filtr cząstek stałych
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 gru 2010, 11:03
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 diesel poza skóra to full
filtr cząstek stałych
Witam, mam kia sportage 2009 r diesel 2.0 czy ktos moze mi powie czy filtr czastek stałych podlega pod gwarancje? a nie jest nigdzie uszkodzony samochód ma 41 tys przebiegu
Re: filtr cząstek stałych
O ile mi wiadomo to nikt nie udziela gwarancji na to dziadostwo.
Jesteś pewien, że masz DPF?
OT:
na przyszłość umieszczaj posty w odpowiednim dziale
wypadało by się przywitać.
Jesteś pewien, że masz DPF?
OT:
na przyszłość umieszczaj posty w odpowiednim dziale
wypadało by się przywitać.
-
- Uzależniony
- Posty: 171
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
- Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI
Re: filtr cząstek stałych
W nowym Sportage DPF objęty jest gwarancją na 24 m-ce. Jeśli Twój samochód jest w niego wyposażony to też powinien być objęty gwarancją na ten sam okres. Do sprawdzenia w książce samochodu.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: filtr cząstek stałych
Tak jest objęty gwarancją Jerry. Tylko pamiętajcie drodzy dieslowicze że jeśli nie wypali wam się on prawidłowo (np. wskutek przerwania procedury - np. zatrzymanie pojazdu) i doprowadzi to do awarii np. konieczności przepalania w serwisie to nikt wam tego nie zrobi na gwarancji. To wina że tak powiem ekploatacyjna nie podpadająca pod gwarancję.
Info pochodzi od kilku dilerów i w zasadzie jest bardzo logiczne.
Info pochodzi od kilku dilerów i w zasadzie jest bardzo logiczne.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: filtr cząstek stałych
w kia filtr jest ceramiczny i przepala się automatycznie ..a od wrześnie nie mieli żadnego pojazdu z tego typu uszkodzeniem - w nissanie toczą się sprawy sądowe bo nie uznali gwarancji filtra dpf'u ,w instrukcji np kaszkaja nie ma ani słowa jak go użytkować - dla prawników sprawa jest oczywista - nissan nie ma szans. W volvo mają jeden do trzech tego typu awarii na miesiąc ...zobaczymy co będzie w sportage.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:42 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: filtr cząstek stałych
Czy od teraz w każdym temacie będę czytał polemikę kolegi GD i 66?
Co do DPF to rzeczywiście mam wrażenie, że aktualnie diesle stały się bardzo skomplikowane (DPF, dwumas i zmienna geometria) i ich kupowanie z drugiej ręki wiąże się ze znacznym ryzykiem. Do 150k km problemów specjalnych być nie powinno, ale potem... To już nie silnik MB 3l i 72KM, teraz te jednostki są dużo bardziej wyżyłowane. Podobnie z nowymi benzynami "downsizowymi". Ja niestety widzę kłopoty kolegi z nowoczesnym dieslem i sam przesiadam się na benzynę (mimo zalet tzw. kopa). Mój dieselek na całe szczęście nie miał VGT, dwumasu i DPFa.
Ale oczywiście każdy silnik ma swoje zalety, każdy ma swoją opinie. Podobnie niektórzy kupują samochody nowe, inni używane> Ruch w interesie jest
Co do DPF to rzeczywiście mam wrażenie, że aktualnie diesle stały się bardzo skomplikowane (DPF, dwumas i zmienna geometria) i ich kupowanie z drugiej ręki wiąże się ze znacznym ryzykiem. Do 150k km problemów specjalnych być nie powinno, ale potem... To już nie silnik MB 3l i 72KM, teraz te jednostki są dużo bardziej wyżyłowane. Podobnie z nowymi benzynami "downsizowymi". Ja niestety widzę kłopoty kolegi z nowoczesnym dieslem i sam przesiadam się na benzynę (mimo zalet tzw. kopa). Mój dieselek na całe szczęście nie miał VGT, dwumasu i DPFa.
Ale oczywiście każdy silnik ma swoje zalety, każdy ma swoją opinie. Podobnie niektórzy kupują samochody nowe, inni używane> Ruch w interesie jest
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: filtr cząstek stałych
jestem po zmianie oleju z przebiegiem 2 tys. km-nic nie wspominali o filtrze.....
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:44 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: filtr cząstek stałych
dla mnie manual w dislu to niebo a ziemia w porównaniu z automatem.....jeździłem a po jeździe automatem chciałem nawet zapomnieć o sportage dopiero manual mnie przekonał z racji lepszego przyspieszenia.......
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 16:46 przez GD_Luk, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
- Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.
Re: filtr cząstek stałych
oki - no problemos - nawet nie wiesz na kogo trafiłeś i szkoda tego ubliżania - posty wyedytowane - czekam na Ciebie
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
- Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM
Re: filtr cząstek stałych
GD_Luk pisze:oki - no problemos - nawet nie wiesz na kogo trafiłeś i szkoda tego ubliżania - posty wyedytowane - czekam na Ciebie
done
Moder:
Puste posty usunięte.
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)
- Dezet
- Uzależniony
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
- Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
- Lokalizacja: WJ
Re: filtr cząstek stałych
Na innym blogu wyczytałem, że silnik 1,7 crdi nie ma filtra cząstek stałych. Czy to prawda, bo jakoś nie chce mi się w to wierzyć?
Pozdrawiam Dezet
Re: filtr cząstek stałych
Na rycinach w EPC nie widać i nie ma wzmianki o DPF w 1.7 TCI U2
W 2.0 TCI już jest:
W tym podstawowym 136KM i tym o większej mocy 180KM z ix35 również jest:
IMO ten 1.7 dlatego taki zblokowany żeby spełniać normy ekologiczne inaczej jakby miał podobna moc ja ma 1.6 CRDI to by już było DPF.
W 2.0 TCI już jest:
W tym podstawowym 136KM i tym o większej mocy 180KM z ix35 również jest:
IMO ten 1.7 dlatego taki zblokowany żeby spełniać normy ekologiczne inaczej jakby miał podobna moc ja ma 1.6 CRDI to by już było DPF.
- Dezet
- Uzależniony
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
- Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
- Lokalizacja: WJ
Re: filtr cząstek stałych
No, jeśli jest tak jak piszesz, to mam następny typ do rozważania. Przyznam się, że właśnie filtr DPF definitywnie skreślał diesla z mojej listy.
Jednak teraz... chyba mógłbym jakoś przeboleć te 115 kucyków. Tym bardziej, że aktualnie użytkuję diesla TDI 110 KM (Octavia) i ta moc w zupełności mi wystarcza.
Co prawda nie robiłem jeszcze porównania mas samochodów, jednak jak sądzę tragedii nie będzie. Z osiągami podobnie.
Jednak teraz... chyba mógłbym jakoś przeboleć te 115 kucyków. Tym bardziej, że aktualnie użytkuję diesla TDI 110 KM (Octavia) i ta moc w zupełności mi wystarcza.
Co prawda nie robiłem jeszcze porównania mas samochodów, jednak jak sądzę tragedii nie będzie. Z osiągami podobnie.
Pozdrawiam Dezet
-
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 gru 2010, 19:57
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI "M"
Re: filtr cząstek stałych
Kilka dni temu miałem okazję przegonić się po prostej z inną kijanką. Mój diesel 1.7 vs benzynka 1.6. Długość przebieżki - jakieś 400 metrów (ul. Szczecińska w Słupsku). Fajnie to wyglądało - dwa białe sportage i na zielonym - guma do przodu Przy okazji - pozdrowienia dla kolegi (nie wiem czy jest użytkownikiem tego forum) z rejestracją GDA. Niemniej efekt był taki, że sromotnie kolega przegrał - już od startu zostawał w tyle Teraz wiem, że wybór właśnie tego silnika (1.7 crdi) to była trafna decyzja. Pewnie na dłuższym dystansie, dostałbym baty lecz w testowanym przypadku - diesel wyszedł jako
P.S: Oczywiście takie testowanie to żaden miarodajny czynnik, który dla innych może stanowić o tym jakiego wyboru dokonać.
P.S: Oczywiście takie testowanie to żaden miarodajny czynnik, który dla innych może stanowić o tym jakiego wyboru dokonać.
Re: filtr cząstek stałych
Diesel z reguły na stracie będzie szybszy. 260NM to nie 160NM.
Masz rację ten 1.7 to najlepsza opcja pod względem dynamiki i zużycia paliwa.
Masz rację ten 1.7 to najlepsza opcja pod względem dynamiki i zużycia paliwa.
- bartdobr
- Uzależniony
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
- Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
- Lokalizacja: Łódzkie
Re: filtr cząstek stałych
Producent podaje, że 1.6 do steki jest o 1sekundę szybszy od 1.7 - jak to z tym jest? który z tych silników będzie bardziej "sportowy" ??
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7
Re: filtr cząstek stałych
Ten który ma wyższy moment obrotowy.
Dodatkowo diesel ma dostępny od bardzo niskich obrotów czyli od samego startu.
Benzynę trzeba kręcić do wyższych obrotów.
1 sekunda to nieodczuwalna różnica.
Dodatkowo diesel ma dostępny od bardzo niskich obrotów czyli od samego startu.
Benzynę trzeba kręcić do wyższych obrotów.
1 sekunda to nieodczuwalna różnica.
Re: filtr cząstek stałych
A jak pokręcimy w okolice maksymalnych obrotów - to ten który ma większą moc. Akurat w przypadku sprintu przewagę powinien posiadać silnik benzynowy (podobnie jak w przypadku prędkości max, a odwrotnie niż w przypadku tzw. elastyczności, czyli sprawdzania jak przyspiesza samochód na tym samym biegu od określonej prędkości do innej). Przypuszczam więc, że kolega GDA nie chciał zbyt mocno "docierać" silnika. Ale to jak zwykle akademickie dociekania "o wyższości świąt..."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
-
- Bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 gru 2010, 19:57
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI "M"
Re: filtr cząstek stałych
Dlatego też napisałem, że to żaden miarodajny test.
-
- Uzależniony
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
- Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła
Re: filtr cząstek stałych
mój 1,7 tez pieknie bryka do przodu z pod swiateł
Re: filtr cząstek stałych
Ściganie super, ale gdzie tu miejsce na filtr cząstek stałych. Ma on wpływ na szybkość przy starcie ???
Może ktoś zabierze glos, czy mamy DPF czy też nie ?
Soul prezentując rysunek (schemat) dał pod wątpliwość czy mamy to ustrojstwo czy tez nie !!!
Może ktoś zabierze glos, czy mamy DPF czy też nie ?
Soul prezentując rysunek (schemat) dał pod wątpliwość czy mamy to ustrojstwo czy tez nie !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika