Obsługa, wypalanie filtra DPF.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Nie wiem czy komuś się to przyda ale interesowało mnie to więc postanowiłem się pobawić i przedstawiam wyniki.
Silnik to D4HA po CHIPIE na 210 koni. Sportek 2011r. przebieg 114tys. kilometrów jakichkolwiek problemów z autem brak. Tak jakby było dopiero po rozgrzewce oby tak dalej .
Po długich testach uważam, że rozpracowałem filtr DPF w 2.0 CRDI. Podobnie pewnie w wersji słabszej jak i 1.7 CRDI.
Jestem po prawie 15tys. kilometrów analizy i testowania. Zakańczam analizę bo wyniki się powtarzają.
Jest reguła w sumie 3:
1. Jazda spokojna / ekonomiczna wypalanie filtra następowało w przedziale co 380-480km. Czas wypalania jakieś 15-17min. średnio 30km. Spalanie na poziomie 5.7-6.2 l/100km. obroty rzadko przekraczały 2200 obr/min.
2. Jazda dynamiczna / nieekonomiczna wypalanie filtra następowało w przedziale 750-900km. Czas wypalania jakieś 12-14min. średnio 20km. Spalanie na poziomie 7.9-8.8 l/100km. obroty rzadko spadały poniżej 2000 obr/min.
3. Jazda mieszana tak 50 / 50 wypalanie filtra następowało w przedziale 500-600km. Cas wypalania 14-16min. średnio 22km. Spalanie na poziomie 6.8-7.5 l/100km. praca na pełnych obrotach kiedy trzeba było więcej było więcej kiedy nie to nie.
Wszystko sobie spisywałem notowałem tankowanie zawsze pod korek parę razy dodawałem dodatek do lepszego wypalania DPF firmy K2 "nic nie zmienił", momenty rozpoczęcia wypalania i jego zakończenia miałem potwierdzenie ze skanera OBD2 bo był wtedy sygnał z czujnika ciśnienia spalin, że jest za wysoki czyli inicjacja wypalania po zaniku koniec. Słychać to też po innej pracy silnika.
Zwiększanie obrotów piłowanie czy postój nic nie daje wypalanie trwa identycznie. W czasie jazdy typu autostrada czy jazda bez korków stała to wypalanie da się tylko zauważyć właśnie za pomocą skanera inaczej nie da się go odczuć.
Auto wtedy samo delikatnie zmienia kąt wtrysku, dodaje opóźniony wtrysk jak i zwiększa trochę doładowanie żeby właśnie kierowca nic nie zauważył.
Wszystko zauważyłem no i ten smród z tłumika plus włączony wentylator pod maską i dużo ciepełka.
DPF grzeje się średnio w zależności od zapchania tak 500-650°C.
Uważam się za dobrego kierowcę który dba i szanuje samochód "bo jak dbasz tak masz". Według przepustowości i elektroniki DPF-a mam w idealnym stanie zawsze się wypala daje sygnał jak powinien. Oleju nie przybywa EGR na 90tys. kilometrów z ciekawości wyciągnąłem i sprawdziłem brudu i nagaru jak na lekarstwo czyli tak jak być powinno. W innych autach jak i przy innym stylu jazdy wartości te jak i stan części może być inny.
Może komuś to się przyda. Szkoda, że nie zrobiłem takiej analizy przed CHIPOWANIEM silnika.
Silnik to D4HA po CHIPIE na 210 koni. Sportek 2011r. przebieg 114tys. kilometrów jakichkolwiek problemów z autem brak. Tak jakby było dopiero po rozgrzewce oby tak dalej .
Po długich testach uważam, że rozpracowałem filtr DPF w 2.0 CRDI. Podobnie pewnie w wersji słabszej jak i 1.7 CRDI.
Jestem po prawie 15tys. kilometrów analizy i testowania. Zakańczam analizę bo wyniki się powtarzają.
Jest reguła w sumie 3:
1. Jazda spokojna / ekonomiczna wypalanie filtra następowało w przedziale co 380-480km. Czas wypalania jakieś 15-17min. średnio 30km. Spalanie na poziomie 5.7-6.2 l/100km. obroty rzadko przekraczały 2200 obr/min.
2. Jazda dynamiczna / nieekonomiczna wypalanie filtra następowało w przedziale 750-900km. Czas wypalania jakieś 12-14min. średnio 20km. Spalanie na poziomie 7.9-8.8 l/100km. obroty rzadko spadały poniżej 2000 obr/min.
3. Jazda mieszana tak 50 / 50 wypalanie filtra następowało w przedziale 500-600km. Cas wypalania 14-16min. średnio 22km. Spalanie na poziomie 6.8-7.5 l/100km. praca na pełnych obrotach kiedy trzeba było więcej było więcej kiedy nie to nie.
Wszystko sobie spisywałem notowałem tankowanie zawsze pod korek parę razy dodawałem dodatek do lepszego wypalania DPF firmy K2 "nic nie zmienił", momenty rozpoczęcia wypalania i jego zakończenia miałem potwierdzenie ze skanera OBD2 bo był wtedy sygnał z czujnika ciśnienia spalin, że jest za wysoki czyli inicjacja wypalania po zaniku koniec. Słychać to też po innej pracy silnika.
Zwiększanie obrotów piłowanie czy postój nic nie daje wypalanie trwa identycznie. W czasie jazdy typu autostrada czy jazda bez korków stała to wypalanie da się tylko zauważyć właśnie za pomocą skanera inaczej nie da się go odczuć.
Auto wtedy samo delikatnie zmienia kąt wtrysku, dodaje opóźniony wtrysk jak i zwiększa trochę doładowanie żeby właśnie kierowca nic nie zauważył.
Wszystko zauważyłem no i ten smród z tłumika plus włączony wentylator pod maską i dużo ciepełka.
DPF grzeje się średnio w zależności od zapchania tak 500-650°C.
Uważam się za dobrego kierowcę który dba i szanuje samochód "bo jak dbasz tak masz". Według przepustowości i elektroniki DPF-a mam w idealnym stanie zawsze się wypala daje sygnał jak powinien. Oleju nie przybywa EGR na 90tys. kilometrów z ciekawości wyciągnąłem i sprawdziłem brudu i nagaru jak na lekarstwo czyli tak jak być powinno. W innych autach jak i przy innym stylu jazdy wartości te jak i stan części może być inny.
Może komuś to się przyda. Szkoda, że nie zrobiłem takiej analizy przed CHIPOWANIEM silnika.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Na pewno się przyda !. A, jeżeli podczas trwającego wypalania, zatrzymasz auto np. ze wzgl. na korek, to wypalanie wyłącza się i uruchamia po wznowieniu jazdy ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Nie nie, wypalanie trwa cały czas aż do zakończenia, wtedy właśnie da się usłyszeć dziwną prace silnika i takie du du du z tłumika plus kupa smrodu wypala aż kiedy to czujnik różnicy ciśnień da znaczy przestanie dawać sygnał, a jak się nie da wypalić lub coś pójdzie nie tak wywali błąd spotkałem się z tym w innym aucie jak filtr był zapchany. Zapala się check engine silnik wchodzi w tryb awaryjny i mocy brak.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
dopytam:
w trakcie procesu wypalania dojeżdżasz do skrzyżowania i puszczasz pedał gazu ( na biegu) , to na wyświetlaczu pokazuje jakieś spalanie ? czy kreska spada do zera ?
w trakcie procesu wypalania dojeżdżasz do skrzyżowania i puszczasz pedał gazu ( na biegu) , to na wyświetlaczu pokazuje jakieś spalanie ? czy kreska spada do zera ?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Pokazuje jedną bądź dwie kreski. Po tym widać czy skończył wypalać czy nie, jak jedziesz i puścisz gaz czyli hamujesz silnikiem jak nie ma nic to skończył jak pokazuje coś tam to w DPF-ie jest ogień .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 11:16
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE III XL, 2.0 CRDI, AWD
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
wszystko jasne, dzięki.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Zapomniałem dodać filtr to taka rzecz, że jak działa to można go zostawić w spokoju ale jak przestaje działać to należy wyciąć gadzinę zmienić mapę i już . Ja tak zrobię jak tylko zacznie robić mi problemu. Sam filtr zwiększa spalanie i kradnie silnikowi jakieś 8-12 koni przez to, że go dławi na wydechu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Co powiecie na wypalanie DPF co 50 - 60 km. Od tygodnia mam taką przypadłość. Dziś zgłosiłem to w serwisie i jak się okazało po podpięciu komputera - wszystko z filtrem jest OK - odczyt z komputera wskazuje niskie zapopielenie filtra (4 mg czegoś/na coś). Pan z serwisu próbował mnie uspokoić twierdząc że komputer wypala filtr przy każdej nadarzającej się okazji, czyli zawsze gdy temperatura silnika i tempo jazdy są zgodne z zapisanymi w komputerze. Nie wierzę w tę opowieść, bo dotychczas wypalanie miałem co ok. 500 km, a przy jeździe miejskiej co 200 km. Macie pomysł, co może być popsute jeśli filtr nie jest zapchany, a komputer chce go tak często wypalać?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Jedyny inicjator wypalania to czujnik różnicy ciśnień spalin. Pod maską na górze silnika czujnik do którego idą 3 kabelki i dwa węże gumowe które początek mają w filtrze dpf. (tak jest w 2.0 CRDI). I on właśnie inicjuje wypalanie filtra. Wyczyściłbym go i sprawdził sam błędy czy nie ma błędu P0473 o zbyt niskim wskazaniu czujnika na wejściu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Poczytałem ciekawy artykuł o sterowaniu wypalaniem DPF i jakoś nie widzę możliwości przeczyszczenia czujnika. Może uszkodzony jest przewód gumowy doprowadzający spaliny, albo ECU uznał że mój czujnik jest już stary i częściej inicjuje wypalanie nawet przy normalnych odczytach ciśnienia. Tak czy siak wszystko zmierza w kierunku ostatecznego pożegnania się z tym wynalazkiem.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
W czyszczeniu chodziło mi o to aby sprawdzić drożność węży stan kabli itp. Sam czujnik można delikatnie benzyną ekstrakcyjną wypłukać wydmuchać i sprawdzić. Jak się będzie powtarzać zmienić to koszt rzędu 150zł za nowy.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Znalazłem info na forum Hyundai że pomaga wymiana czujnika ciśnienia i czujnika temperatury spalin w DPF. Nie wiem tylko jak zdiagnozować uszkodzenie tych elementów, skoro komputer nie wykazał błędów, a wiadomo że ASO wymienia tylko to co pokazuje komputer.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Obstawiałbym czujnik różnicy ciśnień bo tam ma co się zepsuć, a w czujniku temperatury nie bardzo. Weź skaner i przejedź się z nim i poobserwuj wartości jakie te czujniki wystawiają.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 87
- Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
- Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Kolego Owca. Szacun za drążenie tematu wypalania. Obserwacje i zapiski sa bardzo przydatne. Mam też auto po tuningu na 211 i dbam o nie. Także tylko paliwo premium, od czasu do czasu dolewam dodatki do czyszczenia DPF. Trzy lata bez zarzutu.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Dodam do tematu swoje trzy grosze:
1 co do dodatków-nie czyszczą one w żaden sposób układu dpf co jedynie obniżają temperaturę spalania sadzy w dpf ale czy skutecznie to raczej sądzę w ten fakt.
2 Jak kolega na samym początku napisał wszystko potwierdzam, też testuje te wszystkie przypadłości z DPF ponieważ odezwał się ostatnio za często.
3 Jeżeli wypala się częściej jak w przypadku pudrer12 (w moim też tak jest obecnie 40 - 45km samo wypalanie jakies 10 km) należy jeszcze sprawdzić stan oleju czy nie przybywa - jak tak to pomimo tego że wypala się częściej i po podłączeniu do kompa (tak było u mnie) pokazuje że wypalanie się zakończyło sukcesem, to mamy dwie opcje albo czujnik albo zapchany filtr.
1 co do dodatków-nie czyszczą one w żaden sposób układu dpf co jedynie obniżają temperaturę spalania sadzy w dpf ale czy skutecznie to raczej sądzę w ten fakt.
2 Jak kolega na samym początku napisał wszystko potwierdzam, też testuje te wszystkie przypadłości z DPF ponieważ odezwał się ostatnio za często.
3 Jeżeli wypala się częściej jak w przypadku pudrer12 (w moim też tak jest obecnie 40 - 45km samo wypalanie jakies 10 km) należy jeszcze sprawdzić stan oleju czy nie przybywa - jak tak to pomimo tego że wypala się częściej i po podłączeniu do kompa (tak było u mnie) pokazuje że wypalanie się zakończyło sukcesem, to mamy dwie opcje albo czujnik albo zapchany filtr.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Owca007 pisze:W czyszczeniu chodziło mi o to aby sprawdzić drożność węży stan kabli itp. Sam czujnik można delikatnie benzyną ekstrakcyjną wypłukać wydmuchać i sprawdzić. Jak się będzie powtarzać zmienić to koszt rzędu 150zł za nowy.
kusi mnie zeby spróbować ten czujnik przeczyścić. Czy bezpieczne bedzie płukanie benzyną skoro tam jest jakaś elektronika? Nie skopci się jeszcze bardziej? No i czy możliwe jest częstsze wypalanie z uszkodzonym czujnikiem i nic nie pokazuje żadnych błędów?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Spokojnie wyczyść go nic mu się nie stanie tylko go potem wysusz wydmuchaj przed montażem. Tak może się wypalać częściej bo on inicjuje wypalanie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 gru 2015, 22:42
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 CRDI
- Gadu Gadu: 5863681
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Za późno odczytałem post powyżej. w między czasie wykastrowałem DPF ale tak się zastanawiam jeżeli nawet wypalałby się częściej i dopalał go do końca i byłby to czujnik to dlaczego wzrastał poziom oleju znowu???? Wydaje mi się że w moim przypadku to zapchany był na maxa ten syfiast DPF!!
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Owca007 pisze: Jak się będzie powtarzać zmienić to koszt rzędu 150zł za nowy.
A masz może sprawdzony sklep aby tam kupić czujnik?
KIA Sportage 1.7CRDI
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Nie ma zasady kup gdzie będzie w dobrej cenie i tyle. Albo i nawet z jakiegoś rozbitka z małym przebiegiem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Obsługa, wypalanie filtra DPF.
Ja nie wiem, prawie 3 lata jeżdże już kijanką (na dziś 7 letnią) tak 80% po mieście i nigdy nie zaobserwowałem podanych tu symptomów wypalania dpf.
Mało tego po wymianie oleju mechanik zrobił jazdę testową i stwierdzi,ł że to auto jest jakoś dziwnie szybkie (dynamiczne) a przecież jeźddził tez innymi tego typu to porównanie ma.
Z diagnostycznych ciekawostek podejrzenie budzi duże cisnienie w kolektorze dolotowym.
Choć powodów do zmartwienia nie mam to jednak jestem ciekaw czy ktoś kiedyś nie grzebał przy tym aucie..
Mało tego po wymianie oleju mechanik zrobił jazdę testową i stwierdzi,ł że to auto jest jakoś dziwnie szybkie (dynamiczne) a przecież jeźddził tez innymi tego typu to porównanie ma.
Z diagnostycznych ciekawostek podejrzenie budzi duże cisnienie w kolektorze dolotowym.
Choć powodów do zmartwienia nie mam to jednak jestem ciekaw czy ktoś kiedyś nie grzebał przy tym aucie..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika