mint pisze:Różnicę zdecydowanie czuć w portfelu
A tak jeżeli zasyfisz wtryskiwacze, filtry, turbo - złapiesz notlaufy to poczujesz dobitnie na portfelu i będziesz narzekał na dpfy i awaryjne diesle.
Tak to jest jak ktoś kupuje auto z nowoczesnym dieslem o określonych wymogach co do paliwa a potem chce jeździć na opałowym lub kujawskim z Biedronki.
Niech sobie każdy zada pytanie czy lepiej drożej tankować czy remontować auto.
Po drugie jest taka konsumencka naiwność widzimy tańszą stację jedziemy tankować i zadowoleni wyjeżdżamy bo cena za litr była 10 groszy niższa a to, że do baku weszło 2-3 litry więcej niż droższego to już pikuś
Na corocznych przeglądach widać w filtrze co się zbiera z paliwa a przecież filtr wszystkiego nie zatrzyma.
Faktem jest że z NItro + mam dużo czyściejszy filtr, faktem jest. że auto jeździ niezawodnie a już na zwykłym tańszym paliwie przeżyłem notlaufa w trasie - a to nic przyjemnego kiedy na lewym pasie przy 140 auto nie chce przyspieszać na ogonie siedzi kolejka na prawym też ktoś jedzie 140 i taki zonk. Dlatego wolę lać lepsze paliwo i uniknąć takich niespodzianek.
Na stację gdzie wtedy tankowałem już w życiu nie pojadę.
Niestety ta branża w Polsce wymaga codziennych regularnych kontroli i drakońskich kar za uchybienia.
Jakoś w Niemczech czy Austrii nigdy na paliwie się nie zawiodłem.
Pamiętam swego czasu jak "na Shellu" zatankowanym w Wiedniu przyjechałem do Bielska maluchem spalając około 4 l/100 km.
Na polskim paliwie nigdy mi się to nie udało.