1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
marcin690206
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2012, 08:32
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI

1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: marcin690206 » 12 lis 2014, 13:16

Witam, zauważyłem, że od pewnego momentu zaczął ubywać olej silnikowy (75.000 przebiegu). Muszę dolewać średnio 1l oleju na 1000 km. W ASO stwierdzili brak wycieków oleju. Co się dzieje?

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: puder12 » 12 lis 2014, 15:50

jak nie wycieka to przepala

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 12 lis 2014, 16:35

O Panie, to w sumie co 4000-5000 km wymieniasz olej na nowy. [rotfl1]
Bardzo dużo żre tego oleju. Sprawdzali kompjutrem błędy?
Eksploatujesz autko na krótkich odcinkach po mieście, czy raczej duże trasy?

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Postautor: Bodzio_s40 » 12 lis 2014, 18:00

cos nie tak z tym olejem - ja mam 85 tyś i w życiu nie dolewałem

Sent from my phone using Tapatalk

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: diselboy » 12 lis 2014, 18:18

tak od siebie dodam,że 1 litr oleju na 1000 km to jest jeszcze norma choć zaznaczam, że ja się z tym osobiście nie zgadzam a teza zaprezentowana na początku znajduje się w wielu książkach gwarancyjnych różnych renomowanych i nie renomowanych marek.
ja osobiście drążył bym temat i nie zostawił sobie samemu, dodam ,że ilość przejeżdżanych dziennie kilometrów ma znaczenie 3 rzędne (mój Stilo klekot robi dziennie nie więcej jak 10 - 15 km i nie wskazuje na zwiększony apetyt oleju, Sportek też za wiele dziennie nie nakręca, olej sprawdzam co dziennie (oj taka fobia) i nie widzę ubytku ani przybytku i DPF problemów nie sprawia.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 12 lis 2014, 19:00

@dieselboy wiem do czego pijesz, nie mniej jest to tylko idiotyczna forma ochrony - co by producent wypinał się zadem i nie brał odpowiedzialności.
Jednak takie zużycie oleju to zdecydowana przesada. [zlosnikok]

Może i nie ma większego znaczenia przy krótkoterminowej skali, ale w przypadku aut z DPF podczas problemów z samym DPFem może dochodzić przez krótkie odcinki do różnych sytuacji, choć zazwyczaj jest tak, że oleju przybywa bo dostaje się do niego paliwo.

Ale to jak koledze żre 1 litr na 1000 km to fura musi "trochę" dymić na niebiesko. :czujnik:

marcin690206
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2012, 08:32
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: marcin690206 » 12 lis 2014, 20:34

Kwarcu pisze:O Panie, to w sumie co 4000-5000 km wymieniasz olej na nowy. [rotfl1]
Bardzo dużo żre tego oleju. Sprawdzali kompjutrem błędy?
Eksploatujesz autko na krótkich odcinkach po mieście, czy raczej duże trasy?

Dużo jeżdżę w trasy i właśnie po "wizytach" na autostradach znika olej (prędkość 120-140 km/h). Umówiłem się w ASO na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.

marcin690206
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2012, 08:32
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: marcin690206 » 12 lis 2014, 20:36

Kwarcu pisze:Ale to jak koledze żre 1 litr na 1000 km to fura musi "trochę" dymić na niebiesko. :czujnik:

Nie stwierdziłem aby kopcił...
Bodzio_s40 pisze:cos nie tak z tym olejem - ja mam 85 tyś i w życiu nie dolewałem

Też tak było do 70.000

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: diselboy » 12 lis 2014, 20:44

@marcin690206

..." po "wizytach" na autostradach znika olej (prędkość 120-140 km/h)"....

i to może być przyczyna, sprawdź czy wewnątrz turbo nie ma śladów zaolejenia, szczególnie zwróć uwagę na wnętrze rury i intercoolera. przy wyższych prędkościach i dłuższej jeździe z nimi może popuszczać uszczelniacz na turbo.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2014, 20:48 przez diselboy, łącznie zmieniany 1 raz.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: diselboy » 12 lis 2014, 20:47

@Kwarcu
DPF raz na tydzień dostaje "przejażdźkę" na powrót z pracy do domu okrężną drogą, cirka 30 km w tempie max 80 km/h, zresztą widać kiedy się zaczyna wypalać.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 12 lis 2014, 21:10

@dieselboy - ja tam Ciebie nie podejrzewam, że DPFa nie przepalasz. ;) Rozważamy problem autora tematu.

Fakt, że 1.7 nie jest raczej dobrym wyborem do zapierdzielania z wyższymi prędkościami. Przy 140 km/h na szóstym biegu to już mamy jakieś 2900 rpm, także na dłuższą metę niewskazane. Optymalne na długą trasę dla tego silnika to jest 120 km/h na szóstym - jakieś 2500 rpm, a bezpieczniej byłoby trochę mniej. Niestety skrzynia w 1.7 jest strasznie krótkawa. Także w tym może tkwić problem jak opisał dieselboy.

marcin690206
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 paź 2012, 08:32
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: marcin690206 » 12 lis 2014, 21:22

diselboy pisze:... sprawdź czy wewnątrz turbo nie ma śladów zaolejenia.

w ASO od tego zaczęli sprawdzać i jest sucho...

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: puder12 » 12 lis 2014, 22:02

Kwarcu pisze:Fakt, że 1.7 nie jest raczej dobrym wyborem do zapierdzielania z wyższymi prędkościami. Przy 140 km/h na szóstym biegu to już mamy jakieś 2900 rpm, także na dłuższą metę niewskazane.

Mój styl jazdy rodzina określa jako "dynamiczny", a postronni jako "agresywny". Po autostradzie zawsze zasuwam 140 km/h, a w Niemczech 160 km/h. Nie zauważyłem by autko z tego powodu było niezadowolone. No może spalanie jest duże, ale przy takim Cx to i tak nieźle. Całkowicie nie zgadzam się z twoim zdaniem o tym silniku.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 12 lis 2014, 23:14

Sam styl jazdy, agresywne czy dynamiczne przyspieszanie to co innego niż stała jazda z takimi prędkościami.
Możesz się nie zgadzać jak najbardziej. To czy autko zadowolone czy nie, to już nie mnie oceniać, Twoje dziecko to wiesz lepiej. Nie mniej śmiganie na długich odcinkach 160 km/h z tą skrzynią nie wychodzi na pewno na dobre silnikowi, prędzej czy później taka jazda da o sobie znać, widocznie trafił Ci się odporny egzemplarz. [zlosnikok]
Cx to tylko współczynnik oporu powietrza i sam w sobie niewiele mówi (tzn. mówi czy auto jest bardziej czy mniej opływowe), ale żeby mieć pełny obraz oporów powietrza i sensownie odnieść to do spalania trzeba popełnić trochę więcej i uwzględnić gęstość powietrza, powierzchnię czołową auta, itd. Dlatego mimo wysokiego Cx małe spalanie nie musi być dziwne. ;)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: puder12 » 13 lis 2014, 00:25

Kwarcu pisze:Cx to tylko współczynnik oporu powietrza i sam w sobie niewiele mówi (tzn. mówi czy auto jest bardziej czy mniej opływowe), ale żeby mieć pełny obraz oporów powietrza i sensownie odnieść to do spalania trzeba popełnić trochę więcej i uwzględnić gęstość powietrza, powierzchnię czołową auta, itd. Dlatego mimo wysokiego Cx małe spalanie nie musi być dziwne. ;)


Strasznie teoretyzujesz i chyba nazbyt to jest odległe od naszej szarej rzeczywistości. Współczynnik Cx tak jak i średnie spalanie podawane przez producenta jest mierzony w warunkach laboratoryjnych, dlatego jest porównywalny dla różnych pojazdów. Uwzględnia on kształt pojazdu w tym także powierzchnię czołową auta. Różnice w gęstości powietrza nie sa aż tak znaczące, no chyba że poruszasz się w wysokich górach.

Co do auta, to faktycznie mój egzemplarz jest jakiś szczęśliwy. Nie podlega żadnej akcji serwisowej, a psują się same pierdółki. Poza tym leję ON i ciesze się jazdą - każdego dnia. :lol:

PS.
Widzę, że jakiś nadaktywny zrobiłeś się na forum, z roboty cię zwolnili czy co? [hihihi]

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 13 lis 2014, 16:18

No i będę, a jak nie odpowiada teoretyzowanie to nikt nie zmusza do konwersacji. ;)
Owszem Cx uwzględnia kształt pojadzu, więc można by uznać, że i powierzchnię czołową, ale tak nie jest. Pojazd może być duży a i tak opływowy. Przykładowo szybkie pociągi są dość opływowe jak na takie kloce o dużej powierzchni czołowej. Także skoro już sam chcesz poteoretyzować to trzymaj się faktów. ;)
Nie chodzi mi o sposób pomiary siły oporów powietrza, tylko o to, że aby być obiektywnym to trzeba uwzględnić więcej czynników niż sam Cx i chyba nie rozumiesz przesłania. No, ale to teoria, kolega widocznie jest praktykiem. [hihihi]

No, mam więcej czasu na uprzykrzanie życia innym jak widać. [zlosnikok] Ale lubię takich wróżbitów, którzy mają zdolności do stawiania szybkich diagnoz. Kolega wyciągnął z szafy kryształową kulę z powodu przedwczesnych wiosennych porządków? [zlosnikok]

Wszyscy tu strasznie ucichli i mało się dzieje, trzeba wprowadzić trochę życia. [rotfl1]

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: puder12 » 13 lis 2014, 17:44

Cieszymy się z twej aktywności Kwarcu, ale trzymaj się proszę w swych wypowiedziach tematu. Inaczej jest to OT i nadaje się do HydeParku.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 13 lis 2014, 18:25

Jasna i oczywista sprawa, ale sam wywołałeś temat Cx jako dodatek. [zlosnikok]

BTW. bo jeden z userów w innym temacie mi wypomniał brak kultury, więc ja też sobie pójdę tą drogą i wnoszę o szacunek zwracając się do innych "per Ty" i co z tym związane pisania zaimków osobowych oraz dzierżawczych wielką literą (Ty, Tobie, Twój, itd.), co by nawet podczas różnicy zdań i osobistych wycieczek zachowywać jakiś poziom dyskusji. :czujnik:

Ale wracając do właściwego wątku, to interesuje mnie jeszcze czy kolega Marcin690206 podczas jazdy autostradą ma w zwyczaju zjeżdżać na parking i od razu gasić autko po takim "gonieniu" ? Albo świeżo po odpaleniu (po dłuższej przerwie) jak silnik jeszcze zimny to czy autko już dostaje baty?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: diselboy » 13 lis 2014, 19:30

i tu chyba trafiłeś w sedno ..."interesuje mnie jeszcze czy kolega Marcin690206 podczas jazdy autostradą ma w zwyczaju zjeżdżać na parking i od razu gasić autko po takim "gonieniu" ? Albo świeżo po odpaleniu (po dłuższej przerwie) jak silnik jeszcze zimny to czy autko już dostaje baty?"...

zimne turbo popuszcza i nie koniecznie na stronę ssącą co tłumaczyło bu suche przewody dolotowe a wyciek na stronę gorącą doprowadzi wcześniej czy później do problemu z DPF'em, radził bym poniuchać wydech czy nie zalatuje spalonym olejem, z kolei wyłączenie ciepłego silnika po niezłym zgonieniu doprowadzi do przypalenia oleju na osi turbo (dokładniej nazywa się to skoksowaniem) i wytarciem uszczelnień co zaowocuje wyciekami oleju. A przecież na drzwiach jest jak byk naklejone jak postępować z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę.

w taki sposób żona kolegi z pracy załatwiła Galaxy 3 razy pod rząd w przeciągu półtora roku, nie pomogło tłumaczenie i demonstracja, rano był zawsze but do oporu bo "pomady na facjate" ważniejsze i nie da się wyjść 3 minuty wcześniej i w pracy jest się za 20 sekund ósma i nie ma czasu na minutę swobodnego biegu dla silnika. Efekt jak wyżej 3 turbiny na złom, o kasie nie wspomnę.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: geegles » 13 lis 2014, 19:44

Ja powieję trochę pesymizmem ;-)

Jest kilka możliwych przyczyn m.in. uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, zużycie tłoków.

Znajomy w kijance, ale w silniku 1.6 miał problem ze zużyciem konkretnie pierścieni tłokowych.
Trzeba, przede wszystkim, zmierzyć jakie jest ciśnienie sprężania, na każdym z cylindrów.
Ale oczywiście to wróżenie z fusów, jeśli masz GW to wal do ASO i niech się porządnie zajmą tematem.


Btw. nie jeździsz przypadkiem na Castrolu ?:D
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1 L. oleju na 1000 km 1.7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 14 lis 2014, 15:30

@dieselboy no tak właśnie sobie rozmyślałem nad sposobem samej eksploatacji, dlatego piję w tym kierunku.

Ale wiadomo, przyczyn może być dużo, samej wady fabrycznej wykluczyć też nie można. Znam dwa przypadki 1.6 CRDi, gdzie wadliwy tłok doprowadził do "drobnych szkód" i wymieniali cały silnik na gwarancji. Póki gwarancja trwa, to naciskać i niech sprawdzają oraz naprawiają, jeśli to wina samochodu.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap