Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: socho » 19 lut 2015, 07:30

Witam.
U mnie fabrycznie było 179, zamiast 185.
Po akcji wyszło 211KM

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: Kwarcu » 19 lut 2015, 08:28

2.0(184) i 2.2 CRDi słyną z tego, że moce w katalogu są trochę zawyżone, zwłaszcza 2.2 któremu często brakuje 15-20KM a producent deklaruje 197KM. Inna kwestia to sam pomiar i jego wiarygodność oraz to w jaki sposób moc mierzy producent. Mniejsze pojemności CRDi raczej trzymają moce katalogowe.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: sabb » 19 lut 2015, 18:54

faktycznie moxy przybyło odczuwalnie znikła turbo dziurka a ruszanie spod swiateł to czysta przyjemnosc cała operacja trwała 2 godz i 8 minut :kierownik:

socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: socho » 20 lut 2015, 07:30

Witam.
Podzielam Twoje zdanie. Dużo większa przyjemność z jazdy nie tylko podczas ruszania, ale także podczas wyprzedzania nie ma czkawki.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: kjs62 » 20 lut 2015, 10:41

sabb pisze:faktycznie moxy przybyło odczuwalnie znikła turbo dziurka a ruszanie spod swiateł to czysta przyjemnosc cała operacja trwała 2 godz i 8 minut :kierownik:


Jaka turbo dziurka?
Mam wersję KS2 CRDi 150 KM i nie wiem co to jest turbo dziurka.
Czyżby nowsze wersje miały taki problem? Nie rozumiem tego.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: kjs62 » 20 lut 2015, 10:45

bykman pisze:Bez urazy kolego, ale szkoda, że Ci nie wyszło seryjnie 160KM i chip do 203KM, coś mi się nie podobają te pomiary, a może jak się ma słaby program to trzeba zaniżyć fabrykę, i proszę jak to pięknie podrasowałem, nie wierzę, że kolejna kijanka notuje spadek mocy o 11KM, idąc tym tropem to 1.7 ma około 100KM itd. z innymi wersjami silnikowymi.
Mam również wersje 184KM i bym się na Waszym miejscu mocno wkurzył takimi wynikami.


Parametry silnika to jedno a rzeczywista moc na kołach to drugie.
Zanim moc z silnika zostanie przekazana na koła musi przejść przez przekładnie a to generuje straty.

Pytanie jest więc takie czy fabryka podaje parametry silnika czy rzeczywiste osiągi "na kołach"?

Pytanie drugie to co mierzy hamownia i jaki jest margines błędu pomiaru?

Pytanie trzecie- dlaczego fabryka nie stroi silnika rzekomo najbardziej optymalnie?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: diselboy » 20 lut 2015, 12:43

odp. na 3 bardzo prosta, seryjny soft i 10 minut wgrywania, albo 2 godziny dłubania przy jednym silniku, wyjazdy na odcinek testowy, dostrajanie = babranina.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Kia2014
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 14 kwie 2014, 20:03
Czym jeżdzę: już nie czekam ;) 2.0 CRDi AWD AT

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: Kia2014 » 20 lut 2015, 13:11

Sabb
Widzę, że masz samochód z 2014 roku. Nie było żadnego problemu z chipowaniem przez OBD? Byłem w styczniu w Vtechu i w moim przypadku podobno nie ma jeszcze protokołów do sterownika i nie da się z nim połączyć przez kabel. Jedynie można wyjąć sterownik i go rozebrać. Tak podobno jest w samochodach od 2014. Dlatego jestem zdziwiony. Korespondowałem też z Kreatorem i powiedzieli to samo.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: sabb » 20 lut 2015, 19:10

chipowałem własnie w kreatorze nie wiem jak to robili podłaczyli cos do auta i po 2 godzinach było gotowe mam wydruk mam gwarancje czuje ze jest mocny a wiec chyba mają te programy do wgrywania :D

Kia2014
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 14 kwie 2014, 20:03
Czym jeżdzę: już nie czekam ;) 2.0 CRDi AWD AT

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: Kia2014 » 20 lut 2015, 20:52

Nie chodzi o brak programów - te na pewno mają (lepsze i gorsze :P ). Nie da się bezinwazyjnie ich wgrać przez łącze tylko trzeba rozbierać sterownik. Przynajmniej w niektórych przypadkach takich jak mój. Podobno (piszę co mi powiedziano) najpierw trzeba sprawdzić czy się da połączyć ze sterownikiem. Jeśli tak to jazda :D , a jak nie to :doopa3: . Co pewien czas pojawiają się nowe protokoły, ja mam dzwonić za miesiąc. Zdziwiło mnie to, że Twój samochód jest z 10.2014 a mój z 03.2014 czyli starszy, a się nie da.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: sabb » 20 lut 2015, 21:12

własnie dziwne! najwazniejsze ze zrobili mówił mi ze przez kabel jakis nie znam sie na tym [zlolta]

Awatar użytkownika
gulsoon
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 22 gru 2011, 19:55
Czym jeżdzę: 2.0 CRDi 4WD, AT, 1K, XL + SLS, AW8, SRK
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: gulsoon » 09 mar 2015, 19:10

Promocja już się skończyła w Kreatorze czy mogę się jeszcze powoływać???

Doszedłem do wniosku, że nie będę sprzedawał swojej Kijanki tylko dopieszczę ją jeszcze bardziej i zostawię sobie na kolejne dwa lata :-)

ravel
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 22 lip 2011, 23:55
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: ravel » 09 mar 2015, 20:00

Spróbuj, powołaj się na forumową akcję, może się uda ;)

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: bykman » 26 maja 2015, 11:18

W ubiegły piątek bylem sprawdzić swoją kijankę na hamowni z następującym wynikiem : moc-181KM i moment obr.-397Nm. Kilka kucy zostało w Żylinie, ale za to kilkanaście niutków więcej.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: socho » 26 maja 2015, 13:15

Witam.
W mojej było przd 175,4 KM, oraz 381,9Nm.
Po fakcie wzrost 210,8 KM, oraz 423,9 Nm.

kerad
Uzależniony
Posty: 178
Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
Lokalizacja: Kraków

Postautor: kerad » 26 maja 2015, 14:29

Pytanie jak odpinacie tylny napęd żeby się nie aktywowal na hamowni, czy hamujecie na hamowni 4x4?

Wysłane z mojego X9180

socho
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 10 gru 2013, 13:34
Czym jeżdzę: 2.0 D XL. Auto. Sand track metalic. AWD. 211KM
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: socho » 26 maja 2015, 14:31

Witam.
Na hamowni był załączony tylny napęd, aby uzyskać marodajne wyniki.

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: cisco » 26 maja 2015, 22:00

Jeżeli masz napęd AWD to tylko hamownia 4x4. inaczej wyniki nie będą się zgadzały a poza tym można sobie uszkodzić napęd. [zlolta]
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

piechur
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 16 paź 2014, 13:34
Czym jeżdzę: 2,0 crdi 113JM
2005r

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: piechur » 27 maja 2015, 22:04

hamownia 4x4 albo hamownia mobilna, czy jak to się nazywa... zakłada się na koło czujnik i w trasę:)

jawrob11
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 11 paź 2014, 16:15
Czym jeżdzę: 1.7 CRDi L+FN1 141KM 7DCT

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: jawrob11 » 14 lip 2015, 18:14

ravel pisze:Na razie wszystko po kablu, sprawdzony na hamowni, 116 KM fabryka dała :D


Witam!
Też jestem po zabiegu w V-Techu-u mnie wyszło że seria miała 107,1KM więc spora różnica z Twoim pomiarem.
Zrobione na 127,4 KM ale BOX nie mapa. Różnica zasadnicza w jeżdzie-spalanie w normie nawet ciut mniejsze niż przed.
Testowałeś prędkość max na autostradzie może? Mi udało się rozpędzić do około 192 km/h na prostej. Zastanawia mnie ta różnica KM - być może błąd pomiaru na hamowni...
Jawrob

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: Zimowa, grupowa infekcja w Warszawie ;)

Postautor: bykman » 15 lip 2015, 10:06

Wklej kolego wykres z hamowni, ile niutków przybyło?
Na kompie spalanie powinno zejść do około litra, box niestety oszukuje.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot]

Sitemap