Obsługa, wypalanie filtra DPF.
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 lip 2020, 16:44
- Czym jeżdzę: Kia Sportage SL 2015r 1.7 CRDI 115 KM
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
U mnie od momentu zaślepinienia egr'a dpf wypala się co 400 km + - 5 km. Nie ma zjawiska szarpania samochodem przy 1800 obr. Egr niewyprogramowany, błędów brak.
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Czytałem że ktoś próbował z podłączeniem diody LED aby sygnalizowała proces wypalania DPF, czy udało się podłączyć?
Ja testowałem pod ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, nic z tego, nie ma napięcia przy wypalaniu.
Ja testowałem pod ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, nic z tego, nie ma napięcia przy wypalaniu.
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
czy udało się koledze "diselboy" podziałać z tą diodą?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
nie, nie znalazłem. Pewnie trzeba szukać z kompem wpiętym do "rozumu" naszych samochodów. Może tam się coś objawi co "dociąża" obwody przy wypalaniu.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
PaDr pisze:U mnie od momentu zaślepinienia egr'a dpf wypala się co 400 km.
A jak teraz podczas upałów zachowuje się DPF? Jest róznica?
Gdzie kupowałeś zaślepkę? Daj proszę linka.
KIA Sportage 1.7CRDI
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 lip 2020, 16:44
- Czym jeżdzę: Kia Sportage SL 2015r 1.7 CRDI 115 KM
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Od zaślepienia nie mam żadnych problemów. Zaślepkę kupowałem na allegro. Upewnij się co do rozstawu otworów montażowych.
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Czy ktoś zaślepił EGR jak kolega. Bo przymierzam się do takiej operacji.
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
W nawiązaniu do wypalania DPFu, jest jakiś sposób aby stwierdzić kiedy DPF się wypala? Zapala się jakaś kontrolka lub pojawia się jakaś informacja?
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
- Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Wielokrotnie było wałkowane na forum, jakbyś poczytał to byś wiedział.
Obserwuj pasek chwilowego zużycia paliwa. Gdy jedziesz na biegu i puścisz nogę z gazu (hamujesz silnikiem) i pasek nie zejdzie do zera, to wypala dpf, a jak zejdzie to nie wypala.
Obserwuj pasek chwilowego zużycia paliwa. Gdy jedziesz na biegu i puścisz nogę z gazu (hamujesz silnikiem) i pasek nie zejdzie do zera, to wypala dpf, a jak zejdzie to nie wypala.
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
@ RT102 dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
- Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
mp2813 pisze:Czy ktoś zaślepił EGR jak kolega. Bo przymierzam się do takiej operacji.
Właśnie jestem po próbnym zaślepieniu egr, potwierdzam, że błędów nie ma, autko jeździ normalnie (zrobiłem ok. 150km w mieście i 300 w trasie).
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 kwie 2021, 12:07
- Czym jeżdzę: Sportage III FL 1.7 CRDI manual Wersja L Business line
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
U mnie również pojawił się problem częstego wypalania dpf. W pierwszej kolejności myślę o wyczyszczeniu egr, zaślepienie go to raczej ostateczność. Zastanawiam się czy zaślepienie egr nie wykończy dpf. Jeżdżąc i obserwując parametry silnika w aplikacji Torque, zauważyłem, że przy wypalaniu dpf egr się zamyka, lecz przy dość szybkiej jeździe, gdy temperatura na dpf znacznie wzrasta, sterownik silnika otwiera egr, aby obniżyć temperaturę na dpf. Czy zaślepienie egr nie spowoduje stopienia dpf?
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 lip 2020, 16:44
- Czym jeżdzę: Kia Sportage SL 2015r 1.7 CRDI 115 KM
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Mam zrobione ponad 10 tys km od zaślepienia i nie ma żadnych uszkodzeń. Gdy temperatura podczas wypalania osiągnie ok. 650 stopni to zaraz zaczyna się obniżać. Być może sterownik zmniejsza wówczas dotrysk paliwa. W innym przypadku mogłoby dojść do zapalenia się samochodu. Przez cały ten czas filtr wypala się co ok. 400 km, nawet w największe upały.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2021, 11:43
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 AWD 184 KM
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum także od razu witam się z wszystkimi. Mam pytanie odnośnie zaślepienie EGR w Sportage 2.0 184 KM rok 2014 - czy jest to w ogóle możliwe i ma sens? Pozdrawiam
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2021, 11:43
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 AWD 184 KM
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Ponawiam prośbę o informacje w tej sprawie. Na Alle są tylko zaślepki do Sportage KIA SPORTAGE - 2.0 CRDi / 01.06 - / 1991 / 103 / 140 / samochód terenowy / D4EA-V i KIA SPORTAGE - 2.0 CRDi 4WD / 01.06 - / 1991 / 103 / 140 / samochód terenowy / D4EA-F, D4EA-V - nigdzie nie widzę do mojego samochodu, czyżby taka operacja nie miała sensu?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Ma sens bo dolot dostaje świeże powietrze, a nie bród nagar i spaliny. Wiem zaraz ekologia mnie zaatakuje. Samo zaślepienie ok ale trzeba do tego przeprogramować sterownik z mapą silnika inaczej będzie litania kontrolek.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2021, 11:43
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 AWD 184 KM
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Dzięki za info.
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 gru 2021, 21:43
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 2.0, DOHC, SLS
- Lokalizacja: Zawierzbie/Dębica/Podkarpacie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Witam Koleżanki i Kolegów!
Mój pierwszy post! Mam nadzieję, że nie ostatni !! No chyba, że uznacie, iż "mędzę" to się nie odezwę więcej.
Od kilku dni jestem - też - posiadaczem KIA Sportage III 2.0 SLS, DOHC - 2013 r i mam mnóstwo pytań! Jak to 'Świeżak"! Chociaż autko żonki, ale problem eksploatacyjny - mój !!
Świetne pytanie!
Na to liczyłem, że będzie możliwość!!
No i ja też miałem nadzieję, że zostało to skonstruowane podobnie jak w BMW czy Oplu! Dlaczego tak!? Dlatego, że jestem w posiadaniu (od wielu lat) Opla Insignia 2.0 A20DTE, 140 KM ( 2013 r - mój roczny przebieg ok. 21 kkm) i po zakupie szybko zamontowałem diodę LED - wpinając ja w obwód ogrzewania - podgrzewania lusterek, a który bierze udział w podgrzewaniu tylnej szyby! Dodatkowo na komórkę ściągnąłem aplikację dedykowaną DPF Monitor (pod opla). Śledząc wątek, a porównanie do opla: Wypalanie DPF-u w oplu zachowuje się podobnie jak u kolegów, tzn. przy jeździe po mieście DPF proces wypalania zaczyna się przy ok. 400 km i z zapełnienia (ok.76-92%) spada do 6 % tylko !!!! Ponieważ do pracy jeżdżę autostradą po zapaleniu się diody (przy prędkości ok, 115 km/h) redukuję z 6 biegu na 5 i obroty utrzymują się na poziomie 2000 ( w tzw. między czasie) odpalam komórkę i program "DPF Monitor" - śledząc cały proces. W gniazdo diagnostyczne mam stale wpięty iCar II (OBDII) na bluetooth.
jazda mieszana miasto/autostrada to ok. 750 km - i się odpala...
Jazda (z przewagą autostrady - 80 %) - to. - 900 - 1000 km.
Odcinek do wypalenia ok. 12 km (autostrada / 2000 obr/min - tempomat) - przy utrzymaniu stałej prędkości wypalanie kończy się na 6%, niestety jak złapie mnie "wypalanie" w mieście, to proces wypalania kończy się na 30-45%. Masakra !! Wobec czego cały proces wypalania - dotyczący przebiegu - się skraca.
I jestem pogrążony w smutku, że nie można sobie takiej diody zamontować w KSIII - a jak to już koledzy wspominali wcześniej - jest jakąś porażką, że w autach o tej wartości producenci oszczędzili i... głupiej kontrolki "wypalenia DPF" w autach, w których jest zamontowany - tego seryjnie nie instalowali. Tylko My - użytkownicy, musimy sobie jakieś aplikacje, urządzenia montować/instalować !! Z doświadczenia wiem, że moment uruchomienia się DPF'a to - nietypowe - szarpnięcie auta w trakcie jazdy; podczas płynnej jazdy. Automatycznie oczy wędrują na bieżące zużycie paliwa, które wzrasta o ok. 2 l (w trakcie wypalania DPF'a).
To tyle moim skromnym, nie koniecznie mądrym zdaniem...
Spróbuję z tą aplikacją Torque...
Mój pierwszy post! Mam nadzieję, że nie ostatni !! No chyba, że uznacie, iż "mędzę" to się nie odezwę więcej.
Od kilku dni jestem - też - posiadaczem KIA Sportage III 2.0 SLS, DOHC - 2013 r i mam mnóstwo pytań! Jak to 'Świeżak"! Chociaż autko żonki, ale problem eksploatacyjny - mój !!
mcgiwer pisze:Czy przy wypalania DPF w KSIII też załącza się grzanie lusterek ?[code][/code]
Świetne pytanie!
kojoto3 pisze:Czytałem że ktoś próbował z podłączeniem diody LED aby sygnalizowała proces wypalania DPF, czy udało się podłączyć?
Ja testowałem pod ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, nic z tego, nie ma napięcia przy wypalaniu.
Na to liczyłem, że będzie możliwość!!
No i ja też miałem nadzieję, że zostało to skonstruowane podobnie jak w BMW czy Oplu! Dlaczego tak!? Dlatego, że jestem w posiadaniu (od wielu lat) Opla Insignia 2.0 A20DTE, 140 KM ( 2013 r - mój roczny przebieg ok. 21 kkm) i po zakupie szybko zamontowałem diodę LED - wpinając ja w obwód ogrzewania - podgrzewania lusterek, a który bierze udział w podgrzewaniu tylnej szyby! Dodatkowo na komórkę ściągnąłem aplikację dedykowaną DPF Monitor (pod opla). Śledząc wątek, a porównanie do opla: Wypalanie DPF-u w oplu zachowuje się podobnie jak u kolegów, tzn. przy jeździe po mieście DPF proces wypalania zaczyna się przy ok. 400 km i z zapełnienia (ok.76-92%) spada do 6 % tylko !!!! Ponieważ do pracy jeżdżę autostradą po zapaleniu się diody (przy prędkości ok, 115 km/h) redukuję z 6 biegu na 5 i obroty utrzymują się na poziomie 2000 ( w tzw. między czasie) odpalam komórkę i program "DPF Monitor" - śledząc cały proces. W gniazdo diagnostyczne mam stale wpięty iCar II (OBDII) na bluetooth.
jazda mieszana miasto/autostrada to ok. 750 km - i się odpala...
Jazda (z przewagą autostrady - 80 %) - to. - 900 - 1000 km.
Odcinek do wypalenia ok. 12 km (autostrada / 2000 obr/min - tempomat) - przy utrzymaniu stałej prędkości wypalanie kończy się na 6%, niestety jak złapie mnie "wypalanie" w mieście, to proces wypalania kończy się na 30-45%. Masakra !! Wobec czego cały proces wypalania - dotyczący przebiegu - się skraca.
I jestem pogrążony w smutku, że nie można sobie takiej diody zamontować w KSIII - a jak to już koledzy wspominali wcześniej - jest jakąś porażką, że w autach o tej wartości producenci oszczędzili i... głupiej kontrolki "wypalenia DPF" w autach, w których jest zamontowany - tego seryjnie nie instalowali. Tylko My - użytkownicy, musimy sobie jakieś aplikacje, urządzenia montować/instalować !! Z doświadczenia wiem, że moment uruchomienia się DPF'a to - nietypowe - szarpnięcie auta w trakcie jazdy; podczas płynnej jazdy. Automatycznie oczy wędrują na bieżące zużycie paliwa, które wzrasta o ok. 2 l (w trakcie wypalania DPF'a).
To tyle moim skromnym, nie koniecznie mądrym zdaniem...
Spróbuję z tą aplikacją Torque...
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Tylko po co ta celebracja regeneracji DPF? Skoro większość posiadaczy nie zaprząta sobie tym głowy, patrzą na drogę, a nie na zegary i kontrolki, i po 300 tyś km nadal wszystko działa.
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Mam pytanie odnośnie usunięcia dpf. Czy po usunięciu spaliny są jakoś bardziej widoczne??
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
A jak myślisz ? DPF gromadzi sadzę i ją później katalitycznie wypala, jak go nie ma to co z sadzą ??? Leci z wydechu i zostawiasz czarnego "bąka" , szczególnie jak mocniej depniesz.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika