filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 30 sty 2011, 20:15

od 2011 roku wszystkie diesle sprzedawane w unii europejskiej musza byc wyposazone w filtr czastek stalych(NORMA EURO5).juz od roku 2007 85% diesli mialo dpf'a,z tego co wiem(moge sie mylic)w polsce nie ma mozliwosci kupic sportaga bez tego ustrojstwa??!

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 30 sty 2011, 21:19

Też się mi wydaje, że aktualnie wszystkie Diesle aby spełnić normę Euro5 muszą posiadać DPF'a. Może być ewentualnie jeszcze tak, że importerzy posiadali pewną pulę samochodów z Euro4 i mogą je jeszcze przez czas pewien, roku 2011, sprzedawać (jakiś papier do ministerstwa muszą tylko podesłać). Może więc tu jest pies pogrzebany :niewiem:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 30 sty 2011, 21:49

tak wogole to SPORTAGE jest samochodem na rok 2011(swiatla do jazdy dziennej i esp w sandardzie,gdyz kazdy nowoprodukowany samochod musi to posiadac)takze mysle ze nie jest i nie byla dostepna wersja bez dpf'a w polsce.
U mnie w belgii nie bylo mozliwosci kupna bez dpf'a-pytalem o to mojego dilera chyba z 5 razy ...nie da rady bez dpf'a-norma EUROV...

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 30 sty 2011, 22:07

To jeszcze nie ten czas... ESP od listopada, a dzienne nie wiem kiedy, ale na 99% jeszcze nie czas (ten rok ale raczej też nie od początku)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Dezet » 30 sty 2011, 22:24

A może zanieczyszczenia wydzielane przez silnik 1,7 mieszczą sie w normie Euro 5 i stąd brak w nim DPF-a?
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 30 sty 2011, 23:13

Jak już było opisane w EPC nie ma DPF dla silnika 1.7CRDI. Co nie musi oznaczać, że tak jest choć jestem skłonny wieżyc.
To o czym pisze Dezet może być prawdą i na to wygląda, że tak jest.
1.7CRDI ma dziwnie mało mocy 116KM . Z jednostki 1.6CRDI dostępnej w Soul jest 128 KM i 265Nm.
Bezproblemowo podciąga się ta jednostka do 150KM i 330Nm.
Obrazek

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 30 sty 2011, 23:34

A z drugiej strony nowy silnik grupy VW: 2.0, 110KM (Passat) i jak twierdzą sprzedawcy DPF'a posiada. Pomieszanie z poplątaniem [zdziwiony] Zresztą do tej pory byłem przekonany, że nie ma możliwości aby diesel spełniał normę Euro5 bez DPF'a. Jeżeli tak jest to teraz wszyscy będą kupować silniki od grupy Hyundai/Kia :D
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 30 sty 2011, 23:45

kijAS pisze:To jeszcze nie ten czas... ESP od listopada, a dzienne nie wiem kiedy, ale na 99% jeszcze nie czas (ten rok ale raczej też nie od początku)

a dzienne od lutego-chodzilo mi o to ze samochod jest typowo robiony pod rocznik 2011 i dalej
nie ma normy EUROV bez dpf'a

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 31 sty 2011, 00:28

To jest schemat systemu wydechowego dla 1.7 CRDI i pozycja 4 jest opisana jako konwerter katalityczny czyli katalizator. Nie dochodzą do niego żadne przewody. Natomiast w jednostkach 2.0CRDI jest wyraźnie opisane jako DPF-oczywiście wygląda inaczej i dochodzą do niego przewody. W 2.0 dziwne jest też to, że jest to opisane zamiennie bo występuje albo WCC(warm up catalic conwerter) albo DPF (diesel particulate filter).

Obrazek
Obrazek

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 31 sty 2011, 10:41

ja juz nie jarzę!! to jest w 1,7 ten dpf ?? jezżeli nie ma to diler mnie okłamał ze jest [angry]

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 31 sty 2011, 10:48

Otwórz maskę i zobacz co tam masz za turbiną.
Obrazek

Orion66
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 17 sty 2011, 01:37
Czym jeżdzę: Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Orion66 » 31 sty 2011, 11:22

sabb pisze:ja juz nie jarzę!! to jest w 1,7 ten dpf ?? jezżeli nie ma to diler mnie okłamał ze jest [angry]


W każdym dieslu obecnie muszą być filtry! Sam pytałęm kilku dilerów o filtr w 1,7. Wszyscy mówili że są!
Opel Insignia Cosmo 1.6 Turbo 180KM (a miała być Sportage... bogu dzięki nie ma...)

rouman01
Uzależniony
Posty: 246
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:28
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI
Lokalizacja: Niemcy, Bawaria

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: rouman01 » 01 lut 2011, 19:09

soul pisze:Ten który ma wyższy moment obrotowy.
Dodatkowo diesel ma dostępny od bardzo niskich obrotów czyli od samego startu.
Benzynę trzeba kręcić do wyższych obrotów.
1 sekunda to nieodczuwalna różnica.


Ludzie, podstawy fizyki się kłaniają.
Te momenty obrotowe podawane są na wale silnika.
Moment podawany na koła zależy od przełożenia.

To w cale nie jest tak, że diesel będzie miał "większego kopa" na starcie. Przyspieszenie nie zalezy tylko od momentu silnika.

W kółko wszyscy powtarzają ten parametr, a mało kto rozumie o co w nim chodzi.

Pozdrawiam

ismahel
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 09 paź 2010, 17:15
Czym jeżdzę: Kia Sportage III L 1.7CRDI Techno Orange
Gadu Gadu: 1250534

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: ismahel » 02 lut 2011, 01:26

oba te silniki mają te same skrzynie ..... masz dokładnie te same przełożenia
Kia Sportage L 1.7CRDI Techno Orange + pakiet Orange + alu 18"

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 02 lut 2011, 22:23

wytłumacz nam maluczkim o co chodzi??prosze [hihihi]

maestro
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 01 gru 2010, 12:05
Czym jeżdzę: pro cee'd + sportage business line AWD DCT7

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: maestro » 03 lut 2011, 01:04

ismahel pisze:oba te silniki mają te same skrzynie ..... masz dokładnie te same przełożenia


Jakby tak było to benzyna byłaby dużo szybsza od diesla. Mniej więcej jesli dieslem masz predkosc max 170 km/h to benzyną pojechałbyc 250 km/h :lol:

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 03 lut 2011, 15:35

Może i na skrzyni są te same przełożenia (nie mam czasu szukać) ale przekładnia główna będzie miała inne w takim wypadku na 100%
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Dezet » 03 lut 2011, 21:16

Panowie, to wątek o DPF-ie a nie skrzyni biegów [zly1]
A wracając do tematu, czy ktoś mógłby przy okazji wizyty w serwisie potwierdzić lub zaprzeczyć występowaniu filtra DPF w silniku 1,7 crdi?
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 03 lut 2011, 21:58

ja moge.Bylo to w grudniu nie dlugo po zakupie samochodu-wyslalem maila do KIA MOTORS BELGIUM jakiego oleju uzywaja na terenie belgii do 1,7 crdi.w odpowiedzi napisali ze ma to byc 5w40 z norma jakosciowa C3.Oczywiscie od razu skontaktowali z dilerem i serwisem gdzie zakupilem samochod i bedac na CHECK UP-ie po przejechanych 1500km powiedzieli mi o moim wyslanym mailu do KMB i ze oni uzywaja oleju ACEA C3 bo to NORMA DLA SILNIKOW Z dpf i EURO V

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Dezet » 03 lut 2011, 22:09

Dzięki, ale wolałbym mniej wirtualne info. Od tego co widzial i to ustrojstwo dotykał :galy:
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 03 lut 2011, 22:43

Może takie coś wystarczy Panu Jaśnie Moderatorowi Nam Panującemu ;)
http://www.kia.co.uk/New-Cars/Range/SUVs/New-Sportage/Specification/Technical-Specification.aspx

Edytka mówi: Dla zainteresowanych są tam również przełożenia skrzyni biegów i przekładni głównej (to z tematu opowiadającego o momentach obrotowych, "odejściach" i maksymalnych prędkościach)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap