Problem z DPF
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 gru 2017, 09:56
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0, AT, 2017. Captiva 2.0D, MT, 2007.
- Lokalizacja: Gdynia/Poznań
Re: Problem z DPF
Tak, masz oczywiście rację w citroenach były/są FAPy, a ten piąty wtryskiwacz mają Toyoty. Wiedziałem, że dzwoni, ale nie w tym kościele
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Problem z DPF
Racja Toyota ma 5 wtryskiwacz, a Citroen Peugeot ma mokry filtr. I co jakiś czas dolewa się lub wymienia magiczny płyn .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
- Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z DPF
Johny Waine pisze:Tak, masz oczywiście rację w citroenach były/są FAPy, a ten piąty wtryskiwacz mają Toyoty. Wiedziałem, że dzwoni, ale nie w tym kościele
Ma też koncern Nissan/Renault.
Czyli jeśli chodzi o diesle, dużo większa ilość sztuk.
A i Citroen raczej nie od zawsze ma mokre filtry z koniecznością dolewania czegokolwiek.
Re: Problem z DPF
Ja dolewam do ON dodatek do paliwa ktory czyści dpf.. Czyści skutecznie bo narazie tylko raz się wypalał.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem z DPF
tylko raz zauważyłeś, chyba ,że masz na liczniku nie więcej jak 1200 km. Fakt dodatek czyści skutecznie, ale powinno się go raz na 3000 przebiegu dolewać. z moich "obserwacji" wygląda,że jest to nafta "ubogacona" jeszcze jakimś wysokoenergetycznym węglowodorem ( może benzen lub coś podobnego bo ten mocno kopci jak się pali)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Problem z DPF
Jakby to było takie piękne to nie montowali by DPF-a tylko lali ten środek. Więc albo masz nowe auto i brak przebiegu lub po prostu tylko raz to zauważyłeś chyba, że auto z rynku wtórnego już po kastracji.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 gru 2017, 09:56
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0, AT, 2017. Captiva 2.0D, MT, 2007.
- Lokalizacja: Gdynia/Poznań
Re: Problem z DPF
Noo, i tak to właśnie Panowie jest , że dzięki dziwnemu podejściu producentów, którzy z uporem maniaka ukrywają przed użytkownikiem wszelkie informacje nt. filtra cząstek stałych mamy potem takie rozbieżności - jednym się wypala co 400 km, a innym raz na rok hahaha.
Przecież większość aut ma już kontrolki, które niby coś tam sygnalizują, ale nikt dokładnie nie wie co. Naprawdę tak trudno zrobić, że np. kontrolka miga na zielono, to znaczy, że właśnie dpf się wypala i jeżeli warunki pozwalają kontynuuj jazdę, kontrolka miga na żółto, to znaczy, że kilka razy już przerwałeś procedurę i jedź aż się wypali, bo będzie źle, kontrolka świeci się na czerwono poziom popiołu jest już bardzo wysoki i jedź na wypalanie serwisowe lub wymień (wytnij ) dpf'a, czy jakoś podobnie...
Przecież większość aut ma już kontrolki, które niby coś tam sygnalizują, ale nikt dokładnie nie wie co. Naprawdę tak trudno zrobić, że np. kontrolka miga na zielono, to znaczy, że właśnie dpf się wypala i jeżeli warunki pozwalają kontynuuj jazdę, kontrolka miga na żółto, to znaczy, że kilka razy już przerwałeś procedurę i jedź aż się wypali, bo będzie źle, kontrolka świeci się na czerwono poziom popiołu jest już bardzo wysoki i jedź na wypalanie serwisowe lub wymień (wytnij ) dpf'a, czy jakoś podobnie...
Re: Problem z DPF
1000% racji
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem z DPF
z naszego punktu widzenia proste i logiczne, z punktu widzenia producenta nie opłacalne (miliony układów elektronicznych) a poza tym zniknął by powód do odwiedzania serwisu celem wypalenia przytkanego nieświadomie filtra, a co gorsza nie dało by się zarobic na "przymusowej" wymianie tego ustrojstwa.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
Mam podobny problem. Ale od początku. Kupiłem Sportage z walnięta dwumasą po zrobieniu sprzęgła wyczułem że silnik dziwnie pracuje nierówno i właśnie to dudu z rury czasami aż tak że słychać walenie nowej dwumasy tak rzuca silnikiem. Pojechałem na diagnostykę wyszło że EGR nie pracuje. EGR wymieniony to akurat trochę poprawiło bo spadli spalanie i wskazówka chwilowego spalania czasem zaczęła spadać całkiem do zera. Nic poza tym. Po przeczytaniu forum zdecydowałem się też wymienić czujnik ciśnienia spalin nic to nie dało. Teraz jestem po trasie na Muzury obserwacje takie że filtr średnio zaczyna procedurę wypalania co 10 km to nie jest normalne. Zaobserwowałem to po wskaźniku chwilowego spalania, kiedy schodzi całkowicie do zera. Nie mam już pomysłu na to auto. Widocznie DPF jest chyba złom już nie mam innego pomysłu. Pomocy. Z góry dziękuję.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
I zapomniałem w czasie jazdy na Mazury po drodze dwukrotnie zaczął migać check po sczytaniu torque P2002 - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold (Bank 1). Skasowałem na razie się nie pojawia.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Problem z DPF
Jaki przebieg auta, jaka różnica ciśnienia CPF, ilość sadzy wyliczona. Itd, itd.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
Przebieg 200 tysięcy. Innych danych nie znam.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
Żeby takie szczegóły sprawdzić rozumiem wizyta w serwisie KIA?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Problem z DPF
Przynajmniej u kumatego diagnosty z odpowiednim narzędziem, tym bardziej że to początek pytań.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
Dzisiaj dalsza część trasy z Mazur na Podkarpacie i jeszcze gorzej wypalanie średnio co 10 km silnik chodzi tragicznie . Tutaj raczej nie znajdę dobrego fachowca bo to wiocha nie wiem czy nie zrzucę DPF i nie zawiozę do czyszczenia bo jest w okolicy warsztat. Ale z tego co czytam po forum niewiele to pomogło innym użytkownikom . Nie wiem już co robić szkoda nowego sprzęgła, a przyczyna takiego stanu rzeczy jakaś musi być.
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
- Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z DPF
Sprawdź jeszcze drożność rurek pomiędzy DPF, a czujnikiem ciśnienia. Ja u siebie zapobiegawczo przepychałem je drutem (było ciężko na zgięciach rurki) i o ile przez górną przeszło bez problemu (dodatkowo mogłem ją bez problemu odkręcić, dolną niestety nie ) to dolna rurka była przytkana praktycznie przy wejściu do filtra. Dobrze by było mieć do tego linkę stalową. Czytałem też gdzieś na forum, że ktoś przedmuchiwał je ciśnieniem bodajże 8atm.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem z DPF
Adaś i ja , przedmuchanie pomaga ale trzeba mieć sprężarkę z duża wydajnością , moja "samoróbka" jest w stanie sprężyć do 14 atmosfer ( nie lubię tych nowych barów i PSI, wolę stare atmosfery ). ściągamy z rurek na DPF'ie gumki i nakładamy wężyk od pistoletu sprężarki, "strzał" z powietrza a potem stały dmuch. I tak z jedną i druga rurką.
Po ostatnim "dmuchu" DPF zasygnalizował wypalenie po około 600 km a tak to zwykle robił to co 150 - 200 km (auto od marca tylko po mieście i krótkie przebiegi dzienne).
Po ostatnim "dmuchu" DPF zasygnalizował wypalenie po około 600 km a tak to zwykle robił to co 150 - 200 km (auto od marca tylko po mieście i krótkie przebiegi dzienne).
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
Przepchałem drutem i później dmuchałem sprężarka i niestety nic to nie dało, dalej to samo. Mój to chyba jakiś trudniejszy przypadek, ale nie mam pomysłu kompletnie co to może być.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Problem z DPF
Bo dalej szukasz po omacku. Najważniejszy parametr: różnica ciśnienia DPF na biegu jałowym i pod pełnym obciążeniem wykazuje czy czujnik sprawny, czy rurki drożne, czy DPF do granic zapełniony. Takie dłubanie po omacku to strata czasu.
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 cze 2020, 18:18
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 crdi
- Lokalizacja: wałbrzych
Re: Problem z DPF
Teraz jestem na wiosce tutaj raczej nikt mi nie zdiagnozuje takich szczegółowych parametrów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika