Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
choinkar
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: choinkar » 12 paź 2015, 20:18

To nie wiem, coś chyba masz skopane. Mam ten silnik, przejechane ok 3000 km i chodzi wg mnie i kilku osób z którymi jeździłem bardzo cicho. Czasem się zastanawiam, czy np na światłach mi nie zgasł. Jeśli chodzi o jazdę i wkręcanie na obroty, to wiadomo, że jak się da po garach to pracuje głośniej no ale nie bez przesady. Fakt jest jeden, że ma trochę dziwny odgłos jak to ktoś napisał jak większa kosiarka....
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: listomek2014 » 12 paź 2015, 21:30

Marian pisze:Wcześnej jeździłem dizlem i było naprawdę cicho.

Nie wiem jakim dieslem jeździłeś ale ja na co dzień mam trzy do dyspozycji w robocie i to dopiero warczy że nie słychać własnych myśli a co do obrotów to wiadomo że benzyna to lubi wyższe obroty
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Marian
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2015, 22:05
Czym jeżdzę: 2.0 GDI62

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Marian » 12 paź 2015, 21:59

Witam
Jezdziłem nissanem qq 2.0dci 150kM.Naprawde super ciche auto.Polecam.
Odniose się do w/w postu.Na światłach też go nie słysze ale gdy wchodzi na obroty to ma swój dźwięk.Może jak duża kosiarka.Mechanik powiedział że GDI mają swój specyficzny dźwięk.Trzeba jeździć i wszystko powinną się ułożyc.

norbert_p1
Uzależniony
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: norbert_p1 » 30 paź 2015, 09:55

Za pare dni odbieram swoją KS z tym silnikiem. Prosilbym o więcej informacji na temat tego silnika. Np czy trzeba go mocno kręcić, aby poczuć moc tych 166KM? Czy te silniki są awaryjne?
O spalaniu nie dyskutuję. Godzę się z tym, że to nie diesel, ale ten nie wchodził w ogóle w grę.

Off top... Dlaczego nie mogę wysyłać wiadomości PW?

stencel2004
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2015, 13:15
Czym jeżdzę: 2.0 GDI wersja L
Lokalizacja: Świdnik/Warszawa

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: stencel2004 » 30 paź 2015, 10:00

Hej

Mam KS 2.0 GDI od sierpnia. Spalanie, mi wychodzi ok 10 litrów, jazda po mieście. W trasie, jak się postarałem, to nawet 7.0 zrobiłem, ale to jazda "dziadkowa" ;)

Silnik jest dość elastyczny, ale wiadomo że jak chcesz go pogonić, to trzeba wbijać na wyższe obroty. Dość przyjemnie wtedy mruczy :) Do spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B, spokojnie silnik ten wystarcza. Jeśli chcesz się ścigać, to niekoniecznie :)

norbert_p1
Uzależniony
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: norbert_p1 » 30 paź 2015, 10:06

Nie kupuję Sportage do wyścigów (chociaż nazwa mogłaby nieco zdziwić ;) ). Czy czuć, że to auto ma tyle koni? Sam mam teraz turbo benzynę (130KM) i tu czuć działanie turbiny. Czy w KS jak się mocno depnie to czuć, że to auto przyspiesza? Nie chce być zawalidrogą na np polskich, górskich krętych drogach (sporadyczne wyjazdy w góry).

stencel2004
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2015, 13:15
Czym jeżdzę: 2.0 GDI wersja L
Lokalizacja: Świdnik/Warszawa

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: stencel2004 » 30 paź 2015, 10:58

Nie można porównywać auta z turbiną do auta bez turbiny. Tutaj żeby odczuć że auto znacznie przyspiesza, musisz wkręcić go na wyższe obroty ( 4-5 tyś zaczyna się coś dziać ).

Zawali drogą nie będziesz, ale jeśli zapakujesz 4 osoby plus bagaż i ruszysz w góry, to pod górkę auto będzie miało ciężko.

Szczerze, to 166 koni nie jest odczuwalne w tym aucie w tym silniku.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Kwarcu » 30 paź 2015, 16:02

Jeśli oczekujesz wgniatania w fotel jak w turbobenzyniaku, to zapomnij. Tutaj nie zaznasz "strzału w fotel" jak turbo się załącza i nagle masz wysoki moment obrotowy. GDI bardzo płynnie i spokojnie oddaje moc, jak chcesz dynamicznie przyspieszać i wyprzedzać to poniżej 4000rpm nie schodź, jak najniższy bieg i but do czerwonego pola. Taki urok kosiarkowatych silników bez turbo, Sportage to ciężki klocek na sporych kołach, więc niestety trzeba butować na wysokich obrotach. Ale ogólnie 2.0 GDI jest na pewno wystarczający do normalnej codziennej jazdy, ja z 1.6 nie mam problemu, więc z 2.0 tym bardziej dasz radę.

relik
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2013, 23:37
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 GDI AT AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: relik » 01 lis 2015, 22:52

Witam!
Mam inne pytanie o ten silnik. Posiadam go już od ponad roku. Zauważyłem w nim po wyminie oleju (może to akurat przypadek i zacząłem dopiero jego mankamenty zauważać) że po odpaleniu rano zimnego silnika chodzi on strasznie głośno. Nie chodzi mi tutaj o klekot charakterystyczny dla pompy w silniku GDI ani o podwyższone obroty związane z ssaniem, tylko odgłos taki jak by był tłumik dziurawy gdzieś w okolicach katalizatora. Po minucie już to cichnie i potem nawet jak podkręcę obroty to tego nie ma. Byłem już z tym w serwisie ale stwierdzili, że wszystko działa prawidłowo. Ale trochę wkurza mnie rano odgłos jak bym odpalił starego poloneza. Czy w waszych samochodach z tym silnikiem nie zauważyliście też podobnego odgłosu? Mialem poprzednio ceeda 1,6 MPI, ostatnio jak dawałem Sportage'a właśnie do sprawdzenia to dostałem auto zastępcze nowego ceeda z silnikiem 1.6 GDI i też rano był cichy. Już sam nie wiem czy ten typ tak ma. Może faktycznie to wina oleju. Zalali mi na wymianie oczywiście ten LOTOS co teraz ostro wszystkim wciskają bo chyba jakąś umowę mają. Ale już więcej go nie mam zamiaru zalewać. Z góry dziękuję za odpowiedź.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: kjs62 » 02 lis 2015, 16:25

andregan pisze:Przede wszystkim żadnej 'turbo-dziury' jak w dieslach.

Z tym silnikiem spostrzeżeń nie mam ale nie zgadzam się z turbo-dziurą w dieslach - przynajmniej nie w moim VGT.
Spalanie u mnie wychodzi średnio na jeża- kolo 10 dojazdy do pracy około 8 -8,5 autostrada I około 7 polskie drogi w górzystym terenie beskidu i nowosądeczczyzny.
Sportage 2 waży 1700 kg i ma napęd 4Wd który ma swoje oopry.
Poza tym to auto ma za krótkie przełożenie główne przez co obroty silnika są znacznie wyższe niż np w 2 litrowym "dyzlu" w kombi typu Superb Insignia Laguna Mondeo itp.
No cóż cena kompromisu.
Osobiście nigdy nie kupię juz benzynowego silnika zwłazcza wolnossącego bo dla mnie to jest jazda za karę szczególnie kiedy w grę wchodzi jazda po niemieckiej autostradzie w okolicach 200 km/h.

Ostatnio jechałem w delegację busem Renault Traffic dCi 115 Passenger - 9 osób na pokładzie i cały czas 150-170 km/h spalanie około 10/100 - przypominam BUSem!

Marian
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2015, 22:05
Czym jeżdzę: 2.0 GDI62

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Marian » 02 lis 2015, 20:54

relik pisze:po odpaleniu rano zimnego silnika chodzi on strasznie głośno.

Witam
Miesiąc temu odebrałem swoją kia i miałem takie same odczucia.
Hałas jaki docierał do środka wyglądał jakby była dziura w tłumiku.Dziwne na jeździe próbnej nie słychać tego było.Byłem w serwisie i stwierdzili że wszystko jest ok.Taki jest dźwięk tego silnika. :.Zalany jest oczywiście Lotosem.Nie wiem czy to dobry wybór ale na pewno jak będę wymieniał olej to wymienię na inny..Coś chyba jest nie tak z tym olejem. :wmur:

norbert_p1
Uzależniony
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: norbert_p1 » 02 lis 2015, 22:46

Hm, już kolejna osoba skarży się na dziwny dźwięk. Czyżby faktycznie fabrycznie zalewany lotos jest aż tak zły? Sam na 100% po 2-3 tyś km zmienię go na Millers...
Jakie są jeszcze inne przypadłości tego silnika? Ciekawe dlaczego kia się tak szybko z niego wycofała...?

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: XV 1900 » 03 lis 2015, 12:14

Marian pisze:[Zalany jest oczywiście Lotosem.

Skąd wiesz że zalany jest LOTOSEM :?: :shock:

Marian
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2015, 22:05
Czym jeżdzę: 2.0 GDI62

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Marian » 03 lis 2015, 17:20

Jak odbierałem samochód poinformowano mnie że jest zalany Lotosem.Zreszta jest dużo nalepek na samochodzie że kia zaleca lotos. [papa]

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: XV 1900 » 03 lis 2015, 17:58

To w fabryce zalewają LOTOSEM :shock: :?:

relik
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2013, 23:37
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 GDI AT AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: relik » 03 lis 2015, 22:34

norbert_p1 pisze:Jakie są jeszcze inne przypadłości tego silnika? Ciekawe dlaczego kia się tak szybko z niego wycofała...?

Nie powiedział bym aby się szybko wycofali tylko dosyć późno u nas go wprowadzili. W stanach ten silnik jest już długo i dodatkowo jeszcze w wersji z turbiną. Hyundai też wprowadził dużo wcześniej a KIA dosyć późno a jednocześnie pojawił się silnik 1.6 z turbiną który będzie dostępny w nowej wersji Sportage'a więc pewnie uznali że nie ma sensu mieć dwóch silników o zbliżonej mocy i utrzymywać dwie linie produkcyjne. Albo tak sobie wmawiam aby odsunąć myśli że coś jednak z tym silnikiem jest nie tak :) Ale dalej trzymam się wersji że to olej LOTOS go wykańcza :) Co do tego, że zalewany jest lotosem to też słyszałem w serwisie że przed wydaniem go klientowi często spuszczają fabryczny i zalewają LOTOS aby nie robić tak jak w innych markach tak zwanego zerowego przeglądu gdzie po 1000 km przyjeżdża się właśnie na wymianę oleju. Ale to co najważniejsze to nie tylko ja zauważyłem tą głośną prace zimnego silnika. Oprócz tego nie mam do silnika żadnych zastrzeżeń. Jest on jak dla mnie wystarczająco dynamiczny a w połączeniu z automatem nie narzekam na jakiś brak elastyczności bo automatycznie sobie bieg redukuje jak mu brakuje mocy. Więc jazda nim to przyjemność :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: ZygJe » 04 lis 2015, 00:31

2.0GDi i 2.0T-GDi to zupełnie inne konstrukcje, nie mające ze sobą (prawie) nic wspólnego. 2.0GDi to unowocześniona wersja starego 2.0 znanego ze Sportka przed liftem. Ogólnie konstrukcja niezbyt udana jeśli chodzi o kulturę pracy, osiągi (mimo sporej mocy) i ekonomię.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Lukasz sport
Uzależniony
Posty: 228
Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: Lukasz sport » 04 lis 2015, 08:54

To zostaje zmienic szybko olej na jakis lepszy. Motul' milers

norbert_p1
Uzależniony
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: norbert_p1 » 04 lis 2015, 09:33

ZygJe pisze: Ogólnie konstrukcja niezbyt udana jeśli chodzi o kulturę pracy, osiągi (mimo sporej mocy) i ekonomię.


Ciekawe jest to co piszesz, bo na jednym z filmów na yt w recenzji co prawda ix35 przedstawiający to auto zachwala kulturę pracy tego silnika - 2.0 GDI. A przecież to są te same silniki tylko pod innymi blachami. Odnośnie ekonomii - nie rozmawiam. Przecież silnik dwulitrowy benzynowy, jakikolwiek nie wciągnie nigdy poniżej 7 litrów. Osiągi? Może i nie powalają, ale to auto nie jest wyscigówką ;) Dajcie spokój.

choinkar
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: choinkar » 04 lis 2015, 10:17

Ja uważam, że wszystkie te oleje mają zbliżone wartości, spełniają te same normy i tak naprawdę jest to kwestia reklamy. Czy jest to olej A czy B to nie ma znaczenia.
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Silnik 2.0 GDI 166KM od 2015

Postautor: kjs62 » 04 lis 2015, 10:18

norbert_p1 pisze:Hm, już kolejna osoba skarży się na dziwny dźwięk. Czyżby faktycznie fabrycznie zalewany lotos jest aż tak zły? Sam na 100% po 2-3 tyś km zmienię go na Millers...
Jakie są jeszcze inne przypadłości tego silnika? Ciekawe dlaczego kia się tak szybko z niego wycofała...?

Olej nie ma tu nic do rzeczy - o ile spelnia specyfikację I dociera do punktów gdzi ejest wymagany.
GDI jak sama nazwa wskazuje to silnik z bezpośrednim wtryskiem do komory silnikowej czyli tak jak diesel - to może powodować zwiększony hałas kiedy silnik jest zimny.
Co do wycofania towytłumaczeni ejest proste - z pewnością winny jest trend obniżania emisji spalin.
Wkrotce silnik 2 litry będzie luksusem niczym dziś 5 litrów....
Za to takie dziwadła jak 1,m0 w Mondeo stają sie faktem...
Ja na pewno tekigo dziwadła nie kupię - wolę jeździć starym sztruclem.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap