Witam,
Zauważyłem po kupnie sportka że ma oleju powyżej max ok.8 mm na bagnecie,a że wymieniałem teraz olej to nalałem mniej do odpowiedniego poziomu na bagnecie (4.5 l).Miał ok.5.3l co sie zgadza z papierami ASO bo to oni wymieniali ostatnio.
Teraz pytanie czy tak mialo byc?czy te autka tak maja,a serwis specjalnie tak zalał bo też słyszałem o czymś takim.
Poziom oleju
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Poziom oleju
Albo po prostu dpf szaleje nie działa za dobrze i oleju przybywa.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Poziom oleju
Hej
potrzebuje pomocy. Moja żona jezdzi 1.7 crdi, 173 000 km. Ostatnio wsiadłem do samochodu i stwierdziłem, że coś "dziwnie" chodzi. Jak silnik był zimny, strasznie coś klekotało/stukało (coś jakby papierek włozony w szprychy rowera )Z ciekawości zajrzałem pod spód i znalazłem wycieki oleju. Zajrzałem pod maske i nie moglem dokladnie zdiagnozować miejsca wycieku. Zajrzałem do silnika no i okazało sie, że był całkowicie zalany olejem. Poziom oleju na bagnecie był o ok. 8 cm wyższy niż max... Wymieniłem olej oraz filtr. konsystencja oleju ? - jakbym wylewał wode.. Silnik chodzi lepiej, lecz delikatnie coś "klekocze" cos jakby rolka napinacza ( Lepiej słychać przy delikatnym, jednostajnym dodawaniu gazu), Jednak napinacz i inne współzależne elementy były wymieniane rok temu. Poziom oleju prawdopodobnie spowodowany były problemem z dpf.
Pytanie
1. dlaczego tak dużo oleju pokazało sie w silniku. Czy może to być wina czujnika o którym piszecie? Co zrobic aby problem sie nie powtarzał
2. czy wycieki moga byc sygnałem uszkodzenia jakiś uszczelek komory silnika?
3. co z tym klekotaniem. Czy może byc to jakiś problem z silnikiem (w skutek pracy silnika, sam nie wiem jak długo tak pracował, w środowisku rozrzedzonego oleju?
potrzebuje pomocy. Moja żona jezdzi 1.7 crdi, 173 000 km. Ostatnio wsiadłem do samochodu i stwierdziłem, że coś "dziwnie" chodzi. Jak silnik był zimny, strasznie coś klekotało/stukało (coś jakby papierek włozony w szprychy rowera )Z ciekawości zajrzałem pod spód i znalazłem wycieki oleju. Zajrzałem pod maske i nie moglem dokladnie zdiagnozować miejsca wycieku. Zajrzałem do silnika no i okazało sie, że był całkowicie zalany olejem. Poziom oleju na bagnecie był o ok. 8 cm wyższy niż max... Wymieniłem olej oraz filtr. konsystencja oleju ? - jakbym wylewał wode.. Silnik chodzi lepiej, lecz delikatnie coś "klekocze" cos jakby rolka napinacza ( Lepiej słychać przy delikatnym, jednostajnym dodawaniu gazu), Jednak napinacz i inne współzależne elementy były wymieniane rok temu. Poziom oleju prawdopodobnie spowodowany były problemem z dpf.
Pytanie
1. dlaczego tak dużo oleju pokazało sie w silniku. Czy może to być wina czujnika o którym piszecie? Co zrobic aby problem sie nie powtarzał
2. czy wycieki moga byc sygnałem uszkodzenia jakiś uszczelek komory silnika?
3. co z tym klekotaniem. Czy może byc to jakiś problem z silnikiem (w skutek pracy silnika, sam nie wiem jak długo tak pracował, w środowisku rozrzedzonego oleju?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Poziom oleju
Nie brzmi to dobrze i obawiam się, że może być to panewka lub popychacze. Oleju przybywa jak DPF się nie wypala do końca wtedy ropka idzie w olej. Ale może być, że poszła też uszcelka pod głowicą. Olej śmierdział ropą czy może to jednak płyn chodzący. Sprawdź resztę płynów, sprawdź też czujnik ciśnienia od DPF jak i jego działanie najlepiej byłoby go wypalić ręcznie kompem. I wtedy dalej jeździć i obserwować.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Poziom oleju
posprawdzałem pozostałe płyny - wszystko ok. Olej śmierdział ropą. Jutro zawiozę sportka do mechanika, zobaczymy co znajdzie (coś wspominał o "wycięciu czujnika dpf", jakoś mi się to nie podoba...zacznę od sprawdzenia drożności wężyków czujnika, EGR oraz samego filtra - może pomoże). zauważyłem jeszcze jedną dziwną sytuację. Podczas jazdy, gdzie przez dłuży okres czasu nie wciskam sprzęgła , sprzęgło zaczyna ciężej chodzić. Kolejny problem?
Zapomniałem dodać - po wymianie oleju w dniu 03.09.18 - ponownie przybywa mi oleju w silniku jakaś masakra...
Zapomniałem dodać - po wymianie oleju w dniu 03.09.18 - ponownie przybywa mi oleju w silniku jakaś masakra...
- fruwaj71
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:14
- Czym jeżdzę: Kia Sportage - 2012r., poj. 1998 cm3, benzyna, 4WD, automat
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Poziom oleju
W moim Sportku też przybywa oleju ale jak mi mój mechanik to wyklarował to wina tego że często robię bardzo krótkie trasy do 1,5 km. No i mam benzynę a nie ON...
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Poziom oleju
Bez obrazy ale takie odcinki to ja robię na nogach co do przybywania oleju w benzynie to szkodzi mniej ale znowu świece zapłonowe dostają bo wiecznie mokre nie dogrzane. Na twoim miejscu najlepsze byłoby auto elektryczne. Co do przedmówcy obstawiam DPF amen i na siłę leje żeby go dopalić, a nie może.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- fruwaj71
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:14
- Czym jeżdzę: Kia Sportage - 2012r., poj. 1998 cm3, benzyna, 4WD, automat
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Poziom oleju
@Owca007 - taka praca
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Poziom oleju
też ma do pracy półtora kilometra ale zawsze jadę dłuższą drogą bo:
1. krótsza jest zawsze o porze wyjazdu zabita "na amen" , piechotą szybciej,
2. dłuższa pozwala na rozgrzanie silnika, co za tym idzie mniejsze spalanie i szybszy dojazd choć od roku takich "cwaniaków" jak ja pojawiło się więcej,
3. zawsze wracam dłuższą drogą do domu,
4. raz na tydzień powrót jest na około, 25 -30 kilometrów, to dla DPF'a.
oleju nie przybywa, to durne ustrojstwo od sadzy czuje się świetnie
1. krótsza jest zawsze o porze wyjazdu zabita "na amen" , piechotą szybciej,
2. dłuższa pozwala na rozgrzanie silnika, co za tym idzie mniejsze spalanie i szybszy dojazd choć od roku takich "cwaniaków" jak ja pojawiło się więcej,
3. zawsze wracam dłuższą drogą do domu,
4. raz na tydzień powrót jest na około, 25 -30 kilometrów, to dla DPF'a.
oleju nie przybywa, to durne ustrojstwo od sadzy czuje się świetnie
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Poziom oleju, check engine
Hej witam wszystkich. Posiadam kia sportage 1,7 crdi 2014 80.000 Mil . Auto mam w UK gdzie mieszkam , kupiłem pół roku temu , wszystko było ok aż do teraz.mianowicie zapaliła się kontrolka check engine i zauważyłem że poziom oleju jest ponad stan. Po podłączeniu do komputera wykryto błędy P2002,P2033
Podejrzewam że coś z DPF ale nie na 100%. Dodam że prawdopodobnie zrobiłem już o koło 1000 mil od momentu zapalenia się kontrolki gdyż za bardzo nie miałem wyjścia bo jechałem na wakacje z rodziną.
Co robić ? Pomocy , z góry dziękuję
Podejrzewam że coś z DPF ale nie na 100%. Dodam że prawdopodobnie zrobiłem już o koło 1000 mil od momentu zapalenia się kontrolki gdyż za bardzo nie miałem wyjścia bo jechałem na wakacje z rodziną.
Co robić ? Pomocy , z góry dziękuję
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika