Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Zacznę od początku.
Auto mam już 1,5 roku. Na początku po zakupie wszystko ok, ale na własne życzenie (brak wcześniej auta z dpf) załatwiłem dpf sam.
Tzn kiedy się wypalał (dopiero później znalazłem frum nasze i dowiedziałem się na czym to polega) gasiłem auto bo mnie denerwowała nierówna praca silnika i duże zużycie - ale kto wiedział. po pewnym czasie wzrósł poziom oleju i auto zaczęło strasznie szarpać jakby nie dosatwał paliwa.
Pojechałem do KIA w Rzeszowie, powiedzieli że wyczyścili filtr w baku i zmienili filtr paliwa i był straszny syf. DPF po wpięciu do kompa ok. wypala itd...
Wróciłem do domu z nowym olejem i 1200 zł mniej w kieszeni no ale...
po 300 km wszystko na nowo tzn wypalanie po 50 km i wzrost oleju ...
Cięcie DPF i zmiana mapy.
Przejechałem chwilkę i zaczęło szarpać właśnie w tym przedziale 1600-1800 ale zalałem pełen bak i wlałem do czyszczenia coś nie pamiętam bo tak zalecił gość co ycinał dpf twierdząc że może coś tam zalega po DPF.
pojechałem na wakacje i faktycznie się uspokoiło.
Prawie rok spokoju i znowu powrót szarpania. myślę zaleję znowu do czyszczenia i będzie ok zalałem cały bak i ten syf do czyszczenia za 30 zł i niby po 4000 ok
znowu wróciło szarpanie zalałem więc pełen bak i poprawa.
Potem szarpanie wróciło myślę więc może faktycznie bak zawalony. rozebrałem kanapę i wszystko wyjąłem tzn. odpiąłem wężyki i wyjąłem to coś myśląc że to jakiś filtr ale tam czysto jak nie wiem ...
Teraz pytanie co to może być????
filtr paliwa???
może wtryski?
ma ktoś jakieś pomysły??
dzieki i pozdrawiam
Auto mam już 1,5 roku. Na początku po zakupie wszystko ok, ale na własne życzenie (brak wcześniej auta z dpf) załatwiłem dpf sam.
Tzn kiedy się wypalał (dopiero później znalazłem frum nasze i dowiedziałem się na czym to polega) gasiłem auto bo mnie denerwowała nierówna praca silnika i duże zużycie - ale kto wiedział. po pewnym czasie wzrósł poziom oleju i auto zaczęło strasznie szarpać jakby nie dosatwał paliwa.
Pojechałem do KIA w Rzeszowie, powiedzieli że wyczyścili filtr w baku i zmienili filtr paliwa i był straszny syf. DPF po wpięciu do kompa ok. wypala itd...
Wróciłem do domu z nowym olejem i 1200 zł mniej w kieszeni no ale...
po 300 km wszystko na nowo tzn wypalanie po 50 km i wzrost oleju ...
Cięcie DPF i zmiana mapy.
Przejechałem chwilkę i zaczęło szarpać właśnie w tym przedziale 1600-1800 ale zalałem pełen bak i wlałem do czyszczenia coś nie pamiętam bo tak zalecił gość co ycinał dpf twierdząc że może coś tam zalega po DPF.
pojechałem na wakacje i faktycznie się uspokoiło.
Prawie rok spokoju i znowu powrót szarpania. myślę zaleję znowu do czyszczenia i będzie ok zalałem cały bak i ten syf do czyszczenia za 30 zł i niby po 4000 ok
znowu wróciło szarpanie zalałem więc pełen bak i poprawa.
Potem szarpanie wróciło myślę więc może faktycznie bak zawalony. rozebrałem kanapę i wszystko wyjąłem tzn. odpiąłem wężyki i wyjąłem to coś myśląc że to jakiś filtr ale tam czysto jak nie wiem ...
Teraz pytanie co to może być????
filtr paliwa???
może wtryski?
ma ktoś jakieś pomysły??
dzieki i pozdrawiam
- gustaw
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 maja 2017, 07:27
- Czym jeżdzę: KIA sportage 1,7 crdi XL 2012
MAN tgx 18-480 2014 - Lokalizacja: teraz ZGL urodzony PJA
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
borowqa - powiem Ci że szarpanie może być spowodowane zbyt wysokim biegem w stosunku do obrotów silnika
prywatnie 116KM- 4 koła 2 osie 1,5 tony,
w pracy 480KM- 12 kół 5 osi 40 ton
w pracy 480KM- 12 kół 5 osi 40 ton
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
No raczej nie bo zauważyłem że częściej występuje na ciepłym silniku. Dodam że wymieniłem filtr paliwa i wymontowałem smoka z baku. Może to egr???
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Na twoim miejscu to wziąłbym skaner na OBD lub całego kompa, która ma dobre i niezablokowane możliwości, jadę z nim z włączonym podglądem parametrów silnika i jak szarpie to sprawdzam czego mu brakuje gdzie pojawia się błąd nadwyżka czy inne ustrojstwa. Tak na oko to wróżenie z fusów. Ja tak w swoim wyleczyłem zaniki mocy i w innych autach sporo różnych komplikacji.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
mam takie małe gówienko na bluetooth i sprawdzałem cisnienie paliwa, jedyne wartości które coś tam skakały ale nie wiem czy to było prawidłowo czy nie bo nie znam się mam gdzieś zapisany ten wydruk to był z egr. Może zaślepić to gónwo na wszelki wypadek??
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Borowa, mam podobny problem, tyle, że ja nie wycinałem dpf, ale objawy takie same. Również wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem sitko w zbiorniku, chwilę było lepiej i wróciło:( Ostatnio nawet objawy jakby się nasiliły- wyraźnie traci moc momentami ( po prostu go przydusza).
Jak znajdziesz rozwiązanie, podziel się proszę przyczyną.
Jak znajdziesz rozwiązanie, podziel się proszę przyczyną.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Może czas przeczyścić wtryskiwacze. Poszukaj produktów Liqui Moly przeznaczonych do tego. Niedrogie a skuteczne
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
stosowaliście ten produkt ? warto ?
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Ja zastosowałem Liqui Molly System Pflege - ale nie miałem aż takich problemów jak Ty
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Dziękuję Panowie, zaraz zamawiam. To jest dziwne, bo raz idzie pięknie, a czasami normalnie go zatyka Irytujące przypadłość. Zauważyłem również pocenie 2 środkowych wtryskiwaczy, czy może ktoś bawił się w uszczelnianie i ma namiar na zestaw typu podkładki miedziane pod wtryskiwacze.
-
- Bywalec
- Posty: 126
- Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Jak dla mnie 4, 5 bieg i 1600 do 1800 obrotów to za mało nawet jak na diesla. Może szarpać, z resztą przy takiej jeździe szybko można załatwić dwumasę.
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Przy jeździe ze stałą prędkością nie powinno być problemu. Gorzej jeśli zaczyna się podjazd, albo chcesz przyspieszyć.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Panowie nie wydaje mi się, że jeżdżę jak "lajkonik" prawo jazdy mam już prawie 30 lat i to dwójkę. Więc wiele rozmaitych aut już pod nogą miałem. Nie mam obecnie rajdowych zapędów, ale wiem również jak silnika nie męczyć. Cały ten objaw jest bardzo dziwny i irytujący, a tym bardziej, że nie pojawia się jak widzę tylko u mnie:( Czasem płynie jak po stole, innym razem jednak czuć jak ją przydusza i delikatnie szarpie Zrobiłem 8000 nowy Milers czeka na chwilę, żeby go zalać i dać świeży silnikowi, doleje specyfiku polecanego przez Mariusza i jeśli nic nie pomoże spróbuję jeszcze nowe sitko w zbiorniku, chociaż czyściłem- sugestia Adama. Luźniej już chyba tylko pompa, albo service.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Poszukaj może jeszcze w elektryce. Miałem podobny problem, ale dodatkowo zapalała się kontrolka Check Engine. Czyszczenie sitka w baku, a potem wymiana filtra paliwa pomagały na chwilkę. Okazało się że jakiś kabelek sterujący podciśnieniem był naderwany i silnik wchodził w tryb awaryjny najczęściej przy jeździe pod górkę lub gwałtownym przyspieszaniu.
-
- Bywalec
- Posty: 126
- Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
A czy jak jest zimny silnik to objaw jest mocniejszy, a jak ciepły silnik to jak by ustępuje? To jeśli nie jest to kwestia obrotów, to jeszcze przychodzą mi do głowy wtryski, może się kończą lub są przypchane?
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Nie ma znaczenia. Dziwne, że tylko w okolicach 1500 obrotów.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Ja powiem tak może to dziwnie i śmiesznie zabrzmi ale sprawdź dokładnie obciążone i auto na podnośniku w tych pozycjach dolne główne sworznie wahaczy przy maglownicach jak i łożysko na górze amortyzatora.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Adam, rozmawialiśmy ostatnio o tym. Ja głównie jeżdżę sam Teraz znowu objawy ustąpiły. Trafić już nie mogę za tym wszystkim, ale irytujące to jest.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Nie wiem czy akurat to mi pomogło bo możliwe jest to że to zwykły zbieg okoliczności. Przed wyjazdem na wakacje alałem LiquMoly do czyszczenia wtrysków. Leje się na cały zbiornik puszkę koszt około 50zł (zależy od sklepu). Zalecane jest zalanie układu ok 40 do 45 litrów paliwa żeby środek lepiej zadziałał. W polsce szarpanie jeszcze występowało, potem autostrada i paliwo następne już było ok. Po powrocie zalałem chyba po 4 pełnym baku jeszcze srodek do czyszczenia wtrysków na cpn za ok 20 zł i do dzisiaj spokój. Dodam jeszcze że zmieniłem stację na Orlen.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
No niestety dolegliwości wróciły. Dziwna sprawa że pojawia się latem. Cała zima spokojnie bez żadnych problemów. Teraz początek lipca znowu szarpie ale czasami szarpie a czasami nie. Związane chyba jest to z temperaturą i pogoda. Filtry czyste. Olej zmieniony. Jakieś pomysły?
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 paź 2018, 01:09
- Czym jeżdzę: Ceed 1, 1.6 crdi 115km, 2007 r
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów
Witam
Udało się komuś rozwiązać problem? Szukając na różnych forach zauważyłem że problem dotyka silników crdi, 2.0 1.6 I 1.7. Zauważyłem również zależność tego zjawiska od temperatury (poniżej 10C niemal nie występuje) jak również nie ma problemu przy jeździe z włączoną klimatyzacją. U mnie został wymieniony filtr paliwa, sitko w baku, wyczyszczony egr. Dodam że fabrycznienie mam dpfa (1.6 crdi) a mimo to czasami pojawia się u mnie błąd p1405 co wg innych tematów na forum oznacza zapchany pdf. Jak to możliwe? Zjawisko znane na forach od dawna ale nigdzie nie ma rozwiązania
Udało się komuś rozwiązać problem? Szukając na różnych forach zauważyłem że problem dotyka silników crdi, 2.0 1.6 I 1.7. Zauważyłem również zależność tego zjawiska od temperatury (poniżej 10C niemal nie występuje) jak również nie ma problemu przy jeździe z włączoną klimatyzacją. U mnie został wymieniony filtr paliwa, sitko w baku, wyczyszczony egr. Dodam że fabrycznienie mam dpfa (1.6 crdi) a mimo to czasami pojawia się u mnie błąd p1405 co wg innych tematów na forum oznacza zapchany pdf. Jak to możliwe? Zjawisko znane na forach od dawna ale nigdzie nie ma rozwiązania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika