filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 08 sty 2013, 00:42

Dobijam 50000. Myślę że to kwestia aut. skrzyni czyli startów z niskch obrotów i gazem w podłodze. A tego DPF szczególnie nie lubi.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
preziu
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:36
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI/4x4/Active/2009/Black Pearl

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: preziu » 09 sty 2013, 12:24

Ja swojego wygrzebalem jakies 3-4 mce temu i jestem zadowolony
zalety:
zero problemu z dopalaniem
jakos odmulil mam wrazenie (moze to autosugestia)
wady
rury zrobily sie czarne w ciagu kilku dni a byly ladne blyszczace :D
byl: VW Passat B5 1.9 TDI, VW Scirocco 2.0 TFSI
jest: Czolg FL 2.0 CRDI/4x4/Active/2009/Black Pearl :devil:

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: puder12 » 09 sty 2013, 12:26

Ile trwa i ile kosztuje takie "wydłubywanie", no i co ze zmianą oprogramowania ECU?

Awatar użytkownika
preziu
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:36
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI/4x4/Active/2009/Black Pearl

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: preziu » 09 sty 2013, 12:40

ja oddalem na przeglad i przy okazji wyjeli DPFa, rozpruli, wycieli, zaspawali, wlozyli z powrotem zeby nie bylo widac od spodu.
ECU robil mi Tomek z CTA
koszt okolo 900-1000 za zmiane ECU
Ile wezmie Twoj mechanik nie wiem - ja mialem po znajomosci :D
Robilem wsio w RODzie (http://www.roda-mechanika.pl/)
Tam serwisuje wszystkie swoje auta od dawna wiec to tez tam robilem
byl: VW Passat B5 1.9 TDI, VW Scirocco 2.0 TFSI
jest: Czolg FL 2.0 CRDI/4x4/Active/2009/Black Pearl :devil:

big mac
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2013, 17:17
Czym jeżdzę: Sportage 1.7 CRDi wersja M

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: big mac » 30 maja 2013, 18:13

Troche odgrzewam temat, ale chciałbym się czegoś zapytać. Jak już wspominałem w innych postach Sportka dopiero dostane pod koniec lipca. Obecnie jeżdze Fiatem Bravo 1.9 Multijet - fabrycznie bez DPF. (jedyny jaki miałem problem to EGR który wymieniłem dwa lata temu za 270zł) Może ostatnio troche za dużo czytam na temat DPFów i stąd moje obawy.
Do meritum sprawy. Mój znajomy jeżdzi 5cio letnią Mazdą - oczywiście Dieslem. Twierdzi że dolewa jakiś środek do baku co piąte tankowanie. Powoduje to obniżenie temperatury spalenia sadzy. Mówi że wątpi czy kiedykolwiek włączyło mu się fabryczne wypalanie. Teraz tak:

a) chciał mnie olśnić jakimiś bzdurami ?
b) mówił prawde - można tak robić ?
c) Jeżeli można czy nie szkodzi to silnikowi lub innym elementom ?

Byłbym wdzięczny za komentarze.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 30 maja 2013, 18:45

Bzdura to dość łagodne określenie.... DPF wypala się w zależności od silnika i warunków co 300 -1000km więc na pewno częściej nic co 5 zbiorników.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: michal55yh » 30 maja 2013, 19:07

A jaki ten twój znajomy ma filtr, suchy (taki jak w kijankach) czy może mokry? To też ma znaczenie (właśnie przy dolewaniu dodatków do paliwa). Druga spraw to taka, że jeśli filtr jest jeszcze w stanie sam się oczyścić nie daje żadnych oznak trwania procesu samoregeneracji. Jako że w Sportku występuje dodatkowy wtrysk bezpośrednio do filtra proces wypalania można zauważyć po wzroście spalania (przy hamowaniu silnikiem wskaźnik nie pokazuje zerowego spalania a jakąś małą wartość).
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 30 maja 2013, 22:53

Wszystkie Mazdy miały/mają filtr suchy. W KS dawkowanie paliwa do wydechu jest realizowane przez wtrysk paliwa do cylindra w czasie suwu wydechu tak jak w większości silników z DPF.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: michal55yh » 31 maja 2013, 06:53

Mam wrażenie, że właśnie to rozwiązanie nie jest tutaj zastosowane a dodatkowy wtrysk tuż przy filtrze (dlatego nie ma problemów z np narastającym poziomem oleju).
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 31 maja 2013, 08:38

Jestem (prawie) pewny, że w 2.0 jest "klasycznie". Jak jest w 1,7 nie wiem.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: michal55yh » 31 maja 2013, 11:12

Także nie jestem pewny ale jak będę miał możliwość to sprawdzę u źródła aby rozwiać wątpliwości.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

mike
Uzależniony
Posty: 194
Rejestracja: 23 mar 2013, 19:12
Czym jeżdzę: Renault Master III
Gadu Gadu: 4674149
Lokalizacja: Olkusz

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: mike » 31 maja 2013, 11:29

michal55yh pisze:Ja ten moment widzę tylko po pasku spalania. Żadnej innej reakcji na razie nie widziałem. Także po przejechaniu tak dużej ilości kilometrów filtr na pewno musiał się kilka razy wypalić.

Ten pasek spalania , nie da się tego ustawić cyfrowo ?

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: puder12 » 31 maja 2013, 11:36

pisali że się nie da

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: michal55yh » 31 maja 2013, 11:37

Nie da się. Ja się przyzwyczaiłem i szczerze to teraz lepiej mi pasuje aniżeli wyświetlanie cyfr (mam tak w drugim aucie).
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

REROMEK
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
Lokalizacja: Sztum, na Powiślu

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: REROMEK » 31 maja 2013, 16:40

michal55yh pisze:Mam wrażenie, że właśnie to rozwiązanie nie jest tutaj zastosowane a dodatkowy wtrysk tuż przy filtrze (dlatego nie ma problemów z np narastającym poziomem oleju).



zapewniam że przybywa oleju, gdy się przerywa proces wypalania filtra przed jego zakończeniem, zdarzyło mi się to zanim nauczyłem się rozpoznawać kiedy filtr się wypala.
wniosek - paliwo przedostawało się do oleju ergo leje się do cylindrów i nie, nie ma piątego wtryskiwacza przy filtrze
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza

edarek
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100
Lokalizacja: Police

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: edarek » 30 lis 2014, 23:52

ZygJe możesz dać aktualnego linka do takiej przejściówki OBDII - Bluetooth? Chciałbym łączyć się przez telefona, bo nawet spalania mój niby komputer nie pokazuje, a nie chcę kupić czegoś nieodpowiedniego. Rozumiem, że podpina się to do złącza diagnostycznego i łączy się przez bluetooth z telefonem i może być cały czas podpięte?
________
Obrazek

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 01 gru 2014, 00:12

Do wyboru do koloru
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-1106
Co do podłączenia wszystko masz opisane w odpowiednim wątku - wystarczy użyć funkcji szukaj.
Lenistwo niektórych userów powala.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap