filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
aras0
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 gru 2010, 11:03
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 diesel poza skóra to full

filtr cząstek stałych

Postautor: aras0 » 20 gru 2010, 11:09

Witam, mam kia sportage 2009 r diesel 2.0 czy ktos moze mi powie czy filtr czastek stałych podlega pod gwarancje? a nie jest nigdzie uszkodzony samochód ma 41 tys przebiegu

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 20 gru 2010, 11:37

O ile mi wiadomo to nikt nie udziela gwarancji na to dziadostwo.
Jesteś pewien, że masz DPF?

OT:
na przyszłość umieszczaj posty w odpowiednim dziale
wypadało by się przywitać.
Obrazek

jerry
Uzależniony
Posty: 171
Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: jerry » 20 gru 2010, 12:31

W nowym Sportage DPF objęty jest gwarancją na 24 m-ce. Jeśli Twój samochód jest w niego wyposażony to też powinien być objęty gwarancją na ten sam okres. Do sprawdzenia w książce samochodu.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL

Orion66
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Orion66 » 19 sty 2011, 23:04

Tak jest objęty gwarancją Jerry. Tylko pamiętajcie drodzy dieslowicze że jeśli nie wypali wam się on prawidłowo (np. wskutek przerwania procedury - np. zatrzymanie pojazdu) i doprowadzi to do awarii np. konieczności przepalania w serwisie to nikt wam tego nie zrobi na gwarancji. To wina że tak powiem ekploatacyjna nie podpadająca pod gwarancję.
Info pochodzi od kilku dilerów i w zasadzie jest bardzo logiczne.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: GD_Luk » 19 sty 2011, 23:26

w kia filtr jest ceramiczny i przepala się automatycznie ..a od wrześnie nie mieli żadnego pojazdu z tego typu uszkodzeniem - w nissanie toczą się sprawy sądowe bo nie uznali gwarancji filtra dpf'u ,w instrukcji np kaszkaja nie ma ani słowa jak go użytkować - dla prawników sprawa jest oczywista - nissan nie ma szans. W volvo mają jeden do trzech tego typu awarii na miesiąc :o...zobaczymy co będzie w sportage. [papa]
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:42 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 19 sty 2011, 23:40

Czy od teraz w każdym temacie będę czytał polemikę kolegi GD i 66?
Co do DPF to rzeczywiście mam wrażenie, że aktualnie diesle stały się bardzo skomplikowane (DPF, dwumas i zmienna geometria) i ich kupowanie z drugiej ręki wiąże się ze znacznym ryzykiem. Do 150k km problemów specjalnych być nie powinno, ale potem... To już nie silnik MB 3l i 72KM, teraz te jednostki są dużo bardziej wyżyłowane. Podobnie z nowymi benzynami "downsizowymi". Ja niestety widzę kłopoty kolegi z nowoczesnym dieslem i sam przesiadam się na benzynę (mimo zalet tzw. kopa). Mój dieselek na całe szczęście nie miał VGT, dwumasu i DPFa.
Ale oczywiście każdy silnik ma swoje zalety, każdy ma swoją opinie. Podobnie niektórzy kupują samochody nowe, inni używane> Ruch w interesie jest :kierownik:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: GD_Luk » 19 sty 2011, 23:45

jestem po zmianie oleju z przebiegiem 2 tys. km-nic nie wspominali o filtrze.....
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:44 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: GD_Luk » 20 sty 2011, 08:38

dla mnie manual w dislu to niebo a ziemia w porównaniu z automatem.....jeździłem a po jeździe automatem chciałem nawet zapomnieć o sportage dopiero manual mnie przekonał z racji lepszego przyspieszenia.......
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:46 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: GD_Luk » 20 sty 2011, 16:48

oki - no problemos - nawet nie wiesz na kogo trafiłeś i szkoda tego ubliżania - posty wyedytowane - czekam na Ciebie [papa]
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

Orion66
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Orion66 » 20 sty 2011, 17:25

GD_Luk pisze:oki - no problemos - nawet nie wiesz na kogo trafiłeś i szkoda tego ubliżania - posty wyedytowane - czekam na Ciebie [papa]


done [zlosnikok]

Moder:
Puste posty usunięte
.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Dezet » 27 sty 2011, 23:30

Na innym blogu wyczytałem, że silnik 1,7 crdi nie ma filtra cząstek stałych. Czy to prawda, bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć?
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 28 sty 2011, 00:14

Na rycinach w EPC nie widać i nie ma wzmianki o DPF w 1.7 TCI U2
W 2.0 TCI już jest:
Obrazek
W tym podstawowym 136KM i tym o większej mocy 180KM z ix35 również jest:
Obrazek

IMO ten 1.7 dlatego taki zblokowany żeby spełniać normy ekologiczne inaczej jakby miał podobna moc ja ma 1.6 CRDI to by już było DPF.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Dezet » 28 sty 2011, 00:38

No, jeśli jest tak jak piszesz, to mam następny typ do rozważania. Przyznam się, że właśnie filtr DPF definitywnie skreślał diesla z mojej listy.
Jednak teraz... chyba mógłbym jakoś przeboleć te 115 kucyków. Tym bardziej, że aktualnie użytkuję diesla TDI 110 KM (Octavia) i ta moc w zupełności mi wystarcza.
Co prawda nie robiłem jeszcze porównania mas samochodów, jednak jak sądzę tragedii nie będzie. ;) Z osiągami podobnie.
Pozdrawiam Dezet

miloslupsk
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 19 gru 2010, 19:57
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI "M"

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: miloslupsk » 30 sty 2011, 12:26

Kilka dni temu miałem okazję przegonić się po prostej z inną kijanką. Mój diesel 1.7 vs benzynka 1.6. Długość przebieżki - jakieś 400 metrów (ul. Szczecińska w Słupsku). Fajnie to wyglądało - dwa białe sportage i na zielonym - guma do przodu [zlosnikok] Przy okazji - pozdrowienia dla kolegi (nie wiem czy jest użytkownikiem tego forum) z rejestracją GDA. Niemniej efekt był taki, że sromotnie kolega przegrał - już od startu zostawał w tyle [zdziwiony] Teraz wiem, że wybór właśnie tego silnika (1.7 crdi) to była trafna decyzja. Pewnie na dłuższym dystansie, dostałbym baty lecz w testowanym przypadku - diesel wyszedł jako :winner:


P.S: Oczywiście takie testowanie to żaden miarodajny czynnik, który dla innych może stanowić o tym jakiego wyboru dokonać.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 30 sty 2011, 13:07

Diesel z reguły na stracie będzie szybszy. 260NM to nie 160NM.
Masz rację ten 1.7 to najlepsza opcja pod względem dynamiki i zużycia paliwa.
Obrazek

Awatar użytkownika
bartdobr
Uzależniony
Posty: 172
Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
Lokalizacja: Łódzkie

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: bartdobr » 30 sty 2011, 16:08

Producent podaje, że 1.6 do steki jest o 1sekundę szybszy od 1.7 - jak to z tym jest? który z tych silników będzie bardziej "sportowy" ??
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 30 sty 2011, 16:24

Ten który ma wyższy moment obrotowy.
Dodatkowo diesel ma dostępny od bardzo niskich obrotów czyli od samego startu.
Benzynę trzeba kręcić do wyższych obrotów.
1 sekunda to nieodczuwalna różnica.
Obrazek

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 30 sty 2011, 16:38

A jak pokręcimy w okolice maksymalnych obrotów - to ten który ma większą moc. 8-) Akurat w przypadku sprintu przewagę powinien posiadać silnik benzynowy (podobnie jak w przypadku prędkości max, a odwrotnie niż w przypadku tzw. elastyczności, czyli sprawdzania jak przyspiesza samochód na tym samym biegu od określonej prędkości do innej). Przypuszczam więc, że kolega GDA nie chciał zbyt mocno "docierać" silnika. Ale to jak zwykle akademickie dociekania "o wyższości świąt..."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

miloslupsk
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 19 gru 2010, 19:57
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI "M"

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: miloslupsk » 30 sty 2011, 16:56

Dlatego też napisałem, że to żaden miarodajny test.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 30 sty 2011, 19:49

mój 1,7 tez pieknie bryka do przodu z pod swiateł

DarekD
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 18 paź 2010, 23:25
Czym jeżdzę: Sportage 1,6 T-GDI 177 KM 4X4

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: DarekD » 30 sty 2011, 20:03

Ściganie super, ale gdzie tu miejsce na filtr cząstek stałych. Ma on wpływ na szybkość przy starcie ???
Może ktoś zabierze glos, czy mamy DPF czy też nie ?
Soul prezentując rysunek (schemat) dał pod wątpliwość czy mamy to ustrojstwo czy tez nie !!!


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap