Problem z DPF
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: Problem z DPF
Owca - czy przy przedmuchiwaniu wężyków/rurek trzeba je odkręcić również przy DPF-ie ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Problem z DPF
Nie, nie trzeba po co? Ściągnij je z czujnika i dmuchnij w nie zdrowo sprężonym powietrzem. Tylko pamiętaj lub zaznacz sobie żeby na koniec rurki założyć tak samo nie na odwrót.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Problem z DPF
Pomóżcie, jadąc wczoraj na wakacje wieczorem moja KIA 1.7 zaczął wypalać się DPF co 60/70 kilometrów w temperaturze 25 stopni na zewnątrz. Praktycznie przez 350 km trasy wypalał sie 6 razy, po czym przy ostatnim wypaleniu chwilę później znów się załączył. Przerwałem wyjazd bo przede mną było jeszcze 600 km. Wracając z powrotem do Polski temperatura powietrza spadła do ok 15 stopni i w tej drodze powrotnej po przejechaniu 240 km do teraz się nie wypalił. Czy ktoś może mi napisać co z tym cholerstwem zrobić. Dodatkowo w czasie zimy wypala sie co 400 km jak w zegarku. Mam tego dość i nie wiem co dalej z tym faktem zrobić, jechać 1000 km i sie nie przejmować czy zostać w domu. Rok temu byłem w serwisie i mi powiedzieli że wszystko jest okej bo komputer niczego nie wykazał. Wię wnioskując, co ma temperatura powietrza do wypalania???
Ps. Zapomniałem dodać, że w czerwcu będąc w trasie wypalał sie co 120/150 km, a przed tym wyjazdem przedmuchałem, tak jak wyżej poradzono, wężyki i czyściłem czujnik różnicy ciśnień. Zastanawiam się jeszcze nad czymś czy komputer nie zbiera odczytów z czujnika temperatury zewnętrznej.
Ps. Zapomniałem dodać, że w czerwcu będąc w trasie wypalał sie co 120/150 km, a przed tym wyjazdem przedmuchałem, tak jak wyżej poradzono, wężyki i czyściłem czujnik różnicy ciśnień. Zastanawiam się jeszcze nad czymś czy komputer nie zbiera odczytów z czujnika temperatury zewnętrznej.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z DPF
Jechać i się nie przejmować, a podczas wizyty w ASO niech sprawdzą w jakim procencie zapełniony jest DPF. Mój był w 8 % a wypalał się co 80 km. Po wymianie czujnika ciśnienia DPF wypalanie występowało co 250 -300 km, a teraz znowu co około 120 km.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem z DPF
jedż spokojnie, co moge poradzic to jak zauważysz wypalanie staraj sie nie przekraczać 70-90 km/h i bez gniecenia gazu, jazda jak w konkursie "o kropelce", muskasz gaz, żadnego gwałtownego przyśpieszania, możesz dolać specifiku K2 do DPF'u (to tylko dycha w Brico) a nie zaszkodzi. Ja zrobiłem w lipcu 1450 km nad morze i z powrotem (ścieżki krajowe i A 1 od Strykowa do końca i nazad A 1 i krajówki), wypalał sie 2 razy, w tym raz na autostradzie , trwało wieczność przy prędkości 110/h
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
- Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z DPF
Ponawiam pytanie - jak Wy zauważacie wypalanie się DPF na autostradzie?
Przejechałem Sportage'm 7 tys km, jakiegoś specjalnie zmienionego dźwięku i dymienia nie zauważyłem nigdy, silnik jest tak mało słyszalny przy włączonym radio, że usłyszenie czegoś takiego jest chyba niemożliwe.
Czytałem że oznaką jest niezerowe wskazanie wskaźnika chwilowego spalania na biegu przy puszczonym gazie, ale nie jestem przekonany, bo u mnie coś takiego występuje dość często, nawet w mieście, a żadnych innych oznak wypalania w tym czasie nie widzę, nie czuję itd
Mam jechać do serwisu?
Czy serwis jest w stanie ustalić wstecz, kiedy następowały ostatnie wypalania DPF?
Przejechałem Sportage'm 7 tys km, jakiegoś specjalnie zmienionego dźwięku i dymienia nie zauważyłem nigdy, silnik jest tak mało słyszalny przy włączonym radio, że usłyszenie czegoś takiego jest chyba niemożliwe.
Czytałem że oznaką jest niezerowe wskazanie wskaźnika chwilowego spalania na biegu przy puszczonym gazie, ale nie jestem przekonany, bo u mnie coś takiego występuje dość często, nawet w mieście, a żadnych innych oznak wypalania w tym czasie nie widzę, nie czuję itd
Mam jechać do serwisu?
Czy serwis jest w stanie ustalić wstecz, kiedy następowały ostatnie wypalania DPF?
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z DPF
jedź do serwisu. Oni wiedzą wszystko o wypalaniu DPF.
Re: Problem z DPF
Witam wszystkich, odpisując na wasze posty mogę powiedzieć że jednak wybrałem się w trasę u zrobiłem te 1000 km. Wypalanie pojawiało się co ok 100 km i jak na razie nic się nie stało, lecz pewne obawy były. Dziękuję wszystkim za radę.
A co do sprawdzenia kiedy się wypala DPF w ASO, to mogą ściągnąć z komputera tylko ostatnie wypalanie i po ilu kilometrach było. Pozdrawiam
A co do sprawdzenia kiedy się wypala DPF w ASO, to mogą ściągnąć z komputera tylko ostatnie wypalanie i po ilu kilometrach było. Pozdrawiam
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Problem z DPF
@Cav
...."Czytałem że oznaką jest niezerowe wskazanie wskaźnika chwilowego spalania na biegu przy puszczonym gazie, "..... ale tylko na biegu 5-6 przy prędkości cirka 70-100km/h.
przy niższych biegach może być zakłamanie.
żadnych efektów dzwiękowych nie ma, jedynie możesz poczuć zapach z wydechu, nazywam to "rozgrzanym aluminim" ale to w trakcie jazdy nie do "zawąchania"
z serwisem jak z wróżką cygańskiego pochodzenia, "prawde Ci powie" lub nie.
...."Czytałem że oznaką jest niezerowe wskazanie wskaźnika chwilowego spalania na biegu przy puszczonym gazie, "..... ale tylko na biegu 5-6 przy prędkości cirka 70-100km/h.
przy niższych biegach może być zakłamanie.
żadnych efektów dzwiękowych nie ma, jedynie możesz poczuć zapach z wydechu, nazywam to "rozgrzanym aluminim" ale to w trakcie jazdy nie do "zawąchania"
z serwisem jak z wróżką cygańskiego pochodzenia, "prawde Ci powie" lub nie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Problem z DPF
Ina opcja zobaczenia to czytnik OBD i jakiś program na telefonie. Cp do wypalania to za często jest groźne oleju w silniku może przybywać i to dobre nie jest. Ja po zmianie kierownic w turbinie i zmianie softu zauważyłem teraz, że wypalanie mam co 530-540 km jak w zegarku. Przedtem było co 20-30 km wcześniej ale soft temp. spalin robi swoje DPF ma się dobrze. Zainteresujcie się tym lepiej bo może być drogo na wymianie lub kastracji.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
- Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z DPF
Czyli jak zauważyć moment wypalania nie kupując obd?
Pewnie na autostradzie do Włoch wypalał mi się wiele razy - nic nie zauważyłem.
To już coś - momenty dwóch wypalań będę znał.
Jak będzie różnica kilkaset km, to znaczy że wszystko ok, jak kilkudziesięciu - to gorzej.
Pewnie na autostradzie do Włoch wypalał mi się wiele razy - nic nie zauważyłem.
byno69 pisze:A co do sprawdzenia kiedy się wypala DPF w ASO, to mogą ściągnąć z komputera tylko ostatnie wypalanie i po ilu kilometrach było.
To już coś - momenty dwóch wypalań będę znał.
Jak będzie różnica kilkaset km, to znaczy że wszystko ok, jak kilkudziesięciu - to gorzej.
-
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
- Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z DPF
Wróciłem właśnie z ASO - wg nich wszystko jest w porządku, ostatnie pełne wypalanie 35 km temu (czyli jednak w mieście, dobrze widziałem), poprzednie 2000 km wcześniej.
Filtr praktycznie czysty, ale i tak zaaplikowali wypalanie serwisowe.
Wg wydruków w filtrze było 11 g sadzy przed i 5 g po wypalaniu.
Co mnie zaciekawiło - mechanik stwierdził, że oprócz pełnego wypalania filtr może być wypalany częściowo przez krótkie okresy - wtedy taki proces może nie zostać zanotowany przez komp samochodu.
I pewnie takie przypadki właśnie widziałem na wskazaniu chwilowego spalania.
Nie wiem na ile w tym prawdy i czy to jest prawidłowe....
Filtr praktycznie czysty, ale i tak zaaplikowali wypalanie serwisowe.
Wg wydruków w filtrze było 11 g sadzy przed i 5 g po wypalaniu.
Co mnie zaciekawiło - mechanik stwierdził, że oprócz pełnego wypalania filtr może być wypalany częściowo przez krótkie okresy - wtedy taki proces może nie zostać zanotowany przez komp samochodu.
I pewnie takie przypadki właśnie widziałem na wskazaniu chwilowego spalania.
Nie wiem na ile w tym prawdy i czy to jest prawidłowe....
Re: Problem z DPF
Witam, tak jak wcześniej pisałem, wracając z wakacji, wypalanie następowało co 100/120 km. Temperatura otoczenia wynosiła ok 35 stopni. Po powrocie jeżdżąc po Polsce w takich upałach nadal wypalało się w podobnych ilościach kilometrów, a tylko gdy temperatura spadła do 15 stopni, wypalanie było co 400 km. I co wy na to??
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 sty 2014, 17:11
- Czym jeżdzę: 2,0 crdi
Re: Problem z DPF
Witam
Mam Sportage rocznik 2013 2.0 diesel z bardzo małym przebiegiem 23000. Pojawiły się podobne objawy jak Panowie wcześniej pisali tzn. zauważyłem że dpf wypala się średnio co 150km ,nieraz częściej. Pojechałem do serwisu i nic nie stwierdzili i oczywiście mi nie uwierzyli twierdząc że nie wiem kiedy się dopala. .Pojechałem jeszcze 2 razy, zostawiłem im samochód na tydzień i jak na złość nic się nie działo, ale komputer odczytywał że dpf wypalał się normalnie co 400-500 km .Za trzecim razem jak zaczęło się to dziać ( piszę "dziać" bo jak się okazało to nie dpf) akurat przejeżdżałem koło serwisu i w momencie "dopalania" podłączyli auto pod komputer i okazało się że to coś ze sterowaniem wtryskami ,a nie dpf.Dopiero wtedy uwierzyli że potrafię wyczuć moment dopalania. Znowu zostawiłem samochód na tydzień, jeździli ,jeździli i znów nic .Wgrali jakiś softwear ,jeżdżę,zobaczę czy coś to pomoże.
Mam Sportage rocznik 2013 2.0 diesel z bardzo małym przebiegiem 23000. Pojawiły się podobne objawy jak Panowie wcześniej pisali tzn. zauważyłem że dpf wypala się średnio co 150km ,nieraz częściej. Pojechałem do serwisu i nic nie stwierdzili i oczywiście mi nie uwierzyli twierdząc że nie wiem kiedy się dopala. .Pojechałem jeszcze 2 razy, zostawiłem im samochód na tydzień i jak na złość nic się nie działo, ale komputer odczytywał że dpf wypalał się normalnie co 400-500 km .Za trzecim razem jak zaczęło się to dziać ( piszę "dziać" bo jak się okazało to nie dpf) akurat przejeżdżałem koło serwisu i w momencie "dopalania" podłączyli auto pod komputer i okazało się że to coś ze sterowaniem wtryskami ,a nie dpf.Dopiero wtedy uwierzyli że potrafię wyczuć moment dopalania. Znowu zostawiłem samochód na tydzień, jeździli ,jeździli i znów nic .Wgrali jakiś softwear ,jeżdżę,zobaczę czy coś to pomoże.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Problem z DPF
Dopytaj dokładnie co było bo to ciekawe. Silnik chodzi normalnie, a nagle zaczyna pracować gorzej bo mam rozumieć, że to podczas wypalania czy częściej nawet bez wypalania?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 sty 2014, 17:11
- Czym jeżdzę: 2,0 crdi
Re: Problem z DPF
Witam
To "dopalanie" pojawia się ni stąd ni zowąd miedzy normalnym dopalaniem się filtra, a komputer tego nie rejestruje. Objawy są identyczne jak dopalanie. Identycznie pracuje silnik,wskaźnik zużycia paliwa pokazuje większe zużycie np. jak auto jedzie z górki na biegu.
To "dopalanie" pojawia się ni stąd ni zowąd miedzy normalnym dopalaniem się filtra, a komputer tego nie rejestruje. Objawy są identyczne jak dopalanie. Identycznie pracuje silnik,wskaźnik zużycia paliwa pokazuje większe zużycie np. jak auto jedzie z górki na biegu.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Problem z DPF
W taki sposób objawia się i jest wykonywane dopalanie bo leje paliwo na wydech. Dziwne więc dopytaj co dokładnie było jaka usterka.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Problem z DPF
Też jestem ciekaw. U mnie po wymianie czujnika ciśnienia spalin poprawa była krótkotrwała i nie tak znacząca jak można było oczekiwać.
-
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
- Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z DPF
Zbigniew Nowak pisze:Witam
To "dopalanie" pojawia się ni stąd ni zowąd miedzy normalnym dopalaniem się filtra, a komputer tego nie rejestruje. Objawy są identyczne jak dopalanie. Identycznie pracuje silnik,wskaźnik zużycia paliwa pokazuje większe zużycie np. jak auto jedzie z górki na biegu.
Mi tłumaczyli, że oprócz całkowitego, długiego wypalania, rejestrowanego przez kompa, stosowane jest częściowe wypalanie, którego komp nie odnotowuje.
I że jest to całkowicie normalne.
To by się zgadzało z tym co piszesz.
Tyle że oprócz obserwacji wskaźnika zużycia, ja tam nigdy nie słyszałem i nie widziałem innych objawów wypalania, a mam już drugie auto z dpf.
Może za cicho silniki chodzą.....
W Dusterze kiedyś raz się zdarzył siwy dym za samochodem, ale zauważyła to żona jak wyszła z samochodu.
-
- Nowy
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 sty 2014, 17:11
- Czym jeżdzę: 2,0 crdi
Re: Problem z DPF
"Mi tłumaczyli, że oprócz całkowitego, długiego wypalania, rejestrowanego przez kompa, stosowane jest częściowe wypalanie, którego komp nie odnotowuje.
I że jest to całkowicie normalne.
To by się zgadzało z tym co piszesz."
W serwisie nie bardzo wiedzą dlaczego tak się dzieje i sami są zaskoczeni. Może serwisanci w Szczecinie są niedouczeni he he.
Jeżeli jest tak jak piszesz to dlaczego do 22000 km dopalanie przebiegało normalnie -400-500 km, bo to kontrolowałem, a teraz zaczęło się jeszcze dodatkowo dopalać?
Co do odgłosu dopalania .Jeżeli zaobserwujesz moment dopalania podczas jazdy i staniesz autem na postoju nie wyłączając silnika to z pewnością usłyszysz że silnik inaczej pracuje.Podczas jazdy tego nie usłyszysz.
I że jest to całkowicie normalne.
To by się zgadzało z tym co piszesz."
W serwisie nie bardzo wiedzą dlaczego tak się dzieje i sami są zaskoczeni. Może serwisanci w Szczecinie są niedouczeni he he.
Jeżeli jest tak jak piszesz to dlaczego do 22000 km dopalanie przebiegało normalnie -400-500 km, bo to kontrolowałem, a teraz zaczęło się jeszcze dodatkowo dopalać?
Co do odgłosu dopalania .Jeżeli zaobserwujesz moment dopalania podczas jazdy i staniesz autem na postoju nie wyłączając silnika to z pewnością usłyszysz że silnik inaczej pracuje.Podczas jazdy tego nie usłyszysz.
-
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
- Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z DPF
W jaki sposób?
Bo szansa że zauważysz KAŻDE krótkie dopalanie, bo będzie widoczne na wskaźniku i wystąpi akurat przy dobiegu, jest IMO bardzo mała.
Może, chociaż pewności nie mam, bo nie wsłuchuję się w "normalność" pracy silnika na postoju, a pewnie nie jest tak, że jest dwa razy głośniejszy.
Zazwyczaj radio i tak zagłusza silnik, więc wątpię żebym zauważył różnicę.
Ale jak będę widział na wskaźniku, to przed zgaszeniem wyjdę i posłucham.
Bo szansa że zauważysz KAŻDE krótkie dopalanie, bo będzie widoczne na wskaźniku i wystąpi akurat przy dobiegu, jest IMO bardzo mała.
Może, chociaż pewności nie mam, bo nie wsłuchuję się w "normalność" pracy silnika na postoju, a pewnie nie jest tak, że jest dwa razy głośniejszy.
Zazwyczaj radio i tak zagłusza silnik, więc wątpię żebym zauważył różnicę.
Ale jak będę widział na wskaźniku, to przed zgaszeniem wyjdę i posłucham.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika