filtr cząstek stałych
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1748
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: filtr cząstek stałych
A skąd wiesz że trwa wypalanie, jakie są twoim zdaniem tego objawy?
BTW jaki masz przebieg?[/quote]
komputer na spalaniu chwilowym, jazda na 5-6 biegu z prędkością cirka 80-90km/h, zdejmujesz nogę z gazu, jeśli wskażnik spalania chwilowego znika całkowicie, pole całe czarne (nibyspalanie 0l/100km) to nie wypalasz, gdy wskażnik pokazuje cirka 2 milimetry czerwonego pola trwa wypalanie w trakcie jazdy.
to co opisuje Kolega w poście sąsiednim to jest objaw przejścia już w tryb przymusowego wypalania, ajk się nie uda w opisany w instrukcji sposób zostaje ASiO.
na dzień wczorajszy ~ 12700 km, wiekszośc mojej jazdy odbywa się po mieście.
BTW jaki masz przebieg?[/quote]
komputer na spalaniu chwilowym, jazda na 5-6 biegu z prędkością cirka 80-90km/h, zdejmujesz nogę z gazu, jeśli wskażnik spalania chwilowego znika całkowicie, pole całe czarne (nibyspalanie 0l/100km) to nie wypalasz, gdy wskażnik pokazuje cirka 2 milimetry czerwonego pola trwa wypalanie w trakcie jazdy.
to co opisuje Kolega w poście sąsiednim to jest objaw przejścia już w tryb przymusowego wypalania, ajk się nie uda w opisany w instrukcji sposób zostaje ASiO.
na dzień wczorajszy ~ 12700 km, wiekszośc mojej jazdy odbywa się po mieście.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: filtr cząstek stałych
diselboy pisze: komputer na spalaniu chwilowym, jazda na 5-6 biegu z prędkością cirka 80-90km/h, zdejmujesz nogę z gazu, jeśli wskażnik spalania chwilowego znika całkowicie, pole całe czarne (nibyspalanie 0l/100km) to nie wypalasz, gdy wskażnik pokazuje cirka 2 milimetry czerwonego pola trwa wypalanie w trakcie jazdy.
Troszkę trudno to zauważyć - trza by stale z górki na biegu zjeżdżać bez dodawania gazu
Mnie się wydaje, że najłatwiej rozpoznać wypalanie po "smrodzie" jaki temu towarzyszy. Chyba raz już miałem taką sytuację, jakby nie wiadomo skąd dolatywał dziwaczny zapach wyjątkowo ciepłych spalin o innej nucie aromatycznej
A ile już takich wypalań miało miejsce w Twoim autku.
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: filtr cząstek stałych
Ja mam dopiero nalatane ok 900km więc prawie co nic i na tą chwilę żadnych objawów wypalania filtra nie miałem. Dziwi mnie fakt, dlaczego nie ma jakiejś osobnej kontrolki informującej o wypalaniu DPF, wtedy można by się przygotować jakoś. Albo coś takiego, że komputer informuje, iż trzeba wypalić filtr, ty gdzieś jedziesz poza miasto i akceptujesz tą operację. Wtedy byłoby najlepiej moim zdaniem. Choć zapewne znalazłby się taki, co by nie wypalał...
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: filtr cząstek stałych
Oprócz nie zerowego spalania chwilowego przy jeździe z puszczonym pedałem przyśpieszenia jest także znacznie podwyższone spalanie chwilowe w czasie jazdy.Np u mnie przy 70km/h normalnie jest ok5-6l/100 a w czasie wypalania ponad 10.Również na biegu jałowym normalnie paskowi chwilowego spalania brakuje trochę do max a w czasie wypalania wskazuje max.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: filtr cząstek stałych
Michał55yh a na co ci ta kontrolka informacyjna na co masz się przygotować zaprosić rodzinę . A tak poważnie podejrzewam że bardziej by cię to denerwowało niż pomogło. Cały czas byś zwracał na to uwagę
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sie 2012, 14:53
- Czym jeżdzę: 1700 CRDI DIESEL CRDI L
Re: filtr cząstek stałych
Witam.
Jestem ciekawy czy komuś się zapchał ten filtr w 1.7 CRDI, bo przeczytałem temat i nic nie znalazłem, a niektórzy straszą.
Mam nakręcone 11 tyś i jak narazie nic.
Jestem ciekawy czy komuś się zapchał ten filtr w 1.7 CRDI, bo przeczytałem temat i nic nie znalazłem, a niektórzy straszą.
Mam nakręcone 11 tyś i jak narazie nic.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
- Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
- Lokalizacja: Sztum, na Powiślu
Re: filtr cząstek stałych
ja mam 9000 km nakręcone od końca kwietnia i jeszcze nie zauważyłem momentu wypalania, co prawda więcej jeździ moja lepsza połowa, ale ona też nic nie zauważyła bo by chyba coś wspomniała...
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: filtr cząstek stałych
Przejechane ponad 11 tys km i nie zauważyłem jak do tej pory momentu wypalania filtra
Może po prostu sam się wypala podczas szybszej jazdy i nie na potrzeby wymuszonego dopalania, może tak być
Może po prostu sam się wypala podczas szybszej jazdy i nie na potrzeby wymuszonego dopalania, może tak być
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: filtr cząstek stałych
Ja ten moment widzę tylko po pasku spalania. Żadnej innej reakcji na razie nie widziałem. Także po przejechaniu tak dużej ilości kilometrów filtr na pewno musiał się kilka razy wypalić.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1748
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: filtr cząstek stałych
DPF wypala sie na dystansie do 20 km i nie przeszkadza mu jak sie jedzie, czy "ogień w wydechu" czy "tempo żółwia", jedyne co informuje o procesie to pasek wyświetlacza, delikatny wzrost obrotów (ale bardziej słyszalny jako takie "grubsze mruczenie kucy") niż podniesienie się wskazówki.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: filtr cząstek stałych
jesli ktos z was poczuje smrod palonych opon w CRDi, to wlasnie filtr sie wypala lub skonczyl wypalac
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: filtr cząstek stałych
W moim autku DPF wypala się regularnie co około 2000 km. Trochę często moim zdaniem jak na tankowanie ON o niższej zawartości siarki i znaczne przebiegi w trasie. Poza tym brak sygnalizacji tego procesu nie ułatwia np. kontynuowania jazdy do czasu jego zakończenia, a przez to wydłużenia żywota tego piii... wynalazku.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: filtr cząstek stałych
Ostanio, chyba udało mi się zaobserwować wypalanie filtra, jechałem autostradą ~120 km/h i w pewnym momencie silnik zaczął dziwnie pracować, tak jakby była zima i dopiero co został włączony, trwało to ok 10-15 km, a później kultura pracy jak zwykle
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: filtr cząstek stałych
Czy ktoś już rozważał wycięcie DPF ?
-
- Uzależniony
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
- Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła
Re: filtr cząstek stałych
ja mam juz 63000 i jak narazie to o dpfie nic nie wiem tu tylko przypominacie mi ze jest
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: filtr cząstek stałych
Gdzie się głównie przemieszczasz: miasto, trasa
Re: filtr cząstek stałych
Myślałem by połączyć to z chiptuningiem, dwie pieczenie na jednym ogniu tym bardziej że gwarancja na to już się skończyła..
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: filtr cząstek stałych
Jako, że wymieniłem Smartphone na androidowy zainstalowałem apk. Torque + zakupiłem przejściówkę OBDII - Bluetooth. Postaram się niedługo zamieścić opis. W skrócie apk. łączy się z ECU i pozwala wyświetlać live informacje z czujników w formie cyfrowej i/lub analogowej (zegary). Specjalnie jeździłem z wł. stale aby zaobserwować wypalanie DPF. I dziś udało się więc spiesznie donoszę ....
W czasie "normalnej" jazdy ciśnienie doładowania nie spada poniżej 0bar i (w 2l crdi 184KM) nie wzrasta powyżej 1,55bar. temperatura DPF wacha sie od ok 170st (miasto w korkach) do ok370st (autostrada). Przy ok 70km/h na 5b doładowanie jest ok 0,4bar i temp DPF ok 270st. Spalanie wyliczane z czasu otwarcia wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa to ok 5l/100km i pokrywa się ze wskazaniami na wyświetlaczu KS.
Pierwsze co zwróciło moją uwagę to było pojawienie się ujemnych wartość ciśnienia doładowania (czyli podciśnienia charakterystycznego dla silników wolno ssących). Przy ustawionej na tempomacie 70km/h wynosiło ok -0,3bar (czyli turbo całkowicie wyłączone). Zadziwiony zerknąłem na temp DPF i tam zauważyłem wskazanie 630st. A więc wypala się
Po dalszych obserwacjach stwierdziłem, że w czasie wypalania silnik zachowuje się przy niskich obciążeniach jak jednostka wolnossąca tzn wciśnięciu pedału "gazu" towarzyszy wzrost podciśnienia, oraz że wskazania zużycia paliwa całkowicie rozjechały się. Torque z czasu otwarcia wtrysków i ciśnienia paliwa wyliczał ok 4,5l/100 natomiast wyświetlacz w KS pokazywał 11-12l/100km.
Sytuacja zmieniała się po silnym wciśnięciu gazu. Turbo znowu normalnie pompowało i auto normalnie wyrywało do przodu ale... temp DPF zaczynała spadać, im bardziej w palnik tym DPF zimniejszy! A to oznacza wolniejszy proces wypalania. Tu zrozumiałem zapis z instrukcji że jeśli miga kontrolka DPF to należy jechać równo bodajże 60km/h i niskich obrotach - wtedy wypalanie jest najskuteczniejsze. Jechałem więc ~70km/h i ...... po przejechaniu 6km proces zakończył się Swego czasu na autostradzie DPF wypalał się ~30km - teraz wiem dla czego.
W czasie "normalnej" jazdy ciśnienie doładowania nie spada poniżej 0bar i (w 2l crdi 184KM) nie wzrasta powyżej 1,55bar. temperatura DPF wacha sie od ok 170st (miasto w korkach) do ok370st (autostrada). Przy ok 70km/h na 5b doładowanie jest ok 0,4bar i temp DPF ok 270st. Spalanie wyliczane z czasu otwarcia wtryskiwaczy i ciśnienia paliwa to ok 5l/100km i pokrywa się ze wskazaniami na wyświetlaczu KS.
Pierwsze co zwróciło moją uwagę to było pojawienie się ujemnych wartość ciśnienia doładowania (czyli podciśnienia charakterystycznego dla silników wolno ssących). Przy ustawionej na tempomacie 70km/h wynosiło ok -0,3bar (czyli turbo całkowicie wyłączone). Zadziwiony zerknąłem na temp DPF i tam zauważyłem wskazanie 630st. A więc wypala się
Po dalszych obserwacjach stwierdziłem, że w czasie wypalania silnik zachowuje się przy niskich obciążeniach jak jednostka wolnossąca tzn wciśnięciu pedału "gazu" towarzyszy wzrost podciśnienia, oraz że wskazania zużycia paliwa całkowicie rozjechały się. Torque z czasu otwarcia wtrysków i ciśnienia paliwa wyliczał ok 4,5l/100 natomiast wyświetlacz w KS pokazywał 11-12l/100km.
Sytuacja zmieniała się po silnym wciśnięciu gazu. Turbo znowu normalnie pompowało i auto normalnie wyrywało do przodu ale... temp DPF zaczynała spadać, im bardziej w palnik tym DPF zimniejszy! A to oznacza wolniejszy proces wypalania. Tu zrozumiałem zapis z instrukcji że jeśli miga kontrolka DPF to należy jechać równo bodajże 60km/h i niskich obrotach - wtedy wypalanie jest najskuteczniejsze. Jechałem więc ~70km/h i ...... po przejechaniu 6km proces zakończył się Swego czasu na autostradzie DPF wypalał się ~30km - teraz wiem dla czego.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: filtr cząstek stałych
A jak często obserwujesz wypalanie DPF. Swego czasu gdy zwracałem na to uwagę wyszło mi ca 2000 km.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: filtr cząstek stałych
Mniej więcej raz na zbiornik czyli ok 700km.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: filtr cząstek stałych
Więcej jeździsz po mieście ? No i jaki masz przebieg?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika