Strona 1 z 8

Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 29 gru 2010, 21:16
autor: jaro
Dziś w serwisie zgłosiłem problem z "dławieniem" silnika po załączeniu 1 i 2 biegu - obroty silnika wzrastają po krótkiej chwili od puszczenia sprzęgła. Okazało się, że wszystko jest w porządku, ale tylko teoretycznie(komputer nie pokazuje żadnych błędow a objaw sobie istnieje).
Niestety byłem kolejnym klientem z podobną przypadłością, dotyczy to tylko silników benzynowych. Prawdopodobnie rozwiązaniem jest zmiana mapy wtrysków ale nie ma jeszcze żadnej aktualizacji sterownika do Sportage.
W każdym razie jest to informacja dla wszystkich osób z podobnym objawem - nie jest to żadna "ochrona" silnika przy pierwszych tysiącach przebiegu lecz zwykła usterka. Trzeba ją zgłaszać co może przyspieszy rozwiązanie problemu przez Kia Motors.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 29 gru 2010, 21:20
autor: Gregory6
Czy 1,6 GDI też.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 29 gru 2010, 21:33
autor: jaro
Niestety, jeżeli u kogoś to występuje a tacy są.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 29 gru 2010, 21:50
autor: kaczy
Zrobią wam akcję serwisową, jak tym co im stuka w zawieszeniu ! KMP ma klientów we :doopa: :doopa2: :doopa3:

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 30 gru 2010, 01:01
autor: wentyl
jaro - ale czy w ASO powiedzieli Ci, że trzeba czekać na nowy soft od KIA (i wypuścili Cię z tym kaszlącym silnikiem), czy też może sami sprobują coś pomajstrować? Ile km masz już przejechane?

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 30 gru 2010, 20:50
autor: jaro
2700km. I tak i tak - trzeba czekać na aktualizację softu i jeździć. Chcą sami też kombinować ale nie wiem czy warto. Jeszcze coś popsują :lol: ?

W ceedach było podobnie i zrobili akcję serwisową.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 30 gru 2010, 23:08
autor: GD_Luk
jeżeli to prawda to jest to lipa!!!!!!.....tak nie buduje się dobrego imienia firmy...to duuuuuuuuży "byk".. [zly2]

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 09:34
autor: krzysiek_kpk
Dla mnie to normalne, że mogą wystąpić jakieś niedociągnięcia.
Lipa to by była wtedy jak by KIA z tym fantem nic nie zrobiła, a nie sądzę by tak było.
Wszystko jest kwestią czasu, czy usterkę usuną szybciej czy później.

Pozdrawiam
KPK

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 10:05
autor: selva
Tylko na 1 i 2gim biegu? Ja mam dziwności takie nawet na czwartym biegu

Mam coś takiego, że auto podkręce do powiedzmy 4,5tys i zmieniam przełożenie wyżej (obroty tak do 3tys spadają), to po depnięciu w palnik mam chwilę dławienia i potem dopiero Kia jedzie.

Myślałem że to może zawory CVVT się muszą ustawić do nowych obrotów, nie wiem :o


Podobnie macie benzynowcy?

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 10:59
autor: backuz
Nie znam się może, najwyżej mnie poprawicie... ale pisanie teraz o usterkach, czy niedociągnięciach kiedy aura to -10 stopni... chyba za wczesne jest... Prawda, że powinno się wszystko wyłapywać... i zgłaszać coś niepokojącego... Ja pojadę z tym dławieniem... chociaż na rozgrzanym silniku nic takiego nie zauważyłem..., po redukcji pięknie się moje 1.6 zbierało przy wyprzedzaniu... diesel to nie jest, ale nie narzekam... poza tym dopiero 1200 km na liczniku.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 12:16
autor: selva
backuz pisze:Nie znam się może, najwyżej mnie poprawicie... ale pisanie teraz o usterkach, czy niedociągnięciach kiedy aura to -10 stopni... chyba za wczesne jest...


Ja tam kwękolić na razie nie będe :goof: , wyleje wszystkie moje żale przy wymianie oleju, którą sobie zrobie na wiosnę.

Póki co jest to:
- radio podgłośnianie nie styka zbyt dobrze na kierownicy
- przy zmianie biegu w górę jest chwilowy spadek 'ciągu' (choć może to być 'zasługa' długich przełożeń w 2.0 i silnik wpada w zakres niskiej mocy wtedy, albo też fazy zaworów się dostosowują)
- wycieraczka pasażera omija całkiem zakres wielkości A4, ale na to raczej będzie ciężko się poskarżyć skutecznie :cry:

Póki co mam dobry i miły kontakt z ASO (zamontowali mi zabezpieczenia elektroniczne z allegro bez mrugnięcia okiem, alu-fele wątpliwej jakości z allegro również), mam nadzieje że tak pozostanie.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 12:42
autor: mkkrk
selva pisze:Tylko na 1 i 2gim biegu? Ja mam dziwności takie nawet na czwartym biegu

Mam coś takiego, że auto podkręce do powiedzmy 4,5tys i zmieniam przełożenie wyżej (obroty tak do 3tys spadają), to po depnięciu w palnik mam chwilę dławienia i potem dopiero Kia jedzie.

Myślałem że to może zawory CVVT się muszą ustawić do nowych obrotów, nie wiem :o


Podobnie macie benzynowcy?

Dokładnie tak :( , pisałem o tym tutaj http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=20&t=83 post #8

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 18:12
autor: jaro
selva pisze:Tylko na 1 i 2gim biegu? Ja mam dziwności takie nawet na czwartym biegu

Mam coś takiego, że auto podkręce do powiedzmy 4,5tys i zmieniam przełożenie wyżej (obroty tak do 3tys spadają), to po depnięciu w palnik mam chwilę dławienia i potem dopiero Kia jedzie.

Myślałem że to może zawory CVVT się muszą ustawić do nowych obrotów, nie wiem :o


Podobnie macie benzynowcy?



Ja czuję wyraźnie po 1 i 2 biegu ale chyba na 3 też to jest, tylko minimalnie. 4 i 5 w porządku.


przy zmianie biegu w górę jest chwilowy spadek 'ciągu' (choć może to być 'zasługa' długich przełożeń w 2.0 i silnik wpada w zakres niskiej mocy wtedy, albo też fazy zaworów się dostosowują)


To właśnie o ten objaw chodzi. Ale to żadne dostosowanie zaworów, taka zmiana dzieje się w milisekundach i w żadnym aucie ze zmiennymi fazami rozządu tego się nie czuje. Jeżeli to by było to, to znaczy, że mamy najgorszy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w historii motoryzacji. Mam nadzieję, że tak nie jest.

Mój apel jest taki - męczyć ASO! Niech szukają rozwiązania sami albo niech męczą Kia Motors.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 31 gru 2010, 18:18
autor: jaro
backuz pisze:ale pisanie teraz o usterkach, czy niedociągnięciach kiedy aura to -10 stopni... chyba za wczesne jest...



sprawny silnik benzynowy przy minus 30 chodzi jak zegarek. Zwłaszcza, że i tak po kilkunastu minutach ma zadaną temperaturę roboczą i wtedy mróz już nie ma nic do rzeczy.
Nasze auta są nowe i żadnych problemów nie powinno być!!!

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 10 sty 2011, 01:28
autor: wentyl
Już dotarłem swoją dwulitrówkę i pozwalam sobie czasami na mocniejsze depnięcie w pedał gazu. I co najmniej kilka razy spotkało mnie już to niemiłe rozczarowanie jakie odnotowali także inni właściciele benzynówek. Rzeczywiście, wrażenie jest takie jak przy jeździe starym automatem, gdzie po gwałtowniejszym wciśnięciu gazu auto "zastanawia się" jaki bieg wrzucić. Jeśli to kwestia oprogramowania sterownika to może KIA coś skoryguje, jak się ich pomęczy :w łeb: . Gorzej jeśli taka jest uroda tego silnika. W końcu został on dostosowany do nowego Sportage (chyba wcześniej jeździł w Magentisie) i jego charakterystyka może jest specjalnie dostosowana do SUVa? (tzn. ma się nim delikatnie jeździć :lol: ). Nie wiem co na to powie ASO, do którego wybieram się za kilka dni.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 10 sty 2011, 02:00
autor: backuz
Teraz 1600km na liczniku - temperatury już plusowe... efekt dziury zniknął... dzisiaj wyprzedzanie przy 80km/h - trzeba było zredukować do 4 biegu, żeby żwawo sobie poczynał - ale dziury nie było... dała radę z dwoma osobami plus kierowca na pokładzie.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 10 sty 2011, 10:47
autor: selva
backuz pisze:Teraz 1600km na liczniku - temperatury już plusowe... efekt dziury zniknął... dzisiaj wyprzedzanie przy 80km/h - trzeba było zredukować do 4 biegu, żeby żwawo sobie poczynał - ale dziury nie było... dała radę z dwoma osobami plus kierowca na pokładzie.



Na 4tym biegu nigdy większych problemów nie było, 3ka jako tako też ujdzie, ale bieg nr 2 to jakiś koszmar [zly1]

Mam 2000km zrobione i jak przy szybkim ominięciu zatrzymanego samochodu zrobiłem redukcję na dwa, chcąc myknąć na lewy pas, to dokładnie jak w automacie, poczekałem sobie odpowiednio, zanim silnik zaskoczył :cry:

A to jeszcze pół biedny, można się przyzwyczaić - natomiat nawet średnio szybki sprint ze startu zatrzymanego jest po prostu masakrą (gdy trzeba przerzucić biegi 1->2). Wrzucając dwójkę, albo trzeba ryć przez 5sek na półsprzęgle, albo paażerowie lądują na przedniej szybie, po czym ich trochę poszarpie, zanim wrócą do normalnej pozycji :paw: (Aż się potem zaczyna mówić "uwaga wszyscy, trzymać się, włączam dwójkę!" :baba: ).

Mam nadzieję, że to się będzie dało naprawić. W Vitarze jest podobnie, ale tam jest w ogóle cała skrzynia do :doopa:

P.S. Trasa Kraków -> Wrocław, jazda 140-160 spalanie komputerowe 11L (pewnie będzie z 11.5-12 rzeczywiste). Przy 5k obrotów auto ma 180 na liczniku, przy 5200 ma 190km/h (a moc max jest przy 6200 obr. jest, więc jeszcze reagowało na gaz w miarę ładnie) :czujnik: . Nie musze chyba dodawać, że poczynając od 150km/h jest hałąs że ja pierdziu

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 10 sty 2011, 21:34
autor: jaro
Mnie w serwisie zaproponowali pozostawienie auta na 2 dni i chcą jednak sami spróbować rozgryźć problem.
Bo takim silnikiem to jeździć się nie da. Rzeczywiście prównanie do starego "automatu" jest adekwatne.
Jutro napiszę do KIA Motors Polska, ciekawe co oni na to.
W razie czego zostaje nam pozew zbiorowy - zawsze będzie taniej.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 10 sty 2011, 21:44
autor: kijaS
selva pisze:. Nie musze chyba dodawać, że poczynając od 150km/h jest hałąs że ja pierdziu

Hałas że ja pierdziu to Panie kolego był w "maluchu" jak się do 115 z górki rozpędził :mrgreen:

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 11 sty 2011, 10:45
autor: excile
jaro pisze:<ciach>
W razie czego zostaje nam pozew zbiorowy - zawsze będzie taniej.


Ludzie zanim zaczniecie wytaczać artylerie spróbujcie się dogadać.

pzdr

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

: 11 sty 2011, 12:50
autor: chris
Ta przypadłość o której tutaj Panowie piszecie, to moim zdaniem niestety, wadliwy soft silników benzynowych czyli typowa choroba wieku dziecięcego w nowym modelu Sportage.
Na pocieszenie, nie dotyczy to tylko Kii.
Podobne problemy występowały u Skody w silniku 1.2 TSI,pomogły najnowsze softy.
Trzeba po prostu uzbroić się w cierpliwość.Takie czasy, że firmy samochodowe wprowadzają nowe modele na wariata a klient służy za królika doświadczalnego :(