Podniesienie mocy.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Stanislaw88+
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 10 lut 2019, 15:29
Czym jeżdzę: Kia sportage 3 2.0crdi 136km 4x4 2011rok

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Stanislaw88+ » 12 lut 2019, 14:24

bykam to masz silnik 136 czy 184km??

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 458
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: geegles » 13 lut 2019, 09:49

Bykman ma 1.7 CRDI 115 KM podniesione na 205 KM :lol:
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Stanislaw88+
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 10 lut 2019, 15:29
Czym jeżdzę: Kia sportage 3 2.0crdi 136km 4x4 2011rok

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Stanislaw88+ » 13 lut 2019, 14:00

Spoko kolego rozumie ale jak z 115km można było zrobić 205?? Coś wymieniłeś czy jak??bo ja fabrycznie mam 136km i co mogę z niej zrobić to 174km i momentu 410 z tego co sie dowiedziałem

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Owca007 » 13 lut 2019, 14:17

Zacznij proszę czytać masz wszystko powyżej i poniżej napisane nie zadawaj zbędnych pytań bo to jest już drażniące. NAPRAWDĘ!!!
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: diselboy » 13 lut 2019, 14:42

Staś, niektórzy zaczynają Cie wkręcać, weź poczytaj od pocżtku wątek o czipowaniu klekotów. Tak jak Adaś pisze powoli zaczyna takie Naprowadzanie za "kinola" drażnić.
wystarczy poszukać, :
viewtopic.php?f=6&t=826
i poczytać, wątków jest od groma na ten temat, na dole strony o silnikach masz okienka ponumerowane 1, 2,3 do 9 i przeglądasz po koleji wątki, znajdziesz sporo od 184 konnych poprzez 136 i 115'ki. ciut wysiłku.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

JACEK12300
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2019, 09:00
Czym jeżdzę: KIA 2.0 CRDI 184km

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: JACEK12300 » 11 mar 2019, 15:37

KIA Sportage III (z 2011r) (157.000km) 2.0 CRDI automat 184 KM_382 Nm polecam power-box-a z Vtechu (ver.standart około 500 zł).

Prosty do założenia powinien dać 201 KM i 430 Nm , obecnie stosuję - jest różnica.

tomekdriver
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: tomekdriver » 11 mar 2019, 17:57

Kolego na "dzień Dobry" zapraszam do powitalni się przywitać :)

A co do skrzynek a'la power wykres z hamowni poproszę jak przebiega moc i moment, 500 zł za coś co nie jest pisane pod Twój konkretnie egzemplarz to jest a zresztą odpowiedz sobie sam :D

Hamowałem wszystkie swoje poprzednie auta, mapa jest pisana po pierwszym hamowaniu konkretnie pod to auto a skrzynka hmmm jest do wszystkiego :D
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT :) / Renault Laguna III

Viptour24.pl

JACEK12300
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2019, 09:00
Czym jeżdzę: KIA 2.0 CRDI 184km

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: JACEK12300 » 12 mar 2019, 08:28

KIA Sportage 3 2,0CRDI (z 2011r przebieg 157000km) automat 184kM/382 Nm zastosowałem power box-a z Vtechu polecam !!!
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Ki ... 35kW-184KM

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Owca007 » 12 mar 2019, 08:56

To jest wykres przykładowy, a nie z twojego wozu. Powinni przegonić wóz na hamowni wpiąć box-a na nim zrobić mapę pod auto i ponownie go sprawdzić czy wszystko ok.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

JACEK12300
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2019, 09:00
Czym jeżdzę: KIA 2.0 CRDI 184km

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: JACEK12300 » 12 mar 2019, 09:11

Ja jestem zadowolony !!!
IMG_20190211_190647.jpg
KIA Sportage 3
IMG_20190211_190647.jpg (93.07 KiB) Przejrzano 7698 razy

tomekdriver
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: tomekdriver » 12 mar 2019, 10:03

To bardzo ważne, że jesteś zadowolony :) Jednak trzeba mieć świadomość jak działa box a jak dedykowana mapa z hamowni.

Osobiście odradzam wszelkiej maści boxy i będę się tego trzymał :)
Nawet jeśli Twój box jest świetny u Ciebie nie powiedziane że u innych będzie taki sam, zakładając, że czyjeś auto nie trzyma mocy albo w drugą stronę trzyma większą moc niż w katalogu (tak takie rzeczy też się trafiają) taki box bardzo skróci życie jednostki i podzespołów.
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT :) / Renault Laguna III

Viptour24.pl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: ZygJe » 12 mar 2019, 12:12

Box to nie dramat ale IMO zawsze powinien być dostrojony pod konkretny silnik na hamowni. Takie włożenie sobie BOXa "uniwersalnego" w 1000 przypadkach będzie ok ,a w 1001 rozwali silnik...
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Bob38 » 12 mar 2019, 12:23

Czytam sobie Wasze posty i szczerze mówiąc mam dużą ochotę na poprawienie mocy i momentu w moim silniku. Mam jednak pewien problem tzn. nie bardzo rozumiem czym różni się podanie mapy przez BOXa w porównaniu do wgrania mapy bezpośrednio do komputera silnika. Proszę o wyjaśnienie, może inni tez tego nie rozumieją.
Pewnie źle to interpretuję, ale czy to wygląda tak jak porównywać program w wersji "portable" do programu zainstalowanego w systemie ?
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]

tomekdriver
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2018, 10:00
Czym jeżdzę: Sportage III FL - 2.0 CRDI AWD - L Limited
Lokalizacja: Zamość/Hrubieszów

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: tomekdriver » 12 mar 2019, 20:45

Kolego nie chodzi o sposób podania mapy do silnika. Chodzi o to ze gdy jedziesz do firmy podnoszącej moc wjeżdżasz na hamownie sprawdzają parametry Twojego auta i piszą mapę konkretnie pod Twoje auto.
W przypadku boxa cóż ... to ma być uniwersalne coś do wszystkich aut z danym silnikiem albo co gorsza całkiem uniwersalne pudełko które tak na prawdę nie wiemy ile podniosło i jak przebiega droga momentu i mocy( chyba ze dodatkowo pojedziemy na hamownie i sprawdzimy) Tak jak wyżej koledzy pisali może być ok ale czy warto ryzykować ?
JEST : KIA SPORTAGE III FL - 2.0 AWD AT
BYŁA : KIA SPORTAGE III - 2.0 AWD AT :) / Renault Laguna III

Viptour24.pl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: ZygJe » 12 mar 2019, 21:10

Przede wszystkim BOX działa na zupełnie innej zasadzie niż wgranie nowej mapy. BOX oszukuje czujniki (ciśnienie turbo, ciśnienie paliwa itp) i ECU z oryginalnych map steruje pracą silnika na podstawie fałszywych danych.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Bob38 » 13 mar 2019, 14:25

Aaaaa... To już rozumiem - to faktycznie box jest obarczony większym ryzykiem. Dzięki za info.
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 748
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: gisio » 13 mar 2019, 22:10

Gównozjadów których nie stać na furę z wymarzoną mocą i niutkami pod maską spotykam praktycznie codziennie. W przeciągu trzech ostatnich tygodni miałem dwóch kozaków, którzy wpadli na kombinowaniu z mapą sterownika (w tym 1 Stinger) i 4 z korygowanymi przebiegami w dieslach!
Box niewykrywalny przez ASO czyżby?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Owca007 » 13 mar 2019, 23:32

Box zostawia ślad w mrożonych ramkach ja to widzę więc i ASO zobaczy. Chyba, że się wypina boxa czyści autko to wtedy nie ma opcji i nic nie znajdą. Przebiegi to standard w PL więc nie wiem czemu sie dziwisz. Co do mocy i Nm wiesz jakby był sportek z większym silnikim to pewnie też bym go miał ale jest jak jest i trzeba sobie radzić, ale znowu jak coś robić to porządnie, a nie na odwal się. Delikwenci którzy zostali złapani to pewnie po gwarancji, coś jeszcze?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Bob38 » 14 mar 2019, 09:28

Osobiście nie mam potrzeby zwiększania mocy dla samego zwiększania, bardziej myślę o poprawieniu map w celu uzyskania lepszej pracy silnika (równiejszej) i szybszej reakcji na pedał gazu. Z tego co już czytałem i widziałem na filmach, w moim silniku można zmodyfikować mapę bezpiecznie tak, aby moc wzrosła do ok. 160 KM, a moment obrotowy do ok. 370-400Nm. Dodatkowo uzyskuje się równiejszy przebieg momentu i mocy oraz obniżenie obrotów przy jakich się je uzyskuje. Podobno daje to również oszczędności w zużyciu paliwa.
Czy tego dokonam ? Myślę, że raczej nie - nie chcę robić półśrodków u P. Zenka w garażu tylko profesjonalną modyfikację w renomowanym warsztacie, a to kosztuje. Nie jest to jednak dla mnie problem - autem jeździ mi się dobrze, owszem czasami brakuje szybszej reakcji na pedał gazu, ale zawsze mogę włączyć tryb sport i auto zachowuje się tak jak powinno.
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: ZygJe » 14 mar 2019, 12:49

Ja w tzw Jeepie mam box i zostają ramki zbyt małego ciśnienia doładowania, więc przed oddaniem do ASO czyszczę.
A Stinger 3,3 po modzie.... bajka....
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Owca007 » 14 mar 2019, 13:09

Wszystko się da tylko trzeba mieć sprzęt wiedzę, przecież zrobili to ludzie nie UFO i ludzie to złamią przerobią. Ja do boxów podchodzę ostrożnie ale lepiej nie bo one jak już napisano oszukują sygnały. Prawdziwa mapa pod silnik zmienia parametry np. katy wtrysków, opóźnienia zapłonu które boxem zmienić się nie da, jak robi się mapę ją się sprawdza liczone są sumy kontrolne itp. wtedy wiadomo, że wszystko jest ok no i efekty są lepsze. Suma summarum każdy robi i tak co chce :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap