Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.

Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 29 Gru 2010, 21:16

Dziś w serwisie zgłosiłem problem z "dławieniem" silnika po załączeniu 1 i 2 biegu - obroty silnika wzrastają po krótkiej chwili od puszczenia sprzęgła. Okazało się, że wszystko jest w porządku, ale tylko teoretycznie(komputer nie pokazuje żadnych błędow a objaw sobie istnieje).
Niestety byłem kolejnym klientem z podobną przypadłością, dotyczy to tylko silników benzynowych. Prawdopodobnie rozwiązaniem jest zmiana mapy wtrysków ale nie ma jeszcze żadnej aktualizacji sterownika do Sportage.
W każdym razie jest to informacja dla wszystkich osób z podobnym objawem - nie jest to żadna "ochrona" silnika przy pierwszych tysiącach przebiegu lecz zwykła usterka. Trzeba ją zgłaszać co może przyspieszy rozwiązanie problemu przez Kia Motors.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Gregory6 » 29 Gru 2010, 21:20

Czy 1,6 GDI też.
1.6 GDI wersja L Czarna perła
Awatar użytkownika
Gregory6
Bywalec
 
Posty: 89
Rejestracja: 31 Paź 2010, 20:20
Czym jeżdzę: Kia sportage 1,6GDI

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 29 Gru 2010, 21:33

Niestety, jeżeli u kogoś to występuje a tacy są.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez kaczy » 29 Gru 2010, 21:50

Zrobią wam akcję serwisową, jak tym co im stuka w zawieszeniu ! KMP ma klientów we :doopa: :doopa2: :doopa3:
kaczy
Bywalec
 
Posty: 123
Rejestracja: 03 Gru 2010, 17:24
Czym jeżdzę: Olałem sprawę i już nie czekam :)

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez wentyl » 30 Gru 2010, 01:01

jaro - ale czy w ASO powiedzieli Ci, że trzeba czekać na nowy soft od KIA (i wypuścili Cię z tym kaszlącym silnikiem), czy też może sami sprobują coś pomajstrować? Ile km masz już przejechane?
20DOHCXLAWD a czarna bo wyszczupla :-)
Awatar użytkownika
wentyl
Uzależniony
 
Posty: 246
Rejestracja: 01 Lis 2010, 23:22
Miejscowość: Kraków
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 30 Gru 2010, 20:50

2700km. I tak i tak - trzeba czekać na aktualizację softu i jeździć. Chcą sami też kombinować ale nie wiem czy warto. Jeszcze coś popsują :lol: ?

W ceedach było podobnie i zrobili akcję serwisową.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez GD_Luk » 30 Gru 2010, 23:08

jeżeli to prawda to jest to lipa!!!!!!.....tak nie buduje się dobrego imienia firmy...to duuuuuuuuży "byk".. [zly2]
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
GD_Luk
Bywalec
 
Posty: 142
Rejestracja: 06 Paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez krzysiek_kpk » 31 Gru 2010, 09:34

Dla mnie to normalne, że mogą wystąpić jakieś niedociągnięcia.
Lipa to by była wtedy jak by KIA z tym fantem nic nie zrobiła, a nie sądzę by tak było.
Wszystko jest kwestią czasu, czy usterkę usuną szybciej czy później.

Pozdrawiam
KPK
http://www.RainbowNursery.pl/

Stratus bez dachu i Zośka na sterydach
Był biały prosiak 2.0CRDI na białych felgach :)
krzysiek_kpk
KRZYSIU....od szufladek
 
Posty: 148
Rejestracja: 13 Paź 2010, 13:31
Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 31 Gru 2010, 10:05

Tylko na 1 i 2gim biegu? Ja mam dziwności takie nawet na czwartym biegu

Mam coś takiego, że auto podkręce do powiedzmy 4,5tys i zmieniam przełożenie wyżej (obroty tak do 3tys spadają), to po depnięciu w palnik mam chwilę dławienia i potem dopiero Kia jedzie.

Myślałem że to może zawory CVVT się muszą ustawić do nowych obrotów, nie wiem :o


Podobnie macie benzynowcy?
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez backuz » 31 Gru 2010, 10:59

Nie znam się może, najwyżej mnie poprawicie... ale pisanie teraz o usterkach, czy niedociągnięciach kiedy aura to -10 stopni... chyba za wczesne jest... Prawda, że powinno się wszystko wyłapywać... i zgłaszać coś niepokojącego... Ja pojadę z tym dławieniem... chociaż na rozgrzanym silniku nic takiego nie zauważyłem..., po redukcji pięknie się moje 1.6 zbierało przy wyprzedzaniu... diesel to nie jest, ale nie narzekam... poza tym dopiero 1200 km na liczniku.
KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)
backuz
Uzależniony
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 Paź 2010, 00:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 31 Gru 2010, 12:16

backuz napisał(a):Nie znam się może, najwyżej mnie poprawicie... ale pisanie teraz o usterkach, czy niedociągnięciach kiedy aura to -10 stopni... chyba za wczesne jest...


Ja tam kwękolić na razie nie będe :goof: , wyleje wszystkie moje żale przy wymianie oleju, którą sobie zrobie na wiosnę.

Póki co jest to:
- radio podgłośnianie nie styka zbyt dobrze na kierownicy
- przy zmianie biegu w górę jest chwilowy spadek 'ciągu' (choć może to być 'zasługa' długich przełożeń w 2.0 i silnik wpada w zakres niskiej mocy wtedy, albo też fazy zaworów się dostosowują)
- wycieraczka pasażera omija całkiem zakres wielkości A4, ale na to raczej będzie ciężko się poskarżyć skutecznie :cry:

Póki co mam dobry i miły kontakt z ASO (zamontowali mi zabezpieczenia elektroniczne z allegro bez mrugnięcia okiem, alu-fele wątpliwej jakości z allegro również), mam nadzieje że tak pozostanie.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez mkkrk » 31 Gru 2010, 12:42

selva napisał(a):Tylko na 1 i 2gim biegu? Ja mam dziwności takie nawet na czwartym biegu

Mam coś takiego, że auto podkręce do powiedzmy 4,5tys i zmieniam przełożenie wyżej (obroty tak do 3tys spadają), to po depnięciu w palnik mam chwilę dławienia i potem dopiero Kia jedzie.

Myślałem że to może zawory CVVT się muszą ustawić do nowych obrotów, nie wiem :o


Podobnie macie benzynowcy?

Dokładnie tak :( , pisałem o tym tutaj http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=20&t=83 post #8
pozdrawiam
__________________________
2.0 DOHC, AWD, XL+18 i dach
Awatar użytkownika
mkkrk
Bywalec
 
Posty: 92
Rejestracja: 24 Sie 2010, 20:47
Miejscowość: Kraków
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, AWD, XL, 18

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 31 Gru 2010, 18:12

selva napisał(a):Tylko na 1 i 2gim biegu? Ja mam dziwności takie nawet na czwartym biegu

Mam coś takiego, że auto podkręce do powiedzmy 4,5tys i zmieniam przełożenie wyżej (obroty tak do 3tys spadają), to po depnięciu w palnik mam chwilę dławienia i potem dopiero Kia jedzie.

Myślałem że to może zawory CVVT się muszą ustawić do nowych obrotów, nie wiem :o


Podobnie macie benzynowcy?



Ja czuję wyraźnie po 1 i 2 biegu ale chyba na 3 też to jest, tylko minimalnie. 4 i 5 w porządku.


przy zmianie biegu w górę jest chwilowy spadek 'ciągu' (choć może to być 'zasługa' długich przełożeń w 2.0 i silnik wpada w zakres niskiej mocy wtedy, albo też fazy zaworów się dostosowują)


To właśnie o ten objaw chodzi. Ale to żadne dostosowanie zaworów, taka zmiana dzieje się w milisekundach i w żadnym aucie ze zmiennymi fazami rozządu tego się nie czuje. Jeżeli to by było to, to znaczy, że mamy najgorszy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w historii motoryzacji. Mam nadzieję, że tak nie jest.

Mój apel jest taki - męczyć ASO! Niech szukają rozwiązania sami albo niech męczą Kia Motors.
Ostatnio edytowany przez jaro, 31 Gru 2010, 18:24, edytowano w sumie 1 raz
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 31 Gru 2010, 18:18

backuz napisał(a):ale pisanie teraz o usterkach, czy niedociągnięciach kiedy aura to -10 stopni... chyba za wczesne jest...



sprawny silnik benzynowy przy minus 30 chodzi jak zegarek. Zwłaszcza, że i tak po kilkunastu minutach ma zadaną temperaturę roboczą i wtedy mróz już nie ma nic do rzeczy.
Nasze auta są nowe i żadnych problemów nie powinno być!!!
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez wentyl » 10 Sty 2011, 01:28

Już dotarłem swoją dwulitrówkę i pozwalam sobie czasami na mocniejsze depnięcie w pedał gazu. I co najmniej kilka razy spotkało mnie już to niemiłe rozczarowanie jakie odnotowali także inni właściciele benzynówek. Rzeczywiście, wrażenie jest takie jak przy jeździe starym automatem, gdzie po gwałtowniejszym wciśnięciu gazu auto "zastanawia się" jaki bieg wrzucić. Jeśli to kwestia oprogramowania sterownika to może KIA coś skoryguje, jak się ich pomęczy :w łeb: . Gorzej jeśli taka jest uroda tego silnika. W końcu został on dostosowany do nowego Sportage (chyba wcześniej jeździł w Magentisie) i jego charakterystyka może jest specjalnie dostosowana do SUVa? (tzn. ma się nim delikatnie jeździć :lol: ). Nie wiem co na to powie ASO, do którego wybieram się za kilka dni.
20DOHCXLAWD a czarna bo wyszczupla :-)
Awatar użytkownika
wentyl
Uzależniony
 
Posty: 246
Rejestracja: 01 Lis 2010, 23:22
Miejscowość: Kraków
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez backuz » 10 Sty 2011, 02:00

Teraz 1600km na liczniku - temperatury już plusowe... efekt dziury zniknął... dzisiaj wyprzedzanie przy 80km/h - trzeba było zredukować do 4 biegu, żeby żwawo sobie poczynał - ale dziury nie było... dała radę z dwoma osobami plus kierowca na pokładzie.
KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)
backuz
Uzależniony
 
Posty: 150
Rejestracja: 09 Paź 2010, 00:16
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 1.6 GDI L CZARNA PERŁA !!! - jedyny słuszny kolor :)

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 10 Sty 2011, 10:47

backuz napisał(a):Teraz 1600km na liczniku - temperatury już plusowe... efekt dziury zniknął... dzisiaj wyprzedzanie przy 80km/h - trzeba było zredukować do 4 biegu, żeby żwawo sobie poczynał - ale dziury nie było... dała radę z dwoma osobami plus kierowca na pokładzie.



Na 4tym biegu nigdy większych problemów nie było, 3ka jako tako też ujdzie, ale bieg nr 2 to jakiś koszmar [zly1]

Mam 2000km zrobione i jak przy szybkim ominięciu zatrzymanego samochodu zrobiłem redukcję na dwa, chcąc myknąć na lewy pas, to dokładnie jak w automacie, poczekałem sobie odpowiednio, zanim silnik zaskoczył :cry:

A to jeszcze pół biedny, można się przyzwyczaić - natomiat nawet średnio szybki sprint ze startu zatrzymanego jest po prostu masakrą (gdy trzeba przerzucić biegi 1->2). Wrzucając dwójkę, albo trzeba ryć przez 5sek na półsprzęgle, albo paażerowie lądują na przedniej szybie, po czym ich trochę poszarpie, zanim wrócą do normalnej pozycji :paw: (Aż się potem zaczyna mówić "uwaga wszyscy, trzymać się, włączam dwójkę!" :baba: ).

Mam nadzieję, że to się będzie dało naprawić. W Vitarze jest podobnie, ale tam jest w ogóle cała skrzynia do :doopa:

P.S. Trasa Kraków -> Wrocław, jazda 140-160 spalanie komputerowe 11L (pewnie będzie z 11.5-12 rzeczywiste). Przy 5k obrotów auto ma 180 na liczniku, przy 5200 ma 190km/h (a moc max jest przy 6200 obr. jest, więc jeszcze reagowało na gaz w miarę ładnie) :czujnik: . Nie musze chyba dodawać, że poczynając od 150km/h jest hałąs że ja pierdziu
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 10 Sty 2011, 21:34

Mnie w serwisie zaproponowali pozostawienie auta na 2 dni i chcą jednak sami spróbować rozgryźć problem.
Bo takim silnikiem to jeździć się nie da. Rzeczywiście prównanie do starego "automatu" jest adekwatne.
Jutro napiszę do KIA Motors Polska, ciekawe co oni na to.
W razie czego zostaje nam pozew zbiorowy - zawsze będzie taniej.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez kijaS » 10 Sty 2011, 21:44

selva napisał(a):. Nie musze chyba dodawać, że poczynając od 150km/h jest hałąs że ja pierdziu

Hałas że ja pierdziu to Panie kolego był w "maluchu" jak się do 115 z górki rozpędził :mrgreen:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
 
Posty: 482
Rejestracja: 09 Sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez excile » 11 Sty 2011, 10:45

jaro napisał(a):<ciach>
W razie czego zostaje nam pozew zbiorowy - zawsze będzie taniej.


Ludzie zanim zaczniecie wytaczać artylerie spróbujcie się dogadać.

pzdr
1.6 GDI M DarkGunMetal
pzdr
dc
excile
Uzależniony
 
Posty: 353
Rejestracja: 27 Wrz 2010, 09:12
Miejscowość: Borkowo/Gdańsk
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 GDI/
Ceed 1.6 cdri

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez chris » 11 Sty 2011, 12:50

Ta przypadłość o której tutaj Panowie piszecie, to moim zdaniem niestety, wadliwy soft silników benzynowych czyli typowa choroba wieku dziecięcego w nowym modelu Sportage.
Na pocieszenie, nie dotyczy to tylko Kii.
Podobne problemy występowały u Skody w silniku 1.2 TSI,pomogły najnowsze softy.
Trzeba po prostu uzbroić się w cierpliwość.Takie czasy, że firmy samochodowe wprowadzają nowe modele na wariata a klient służy za królika doświadczalnego :(
chris
Nowy
 
Posty: 16
Rejestracja: 15 Paź 2010, 16:30
Czym jeżdzę: Hyundai Ix20 1.6
Zamówiony Sportage 2.0 GDI AT wersja L

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez aBARTh » 11 Sty 2011, 20:42

widzę, że dotyczy to silnika 2 litrowego, bo nikt z jeżdzących 1.6 GDI się nie uskarża na takie dolegliwości
Awatar użytkownika
aBARTh
MODERATOR
 
Posty: 981
Rejestracja: 03 Paź 2010, 10:17
Miejscowość: okolice Świerklańca
Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 11 Sty 2011, 20:52

Niestety koledzy z silnikiem 1,6 też mają takie problemy.
Patrz http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=9&t=73

excile napisał(a):
jaro napisał(a):<ciach>
W razie czego zostaje nam pozew zbiorowy - zawsze będzie taniej.


Ludzie zanim zaczniecie wytaczać artylerie spróbujcie się dogadać.

pzdr



Ależ oczywiście, to byłaby ostateczna ostateczność. Na początek pokojowe metody.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 13 Sty 2011, 12:38

Piszę w oddzielnym poście, bo uważam, że informacja jest istotna. Oto odpowiedź Kia Motors Polska, którą przed chwilą otrzymałem:

Cyt. "Witam,

uprzejmie informujemy, że przeprowadzona diagnostyka nie wykazała awarii układu zasilania w Pana samochodzie. Nie odczytano żadnych kodów błędów. Opisany przez Pana objaw nie świadczy więc o usterce samochodu, jest to cecha pojazdu.
Dotychczas nie mieliśmy ze strony klientów sygnałów, aby powodowało to niedogodności przy korzystaniu z pojazdu.
Z poważaniem,
Rafał Wróblewski
Infolinia KIA Motors Polska
0801 542 542

Niniejsza wiadomość została przesłana w imieniu KIA Motors Polska Sp. z o.o. przez Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o
."

To chyba mamy już jasność sytuacji odnośnie polityki koncernu - "jest to cecha pojazdu" :zły2:
Ciekawe, że jest to mój pierwszy samochód z taką "cechą", choć zaczynałem użytkowanie aut za czasów komuny.
I co Wy na to?
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez saber » 13 Sty 2011, 13:35

jaro, ale czego się spodziewałeś? Nie sądziłeś chyba, że stworzą precedens i wezmą na siebie lawinę podobnych roszczeń. Taka niestety jest polityka wielu firm i koncernów - KMP po prostu idzie w ich ślady.
Jedyne rozwiązanie to droga prawna - statystyki dają im wyraźną informację, że niewielki procent Klientów zdecyduje się na taki krok, więc zrobią tylko to co muszą zrobić lub to do czego zmusi ich wyrok sądu. Trzeba się zaprzyjaźnić z prawnikiem, żeby skutecznie dociekać swoich praw i żeby potraktowali Cię serio. Liczby nie kłamią i takie postępowanie uważają za uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia.

Możemy tu złorzeczyć i bluzgać na nich, udowadniać że to nie w porządku i nie fair - to wszystko prawda, ale to nic nie zmieni - trzeba po prostu zrozumieć tą rzeczywistość i wykorzystać takie środki i metody, które w tej rzeczywistości będą skuteczne.
Jak to mówi jedna reklam - rzeczywistość nie jest idealna.

Już to kiedyś pisałem na tym forum - warto wykorzystać siłę tworzącej się społeczności! Niech wszyscy z podobnym problemem złożą pozew zbiorowy - koszty prawnika rozłożone na kilka/kilkanaście czy więcej osób nie będą tak odczuwalne, a KMP zrozumie, że taka polityka do niczego dobrego ich nie doprowadzi.

Wylewając swoje żale tylko na tym forum, bez realnych działań, swoich problemów nie rozwiążecie.
http://www.NajlepszeMiejsce.pl | http://www.kreatywni.net/ | http://www.najlepszywynik.pl/
Post ten wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko mojej osobie w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu.
saber
MODERATOR
 
Posty: 487
Rejestracja: 13 Paź 2010, 13:58
Miejscowość: Kraków
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 13 Sty 2011, 13:56

Kurde, dziwne, że nikt z nas (włączając w to moją osobę) nie wykrył tego na próbnych jazdach [angry]

Teraz wg. polityki KMP pozostanie nam jeździć do 3000 obrotów/min, aby szarpanie nie rozerwało auta.

Na forum Captivy ludze wparwdzie mówili, że auto miało pełno błędów w 2006 roku ale w sumie wzywani byli na 4-5 akcji serwisowych.
A niby to tylko "badziewne Deawoo, co robi ludzi w konia" :roll:

Poniższy cytat z Sportage II CRDI, czyli coś w tej marce z reakcją na gaz jest ewidentnie nie halo [zdziwko]
Jeszcze przed przekroczeniem 1000km zauważyłem że w zakresie obrotów 1000-1900/min przy przyspieszaniu samochód jakby galopował. Silnik coś przytrzymuje po czym obroty "odrabiają straty" goniąc do tych zadanych przez pedał. Siedząc za kierownicą czuje się jakby kilku tonowa przyczepa szarpała za samochód. Problem męczy mnie przez pół dnia i kolejne pół dnia jest trochę lepiej. Przy 6000km wymienili oprogramowanie i objawy "spłaszczyły się" na kilka tysięcy km


Ale do rzeczy - skoro koledze napisali, że 'inni użytkownicy się nie uskarżają' , to myślę, że należy wyprowadzić KMP z błędu.
Rozumiem, że nie każdy chce jechać do serwisu i do tego auto zostawiać tam - proponuje zacząć od wysłąnia oficjalnego maila na service@kia.com.pl
Zajmie wam to 5 minut a na pewno nie zaszkodzi (tylko z 'poważnych' skrzynek wysyłajcie, podpisanych imieniem i nazwiskiem, a nie typu 'xxx69@buziaczek,pl' :rotfl2: )

Domagajmy się tam jasno wprowadzenie aktualizacji softu silnika :haker:

Zobaczymy, czy dalej będzie mowa, że innym użytkownikom to nie przeszkadza.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez color1 » 13 Sty 2011, 15:40

A mnie ciekawi, czy to o czym mówią koledzy (też mam taka przypadłość i wydaje mi się że przy zmianie biegu na wyższy a jednocześnie zmianie obrotów na niższe i to tylko w określonym zakresie obrotów, następuje dostosowanie - ponowne przymknięcie - kanałów dolotowych) pojawiłoby się na wykresie z hamowni ?

Swego czasu jak jeździłem Lanosem w którym był VGIS, zastanawiało mnie czemu obroty (po dogazowaniu) spadają powoli a nie tak jak w innych autach od razu - okazało się że właśnie tak działa VGIS który podtrzymuje otwarcie kanałów (zmienna geometria kanałów dolotowych) właśnie na wypadek zmiany biegu przy przyspieszaniu, co powoduje niejako stały moment obrotowy (no, może nie stały ale zrównoważony) ale powoduje też dodatkowe zużycie paliwa. W kijance być może elektronika jest ustawiona tak, że brak jest podtrzymania otwarcia kanałów dolotowych (a może też wylotowych) toteż w momencie zmiany biegu i spadku obrotów muszą one ponownie wejść w fazę większego otwarcia na wyższych obrotach - a to z kolei powoduje swoiste przyhamowanie silnikiem :)

Postaram się przetestować czy przypadłość występuje także przy wyższym zakresie obrotów, ale obawiam się że ten typ tak ma - albo faktycznie wskazana nieznaczna zmiana softu sterującego.

P/S być może gadam bzdury :) ale ciekaw jestem opinii kolegów...
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
 
Posty: 280
Rejestracja: 13 Sie 2010, 00:21
Miejscowość: Wawa
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 13 Sty 2011, 16:15

color1 napisał(a):Postaram się przetestować czy przypadłość występuje także przy wyższym zakresie obrotów, ale obawiam się że ten typ tak ma


To se kask ubierz jak będziesz chciał przy 5k włączyć dwa (bez mocnego półsprzęgła), bo efekt będzie jak na emotku --> :wmur:

Czy ten typ tak ma? - w Suzuki GV 2.0 tak jest i nic się z tym nie da zrobić niestety, choć ma relatywnie prosty silnik :cry:
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Gregor76 » 13 Sty 2011, 17:37

To właśnie o ten objaw chodzi. Ale to żadne dostosowanie zaworów, taka zmiana dzieje się w milisekundach i w żadnym aucie ze zmiennymi fazami rozządu tego się nie czuje. Jeżeli to by było to, to znaczy, że mamy najgorszy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w historii motoryzacji. Mam nadzieję, że tak nie jest.


Szwagier ma w Astrze III 1,6 to samo z tymi fazami rozrządu.

Na silnikach z zmięnnymi fazami rozrządu to chyba mają pojęcie tylko "konstruktory" Hondy bo podobno "BÓG STWORZYŁ V-TECa NA SWOJE PODOBEŃSTWO" [hihihi]
Gregor76
Bywalec
 
Posty: 51
Rejestracja: 07 Sty 2011, 00:35
Czym jeżdzę: Fiat Ducato 2.3 MJT i Opel Vectra 1.8 16V, Astra H 1,6 115km

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez color1 » 13 Sty 2011, 19:09

selva napisał(a):To se kask ubierz jak będziesz chciał przy 5k włączyć dwa (bez mocnego półsprzęgła), bo efekt będzie jak na emotku --> :wmur:


no to chyba czegoś nie zrozumiałem.... kręcę na czwórce do ok 4.5 tys, zmieniam na piątkę, daję gaz i przez moment czuję jakby hamowanie silnikiem. czy o to chodzi przedmówcom ?
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
 
Posty: 280
Rejestracja: 13 Sie 2010, 00:21
Miejscowość: Wawa
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 13 Sty 2011, 21:16

color1 napisał(a):no to chyba czegoś nie zrozumiałem....


Już wyjaśniam - przez "włączyć dwa" mam na myśli zapięcie drugiego biegu (z jedynki), a nie piątego. Ja wtedy czuje największe hamowanie, na niskich przełożeniach. Na wysokich nie jest to przeszkadzające

Dziś byłem w salonie i pracownik się ze mną przejechał, po czym stwierdził, że rzeczywiście coś nie halo. Następnie umówił elektryka na przyszły tydzień. Dam znać co poczarują.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 13 Sty 2011, 21:23

Tak, to właśnie to. Dołączyłeś właśnie Szanowny Kolego Color1 do nieistniejącego grona osób nieistniejącego problemu [papa] .
Zrób jeszcze taki test - rusz autem tak ,jakbyś się "próbował" z kimś na śwatłach - jedynka, gaz, sprzęgło, dwójka, gaz, sprzęgło, trójka. Zobaczysz wtedy jak to auto idzie - jak burza [rotfl1] . Tylko uważaj proszę na głowę i zęby jak Ci będą w kierownicę walić i ostrzeż pasażerów przed dodatkową atrakcją.

Popieram - kto coś takiego zauważył proszę, niech napisze maila z krótkim opisem problemu do Kia Motors Polska na adres service@kia.com.pl. To ważne, by nie dać się tak banalnie spławić, w końcu każdy z nas wydał na to auto dość spore pieniądze i oczekuje, by było w pełni sprawne.
Ja nie mam zamiaru tego odpuścić - powiem szczerze, że teraz w Polsce skuteczniejsze niż sądy powszechne są media. I tą drogą pójdę. Ależ wzrośnie sprzedaż KIA po takim materiale w Turbo Kamera...
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Orion66 » 19 Sty 2011, 23:10

Jaro --- dziś jechałem testowo 2.0 DOHC + manual i trafiłem na taki problem który opisuję w innym wątku. Poniżej go nakreślę - czy masz namyśli właśnie to?:

Natomiast muszę zwrócić uwagę na 1 rzecz. W momencie zmiany biegu (zwłaszcza z 1 na 2 i 2 na 3) następuje mocne bujnięcie samochodem. Nie wiem może ja za gwałtownie puszczam sprzęgło? (ale robie tak w mojej obecnej astrze w dieslu i asterka nawet tego nie czuje). A tutaj jakby samochód ktoś w dupe kopał. Czytałem gdzieś że niektórzy forumowicze mają tak w swoich KIAch. Jeśli tak to współczuję. To było bardzo wkurzające.
Dlatego tym bardziej biorę automat.

Aha jak sprzęgło puszczałem delikatnie to było lepiej ale dalej nie tak jak być powinno (w/g mnie) - no ale wtedy dynamiczna jazda jest niemożliwa...

???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
Orion66
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 17 Sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 20 Sty 2011, 12:12

KMP wysłało mnie na diagnozę, która oczywiście nic nie wykazała [zdziwiony] (a jakże)

Pan serwisant jednak stwierdził (po tym jak mi chciał pokazać, jak się prawidłowo włącza dwójkę [rotfl1] ), że jednak faktycznie się nie da tego płynnie zrobić. Mało tego, sprawdzili swoje testówki benzynowe i wszędzie tak samo (whatta surprise :roll: )

Pytałem o aktualizację - podobno do Opli często dają, do Kii już nie tak chętnie (salon był Opel-Skoda-Chev-Kia). Ale mam nadzieję, że teraz się jednak pofatygują

Wracam do dyskusji z KMP (jako że już wykluczono usterkę), zobaczymy co za odpowiedź otrzymam.

Tak w międzyczasie jakiś sposób na dwójkę próbowałem znaleźć i udało mi się w miarę ją załączać, jeśli:
- depnę na jedynce
- sprzęgło
- poczekam chwilkę aż obroty opadną
- bieg dwa i jazda bez [wymoderowano] w deskę rozdzielczą :wmur:


Orion66 napisał(a):???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?

O tym o tym dokładnie :cry:
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Mariusz W » 20 Sty 2011, 18:03

Niestety też mam ten objaw, że auto się zastanawia czy chcę przyspieszyć czy nie ? Jeździłem autami z mniejszą mocą (140KM V-tec)i takiego przyduszenia po zmianie 1 na 2 i 2 na 3 nigdy nie zauważyłem. Nawet jak jechałem testówką pzed zamówieniem auta zwróciłem uwagę sprzedawcy na ten fakt ale on jakby nie słyszał :) Niestety ja również myślę, że to mapa oprogramowania silnika jest wadliwa. A może ktoś się wybierze na hamownię i sprawdzi ile faktycznie mamy PS-ów i zdjagnozują tą przypadłość. Niestety w Gliwicach tkich cudów niema :(
KIA SPORTAGE 2.0 DOHC AWD L 18" SIRIUS SILVER
Awatar użytkownika
Mariusz W
Bywalec
 
Posty: 91
Rejestracja: 04 Sty 2011, 14:23
Miejscowość: Gliwice
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0DOHC AWD "L"

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Orion66 » 20 Sty 2011, 18:24

selva napisał(a):
Orion66 napisał(a):???? O tym Panowie dyskutujecie czy o czymś jeszcze innym?

O tym o tym dokładnie :cry:


No to tym bardziej się cieszę że ja będę miał automat. Pewien diler w łodzi który ma pojazd testowy 2.0 benzyna + automat mówił mi dziś że jeździ się nim dużo lepiej niż na manualu. Wierzę mu w 100%. Do łodzi daleko nie mam ale mimo wszystko nie chce mi się tam jechać.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
Orion66
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 17 Sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 22 Sty 2011, 15:12

Jest nas coraz więcej. Problem ten sam tylko opisy różnią się słowami. Piszcie Panowie do KMP, w jedności siła, w końcu muszą zareagować, nie wierzę, że nie znają problemu. Jeżeli ktoś trafi na jakiś wybitny serwis, który znajdzie rozwiązanie problemu to też niech napisze o tym na forum.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Baraqda » 24 Sty 2011, 13:42

Chcę się tylko dopisać - u mnie w 1.6 też jest efekt przytłumienia przy 1 i 2. Moim rozwiązaniem jest dodawanie więcej gazu przy wolniejszym odpuszczaniu sprzęgła - pomaga, ale nie wiem czy to tak za zdrowo dla silnika... Przy zmianie softu zmienili by też oprogramowanie wspomagania kierownicy - przy sporych zakrętach kierownica za dobrze nie wraca do prostych kół po końcu manewru... też trzeba na to uważać... [zdziwko]
KIA - SPORTAGE 1,6 L czarna perła
Awatar użytkownika
Baraqda
Bywalec
 
Posty: 110
Rejestracja: 28 Paź 2010, 10:16
Miejscowość: Warszawa
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI L

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 24 Sty 2011, 20:58

To prawda, powrót kierownicy nie jest taki jak przy wspomaganiu hydraulicznym. Powinni to dopracować.
Na silnik rzeczywiście podobny sposób działa ale wydaje mi się, że nie posłuży to sprzęgłu...
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez wentyl » 29 Sty 2011, 17:19

Gdy zgłosiłem problem dławienia w ASO, byli zdziwieni, ale ich mechanik wkrótce potwierdził, że przy zmianie z 1 biegu na 2 przy wysokim podkręceniu obrotów występuje efekt zdławienia. NIestety, jak stwierdzili w systemie KIA raportowanych usterek nikt jeszcze tego nie zgłosił. Obiecali, że to zrobią (dopilnuję tego :lol: Popieram zatem kolegów, żeby robić szum koło tej sprawy. Inaczej żadna poprawka do oprogramowania silnika nie powstanie. A już podobno jest opublikowana poprawka do softu silnika 2.0 CRDI i jakiś drobiazg dla 1.6GDI. Trzeba zatem cisnąć KIA, żeby poprawili również sterownik dla 2.0 DOHC.
20DOHCXLAWD a czarna bo wyszczupla :-)
Awatar użytkownika
wentyl
Uzależniony
 
Posty: 246
Rejestracja: 01 Lis 2010, 23:22
Miejscowość: Kraków
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC XL

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez kazimierz » 01 Lut 2011, 14:50

Czy wspomniany drobiazg dotyczy softu silnika 1.6 GDI? Mnie również wkurza dławienie przy zdecydowanym ruszaniu na 1 i na 2 biegu.Już się przyzwyczaiłem . Ale to zjawisko odbiera trochę radość z jazdy KIĄ.
kazimierz
Nowy
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 Gru 2010, 18:02
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 GDI

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez greeg25 » 01 Lut 2011, 15:27

właśnie na początku myślałem że to ja puszczam dziwnie sprzęgło a okazuje się że jednak nie [zly1]
Kia Sportage 1.6 GDI Black
greeg25
Bywalec
 
Posty: 97
Rejestracja: 07 Wrz 2010, 11:02
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 GDI Black Metalick ( S )

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez jaro » 01 Lut 2011, 20:10

A ja dzisiaj znowu męczyłem serwis. :cry: Według pracownika serwisu problem jest na pewno znany centrali ale czy zostanie rozwiązany to ma już wątpliwośći :niewiem: . Opowiadał przy tym o 2 litrowym silniku Diesla, który był w Ceedach, Clarensach i Sorento. Ten sam silnik w tych trzech modelach miał inny soft - w Soranto był dramat z jazdą, w Ceedach trochę lepiej a w Clarensie chodził rewelacyjnie.
Wg. niego to dławienie to pomysł inżynierów KIA na oszczędzanie sprzęgła. Ale o ile to ma sens w autach z napędem na 4 koła to już w przednionapędówkach chyba nie ma sensu. Potwierdził, że tylko zauważalna ilość zgłoszeń w serwisie wymusi na KMC jakieś zmiany w sofcie.
W każdym razie jeszcze raz umówiłem się na szukanie przyczyny innej niż oprogramowanie silnika.
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
Awatar użytkownika
jaro
Uzależniony
 
Posty: 339
Rejestracja: 04 Lis 2010, 19:58
Miejscowość: Pruszków
Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez krzysiek_kpk » 01 Lut 2011, 21:07

Potwierdzam to że musicie ich męczyć, bo raczej sami z siebie nic niezrobią.
Ja właśnie miałem problem ze wspomnianym tu 2 litrowy dieslu w prosiaczku, występowało szarpanie przy delikatnym przyśpieszaniu w okolicach 1,5tyś - 2tyś obrotów. Po różnych próbach usunięcia usterki i zgłaszaniu sprawy w kilku serwisach, KIA wypuściło aktualizację i problem zniknął. Zajęło im to w moim przypadku około roku czasu.

Pozdrawiam
KPK
http://www.RainbowNursery.pl/

Stratus bez dachu i Zośka na sterydach
Był biały prosiak 2.0CRDI na białych felgach :)
krzysiek_kpk
KRZYSIU....od szufladek
 
Posty: 148
Rejestracja: 13 Paź 2010, 13:31
Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Orion66 » 01 Lut 2011, 22:32

Panowie to co robicie aby jazda była znośna? Delikatnie puszczacie sprzęgło? Delikatnie dodajecie gazu?

Ja mam nadzieję że w automacie który zamówiłem nie będzie takich numerów...
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
Orion66
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 17 Sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 01 Lut 2011, 23:50

Orion66 napisał(a):Panowie to co robicie aby jazda była znośna?


Rozpędzić auto na jedynce i powoli wrzucać dwójkę, tak z 2 sekundy - jedyna na razie opcja, gdyż półsprzęgło daje mało zadowalający efekt.

Miałeś wątpliwości co do automata - powiem tak: Ja bym się sekundy nie zastanawiał gdybym tylko miał możliwość wzięcia A/T, zwłaszcza szóstki (bo reszta aut Kia ma czwórkę, jak w USA 30lat temu).
Z tym że ja furę kupiłem w grudniu i wziąłem taką jak stała i nie było mowy ani o negocjacjach ani o jakiejkolwiek personalizacji, żeby się zamknąć w 2010 roku z odbiorem. Gdybym poszedł po rozum do głowy jak inni koledzy z forum i zamówił w październiku, to bym dzisiaj nie narzekał na problemy z przekładnią :roll:
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez olin » 02 Lut 2011, 10:30

Chyba mogę potwierdzić podobny objaw po wrzuceniu 2 przez jakieś 1-2 sek czasem występuje brak reakcji zdecydowanej na gaz to tak w dużym skrócie ale nie zawsze wyczuwam to Szkoda że to już kolejna rzecz na - u Sportka :cry:
Awatar użytkownika
olin
Uzależniony
 
Posty: 172
Rejestracja: 01 Wrz 2010, 09:21
Miejscowość: Zielona Góra
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDi L Sand Track

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez makuwa21 » 02 Lut 2011, 11:46

Małe sprostowanie w kwesti A/T
Sorento w starszej wersji ma skrzynie piątkę (niektóre z tiptronikiem)
Nowe Sorento ma szóstkę.
Ja sam wybrałem sportka w automacie , po doświadczeniach z Sorenciakiem innej skrzyni nie chcę.
Niektórzy twierdzą że to zamulacz.Nie jestem Kuzajem i nie mam aspiracji sportowych ale nic bardziej mylnego.
Różnica w przyszpieszeniach do 100km/h to tylko 0,5 s wg danych fabrycznych-przeprowadzonych na torze przez kierowców testowych (przeważnie byli rajdowcy),
W normalnych warunkach dwa takie same samochody,normalni kierowcy,jeden A/T drugi manual- to manual nie ma szans.
Osobiście to testowaliśmy na zlotach Sorenciaków.
Pozdrawiam wszystkich czekających na odbiór autka. [papa]
makuwa21
Bywalec
 
Posty: 100
Rejestracja: 10 Paź 2010, 15:27
Miejscowość: Pawłowice
Czym jeżdzę: Śmigam 2.0 DOHC XL AWD AUTOMAT Sirius silver metalic

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez Orion66 » 02 Lut 2011, 11:47

No właśnie. Tak siedzę na forum czytam i widzę że są ze Sportage coraz większe problemy. A stuki i puki a to skrzynia biegów. Kurka wodna. [zlolta]
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
Orion66
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 17 Sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: Oprogramowanie silników benzynowych do aktualizacji

Postprzez selva » 02 Lut 2011, 17:35

... uprzejmie informujemy, iż stanowisko KIA Motors Polska Sp. z o.o. w Pana sprawie będzie znane w ciągu kilku tygodni...


No zobaczymy co się uda im wykombinować :killer:
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
 
Posty: 113
Rejestracja: 23 Lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Następna

Wróć do SILNIK

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: MSNbot Media