortu takiego nie ma, ale nie cały czas się przyspiesza (nawet na polskich drogach). Tutaj jestem bardzo zadowolony.
Spalanie:
pierwsze 650 km - niewyzerowałem spalania po odbiorze auta, wiec zacząłem od ponad 20l . Jazda po mieście, ale w ferie - dłuższe trasy (po 15 km) bez prawdziwych korków - traktował bym to jako cykl mieszany. spalanie wyszło 10.7l
Trasa 150 km - jeden korek na trasie - max 120 - 130 km/h - 8.7l
Jak się zaczną korki to wyzeruję i zobaczę prawdziwe spalanie w mieście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika