filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: diselboy » 04 gru 2011, 22:50

Johny-m pisze:A tak na marginesie, to czemu ma służyć to forum :goof:

od z górą 15 lat jestem na forum Fiata i tam pomagamy sobie nawzajem w różnego rodzaju problemach technicznych , koledzy z wiekszym doświadczeniem pomagają młodszym w własnoręcznych naprawach, wyszukiwaniu i usuwaniu problemów mechanicznych i elektronicznych związanych z naszymia autami, oczywiste "duperele" które można niewielkim nakładem inteligencji odnaleźć nawet w goglu zawsze kwitowane są odesłaniem do w/w. posiadamy spore zasoby materiałów typu "Do It Yourself" gdzie można znaleźć instrukcje z obrazkami własnoręcznie wykonane przez urzytkowników forum. fiatowskie forum powstało z powodu "olewania" właścicieli Fiatów przez serwisy lub ich całkowitą niekompetencje w rozwiązywaniu problemów i usterek związanych z marką i poszczególnymi modelami, obecnie spora cześć foirumowiczów porusza się autami po gwarancji i takie informacje pozwalają zaoszczędzic sporo czasu i pieniędzy, Sportage jest nowy na rynku, pierwsi właściciele jeszcze nie przeskoczyli nawet 2 letniego okresu gwarancji w związku z czym samodzielne "zawracanie " sobie głowy z problemami z taką lub inną usterką w aucie moim zdaniem nie ma sensu, biorę telefon i dzwonię, mam niby 7 LAT GWARANCJI a jak nie to tylko 2 lata na całość auta. potem i tak nie mam zamiaru oddawać auta do jakiegokolwiek serwisu bo mam o nich marne zdanie i twierdzę po poprzednich moich autach ,że serwis zawsze w nich więcej popsuł niż naprawił, mam o tyle dobrze że sam jestem z wykształcenia mechanikiem samochodowym i potrafię na podwórku zrobić o wiele lepiej obsługe auta niż to robi ASiO a kasy w kieszeni zostanie mi na niejedno :soczek:
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 03 sty 2012, 17:45

no i stało sie!! zaczeła mi migac kontrolkasygnalizacji usterek i co teraz?? pocisnąc mu czy do serwisu brykac?? :P

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 03 sty 2012, 17:51

Jak miga to tylko do ASO, na wypalanie za późno.
Obrazek

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: oovoo » 03 sty 2012, 17:53

sabb pisze:no i stało sie!! zaczeła mi migac kontrolkasygnalizacji usterek i co teraz?? pocisnąc mu czy do serwisu brykac?? :P

Ile masz machniete km

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 03 sty 2012, 18:22

Soul, a nie wypali sie samemu np.na autostradzie???moj szwagier w wakacje kupil A4 2009 rok(walnieta panewka i kontrolka dpf sie swiecila)
Panewke zrobil a dpfa przegonil(dokladnie po 12 kilometrach tryb serwisowy i kontrolka sie wylaczyly)

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: soul » 03 sty 2012, 18:32

W kia kontrolka zapala się jak jest uszkodzenie / niesprawność.
Sam proces wypalania jest niesygnalizowany.
W audi nie wiem jak jest bo są różne filtry np. mokre.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 03 sty 2012, 18:43

w audi jest suchy filtr i samo wypalanie tez nie jest sygnalizowane-kontrolka,ktora sie zaswiecila to byla sygnalizacja usterki(zapchania filtra).
Mialem to samo w volvo s40 2006r-...gdy filtr zapchany powyzej 80% sygnalizacja kontrolka, trzeba wyjechac na autostrade i jechac z predkoscia 120km przez ok 20min...tak mialem napisane w instrukcji volvo. I jestem prawie na 100% pewien ze tez cos podobnego czytalem w instrukcji SPORTKA(bylo cos o przekrecaniu kluczyka, ze zalezy czy mruga czy jest stala sygnalizacja kontrolka moze sie zresetowac,musze poszukac)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: diselboy » 04 sty 2012, 11:25

sabb pisze:no i stało sie!! zaczeła mi migac kontrolkasygnalizacji usterek i co teraz?? pocisnąc mu czy do serwisu brykac?? :P


tak jak już Kolega oovoo zapytał, ile na "zegarku" i jakie masz dzienne przebiegi ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 06 sty 2012, 13:22

odwołuje alarm!! okazało sie ze to jakis gryzon wlazł i zeżarł mi kabelek od czujnika dpf naprawa kosztowała mnie 40 zeta [angry] a złosci ile!!! słow na k! na ch! i innych!!! ten szczur dostał ze do smierci bedą mu ciązyc

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: oovoo » 09 sty 2012, 18:18

No to mi ulżyło :eviladmin: a musiałem już wziąć na uspokojenie :soczek:

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 11 sty 2012, 19:30

a na marginesie mam go rok i przejechałem 30000km

jackbielsk
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2011, 18:04
Czym jeżdzę: kia 1.6 GDI XL bialy dach panorama stopnie boczne

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: jackbielsk » 15 kwie 2012, 21:34

szanowni uzytkownicy opcji CRDI.....problem filtra czastek stalych to tylko kwestia czasu [zlolta] ciezko zeby juz po roku uzytkowania i przebiegach 10 -20 tysiecy km...byl z tym problem ...jesli macie juz wiecej przejechane to znaczy ze autko duzo jezdzi wiec jest ok ale to tak do okolo 100tysiecy km a potem sami sie przekonacie /..bedzie raczej pewne ze problem macie bo....to juz bedzie czas kiedy sie zacznie ..... [zlosnik2] obawa ze moze za lada moment wlaczy sie tryb awaryjny bo niestety to cudo ekologi nie jest wieczne ...obawa uzytkujacego lub ewentualnie kolejnego nabywajacego .ze zbliza sie czas naturalnego konca owego filtra /a gwarancje jeszcze dzialajaca nie chroni juz ... tez i nie pozwala na te nielegalne operacjie usuniecia ............nowy zas kosztuje okolo 15.000zl tak wiec powodzenia ...do pewnego czasu silniki na olej napedowy z drugiej reki byly bardzo popularne nawet to 5-6 letnie .jestem pewny ze teraz przy tym i nie tylko tym wynalzku w przypadku aut kilku letnich trend sie odwroci i to benzynki beda na topie ..... :lol:

desto
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
Lokalizacja: Wrocław

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: desto » 15 kwie 2012, 23:08

jackbielsk.
Śpię spokojnie. Raz na tydzień i tak muszę jechać obwodnicą autostradową Wrocka. Prędkość to 140. Samochód wjeżdża na nią już rozgrzany. Raz w miesiącu długa trasa - ponad 400 w jedną stronę. Nie martwię się więc o filtr i inne duperele. Nie wiem po co ten ton uderzający w Schadenfreude??
Techno Orange 1.7 crdi

jackbielsk
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2011, 18:04
Czym jeżdzę: kia 1.6 GDI XL bialy dach panorama stopnie boczne

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: jackbielsk » 16 kwie 2012, 20:31

desto pisze:jackbielsk.
Śpię spokojnie. Raz na tydzień i tak muszę jechać obwodnicą autostradową Wrocka. Prędkość to 140. Samochód wjeżdża na nią już rozgrzany. Raz w miesiącu długa trasa - ponad 400 w jedną stronę. Nie martwię się więc o filtr i inne duperele. Nie wiem po co ten ton uderzający w Schadenfreude??

desto....spij spokojnie....co najwyzej sen tych kolejnych uzytkownikow Twego Sportka za pare lat juz z niemalym zapewne przebiegiem bedzie prawdopodobnie nawiedzany kaszmarem ...zapchanego lada moment filtra ...bo...nawet przy wzorowej jezdzie caly czas praktycznie na autostradach i tak nie uniknie sie problemu z filtrem gdyz on nie jest wieczny jak to niby sugeruja producenci (wedle nich na caly okres uzytkowania pojazdu )..koń by sie usmiał :lol: ...no ale nas to nie dotyczy ...bo Ty masz nowe a ja benzynowe.. ;) .i tak niech pozostanie ... :D

desto
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
Lokalizacja: Wrocław

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: desto » 16 kwie 2012, 21:13

Szkoda by było rezygnować z diesla na rzecz benzyny. Całe swoje dotychczasowe życie jeździłem benzyną, a teraz zachwycony jestem dieslem [zlosnikok] . Ponieważ postęp dokonuje się nieustannie, jest nadzieja, że filtr cząstek stałych zostanie zastąpiony jakąś lepszą konstrukcją...
Techno Orange 1.7 crdi

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: oovoo » 16 kwie 2012, 21:35

Przy tej ilości aut kia z dieslem miejmy nadzieje że cena filtra zejdzie do akceptowalnej w przypadku przyszłych kłopotów. Zwłaszcza że na naszych drogach coraz więcej ich. [zlosnikok]

Awatar użytkownika
kijaS
MODERATOR
Posty: 438
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:39
Czym jeżdzę: Zależy do czego wsiądę

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: kijaS » 16 kwie 2012, 22:13

Na to bym jakoś specjalnie nie liczył. Będziesz kupował tańszy, używany? W którym nie wiesz co masz w środku? Czy producenci, jak zauważą, że jest zbyt, obniżą cenę? :lol:
Znajomi już są po naprawie filtra. Wypalanie. Potem wypalanie palnikiem. Skończyło się modyfikacją filtra "made in Poland" - wycięcie i program. I dość dużym wirem w kieszeni. A teraz będzie się martwił kolejny użytkownik tego samochodu. Przejdzie przegląd czy nie przejdzie. Zawsze jednak można diagnoście pomóc w pozytwnej decyzji. Też tak trochę "made in Poland". I na rok spokój.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------

Nico
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 01 kwie 2012, 18:36
Czym jeżdzę: 2.0crdi XL a/t Black.
Gadu Gadu: 82121

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Nico » 16 kwie 2012, 23:47

Mam pytanie ? Czy po wypaleniu się filtra czastek stałych trzeba wymienić olej w silniku ? z uwagi no powiedzmy na wysoką temperature wypalania ,może się zmienić charakterystyka oleju lepkość itd....co wy na to.....
Jak mnie rozpoznać ??? ---brak naklejek nawet na szybie przedniej....

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: puder12 » 16 kwie 2012, 23:55

Skoro wysoka temperatura panuje w filtrze DPF to raczej nie wpływa na parametry oleju w silniku.

rouman01
Uzależniony
Posty: 246
Rejestracja: 29 paź 2010, 18:28
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 GDI
Lokalizacja: Niemcy, Bawaria

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: rouman01 » 17 kwie 2012, 00:04

Daj spokój, filt cząstek stałych nie jest zainstalowany w silniku; cykliczne wypalanie sadzy w tym filtrze nie ma wpływu na olej.

Choć podobno olej ma wpływ na filtr i jego działanie - niektórzy znajomi po problemach z DPFem kupują jakieś kosmicznie drogie oleje do silnika, a paliwa innego nie leją niż najdroższe możliwe ultimate w Aralu.

No, coż, przy tych dzisiejszych dieslach wielu popadło w paranoję. (A kupowali auto z silnikiem diesla, żeby jeździć oszczędnie...)

Pozdrawiam.

Nico
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 01 kwie 2012, 18:36
Czym jeżdzę: 2.0crdi XL a/t Black.
Gadu Gadu: 82121

Re: filtr cząstek stałych

Postautor: Nico » 17 kwie 2012, 00:12

tylko żeby uzyskać tak wysoka temperaturę silnik musi być troche przeciązony ,przecież wypalanie jest uzależnione od silnika musi przez jakiś czas utrzymywać odpowiednie parametry....Więc sądzę że to ma wpływ ....
puder12 pisze:Skoro wysoka temperatura panuje w filtrze DPF to raczej nie wpływa na parametry oleju w silniku.
Jak mnie rozpoznać ??? ---brak naklejek nawet na szybie przedniej....


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap