Przepis na otrzymanie informacji o wypalaniu DPF-a
- właśnie przetestowany i potwierdzony na Sportage 1.7 CRDi
Informację znalazłem na forum jakichś japończyków.
1. kupić smartfon z androidem
2. Kupić adapter LM327 - wystarczy z bluetooth
3. wejść na sklep play i zaciągnąć Torque. Są dwie wersje. Darmowa i płatna.
Osobiście mam płatną, więc nie wiem, czy takie pomiary oferuje damowa. Trzeba sprawdzić.
4. w ustawieniach Torque "wywalić" na pulpit aplikacji (wystarczą dwa odczyty) EGR i sonda temp. katalizatora B1S2.
Można dorzucić chwilowe spalanie (dla porównania ze wskazaniami na desce rozdzielczej)
5. Znaleźć fajny odcinek drogi co by jechać z równą prędkością. Bieg wyższy niż 2, obroty 1500-2000.
osobiście miałem 1750 (tempomat) na 4 biegu.
Podczas normalnej jazdy EGR coś tam sobie cały czas pokazuje (wartość różna od 0,0) a sonda katalizatora B1S1 pokazuje ok. 350st celsjusza, a samochód pali, jak pali.
W momencie uruchomienia procedury wypalania EGR ma wartość 0,0 a temperatura B1S1 rośnie od 600 do 700st celsjusza oraz wyraźnie wzrasta spalanie.
Po zakończeniu procedury EGR znów pokazuje wartości różne od 0,0 a temperatura B1S1 spada do standardowych wartości, tak jak i spalanie.
Drobna uwaga. W Torque jest coś takiego jak pomiar temperatury DPF, ale przynajmniej u mnie nie działa.
Miłych obserwacji i skutecznego wypalania.
Pozdrawiam.