JAKI SILNIK WYBRAĆ
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Jak jest awaryjnością CRDI i GDI. Statystycznie w CRDI może się więcej zepsuć. Czytając różne wątki GDI powinien być mniej awaryjny ( chociaż niektórzy pisali o problemach z nagarem który jest zmorą silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa) i cichszy, na minus spalanie i gorsza dynamika ze względu na charakterystykę momentu obrotowego.
Mam poważny dylemat.
Mam poważny dylemat.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Przy nowym aucie na gwarancji nie ma się co przejmować aż tak awaryjnością. Wiadomo człowiek się wkurza jak musi latać po serwisach + importer lubi wmawiać wszystko, żeby zrzucić winę na użytkownika, ale ogólnie awaryjność w normie na tle innych marek. Wszędzie się mogą zdarzyć egzemplarze z jakimiś bolączkami.
1.7 CRDi nie jest złym silnikiem, jego sporym plusem jest to, że nie jest wysilony a co za tym idzie na pewno sporo przejeździ jak się zadba. Demon prędkości to nie jest, tyle trzeba mieć na uwadze. Na pewno sprawdzając elastyczność na wyższych biegach objedzie 1.6 GDI, ale tym bym się aż tak nie kierował. Jak nie boisz się redukowania i kręcenia silnika powyżej 4500 rpm przy szybkim wyprzedzaniu to 1.6 GDI Cię zadowoli. Do tego, żeby normalnie jeździć to nie można się przyczepić do jego dynamiki.
Z osadzaniem się nagaru w GDI też nie ma się co martwić na zapas.
Sam myślałem nad 1.7 CRDi, ale dynamika nie była w żaden sposób lepsza od 1.6 GDI (akurat ja nie mam problemu z tym, żeby przed wyprzedzaniem zredukować jak najniżej i przydusić, aczkolwiek dynamikę jeszcze bym zaakceptował i potem ewentualnie chip), ale w dodatku trochę za krótka skrzynia jak dla mnie do jazdy autostradowej (130-140 w Polsce, w Niemczech różnie ale raczej 130-160), w 1.6 GDI przy 130 km/h jest IMO ciszej i silnik nie wpada w zakres zbyt wysokich obrotów, co przy długiej jeździe było dla mnie bardziej istotne, stąd 1.6.
Ogólnie co byś nie wybrał pewnie będziesz zadowolony, bo sam piszesz że nie jeździsz w sposób dynamiczny. Na pewno 1.7 spali mniej i więcej km zrobisz na baku co dla niektórych jest ważne (rzadziej w trasie zjeżdżają na tankowanie). Z kolei 1.6 wyniesie Ciebie 10-11 tys. zł mniej, a też jeździ się nim dobrze.
1.7 CRDi nie jest złym silnikiem, jego sporym plusem jest to, że nie jest wysilony a co za tym idzie na pewno sporo przejeździ jak się zadba. Demon prędkości to nie jest, tyle trzeba mieć na uwadze. Na pewno sprawdzając elastyczność na wyższych biegach objedzie 1.6 GDI, ale tym bym się aż tak nie kierował. Jak nie boisz się redukowania i kręcenia silnika powyżej 4500 rpm przy szybkim wyprzedzaniu to 1.6 GDI Cię zadowoli. Do tego, żeby normalnie jeździć to nie można się przyczepić do jego dynamiki.
Z osadzaniem się nagaru w GDI też nie ma się co martwić na zapas.
Sam myślałem nad 1.7 CRDi, ale dynamika nie była w żaden sposób lepsza od 1.6 GDI (akurat ja nie mam problemu z tym, żeby przed wyprzedzaniem zredukować jak najniżej i przydusić, aczkolwiek dynamikę jeszcze bym zaakceptował i potem ewentualnie chip), ale w dodatku trochę za krótka skrzynia jak dla mnie do jazdy autostradowej (130-140 w Polsce, w Niemczech różnie ale raczej 130-160), w 1.6 GDI przy 130 km/h jest IMO ciszej i silnik nie wpada w zakres zbyt wysokich obrotów, co przy długiej jeździe było dla mnie bardziej istotne, stąd 1.6.
Ogólnie co byś nie wybrał pewnie będziesz zadowolony, bo sam piszesz że nie jeździsz w sposób dynamiczny. Na pewno 1.7 spali mniej i więcej km zrobisz na baku co dla niektórych jest ważne (rzadziej w trasie zjeżdżają na tankowanie). Z kolei 1.6 wyniesie Ciebie 10-11 tys. zł mniej, a też jeździ się nim dobrze.
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Kwarcu pisze:Sam myślałem nad 1.7 CRDi, ale dynamika nie była w żaden sposób lepsza od 1.6 GDI...
Dane katalogowe pokazuję jednak większą elastyczność silnika CRDI:
Poniżej tabela 1.6GDI vs 1.7CRDI. Różnica w elastyczności jest widoczna zwłaszcza przy przyspieszeniu od 80 - 120 ponad 5s to już duzo:
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1748
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
@bobwoj
coś nie teges ta linka
o !!! już teges !
ładnie pokazanae
coś nie teges ta linka
o !!! już teges !
ładnie pokazanae
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Już poprawiłem . Widzę że pomykasz 1.7 CRDI napisz ile już nim zrobiłeś jak jest z wygłuszeniem tego silnika i jak z ew. awaryjnością. Co cię skłoniło do wyboru crdi?
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Przeczytaj Kolego dokładnie co Ci napisałem to uświadomisz sobie o co chodzi.
Teraz dla dodatkowej jasności - to co podaje producent to elastyczność na jakimś tam biegu (dodajmy, że dość wysokim). W przypadku 80-120 km/h podają czas na 5 biegu. Nie oczekuj, że wolnossący benzyniak będzie wtedy szybszy i to dokładnie Ci napisałem w poprzednim poście. Stąd kwestia redukowania i przyduszenia. Wtedy 1.6 jest trochę lepsze od 1.7.
Dokładnie to rozgraniczyłem w poprzednim poście.
Dla uzupełnienia - zasługą tej elastyczności 1.7 na wysokim biegu jest turbosprężarka (dzięki niej mamy dość duży i zarazem maksymalny moment obrotowy dostępny w dość niskim przedziale obrotów - KIA podaje dla 1.7 zakres 1250-2750 rpm co jest akurat babolem którego od 2010 roku nie chcą poprawić, w rzeczywistości ten silnik ma owy zakres węższy i mieści się w przedziale ok. 1750-2750 rpm), gdyby w 1.6 GDI też było turbo to nawet na 5 biegu by zamiatał 1.7.
Także reasumując - po to jest skrzynia biegów, żeby z niej korzystać i efektywnie przyspieszać. Odpowiednio się nią posługując 1.6 GDI w rzeczywistości przyspiesza lepiej od 1.7 CRDi - zarówno 0-100, 60-100 czy 80-120.
Kwarcu pisze:(...) [tutaj dopiszę dla jasności, że chodzi o 1.7, bo cytat trochę pociąłem] Na pewno sprawdzając elastyczność na wyższych biegach objedzie 1.6 GDI, ale tym bym się aż tak nie kierował. Jak nie boisz się redukowania i kręcenia silnika powyżej 4500 rpm przy szybkim wyprzedzaniu to 1.6 GDI Cię zadowoli.
Sam myślałem nad 1.7 CRDi, ale dynamika nie była w żaden sposób lepsza od 1.6 GDI ( akurat ja nie mam problemu z tym, żeby przed wyprzedzaniem zredukować jak najniżej i przydusić ).
Teraz dla dodatkowej jasności - to co podaje producent to elastyczność na jakimś tam biegu (dodajmy, że dość wysokim). W przypadku 80-120 km/h podają czas na 5 biegu. Nie oczekuj, że wolnossący benzyniak będzie wtedy szybszy i to dokładnie Ci napisałem w poprzednim poście. Stąd kwestia redukowania i przyduszenia. Wtedy 1.6 jest trochę lepsze od 1.7.
Dokładnie to rozgraniczyłem w poprzednim poście.
Dla uzupełnienia - zasługą tej elastyczności 1.7 na wysokim biegu jest turbosprężarka (dzięki niej mamy dość duży i zarazem maksymalny moment obrotowy dostępny w dość niskim przedziale obrotów - KIA podaje dla 1.7 zakres 1250-2750 rpm co jest akurat babolem którego od 2010 roku nie chcą poprawić, w rzeczywistości ten silnik ma owy zakres węższy i mieści się w przedziale ok. 1750-2750 rpm), gdyby w 1.6 GDI też było turbo to nawet na 5 biegu by zamiatał 1.7.
Także reasumując - po to jest skrzynia biegów, żeby z niej korzystać i efektywnie przyspieszać. Odpowiednio się nią posługując 1.6 GDI w rzeczywistości przyspiesza lepiej od 1.7 CRDi - zarówno 0-100, 60-100 czy 80-120.
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Dzięki, zrozumiałem twój tok myślenia. Jednak takie żyłowanie na wysokich obrotach spowoduję zwiększone zużycie paliwa oraz zwiększy hałas w kabinie. W diselku bez konieczności redukcji wykonasz ten sam manerw w niższym zakresie obrotów, więc przy mniejszym apetycie na paliwo i bez wycia silnika. Przynajmniej tak mi się wydaję, jeżeli się mylę proszę o korektę
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
No, ale przecież wiadomo, że 1.7 i tak jest oszczędniejsze i to też masz przeze mnie napisane, więc w czym dalszy problem?
Masz też napisane, że za owego 1.7 dopłacasz 10-11 tys. zł, które zasadniczo "się zwróci" tylko kwestia po jakim czasie a to indywidualna sprawa od tego kto ile jeździ, jak długo będzie to auto trzymał, jak jeździ, w jakim terenie(miasto/trasa), itp. Poza tym same przeglądy gwarancyjne dla 1.7 będą nieco droższe + ubezpieczenie wyższe, bo wartość auta w AC wyższa o 10-11 tys. zł. Także sobie wszystko policz kiedy Ci się zwróci i zadaj sobie pytanie sam co wolisz, biorąc pod uwagę wszystkie poruszone tutaj wątki.
Skoro do tej pory jeździłeś wolnossącą benzyną i jakoś byłeś zadowolony to nie wiem po co ta ekscytacja 5 sekundami w różnicy na piątym biegu, skoro jest to akurat mało miarodajne w porównaniach silnika z turbo i bez turbo. W dodatku sam mówisz, że szukasz auta do spokojnej jazdy. Wiadomo, że 1.7 wygodniejsze w trasie więc rozumiem, że można się tym kierować że idzie lepiej na 5 biegu, ale jeśli trzymać się faktów to rzeczywistość pokazuje że ostatecznie 1.6 lepiej przyspiesza.
Różnica w spalaniu super (na korzyść 1.7), ale zadaj sobie pytanie czy tego akurat potrzebujesz dopłacając 10-11 tys. zł.
Co do żyłowania 1.6 GDI wysokimi obrotami, to wbrew pozorom średnie spalanie z trasy nie wzrasta jak wyprzedza się redukując i dając ognia (jakby nie patrzeć po redukcji samo przyspieszanie trwa krócej a paliwa podajesz właściwie niewiele więcej od sytuacji duszenia gazu na wyższych biegach, więc w ogólnym rozrachunku nie będziesz na tym stratny). Przecież wyprzedzanie to nie czynność, którą co chwilę rozpoczynasz i kończysz i tak w kółko, tylko na całej trasie zrobisz od czasu do czasu małe wyprzedzanko.
Kwestia hałasu oczywista, V8 to nie jest więc nie ma się czym delektować, ale ja lubię usłyszeć jak "kosiarka" wchodzi na obroty i żyje.
Także wszystko sobie dokładnie przemyśl i rozważ.
Masz też napisane, że za owego 1.7 dopłacasz 10-11 tys. zł, które zasadniczo "się zwróci" tylko kwestia po jakim czasie a to indywidualna sprawa od tego kto ile jeździ, jak długo będzie to auto trzymał, jak jeździ, w jakim terenie(miasto/trasa), itp. Poza tym same przeglądy gwarancyjne dla 1.7 będą nieco droższe + ubezpieczenie wyższe, bo wartość auta w AC wyższa o 10-11 tys. zł. Także sobie wszystko policz kiedy Ci się zwróci i zadaj sobie pytanie sam co wolisz, biorąc pod uwagę wszystkie poruszone tutaj wątki.
Skoro do tej pory jeździłeś wolnossącą benzyną i jakoś byłeś zadowolony to nie wiem po co ta ekscytacja 5 sekundami w różnicy na piątym biegu, skoro jest to akurat mało miarodajne w porównaniach silnika z turbo i bez turbo. W dodatku sam mówisz, że szukasz auta do spokojnej jazdy. Wiadomo, że 1.7 wygodniejsze w trasie więc rozumiem, że można się tym kierować że idzie lepiej na 5 biegu, ale jeśli trzymać się faktów to rzeczywistość pokazuje że ostatecznie 1.6 lepiej przyspiesza.
Różnica w spalaniu super (na korzyść 1.7), ale zadaj sobie pytanie czy tego akurat potrzebujesz dopłacając 10-11 tys. zł.
Co do żyłowania 1.6 GDI wysokimi obrotami, to wbrew pozorom średnie spalanie z trasy nie wzrasta jak wyprzedza się redukując i dając ognia (jakby nie patrzeć po redukcji samo przyspieszanie trwa krócej a paliwa podajesz właściwie niewiele więcej od sytuacji duszenia gazu na wyższych biegach, więc w ogólnym rozrachunku nie będziesz na tym stratny). Przecież wyprzedzanie to nie czynność, którą co chwilę rozpoczynasz i kończysz i tak w kółko, tylko na całej trasie zrobisz od czasu do czasu małe wyprzedzanko.
Kwestia hałasu oczywista, V8 to nie jest więc nie ma się czym delektować, ale ja lubię usłyszeć jak "kosiarka" wchodzi na obroty i żyje.
Także wszystko sobie dokładnie przemyśl i rozważ.
- CierpliwyBadacz
- Bywalec
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: Sorento
- Lokalizacja: DW
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
bobwoj pisze: ... Czy silnik 2.0 GDI jest w stanie na trasie spalić 6,5 litra przy spokojnej emeryckiej jeździe?
Oczywiście, tyle że na 75 km a nie na 100 km
Zrobiłem w wakacje (Bułgaria i z powrotem) prawie 4000 km dobrze dotartym autem i uzyskałem średnią 8.6 l/100 km.
Prawdziwą średnią, z tankowań a nie z komputera, w tym dużo autostrad z tempomatem na 130 wg GPS.
Myślę że z ręczną skrzynią byłbym o pół litra do przodu.
Moje najniższe spalanie to 7.5 z Wrocławia do Namysłowa wiejskimi dróżkami z kapeluszem na głowie.
Najwyższe: tu wstaw dowolną dwucyfrową liczbę
Zakorkowane miasto Wrocław: 11.5 - 12 l/100 km.
Pewnie rzucicie się do gardła, ale uważam spalanie mojego białasa (benzyna, automat, 4x4) za rewelacyjnie niskie bo
nie oszczędzamy z żoną gada i lekko z nami nie ma
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re:
bobwoj pisze:Czy miałeś może możliwość przetestowania 2.0 GDI?
W bliźniaku, czyli ix35 (Hyundai).
Na pewno zbiera się lepiej od 1.6, spalanie trochę wyższe.
1.6 po mieście wciąga mi średnio 9,5 l / 100 km. Mówiąc miasto mam na myśli miasto, gdzie swoje w korku człowiek odstoi, odcinki pokonywane różne od 3-15 km, styl jazdy raczej dynamiczny (oczywiście jak nie stoję w korku ), klimy trochę w tym też jest.
Przy 2.0 po krótkim teście miejskim ciężko mówić o miarodajnym wyniku, ale na pewno poniżej 10 litrów w mieście ten silnik nie zejdzie (przy naprawdę oszczędnej jeździe), jakbym dodawał mu dość często pieca tak jak 1.6 to średnio pewnie wychlałby 12 na setkę.
Ogólnie to tak - do jazdy stricte miejskiej IMO bez sensu pchać się w 2.0, bo lepsze osiągi w mieście jakoś szczególnie potrzebne nie będą, a spalanie będzie już wyższe. W mieście 1.6 sprawdzi się wystarczająco, przy bardzo oszczędnej jeździe w mieście można spalić do 8-8,5 l na setkę.
W trasie jak lubisz deptać i potrzebujesz lepszego odejścia to 1.6 już będzie za słaby. No, ale sam piszesz że nie jeździsz szaleńczo, więc myślę że 1.6 też Ci starczy.
Teraz tak zauważyłem, że piszesz o pokonywaniu 70 km do pracy w dwie strony (nie wiem czemu wydawało mi się, że było 17). Także roczny nalot (przebieg) może wychodzić u Ciebie w okolicach 17 500 km na same dojazdy do pracy (zakładam 250 dni pracujących, jak wygląda Twoja rzeczywistość to nie wiem) , nie wiem ile tam jeszcze jeździsz dodatkowo, ale powiedzmy, że rocznie robisz około 20 000 - 25 000 km góra. Samymi kosztami paliwa (zakładam zaoszczędzone 10 zł na 100 km - różnica w spalaniu 1.6 i 1.7) to 1.7 zwróci Ci się po 4-5 latach. Nie wiem na jak długo kupujesz auta, bo obecnego Avensisa chyba też masz od nowości a przebieg rzędu 55 tys. km to powiedzmy, że 2,5 roku Twojej jazdy ( 22 000 km rocznie). Jeśli Sportka chcesz sprzedawać po 3 latach to raczej większego sensu w kupnie diesla nie ma.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 457
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Taka ciekawostka dot. silnika 1.6 GDI : http://www.kiaiprawo.com/firma/84.html
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Nie zwracaj na to uwagi, to witryna jakiegoś oszołoma ciężko obrażonego na KIA. Wypisuje bzdury bez żadnego pokrycia w faktach. Jakiś biedny, chory głupek.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
No, bardzo na czasie. Artykuł z 16.11.2012 roku.
W dodatku nie wiadomo tak naprawdę o jaką fabrykę i rynek chodzi w artykule.
@Zibi70 - już nawet pomińmy ewentualne bajkopisarstwo.
W dodatku nie wiadomo tak naprawdę o jaką fabrykę i rynek chodzi w artykule.
@Zibi70 - już nawet pomińmy ewentualne bajkopisarstwo.
-
- Uzależniony
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
- Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
a ja mam diesla 2.0l 184KM i tez jestem z tego silnika zadowolony na swiatłach zostawiam wszystkich
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
2.0 GDI spalanie 8.7? Sorry ale to nie realne, bo ja mam 1.6 i średnie spalanie obecnie wynosi 9.3 w/g kompa, więc realnie na pewno jest trochę wyższe.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI (XL)
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
U mnie silnik 1.6, 135 KM i spalanie po 4 tys. ustabilizowało się na poziomie 8.5 litra.
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Andy421, witam sąsiada z Grodziska
Jaki masz kolor auta to będę się rozglądał
Pozdrawiam
Jaki masz kolor auta to będę się rozglądał
Pozdrawiam
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Nowy
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI (XL)
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Hej cisco Ja właściwie spod Grodziska, ok. 5 km w kierunku trasy katowickiej - Książenice. Kolor Orange Techno. Również Cię pozdrawiam!
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
To ja też w Twoją stronę - też w kierunku Książenic tylko bliżej Grodziska
Ja mam Sand Track - cecha charakterystyczna pełne oświetlenie z tyłu, tablica Ledami i czarne szyby z tyłu.
pozdrawiam
Ja mam Sand Track - cecha charakterystyczna pełne oświetlenie z tyłu, tablica Ledami i czarne szyby z tyłu.
pozdrawiam
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika