1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Czy może ktoś miał podobny objaw.... Przy równej jeździe ze stałą prędkością silnik delikatnie szarpie. Po wciśnięciu pedału gazu auto normalnie przyśpiesza i szarpanie ustaje. Efekt nazwałbym "duszeniem". Taki objaw najczęściej występuje na zimnym silniku, chociaż nieraz i na rozgrzanym.
Może: EGR? Wtryski?
DPF raczej nie, auto robi długie trasy, praktycznie zero miasta. Przebieg auta 200tys.
Proszę o pomoc.
Może: EGR? Wtryski?
DPF raczej nie, auto robi długie trasy, praktycznie zero miasta. Przebieg auta 200tys.
Proszę o pomoc.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Poszperaj na forum, próbowałem już wielu rzeczy, mam ten sam problem i nadal nie zdiagnozowany. Jak znajdziesz przyczynę to daj znać. Problem dość popularny.
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Wlałem liqui moly do wtrysków...na razie bez zmian:(
Jest jedna prawidłowość i to zawsze, jak się bardzo dobrze rozgrzeje silnik 10-15 min pracy, szarpanie ustaje.
Jest jedna prawidłowość i to zawsze, jak się bardzo dobrze rozgrzeje silnik 10-15 min pracy, szarpanie ustaje.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
U mnie nie ma reguły, czy zimny, czy ciepły. W okolicach 1500 obrotów delikatnie szarpie, jakby się przyduszał.
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Mam ten sam problem. Wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo. Podłączyłem do komputera, przeskanowałem wszystko, zero błędów. Jeszcze spróbuję wyczyścić egr, może pomoże
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Zgadza się, zero błędów. Daj znać z tym EGRem..... Mam wrażenie, że jak teraz temperatury zewnętrzne są niższe, problem jest mniej dotkliwy....
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Ja wymieniłem filtr paliwa, czyscilem filtr siatkowy w zbiorniku, dolewalem środek czyszczący do wtryskow i cały czas to samo
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 459
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
A czy przypadkiem nie wypala Wam się wtedy DPF? Wypalanie może dawać taki objaw jakby "pływania" silnika.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Miałem dokładnie tą samą przypadłość w 2.0 i tylko w kiedy na zewnątrz było poniżej ok. 10st. Niestety nie wiem WTF.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Czytam to wszystko i osobiście przy tych objawach sprawdziłbym część 39300-84400 czyli tak zwany Map Sensor czy czujnik ciśnienia jak zwał tak zwał ale on odpowiada za to co dzieje się w cylindrze podczas spalania.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
jak Owca mówi, identycznie miałem za czasów benzyniaka tam obroty falowały jak zapluło olejem map sensor. moczenie w benzynie extrakcyjnej przywracało "normalność'
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Witam, przepraszam z góry za pytanie nie w temacie, ale może podpowiecie gdzie można znaleźć katalog online części do Kia? Np taki jak do BMW realoem.com. Dziękuję z góry. Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Witam ponownie problem został zdiagnozowany:
Na początku postanowiłem wyczyścić EGR ale po wstępnych oględzinach znajomy mechanik stwierdził, że za dużo z tym roboty i jeszcze raz podłączyliśmy kompa. Zero błędów ale on mówi spróbujemy zrobić na nowo Adaptacje przepustnice powietrza bo to dziadostwo czasem daje takie objawy No i miał rację - jeżdżę już ok 2 tygodni i autko pracuje jak przedtem po prostu przy wolnym ruszaniu silnik dostawał za małą dawkę powietrza i się dławił. Pozdrawiam i mam nadzieję że u was będzie to samo ☺
Na początku postanowiłem wyczyścić EGR ale po wstępnych oględzinach znajomy mechanik stwierdził, że za dużo z tym roboty i jeszcze raz podłączyliśmy kompa. Zero błędów ale on mówi spróbujemy zrobić na nowo Adaptacje przepustnice powietrza bo to dziadostwo czasem daje takie objawy No i miał rację - jeżdżę już ok 2 tygodni i autko pracuje jak przedtem po prostu przy wolnym ruszaniu silnik dostawał za małą dawkę powietrza i się dławił. Pozdrawiam i mam nadzieję że u was będzie to samo ☺
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 21:27
- Czym jeżdzę: Kia sportage 2.0 crdi XL
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Witam. Mam podobny problem, KS 2011 2.0 crdi. Szarpie między 1500 a 2000 obrotów, podłączenie pod kompa nic nie wykazało, EGR czysty, środek do czyszczenia wtrysków zalany. Mocy mu nie brakuje, powyżej 2000 obrotów przyspiesza bardzo fajnie.
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 21:27
- Czym jeżdzę: Kia sportage 2.0 crdi XL
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Witam. U mnie był podobny objaw KS 2.0 crdi AWD. Sprawdzilem silnik, DPF. Niestety skończyło się na regeneracji prawej półosi, która z niewiadomych przyczyn miała duży luz. Nowa 2,5 tys regeneracja 200 zł. Narazie jest ok. Pozdrawiam.
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 maja 2017, 08:05
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.7 Wer.M
- Lokalizacja: Bielawa
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Czy komuś udało się trwale rozwiązać problem szarpania/dławienia na niskich obrotach w silniku 1.7, poza regeneracją półosi
Martwi mnie takie zachowanie, przed trasą kilka tyś km.
Martwi mnie takie zachowanie, przed trasą kilka tyś km.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 cze 2018, 08:17
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDi Turbo Fire ;-)
- Lokalizacja: EWI
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
U mnie podobnie się dzieje ale właśnie nie podczas wypalania DPF bo wtedy falowanie ustępuje. Po wypaleniu gdy jade ze stałą prędkością trzymając sztywno pedał gazu w jednej pozycji to wtedy właśnie zaczyna falować. Dodam, że nie za każdym razem ale zdarza się to dosyć często co bardzo denerwuje bo od strony pasażera wygląda to tak jakbym dopiero uczył się jeździć
„Pieniądze to nie wszystko
ale wszystko bez pieniędzy to ch...”
ale wszystko bez pieniędzy to ch...”
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
No i problem rozwiązał się, wymiana egr pomogła. Auto chodzi jak nowe. Zawór kompletnie wyeksploatowany. Dodam, przebieg od nowości 270000tys.
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
EGR to należy wy...ć z systemu tylko szkody dla silnika czyni podobnie jak dpf.
U mnie puściła podkładka pod wtryskiwaczem i tez szarpało na zimnym. Wiadomo spadek kompresji na cylindrze swóje robił.
Po nagrzaniu zanikało
Nigdy bym się nie dowiedział, że to przez to ale kiedy nakoksowało tyle syfu że ciśnienie oleju spadło i zapaliła się kontrolka to po zdjęciu miski olejowej i pokrywy górnej się dowiedziałem.
Szkoda, że przez ten czas ten koks walił też w wydech i co za tym idzie wykończył dpf a to z kolei mogło wykończyć cały silnik.
Jakby tym autem jeździła tzw. baba to już by było po nim. I to ma być ekologia? Poprzedni Scenic miał 2x większy przebieg i zero problemów z silnikiem. Stara renóweczka megane 1997 do dziś służy teściowej z silnikiem nigdy nic nie było robione poza wymianami paska rozrządu.
Kup Inne Auto to właściwy skrót dla tej marki.
U mnie puściła podkładka pod wtryskiwaczem i tez szarpało na zimnym. Wiadomo spadek kompresji na cylindrze swóje robił.
Po nagrzaniu zanikało
Nigdy bym się nie dowiedział, że to przez to ale kiedy nakoksowało tyle syfu że ciśnienie oleju spadło i zapaliła się kontrolka to po zdjęciu miski olejowej i pokrywy górnej się dowiedziałem.
Szkoda, że przez ten czas ten koks walił też w wydech i co za tym idzie wykończył dpf a to z kolei mogło wykończyć cały silnik.
Jakby tym autem jeździła tzw. baba to już by było po nim. I to ma być ekologia? Poprzedni Scenic miał 2x większy przebieg i zero problemów z silnikiem. Stara renóweczka megane 1997 do dziś służy teściowej z silnikiem nigdy nic nie było robione poza wymianami paska rozrządu.
Kup Inne Auto to właściwy skrót dla tej marki.
- Bob38
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Miałeś złe doświadczenia akurat z KIA i wiadomo nie od dzisiaj, że wiele zabiegów technicznych tzw. "pro-eko" tak naprawdę bije nas po kieszeni i w ogólnym rozrachunku pewnie nie jest zbyt eko. Nie mogę jednak się zgodzić ze stwierdzeniem, że ta marka to rozwinięcie kup inne auto - moim cee'dem zrobiłem 80tys. km, a później jeździł w rodzinie przez kolejne 100 tys. km - z silnikiem nic się nie działo (1.6 crdi 115 KM). Odpukać jeżdżę Sportage 1.7 crdi i silnik jest ok. trzeba tylko zmieniać olej i filtr powietrza częściej niż zaleca producent.
Oczywiście na przypadki losowe nie mamy wpływu i każdemu może się coś zdarzyć, ale generalizować raczej nie mamy prawa. Wiadomo, że mercedes to nie jest, ale i psuje się rzadziej
Oczywiście na przypadki losowe nie mamy wpływu i każdemu może się coś zdarzyć, ale generalizować raczej nie mamy prawa. Wiadomo, że mercedes to nie jest, ale i psuje się rzadziej
Dobrego dnia wszystkim życzę
Re: 1.7 CRDI szarpie przy równej jeździe
Zgadzam się z przedmówcą, wymiana EGR przy ponad 260 tyś to nie grzech. Sportage w swojej klasie to jeden z najbardziej niezawodnych samochodów. Mam go od nowości i tak: (nie licząc rzeczy ekploatacyjnych; klocki , tarcze oleje, płyny)
1. Mycie DPF - przy 240 tys (500zł)
2. Sprzegło przy 250 tyś (1000zł)
3. Egr OEM - 260 tyś 1700zł
Parę lat temu czujnik ciśnienia oleju (działał prawidłowo ale ciekł ))
To jest zły wynik?? Dla mnie super auto!!!!!!
Ale dodam, olej silnikowy niskopopiołowy wymieniany jest max co 15 tys a nie jak w/g wskazań ASO co 30tyś
1. Mycie DPF - przy 240 tys (500zł)
2. Sprzegło przy 250 tyś (1000zł)
3. Egr OEM - 260 tyś 1700zł
Parę lat temu czujnik ciśnienia oleju (działał prawidłowo ale ciekł ))
To jest zły wynik?? Dla mnie super auto!!!!!!
Ale dodam, olej silnikowy niskopopiołowy wymieniany jest max co 15 tys a nie jak w/g wskazań ASO co 30tyś
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika