Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
choinkar
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: choinkar » 04 lis 2015, 10:21

Tu wyznaję tę samą filozofię co poprzednik, może dlatego zmieniając z opla 1.8 przesiadłem się na kia 2.0, bo jedyna z niewielu firm, która oferowała silnik 2.0 niedoładowany (z resztą rzutem na taśmę, bo już nie będzie go w sprzedaży od przyszłego roku).
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą

Awatar użytkownika
WAFEL1979
Bywalec
Posty: 26
Rejestracja: 21 paź 2015, 21:35
Czym jeżdzę: 2.O GDI L
Lokalizacja: Wieluń

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: WAFEL1979 » 09 lis 2015, 20:41

Mam pytanie , może ktoś zrobił więcej kilometrów na tym silniku . Bardzo proszę o opinie, ja swój odbieram dopiero na przełomie roku. ;). Nowa optima będzie miała 2.0 dohc ciekawe czemu nie gdi :(

Marian
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2015, 22:05
Czym jeżdzę: 2.0 GDI62

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Marian » 24 lis 2015, 17:15

Marian pisze:MAm kia sportage 2.0 gdi .zrobiłem 500km Silnik jest głośny huczy kultura pracy jest dość dziwna.

Zrobiłem 1500km kultura pracy silnika zmieniła się diametralnie.Silnik przyjemnie mruczy.
Myślę ze się ułożył i jest ok.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: kjs62 » 25 lis 2015, 16:59

WAFEL1979 pisze:Mam pytanie , może ktoś zrobił więcej kilometrów na tym silniku . Bardzo proszę o opinie, ja swój odbieram dopiero na przełomie roku. ;). Nowa optima będzie miała 2.0 dohc ciekawe czemu nie gdi :(


Jeżeli tak będzie to dobrze dla kosztów instalacji lpg.
Szczerze to nie kupiłbym żadnego GDI itp.
Koszt paliwa LPG w benzynowym byłym Scenicu 2,0 16V 140 KM (F4R) to było około 20-25 PLN/100 km jazdy miejskiej!
Instalka BRC z homologacją na Niemcy wykosztowała mnie 2800 PLN i zwróciła się po 10 tys. km (LPG było swego czasu 3x tańsze od Pb95)
Dla silnika IDE jaki był odpowiednikiem GDi w Renaultch (w zasadzie najczęściej spotykany w coupe) taka instalacja nie wchodziła w grę koszt kilka razy wyższy więc to nie byłaby tak bardzo opłacalna inwestycja,

Hajto06
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2014, 10:19
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 GDI 166 KM. Wersja M,biała.

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Hajto06 » 17 maja 2016, 22:17

Posiadam auto z tym silnikiem 2.0 GDI 166 KM.Zrobiłem ponad 14.000 km.Silnik po odpaleniu faktycznie ok minuty głośniej chodzi,ale jest to raczej przyjemny klekocik dla ucha.Potem cichnie i podczas jazdy do ok 50 km na godzinę cichutko w środku.Wiadomo silniki benzynowe GDI,DOHC i tym podobne lubią wysokie obroty i zryw można poczuć po wkręceniu na ponad 3.000 i wyżej,zbiera się ładnie ,z wyprzedzeniem np TIR-a nie ma problemu.Szybko i sprawnie.Spalanie w mieście wg komputera w mieście 10.2,resetowałem już komputer i wychodzi to samo po przejechaniu w mieście kolejnych 3.000 tys.Nie zmienia się 10.2-10.3 jazda raczej normalna nie jak dziadek do kościoła.Mieszkam w Gdyni,korki raczej normalka w godzinach rannych i po godz. 15-stej. Trasa to 8.0-9.1 na tempomacie 110 - 130 km na h.Benzyna GDI musi łyknąć trochę paliwa.Ogólnie jestem z auta zadowolony,posiadam wersję M z pakietem komfort.Biała czarny środek.Zastrzeżenia do jakości plastyków w drzwiach,pod naciskiem trzaski itp.Ale ten typ i podobne tak mają.W czasie jazdy nie słychać trzasków.Po odebraniu auta coś w przednich drzwiach pasażera wydawało jakieś dzwięki,pojechałem do salonu i zdjęli boczek drzwi coś tam poprawili i jest cisza.Teraz pojawia się to w drzwiach tylnych po tej samej stronie.Kiedy gra muza jest ok,nie zwracam uwagi na to,gorzej jak nie gra w tedy słyszę coś w tych drzwiach.Po za tym wszystko ok,auto mechanicznie bez problemu,wszystko działa ok.Mam auto od grudnia 2014,Polecam Kię z silnikiem 2.0 GDI,teraz tylko już jako auto używane.Nowy model Kia Sportage ma silniki benzynowe 1.6 wolnossący i 1.6 z turbiną.Nie ma 2.0 GDI,szkoda.Jest trend obniżania pojemności i wrzucania do silnika turbiny.Trzeba wysoko kręcić aby moc była.Nie bardzo mi to się podoba.Ale kwestia gustu.Np Skoda Oktawia z silnikiem 1.2 i turbina wrzucona,Chm, jakoś nie pasuje mi tu coś...Pozdrawiam.

norbert_p1
Uzależniony
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: norbert_p1 » 03 gru 2016, 22:38

Czy to prawda, że w silnikach GDi mogą po jakimś czasie powstawać nagary. Jedynym sposobem jest rozbieranie silnika... Czy ktoś już się spotkał w sportkach z czymś takim? Jest jakiś środek zapobiegający temu?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: diselboy » 03 gru 2016, 23:36

....Jest jakiś środek zapobiegający temu?....

jak do wszystkich silników - dobry olej
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Owca007 » 03 gru 2016, 23:45

Na rynku jest też sporo dodatków do paliwa które ułatwiają wypalanie i czyszczą nagar co do skuteczności różnie. Jak poprzedni mówi dobry olej filtry paliwo i jeździć.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

norbert_p1
Uzależniony
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: norbert_p1 » 04 kwie 2017, 08:09

Olej to Miller, paliwo zawsze 98 (takie zboczenie).


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap