Podniesienie mocy.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Regul89
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2021, 17:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 2014 2.0 crdi 136KM

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Regul89 » 24 cze 2021, 23:06

Skrzynia manual.

Awatar użytkownika
skorpion78
Uzależniony
Posty: 214
Rejestracja: 05 paź 2019, 23:33
Czym jeżdzę: Kia Sportage III AWD 2.0 CRDI 136

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: skorpion78 » 25 cze 2021, 18:15

To przy takich wykresach powinno czuć się różnicę ze skrzynia MT, automat mógłby gubić. Pozostaje sprawdzić na innej hamowni.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Owca007 » 25 cze 2021, 19:48

Nie no Panowie i Panie robiłem nie jedną w manualu czy automacie i czuć różnicę w jednym i drugim. Fakt w manualu bardziej ale w automacie też, przy okazji mozna delikatnie skrzynie dłubnąć żeby inaczej troszkę biegi zmieniała i jest już bosko.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Bob38 » 28 cze 2021, 11:25

Tylko zobaczcie, że na wykresie przy tzw. normalnej jeździe, mamy obciętą moc i moment... zmiana na plus zaczyna się dopiero od ok. 2500 obrotów, a poniżej jest gorzej niż było fabrycznie - pewnie stąd odczucia kierującego.
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Owca007 » 28 cze 2021, 14:31

Jak obciętą przecież wszędzie po tuningu jest wyżej od serii lub ja czegoś nie rozumiem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Regul89
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2021, 17:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 2014 2.0 crdi 136KM

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Regul89 » 04 lip 2021, 18:33

Wczoraj przypomniałem sobie że w marcu jak kupiłem samochód za pomocą interfejsu obd2 na bluetooth i aplikacji na telefonie robiłem test przyspieszenia i od razu dla porównania wyników po modzie postanowiłem sprawdzić rezultaty. Wyniki przed i po przedstawiają się następując:
Załączniki
photostudio_1625341433728_edit_95492419083343.jpg
photostudio_1625341433728_edit_95492419083343.jpg (175.02 KiB) Przejrzano 2310 razy
photostudio_1625341144182_edit_94499753169953.jpg
photostudio_1625341144182_edit_94499753169953.jpg (190.23 KiB) Przejrzano 2310 razy

Gawon
Uzależniony
Posty: 221
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Gawon » 07 lip 2021, 18:01

turbina oryginalna ? nie jest regenerowana czy coś takiego ?

Regul89
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2021, 17:56
Czym jeżdzę: Kia Sportage 3 2014 2.0 crdi 136KM

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Regul89 » 07 lip 2021, 21:49

Szczerze mówiąc to nie wiem. Kupiłem to auto w marcu i ja nic z turbiną nie robiłem,a czy poprzedni właściciel to nie dostałem żadnej informacji. Wczoraj udało mi się wykręcić 12s do 100.

Gawon
Uzależniony
Posty: 221
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Gawon » 07 lip 2021, 22:12

u mnie wykres tak wygląda, różnice czuć znacznie
Załączniki
wykres.jpg

Bolo86
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2020, 21:04
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI 184 km

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Bolo86 » 17 paź 2021, 12:27

Moja niby 184 km a na hamowni wypluła 178 km. Po zrobieniu mapy czuć zdrowy przyrost mocy, przed chipem kręciłem czas ok 8.4 do 100 po jeszcze nie mierzyłem.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Bolo86
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2020, 21:04
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI 184 km

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Bolo86 » 30 gru 2021, 09:18

Po zrobieniu mapy ile wam teraz turbina pompuje w piku? U mnie dochodzi do 1.6 bara i MAF ok145 g/s. Cos mało mi się wydaje? sprawdzone programem torque.

MacMaz
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 06 kwie 2024, 09:56
Czym jeżdzę: KS 3 1,7 CRDI

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: MacMaz » 06 kwie 2024, 10:36

chip.pdf
(223.26 KiB) Pobrany 6 razy


jestem posiadaczem Kia Sportage 3 1,7CRDI 2013 r. nalot ok 190 tyś. Otóż w lipcu 2023 zrobiony chiptuning na 154 KM i 330 Nm. Na początku wszystko ładnie i pięknie... Zaczęło się od ślizgającego sprzęgła więc wymieniłem na Sachsa, we wrześniu odezwał się EGR, więc wyczyściłem razem z chłodnicą spalin. Dzisiaj odezwał się ponownie EGR, a nowe sprzęgło ślizga się na 5 i 6 biegu przy obciążeniu i wysokich obrotach. Czy za duża moc wrzucona czy jaka cholera? Proszę o jakieś sugestie. Tuning robiony w warsztacie w Radomiu razem z hamownią.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: diselboy » 06 kwie 2024, 21:18

a nie "wozisz" lewej nogi na pedale ? wystarczy tylko lekko opierać stopę na pedale a już spada docisk sprężyny i sprzęgło sie ślizga.
Bezpiecznie jest max 30 procent z mocy wyjściowej podnieść, dla 115 koni to by wyszło 149 , moment o 80 niutonów to sporo i pewnie masz przyczynę. Bezpiecznie by było max około 310 - 320 niutonów.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Gawon
Uzależniony
Posty: 221
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Podniesienie mocy.

Postautor: Gawon » 07 kwie 2024, 18:14

Troszkę wyżej jest wykres jakie mam przyrosty, po chipie też sprzęgło poszło do wymiany, tarczy było sporo ale docisk był już kiepski. Po wymianie wszystko jest ok. Wiadomo że 5 czy 6 bieg jak się wrzuci i będzie mało prędkość obrotowa i gaz w podłogę to może się ślizgać coś tam. Jak masz nowe to może daj tarczę do obicia tylko lepszym materiałem i 20 do 30 % przenosi większe obciążenie. A w jakiej pozycji łapie sprzęgło? U mnie siłownika przepuszczał delikatnie i też się ślizgało. Jeśli EGR i chłodnica jest zawalona spalinami to stawiam że chip może być źle zrobiony i za mocno kopci, lub jest np. nieszczelność w dolocie.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap