1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
- Bob38
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Co do wymiany olejów to zawsze robiłem to w okresach podawanych przez producenta, ale odkąd mam Sportage troszkę moja wiedza się powiększyła i wymieniam co 15 tys. , a nie 30 tys. Dodatkowo wymieniam filtr powietrza do silnika bo niestety w tym smogu bardzo szybko się zabija.
Dobrego dnia wszystkim życzę
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
W tym silniku polecam okresowe czyszczenie filtra paliwa w ZBIORNIKU (dojście pod tylną kanapą) oraz wymiana co 15 tys filtra PALIWA !!!
- Bob38
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
O !! To mnie zaskoczyłeś z tym czyszczeniem i wymianą filtra... Tankuję tylko na markowych stacjach i raczej droższe niż tańsze paliwo... miałeś jakieś doświadczenia z tym związane ? Pierwszy raz spotykam się z propozycja tak częstej wymiany filtra paliwa.
Dobrego dnia wszystkim życzę
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
To nie ma znaczenia, na stacji firmowej tez zdarzy sie syf. Filtr paliwa znajduje się w tzw szklance. Oznacza to, że "śmieci zasysane są do szklani i nie mają powrotu do zbiornika. Potrafi się tam zebrać sporo "glutów". Koszt takiego filtra w ASO to 80zł (można wymyć stary) plus około godziny na wymianę.
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Pierwsze objawy zapchanego filtra w zbiorniku to utrata mocy. Silnik tak chodzi jak bez turbo. Wyłączasz silnik na chwilkę, brud odpada i przez parę km jedziesz normalnie. Potem zasysa i znowu to samo.
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
na zdjęciu filtr i szklanka (obudowa)
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Gdzie Ty tankujesz ? To nie jest osad z paliwa na markowych stacjach. Ja od dwudziestu paru lat tankuje na jednej i tej samej stacji i nigdy nie miałem tak zasyfionego zbiornika a szczerze mówiąc stacja to nie żaden "kosmos" tylko zwykły CPN a teraz Orlen przy wylocie z "zadupia". Zawsze po wymianie filtra paliwa rozbieram go do "goła" i nie znalazłem nigdy takiego osadu ani w samym filtrze ani w zbiorniku. Jedyne co mi sie przez te lata przytrafiło to przytkanie ssaka w zbiorniku ale nie tym czymś tylko jakimś glutem pozostawionym po montarzu w fabryce (prawdopodobnie była to powłoka ochronna z wnetrza zbiornika, jakaś niby folia czy coś podobnego w konsystencji. Zaglądałem do zbiornika w Sportku miesiąc temu i jest czyściutko jak na sali operacyjnej.
A jeszcze większy syf w filtrze paliwa widziałem tylko raz, w traktorze. Tankowany na "prywatnej" stcji zalewanej przez dostawcę z cysterny renomowanej firmy ARAL. I było to w niemczech.
A jeszcze większy syf w filtrze paliwa widziałem tylko raz, w traktorze. Tankowany na "prywatnej" stcji zalewanej przez dostawcę z cysterny renomowanej firmy ARAL. I było to w niemczech.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Ok ok ...gratuluję CPNu.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
diselboy pisze:Gdzie Ty tankujesz ? To nie jest osad z paliwa na markowych stacjach.
Dokładnie tak wyglądało dwukrotnie sitko w moim baku podczas gdy tankowałem tylko na BP ON Ultimate. Najpierw przy 60 tys km a potem 85 tys km przebiegu. Po zmianie stacji na Statoil problem już się nie pojawił przez następne 100 tys km.
- Bob38
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
No to super - też tankuję na Statoil tzn. Circle K - paliwo mają faktycznie dobre. Silnik jakby mniej go troszkę spala.
Dobrego dnia wszystkim życzę
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Panowie, a ktoś może podpowiedzieć jak wymontować ten filtr paliwa z baku?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
zdjąć siedzisko kanapy odpiąć elektrykę i wężyki, odkręcić duuuużą "nakrętkę" na baku, uwaga na uszczelkę przy montażu z powrotem, delikatnie wyjąć wkład ze zbiornika (uwaga na pływak). cirka godzina roboty z "pląsami" do muzyki z MP 3, przy wprawie mniej.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
A jeszcze tak zapytam. Co masz na myśli mówiąc żeby uważać na uszczelkę? Spada czy może łatwo ją uszkodzić? Czym czysciles filtr? Można kupić zamienniki?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
U mnie się podwinęła przy zakładaniu.
Ssak w zbiorniku jest na zatrzaski, delikatnie podważasz i wyciągasz. Mocno się zdziwiłem bo tam nie ma silnika pompującego paliwo, same rurki i elektronika od poziomu paliwa. Czyścimy sitko i puszkę.
Siedzisko kanapy trzyma się w bagażniku na jednej śrubie i na zatrzaskach w kabinie.
Ssak w zbiorniku jest na zatrzaski, delikatnie podważasz i wyciągasz. Mocno się zdziwiłem bo tam nie ma silnika pompującego paliwo, same rurki i elektronika od poziomu paliwa. Czyścimy sitko i puszkę.
Siedzisko kanapy trzyma się w bagażniku na jednej śrubie i na zatrzaskach w kabinie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Podziękował!
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
czy pompa jest mocowana dużą nakrętką z gwintem ? czy taka obejma przykręcana na śrubki ?
pytam bo w poprzednim samochodzie i zbiornik (delikatnie) i ta nakrętka wyginała po odkręceniu i ponowne zakręcenie graniczyło z cudem, trzeba było mieć nową
co do szarpania, pisałem o tym już, u mnie winne były przewody od mapsensora, przetarły się nad samą wtyczką, puki jeszcze coś tam było szarpało, jak się przerwało całkiem wyskoczył check
pytam bo w poprzednim samochodzie i zbiornik (delikatnie) i ta nakrętka wyginała po odkręceniu i ponowne zakręcenie graniczyło z cudem, trzeba było mieć nową
co do szarpania, pisałem o tym już, u mnie winne były przewody od mapsensora, przetarły się nad samą wtyczką, puki jeszcze coś tam było szarpało, jak się przerwało całkiem wyskoczył check
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
W przypadku podobnej konstrukcji (1,6 crdi Hyundai) szarpanie w zakresie 1500-1800 obrotów przy jednostajnej jeździe spowodowane było uszkodzeniem czujnika biegu wstecznego ( i pierwszego). Jak ktoś chce sprawdzić, wystarczy zdjąć kostkę z czujnika. Pojawi sie delikatny dyskomfort przy zmianie biegów ( szczególnie ruszaniu) i szarpnie przy 1500-1800 obrotów. Na forach jest info że włączenie klimatyzacji pomaga. Spekuluje że to powoduje podniesienie dawki paliwa na biegu jałowym, a w przypadku uszkodzenia czujnika ECO mysli że jest na luzie. W kazdym razie wymiana czujnika usuwa usterkę.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Czasami EGR się zacina, i efekt podobny....
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 cze 2021, 15:07
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7 SL 2011 rok
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Może ktoś jest z Wrocka /okolice, lub zna kogoś kto specjalizuje się w naprawach Sportage. Chciałbym przebadać moją kijankę, podpiąć pod kompa, ASO odpada z pewnych względów a i nie mam do nich zaufania. Od tygodnia jest jakieś szarpanie, przy stałej prędkości 60 km/h. Dodatkowo kilka razy nie mogłem wbić 4 biegu, tak jakby nie chciał wejść. Jeździłem dłuższe trasy myśląc, że może wypala się DPF i stąd to szarpanie, w Peugeocie 407 przy wypalaniu też było takie bujanie autem przód i tył, dodatkowo grzały się boczne lusterka- takie potwierdzenie ,że wypala się DPF. Auto jakby było mułowate po wciśnięciu gazu , ale mogę się mylić-nie znam tego auta, mam je od czerwca. Pytanie mam odnośnie takiej rurki/przewodu , z którego kapie woda. Jest pod spodem przy tym łączniku tłumika ,na wysokości fotela kierowcy -nie wiem jak to fachowo nazwać .Dzisiaj zauważyłem kapanie a klimy nie uruchamiałem. Jeśli to jest w ogóle przewód klimatyzacji z którego wylatują skropliny. Auto ma 157 kkm, za tydzień chcę wymienić olej i wszystkie filtry i znowu pytanie do ekspertów, czy taki olej się nada OLEJ TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 5L . Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Tomek.
Tomek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika