Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: borowqa » 06 maja 2017, 21:55

Zacznę od początku.
Auto mam już 1,5 roku. Na początku po zakupie wszystko ok, ale na własne życzenie (brak wcześniej auta z dpf) załatwiłem dpf sam.
Tzn kiedy się wypalał (dopiero później znalazłem frum nasze i dowiedziałem się na czym to polega) gasiłem auto bo mnie denerwowała nierówna praca silnika i duże zużycie - ale kto wiedział. po pewnym czasie wzrósł poziom oleju i auto zaczęło strasznie szarpać jakby nie dosatwał paliwa.
Pojechałem do KIA w Rzeszowie, powiedzieli że wyczyścili filtr w baku i zmienili filtr paliwa i był straszny syf. DPF po wpięciu do kompa ok. wypala itd...
Wróciłem do domu z nowym olejem i 1200 zł mniej w kieszeni no ale...
po 300 km wszystko na nowo tzn wypalanie po 50 km i wzrost oleju ...
Cięcie DPF i zmiana mapy.

Przejechałem chwilkę i zaczęło szarpać właśnie w tym przedziale 1600-1800 ale zalałem pełen bak i wlałem do czyszczenia coś nie pamiętam bo tak zalecił gość co ycinał dpf twierdząc że może coś tam zalega po DPF.
pojechałem na wakacje i faktycznie się uspokoiło.
Prawie rok spokoju i znowu powrót szarpania. myślę zaleję znowu do czyszczenia i będzie ok zalałem cały bak i ten syf do czyszczenia za 30 zł i niby po 4000 ok
znowu wróciło szarpanie zalałem więc pełen bak i poprawa.
Potem szarpanie wróciło myślę więc może faktycznie bak zawalony. rozebrałem kanapę i wszystko wyjąłem tzn. odpiąłem wężyki i wyjąłem to coś myśląc że to jakiś filtr ale tam czysto jak nie wiem ...


Teraz pytanie co to może być????
filtr paliwa???
może wtryski?
ma ktoś jakieś pomysły??
dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
gustaw
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 07 maja 2017, 07:27
Czym jeżdzę: KIA sportage 1,7 crdi XL 2012
MAN tgx 18-480 2014
Lokalizacja: teraz ZGL urodzony PJA

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: gustaw » 07 maja 2017, 08:28

borowqa - powiem Ci że szarpanie może być spowodowane zbyt wysokim biegem w stosunku do obrotów silnika
prywatnie 116KM- 4 koła 2 osie 1,5 tony,
w pracy 480KM- 12 kół 5 osi 40 ton

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: borowqa » 22 maja 2017, 10:46

No raczej nie bo zauważyłem że częściej występuje na ciepłym silniku. Dodam że wymieniłem filtr paliwa i wymontowałem smoka z baku. Może to egr???

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Owca007 » 22 maja 2017, 11:47

Na twoim miejscu to wziąłbym skaner na OBD lub całego kompa, która ma dobre i niezablokowane możliwości, jadę z nim z włączonym podglądem parametrów silnika i jak szarpie to sprawdzam czego mu brakuje gdzie pojawia się błąd nadwyżka czy inne ustrojstwa. Tak na oko to wróżenie z fusów. Ja tak w swoim wyleczyłem zaniki mocy i w innych autach sporo różnych komplikacji.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: borowqa » 22 maja 2017, 21:29

mam takie małe gówienko na bluetooth i sprawdzałem cisnienie paliwa, jedyne wartości które coś tam skakały ale nie wiem czy to było prawidłowo czy nie bo nie znam się mam gdzieś zapisany ten wydruk to był z egr. Może zaślepić to gónwo na wszelki wypadek??

Zajacnm
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Zajacnm » 08 lip 2017, 08:30

Borowa, mam podobny problem, tyle, że ja nie wycinałem dpf, ale objawy takie same. Również wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem sitko w zbiorniku, chwilę było lepiej i wróciło:( Ostatnio nawet objawy jakby się nasiliły- wyraźnie traci moc momentami ( po prostu go przydusza).
Jak znajdziesz rozwiązanie, podziel się proszę przyczyną.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: puder12 » 08 lip 2017, 15:56

Może czas przeczyścić wtryskiwacze. Poszukaj produktów Liqui Moly przeznaczonych do tego. Niedrogie a skuteczne

art211
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: art211 » 08 lip 2017, 20:01

stosowaliście ten produkt ? warto ?

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: puder12 » 08 lip 2017, 20:20

Ja zastosowałem Liqui Molly System Pflege - ale nie miałem aż takich problemów jak Ty

Zajacnm
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Zajacnm » 09 lip 2017, 13:27

Dziękuję Panowie, zaraz zamawiam. To jest dziwne, bo raz idzie pięknie, a czasami normalnie go zatyka :( Irytujące przypadłość. Zauważyłem również pocenie 2 środkowych wtryskiwaczy, czy może ktoś bawił się w uszczelnianie i ma namiar na zestaw typu podkładki miedziane pod wtryskiwacze.

choinkar
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: choinkar » 10 lip 2017, 08:41

Jak dla mnie 4, 5 bieg i 1600 do 1800 obrotów to za mało nawet jak na diesla. Może szarpać, z resztą przy takiej jeździe szybko można załatwić dwumasę.
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: puder12 » 10 lip 2017, 09:10

Przy jeździe ze stałą prędkością nie powinno być problemu. Gorzej jeśli zaczyna się podjazd, albo chcesz przyspieszyć.

Zajacnm
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Zajacnm » 10 lip 2017, 22:57

Panowie nie wydaje mi się, że jeżdżę jak "lajkonik" prawo jazdy mam już prawie 30 lat i to dwójkę. Więc wiele rozmaitych aut już pod nogą miałem. Nie mam obecnie rajdowych zapędów, ale wiem również jak silnika nie męczyć. Cały ten objaw jest bardzo dziwny i irytujący, a tym bardziej, że nie pojawia się jak widzę tylko u mnie:( Czasem płynie jak po stole, innym razem jednak czuć jak ją przydusza i delikatnie szarpie :( Zrobiłem 8000 nowy Milers czeka na chwilę, żeby go zalać i dać świeży silnikowi, doleje specyfiku polecanego przez Mariusza i jeśli nic nie pomoże spróbuję jeszcze nowe sitko w zbiorniku, chociaż czyściłem- sugestia Adama. Luźniej już chyba tylko pompa, albo service.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: puder12 » 11 lip 2017, 00:14

Poszukaj może jeszcze w elektryce. Miałem podobny problem, ale dodatkowo zapalała się kontrolka Check Engine. Czyszczenie sitka w baku, a potem wymiana filtra paliwa pomagały na chwilkę. Okazało się że jakiś kabelek sterujący podciśnieniem był naderwany i silnik wchodził w tryb awaryjny najczęściej przy jeździe pod górkę lub gwałtownym przyspieszaniu.

choinkar
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: choinkar » 11 lip 2017, 07:27

A czy jak jest zimny silnik to objaw jest mocniejszy, a jak ciepły silnik to jak by ustępuje? To jeśli nie jest to kwestia obrotów, to jeszcze przychodzą mi do głowy wtryski, może się kończą lub są przypchane?
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą

Zajacnm
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Zajacnm » 11 lip 2017, 17:58

Nie ma znaczenia. Dziwne, że tylko w okolicach 1500 obrotów.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Owca007 » 13 lip 2017, 23:26

Ja powiem tak może to dziwnie i śmiesznie zabrzmi ale sprawdź dokładnie obciążone i auto na podnośniku w tych pozycjach dolne główne sworznie wahaczy przy maglownicach jak i łożysko na górze amortyzatora.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Zajacnm
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: Zajacnm » 14 lip 2017, 22:26

Adam, rozmawialiśmy ostatnio o tym. Ja głównie jeżdżę sam :( Teraz znowu objawy ustąpiły. Trafić już nie mogę za tym wszystkim, ale irytujące to jest.

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: borowqa » 16 sie 2017, 06:44

Nie wiem czy akurat to mi pomogło bo możliwe jest to że to zwykły zbieg okoliczności. Przed wyjazdem na wakacje alałem LiquMoly do czyszczenia wtrysków. Leje się na cały zbiornik puszkę koszt około 50zł (zależy od sklepu). Zalecane jest zalanie układu ok 40 do 45 litrów paliwa żeby środek lepiej zadziałał. W polsce szarpanie jeszcze występowało, potem autostrada i paliwo następne już było ok. Po powrocie zalałem chyba po 4 pełnym baku jeszcze srodek do czyszczenia wtrysków na cpn za ok 20 zł i do dzisiaj spokój. Dodam jeszcze że zmieniłem stację na Orlen.

borowqa
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
Gadu Gadu: 5863681
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: borowqa » 06 lip 2018, 12:07

No niestety dolegliwości wróciły. Dziwna sprawa że pojawia się latem. Cała zima spokojnie bez żadnych problemów. Teraz początek lipca znowu szarpie ale czasami szarpie a czasami nie. Związane chyba jest to z temperaturą i pogoda. Filtry czyste. Olej zmieniony. Jakieś pomysły?

konrad93
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2018, 01:09
Czym jeżdzę: Ceed 1, 1.6 crdi 115km, 2007 r
Lokalizacja: Kraków

Re: Szarpanie na 4 i 5 biegu przy 1600 do 1800 obrotów

Postautor: konrad93 » 31 paź 2018, 01:21

Witam
Udało się komuś rozwiązać problem? Szukając na różnych forach zauważyłem że problem dotyka silników crdi, 2.0 1.6 I 1.7. Zauważyłem również zależność tego zjawiska od temperatury (poniżej 10C niemal nie występuje) jak również nie ma problemu przy jeździe z włączoną klimatyzacją. U mnie został wymieniony filtr paliwa, sitko w baku, wyczyszczony egr. Dodam że fabrycznienie mam dpfa (1.6 crdi) a mimo to czasami pojawia się u mnie błąd p1405 co wg innych tematów na forum oznacza zapchany pdf. Jak to możliwe? Zjawisko znane na forach od dawna ale nigdzie nie ma rozwiązania


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap