Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.
Mam pytanie do posiadaczy silnika benzynowego 2.0 GDI, montowanego w KIA Sportage FL od 2014 roku:
Chcę zamówić wersję 2.0 GDI 166KM - AWD - Manual, ale jest to dosyć nowa konstrukcja (tak, wiem że w Hyundai ix35 od 2013 roku) w związku z tym nie ma za dużo opinii na temat tego silnika na tym forum.
A niestety nie miałem okazji jechać autem z tym silnikiem, dealer ma do jazdy testowej tylko diesla w automacie.
1. Czy polecacie ten silnik?
2. Czy jego moc jest wystarczająca do wagi tego samochodu?
3. Na jakich obrotach trzeba "kręcić" silnik, żeby jechać płynnie?
Ogólnie proszę o opinię na temat tego silnika - czy warto?
Chcę kupić koniecznie z napędem na 4 koła i w benzynie - więc nie mam wyboru - jest tylko ten silnik.
Mam pytanie do posiadaczy silnika benzynowego 2.0 GDI, montowanego w KIA Sportage FL od 2014 roku:
Chcę zamówić wersję 2.0 GDI 166KM - AWD - Manual, ale jest to dosyć nowa konstrukcja (tak, wiem że w Hyundai ix35 od 2013 roku) w związku z tym nie ma za dużo opinii na temat tego silnika na tym forum.
A niestety nie miałem okazji jechać autem z tym silnikiem, dealer ma do jazdy testowej tylko diesla w automacie.
1. Czy polecacie ten silnik?
2. Czy jego moc jest wystarczająca do wagi tego samochodu?
3. Na jakich obrotach trzeba "kręcić" silnik, żeby jechać płynnie?
Ogólnie proszę o opinię na temat tego silnika - czy warto?
Chcę kupić koniecznie z napędem na 4 koła i w benzynie - więc nie mam wyboru - jest tylko ten silnik.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 22:26 przez zaq12wsxz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Jeździłem tym autem w automacie z napędem na 4 koła i taki planuję zamówić. Silnik bardzo fajny, cichy, przy gwałtownym przyspieszaniu trochę wyje ze względu na duże obroty. Spalanie było około 10 litrów. Jeździłem też nim w terenie. 4x4 działa wyśmienicie. Planuję dokupić opony wielosezonowe, ale nie wiem co zrobić z letnimi, które będą założone fabrycznie.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Nie jeździłem co prawda KS z tym silnikiem ale zrobiłem ok 500km Carensem w automacie. IMO silnik jest trochę słaby nawet do Carensa (sporo mniejsza masa i brak AWD). Jest faktycznie b. cichy przy spokojnej jeździe ake pogoniony ryczy głośno i nieprzyjemne. Spalanie jest IMO za wysokie trudno jest zejść poniżej 10l w cyklu poza miejskm a w mieście 12 to przy emeryckiej jeździe.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
bobster pisze:przy gwałtownym przyspieszaniu trochę wyje ze względu na duże obroty.
Od jakich obrotów +/- zaczyna się wycie?
bobster pisze:Planuję dokupić opony wielosezonowe, ale nie wiem co zrobić z letnimi, które będą założone fabrycznie.
Z chęcią je przygarnę, i nawet grosza za to od Ciebie nie wezmę
ZygJe pisze:IMO silnik jest trochę słaby nawet do Carensa (sporo mniejsza masa i brak AWD).
To mnie nie pocieszyłeś, mam nadzieję że użytkownicy tego silnika w KIA Sportage są bardziej zadowoleni z jego osiągów.
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
zaq12wsxz pisze:[...]bobster pisze:Planuję dokupić opony wielosezonowe, ale nie wiem co zrobić z letnimi, które będą założone fabrycznie.
Z chęcią je przygarnę, i nawet grosza za to od Ciebie nie wezmę [...]
Przecież od tego jest dział ODDAM
Ale zanim tam wrzucisz to prosze o info na priv
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Ja jestem trochę rozpieszczony co do osiągów aktualnie co widać w podpisie. Miałem jednak KS z 184 KM dieslem automatem i AWD. I ten napęd co do osiągów jes na prawdę zadowalający. Dobre wrażenie psuje jednak kosmiczna turbo dziura i nie małe pragnienie w granicach 9l.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- CierpliwyBadacz
- Bywalec
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: Sorento
- Lokalizacja: DW
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
zaq12wsxz pisze:1. Czy polecacie ten silnik?
2. Czy jego moc jest wystarczająca do wagi tego samochodu?
3. Na jakich obrotach trzeba "kręcić" silnik, żeby jechać płynnie?
1. Tak.
2. Tak.
3. 1500 - 2500 ale jeżdżę automatem.
Uwaga: po 7,5 tys km mam wrażenie, jakbym jeździł innym autem.
Silnik ze skrzynią 'ułożyły się', spalanie spadło o 2 litry, teraz uwierzyłem w info od mechanika Kii, który powiedział:
po 10 tysiącach nie poznasz pan auta.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
CierpliwyBadacz pisze:3. 1500 - 2500 ale jeżdżę automatem.
Mam nadzieję że w skrzyni manualnej będzie podobnie, bo jak dla mnie takie obroty to rewelacja.
Na dniach u Dealera mają mieć takie do jazdy testowej - to się przekonam dokładnie.
Dziś zamówiłem to autko z tym silnikiem
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
To opisz wrażenia po jeździe.
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
bobster pisze:To opisz wrażenia po jeździe.
Oczywiście.
Założyłem ten temat żeby dowiedzieć się jak najwięcej o tym silniku, ale chciał bym, aby ten temat stał się kopalnią wiedzy dla osób takich jak ja - zastanawiających się nad wyborem tej jednostki napędowej.
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Pozwole sobie ogrzac ten ostygniety post.
Caly czas walcze sam ze soba czy zamawiac ten silnik z automatem. Wersja XL + limitowana 2WD.
Sam jezdze teraz mondeo w dieslu po chipie ponad 170hp ponad 400nm w automacie 6 biegowym (rowniez tradycyjny) i zdaje sobie sprawe ze szalu z 2.0 gdi nie bedzie. Ale tez nie chcialbym kupic auto, ktorym bede do wyprzedzania sie przymierzal przez odcinek paru kilometrow.
Oczywiscie testowych samochodow z takim silnikiem i konfiguracja nie maja w okolicy - jezdzilem tylko 1.6 i 2.0 184hp. W 1.6 mialem wrazenie ze mam zaciagniety reczny jak chcialem przyspieszyc od 2000 obr Wiem ze bezyne trzeba krecic ale rozpiesily mnie 2 ostatnie diesle w ktorych moment jest przy 2000.
Z drugiej strony jak popatrzymy w dane techniczne KS. Elastycznosc 2.0 benzyna w automacie / 2.0 diesle 184hp w automacie sa prawie takie same. W manualu jest inaczej nie wiem jak oni to mierza ze jest taka roznica miedzy automatem a manualem.
Caly czas walcze sam ze soba czy zamawiac ten silnik z automatem. Wersja XL + limitowana 2WD.
Sam jezdze teraz mondeo w dieslu po chipie ponad 170hp ponad 400nm w automacie 6 biegowym (rowniez tradycyjny) i zdaje sobie sprawe ze szalu z 2.0 gdi nie bedzie. Ale tez nie chcialbym kupic auto, ktorym bede do wyprzedzania sie przymierzal przez odcinek paru kilometrow.
Oczywiscie testowych samochodow z takim silnikiem i konfiguracja nie maja w okolicy - jezdzilem tylko 1.6 i 2.0 184hp. W 1.6 mialem wrazenie ze mam zaciagniety reczny jak chcialem przyspieszyc od 2000 obr Wiem ze bezyne trzeba krecic ale rozpiesily mnie 2 ostatnie diesle w ktorych moment jest przy 2000.
Z drugiej strony jak popatrzymy w dane techniczne KS. Elastycznosc 2.0 benzyna w automacie / 2.0 diesle 184hp w automacie sa prawie takie same. W manualu jest inaczej nie wiem jak oni to mierza ze jest taka roznica miedzy automatem a manualem.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Powiem Ci jak mierzą. W manualu ustawiają dany bieg 5 czy tam 6 i mierzą przyspieszenie. W automacie pozostają w trybie automatycznym, więc po wciśnięciu gazu do oporu przy 80km/h skrzynia redukuje i ot dobry czas przyspieszenia 80-120.
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Ale powinni informowac na ktorym biegu to robia w manualu. Co nie zmienia faktu ze czasy 2.0 GDI AT sa zblizone do czasow diesla. Ale jakos mnie to nie przekonuje
P.S Rowniez chetnie sie dowiem ile w 2.0 GDI AT jest obrotow przy 130 km/h na 6 biegu?
P.S Rowniez chetnie sie dowiem ile w 2.0 GDI AT jest obrotow przy 130 km/h na 6 biegu?
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Ja przy 140 ma obroty jakieś 2700/2800 to pewnie 130 około 2500/2600 z tym ze ja mam 2,4 ale obroty są pewnie bardzo podobne.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Ale nie informują. W każdym razie tak to wygląda - ich pomiar.
Co do obrotów możesz sobie sam policzyć na poszczególnych biegach co i jak.
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/
Od góry lecąc:
szer. = 235
profil = 55
średnica = 18
przeł. główne = 3.648
VI bieg = 0.778
Przy 130 km/h = 2734 obr./min
Przy 140 km/h = 2945 obr./min
Dane przełożen skrzyni dostępne w necie, trzeba poszperać.
Na tej stronie można znaleźć:
http://www.automobile-catalog.com/
Znajdziesz tam też dane przyspieszeń dla wersji manualnej - pomiary opisane, który bieg itp.
Co do obrotów możesz sobie sam policzyć na poszczególnych biegach co i jak.
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/predkosc-obrotowa/
Od góry lecąc:
szer. = 235
profil = 55
średnica = 18
przeł. główne = 3.648
VI bieg = 0.778
Przy 130 km/h = 2734 obr./min
Przy 140 km/h = 2945 obr./min
Dane przełożen skrzyni dostępne w necie, trzeba poszperać.
Na tej stronie można znaleźć:
http://www.automobile-catalog.com/
Znajdziesz tam też dane przyspieszeń dla wersji manualnej - pomiary opisane, który bieg itp.
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
bobster pisze:To opisz wrażenia po jeździe.
No i stało się...
Dziś miałem przyjemność przejechać się samochodem z tym silnikiem.
I utwierdziłem się tylko w przekonaniu że jest to bardzo dobry wybór. Dla mnie bomba.
CierpliwyBadacz pisze:zaq12wsxz pisze:1. Czy polecacie ten silnik?
2. Czy jego moc jest wystarczająca do wagi tego samochodu?
3. Na jakich obrotach trzeba "kręcić" silnik, żeby jechać płynnie?
1. Tak.
2. Tak.
3. 1500 - 2500 ale jeżdżę automatem.
Wszystko co napisałeś - zgadza się, przy ręcznej skrzyni biegów jest tak samo.
Silnik do 2 tysięcy jest praktycznie nie słyszalny, troszeczkę głośniej (naprawdę niewiele) robi się do 3,5 tysiąca obrotów, przy 4 tysiącach zaczyna się robić głośny, a przy 5 tysiącach jest już naprawdę głośny - dźwięk przy tych obrotach jest, jak na moje ucho nie zbyt przyjemny.
Jeździłem autem na krótkiej trasie (kilka kilometrów) i po mieście (Nowy Targ) - do płynnej jazdy wystarczał przedział 2 - 2,5 tysiąca obrotów.
Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie też manualna skrzynia biegów - biegi wrzuca się bardzo gładko.
Teraz odpowiem sobie sam na pytanie, które zadałem w pierwszym poście, może będzie to dla kogoś pomocne:
Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Zdecydowanie TAK.
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Witam. Kolego powiedz mi jak Cii się to auto sprawuje lub sprawowało?
Kupuję 2.0 GDI 2WD 163 KM z 2014/2015 roku po lifcie z przebiegiem 90 tys km chyba w pełnej lub jakieś lepszej wersji (skóra, nawi, itp)
Martwi mnie trochę spalanie, jakie opisują na różnych forach a ja często po mieście jeżdzę.
Czy masz może jakieś informacje rzetelne na ten temat.
Skrzynie manuala. Dziękuję
Kupuję 2.0 GDI 2WD 163 KM z 2014/2015 roku po lifcie z przebiegiem 90 tys km chyba w pełnej lub jakieś lepszej wersji (skóra, nawi, itp)
Martwi mnie trochę spalanie, jakie opisują na różnych forach a ja często po mieście jeżdzę.
Czy masz może jakieś informacje rzetelne na ten temat.
Skrzynie manuala. Dziękuję
-
- Uzależniony
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:24
- Czym jeżdzę: 2.0 GDI XL+ AWD
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Mam ten silnik. Spalanie w mieście 10-12 l/100. Nigdy nie spada poniżej 10 l/100km. Jest odpowiedni dział o tym silniku. Poszukaj.
-
- Bywalec
- Posty: 126
- Rejestracja: 21 maja 2015, 11:48
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 GDI 166KM Sand Track M +
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 2.0 GDI - Czy to dobry wybór?
Na początku, trochę od siebie:
Mam i użytkuje ten silniczek od 2015 roku, jak dla mnie silnik sprawuje się świetnie. Do tej pory zero jakichkolwiek usterek, uwag, spalanie w mieście na poziomie 9,5-12 litrów/100km (11,5 i 12 przeważnie osiąga żona, jak mówi spod świateł zawsze wygrywa ), w trasie pali wiadomo mniej.
A teraz odpowiedzi na Twoje pytania:
Ad. 1 - Tak osobiście polecam tą jednostkę
Ad. 2 - Wystarczająca zarówno do dynamicznej, codziennej jazdy zarówno w mieście, jak i do wyprzedzania na trasie
Ad. 3 - Jedzie płynnie na obrotach 1700-2000. ale mówimy o spokojnej jeździe (komputer przy ok 2000 obrotów podpowiada zmianę biegu, przy najekonomiczniejszej jeździe)
Pozdro
Mam i użytkuje ten silniczek od 2015 roku, jak dla mnie silnik sprawuje się świetnie. Do tej pory zero jakichkolwiek usterek, uwag, spalanie w mieście na poziomie 9,5-12 litrów/100km (11,5 i 12 przeważnie osiąga żona, jak mówi spod świateł zawsze wygrywa ), w trasie pali wiadomo mniej.
A teraz odpowiedzi na Twoje pytania:
Ad. 1 - Tak osobiście polecam tą jednostkę
Ad. 2 - Wystarczająca zarówno do dynamicznej, codziennej jazdy zarówno w mieście, jak i do wyprzedzania na trasie
Ad. 3 - Jedzie płynnie na obrotach 1700-2000. ale mówimy o spokojnej jeździe (komputer przy ok 2000 obrotów podpowiada zmianę biegu, przy najekonomiczniejszej jeździe)
Pozdro
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika