Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 18 maja 2017, 12:36

Czujnik róż ich ciśnień do czyszczenia węże do przedmuchania itp. było pisane poczytaj.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: byno69 » 21 maja 2017, 22:44

Witam mam taki sam objaw co jest opisany wyżej .Zima ok wypalanie co 410 km a teraz co 160 -180 km . Pytanko czym przedmuchć te wężyki i rurki dolotowe może ciśnieniem z kompresora.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 21 maja 2017, 23:27

Tak właśnie ale powietrze najlepiej suche czyli takie które przeszło przez separator wody jak jest na stacjach przygotowania powietrza ale jak nie ma to też nic się złego stać nie powinno. Sam czujnik też do przedłużania czyszczenia ale spokojnie żeby go nie uszkodzić.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 19 sie 2017, 21:36

Podróż nad może ponad 550km prędkość średnia 110km/h spalanie 6,4l i co lepsze wypalanie po 560km i trwało zaledwie 8km. Widać trasa służy zarówno przebiegowi między wypalaniami jak i samemu odcinkowi wypalania.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Zajacnm
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Zajacnm » 21 sie 2017, 00:04

Adam tylko 6,4 Ci wyszło spalanie? U mnie również wyjazd nad morze podobna odległość i spalanie 7,5. Prędkość na trasie ok. 150/h fakt, że 5 osób i bagaże. producent w danych podaje zasięg na pełnym zbiorniku ponad 800 km, a ja nieco ponad 600 wykrecilem.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 21 sie 2017, 07:09

Tak wyszło po co kłamać lane pod korek do odbicia za każdym razem potem kalkulator i wychodzi to 6,44 potem 6,47 w powrocie. Na jednym zbiorniku nie obróciłem bo na miejscu ponad 200km zrobiłem ale na baku 800km to bez problemu się przejeżdża. U Ciebie prędkość zdecydowała jak u siebie zauważyłem to powyżej tych 120km/h zaczyna doić ale sorry fizyki nie oszukasz kónie :lol: muszą pchać kawał budy i jeść owies :mrgreen:.

Co do powrotu wczoraj było identycznie filtr DPF wytrzymał 553km i wypalanie zajęło mu już 10km.
Zobaczę teraz jak to się zmieni jeżdżąc znowu do pracy czy okres napełniania spadnie i czas wypalania wzrośnie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

lukas07
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2018, 08:10
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI XL

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: lukas07 » 24 paź 2018, 08:18

Na przyszłość kupować bez filtra a jak się nie da to regenerować

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Owca007 » 24 paź 2018, 08:32

Dzień dobry, widzę reklama :) Co do kupna bez to robi się to już bardzo trudne, wręcz niemożliwe kupić coś dobrze utrzymanego nie bitego i nie kręconego. Ekologia nie pozwoli w krótce na to i opłata będą większe niż wartość takiego auta.

Ja natomiast jestem wczoraj po wymianie czujnika różnicy ciśnień na DPF 39210-2A800 sam czujnik niby dobry DPF się wypalał prawidłowo co 500 +/- 15km ale jego dolne wskazanie kłamało i generował mi błąd P0473 plus migającą kontrolkę silnika. Czujnik zmieniony, DPF wypalony ręczne adaptacja zrobiona jak na razie spokój bo zawsze około 3500 obr/min wyskakiwało, zobaczę jak będzie dalej.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

bercik8409
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 2019, 10:17
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 CRDI 100 KW

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: bercik8409 » 28 mar 2019, 19:14

Jak wygląda kontrolka wypalania dpf kia sportage II 2007r. 100 kw. Nigdzie nie mogę znaleźć...

Plasma
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 31 sie 2020, 08:16
Czym jeżdzę: Sportage 2011 2.0 crdi 136KM AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Plasma » 31 sie 2020, 08:54

Witajcie mam na imię Marek, to mój pierwszy post. Czy macie jakąś radę na przypadłość sportka. Do temperatur 18 st C. Wypalania jak w zegarku 450Km ok 15 minut, doskonale rozpoznaję moment wypalania i kończenia, praktycznie nigdy nie przerwane. Jak temperatury wzrosły powyżej 20st C wypalanie co 100km ( miasto) 200( trasa) 15 minut. Czyściłem czujnik różnicy ciśnień oraz podmieniłem na inny, wyszyściłem przewody giętkie. Brak efektów. Samochód jest dynamiczny, nie ma błędów tylko ten interwał wypaleń. Czyżby filtr się zatkał, stopił w środku ? Gdybyście mieli jakieś sugestie, proszę o radę co jeszcze mogę zrobić, aby zachować filtr, a skutecznie wyelimoniwać częste wypalanie. Jeden znachor od dpf telefonicznie twierdzi, że pewnie środek filtra jest podtopiony i trzeba sprawdzić różnicę ciśnień i albo nowy filtr albo kastracja + usunięcie egr + mapa silnika:)

Awatar użytkownika
Bob38
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Bob38 » 03 wrz 2020, 08:36

Miałem rok temu problemy z dpf i jego wypalaniem. Obczytałem wszystko co było, konsultowałem się tu na forum. Na koniec pojechałem do ASO i zrobili sprawdzenie dpf - okazało się, że wszystko jest z nim w porządku i ma wzorcowe "napełnienie". Wyluzowałem więc, przegazowałem go, co jakiś czas robię szybszą trasę i nie mam problemów. Nie zwracam też uwagi na to kiedy się wypala i czy się wypala, działa jak ma działać i o tym jak działa decyduje komputer [hihihi]
Dobrego dnia wszystkim życzę [papa]

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: kjs62 » 03 wrz 2020, 09:10

Plasma pisze: Gdybyście mieli jakieś sugestie, proszę o radę co jeszcze mogę zrobić, aby zachować filtr, a skutecznie wyelimoniwać częste wypalanie. J

Kontroluj poziom oleju. jak zacznie przybywać to niestety najlepsza jest kastracja i zmiana programu.
Inaczej zarżniesz silnik (rozrzedzony paliwem olej nieprawidłowo smaruje a przybywa bo proces wypalania dawkuje większe dawki i to jeszcze w trakcie wydechu! Bubel konstrukcyjny tych systemów na całego).
Możesz doprowadzić do rozbiegania silnika i spalić auto (typowe dla konstrukcyjnej wady EGRa w BMW)
Niemniej wycinanie jest bezpieczne w samochodach z Euro 4 maks 5. Po takiej operacji samochód jest niezawodny i dalej spełnia z nawiązką wymagania normy przy prawidłowej regulacji.
Jak masz Euro 6 i przypchany DPF to koszty, koszty i kłopoty..

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: byno69 » 03 wrz 2020, 18:30

Taki sam problem mam już od 6 lat. Gdyby DPF był przytkany to by dawno mi padł. Nadal jeżdżę, nie przerywam jazdy w trakcie wypalania i przestałem się tym przejmować.

Plasma
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 31 sie 2020, 08:16
Czym jeżdzę: Sportage 2011 2.0 crdi 136KM AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Plasma » 04 wrz 2020, 16:08

Dzięki za rady. Będę dalej obserwował, pewnie jesienią znowu wróci do 450km :)

PaDr
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 27 lip 2020, 16:44
Czym jeżdzę: Kia Sportage SL 2015r 1.7 CRDI 115 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: PaDr » 10 wrz 2020, 14:44

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum.
Przeczytałem cały wątek odnośnie problemów z DPF'em ten i inne (nawet kilka razy). Również walczę z opisywaną przypadłością, czyli częstymi wypalaniami filtra. Moje autko to kia Sportage III 1,7 crdi 2014/2015r, przebieg 141 tys. Problem zaczął się początkiem lipca, wraz z upałami. Wcześniej filtr wypalał się z reguły co 300-400 km ( cykl mieszany). W pewnym momencie zauważyłem, że przyszarpuje samochodem podczas jednostajnej jazdy. Zbiegło się to z czasem, kiedy pojawiły się problemy z DFP'em. W trakcie jednego tygodnia, filtr z wypalania co 300-400 km zszedł najpierw na 150km, 80, a potem już chyba co 40. Z reguły nigdy nie przerywałem procesu wypalania. Auto oddałem do serwisu. Diagnoza: zapełniony filtr cząstek, więc serwis wysłał dpf do wypalania indukcyjnego. Auto odebrałem po 3 tyg. Niby pomogło, ale na 3 dzień włączyło się wypalanie filtra przy 190 km przebiegu od czyszczenia. Wróciłem do serwisu, podłączyli ponownie pod komputer i stwierdzili, że wszystko jest ok. Ewentualnie nowy DPF za 9,5 tys. Od tej pory zacząłem walczyć sam. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, przeczyściłem przepustnicę, przepływkę, czujnik różnicy ciśnienia. Nic wiele to nie dało. Rozebrałem zawór egr, ale praktycznie czysty. Przegoniłem go po autostradzie ile fabryka dała. Uważam, że problem nadal występuje, gdyż kiedyś wypalał się rzadziej i trwało to dłużej. Teraz ostatnie wypalanie było coś po 200 km i trwało tylko 9 km. Czy wypala się tak często bo coś nie gra, kopci i szybko zawala filtr, czy może szwankuje czujnik różnicy ciśnienia? Wskazania ma prawidłowe, tylko może coś przekłamuje i robi to zbyt często? A może to soft w autach, który wymusza właśnie taką pracę całego układu, w końcu powtarzalność i podobieństwo "usterki" u użytkowników tych aut jest ogromne.

Edit: Dziś podczas powrotu z pracy, temp 17 st., duża wilgotność, 20 km od wypalenia dpf samochód szarpał na każdym biegu, nawet na jedynce, gdy obrotomierz dochodził do 1800, ale tylko przy delikatnym przyspieszaniu. Gwałtowne przyspieszanie brak objawów. W aplikacji tarque wskaźnik od egra skakał wraz z szarpnięciami. Po zagrzaniu samochodu, szarpanie ustało. Może to jednak egr się przycina. Obserwuje jego prace cały czas i z reguły wszystko działa prawidłowo.

PaDr
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 27 lip 2020, 16:44
Czym jeżdzę: Kia Sportage SL 2015r 1.7 CRDI 115 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: PaDr » 11 wrz 2020, 19:33

Kolejny dzień zmagań. Wypięcie wtyczki od zaworu egr powoduje ustanie objawów. Przy próbie gwałtownego przyspieszania auto zamula. Ale to chyba normalne, bo zaburzone są proporcje mieszanki. Teraz pozostaje tylko wybadać czy to egr jest uszkodzony, czy któryś czujnik zaburza jego prace, w końcu jak zimno lub po zagrzaniu auta pracuje prawidłowo.
Jeśli ktoś chce zrobić taką próbę u siebie to, od razu pisze, że na 3 wypięcia wtyczki, raz wywaliło błąd. Spokojnie da się usunąć go z poziomu telefonu i aplikacji torque.

Edit: po wypięciu wtyczki od przepływomierza szarpanie również ustaje. Egr chyba jednak nie jest tutaj winowajcą. Pozostaje skombinować przepływomierz na podmiankę i potestować.

Edit: podłączyłem auto pod kompa i okazuje się, że wyłączenie kostki od przepływomierza dezaktywuje działanie egr. Zawór ten więc nadal pozostaje podejrzany.

Awatar użytkownika
mcgiwer
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 01 kwie 2019, 19:48
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 CRDI 184KM, AWD
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: mcgiwer » 17 wrz 2020, 19:25

Czy przy wypalania DPF w KSIII też załącza się grzanie lusterek ?

Plasma
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 31 sie 2020, 08:16
Czym jeżdzę: Sportage 2011 2.0 crdi 136KM AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Plasma » 28 wrz 2020, 19:22

Dalej walczę z częstym wypalaniem. Mój trop idzie w kierunku czujnika temperatury spalin przed dpf. Jakie wskazanie pokazuje wam komp ? Bo zauważyłem,że u mnie dziwnie. Na starcie w temperaturze pokojowej pokazuje 108 st C. Tak się zastanawiam czy to nie zawyża od początku i dlatego częste wypalania? Jak u Was pokazuje od początku ? A może u wszystkich startuje od 108 st ?

PaDr
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 27 lip 2020, 16:44
Czym jeżdzę: Kia Sportage SL 2015r 1.7 CRDI 115 KM

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: PaDr » 29 wrz 2020, 23:55

Mam porobionych kilka zdjęć i u mnie jest 99 st, ale nie pamiętam czy to było na zimnym czy rozgrzanym silniku. Jak znajdę chwilę czasu to podepnę auto pod kompa i sprawdzę.
A czy masz objawy szarpania podczas przyspieszania w okolicach ok 1800 obrotów, na zimnym silniku i przy temperaturze zewnętrznej ok 20 st i wyżej?

Ja u siebie stawiam na egr. Czyszczenie nic nie pomogło. Ostatnio zdemontowałem plastikowa osłonę z egr'a i prysnąłem smarem silikonowym po dźwigience, która idzie zaraz od silniczka. Może gdzieś tam, coś się przytarło i przy delikatnym ruchu się przycina. Od 4 dni nic nie szarpie, ale temperatura nie przekroczyła 17 st, więc ciężko stwierdzić, czy to dzięki temu zabiegowi. Wszystko się okaże jak będzie ponad 20 st.

Plasma
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 31 sie 2020, 08:16
Czym jeżdzę: Sportage 2011 2.0 crdi 136KM AWD

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: Plasma » 30 wrz 2020, 08:29

Żadnych szarpań, tylko wypalanie co 150 km. Taki właśnie trop, że na starcie po podpięciu 108 st. Tak na logikę, powinna być temp otoczenia.Chyba że kia ma inaczej:)

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.

Postautor: automaciek » 30 wrz 2020, 17:10

Czujniki wysokotemperaturowe ( tu prawie 700'C lub więcej) nie sa miarodajne w niskich temperaturach, stąd to wskazanie 108'C. Nie jest to usterka.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap