JAKI SILNIK WYBRAĆ
JAKI SILNIK WYBRAĆ
WITAM WAS SERDECZNIE
Zamierzam kupic Kia Sportage od 2010 r w górę.
Niestety nie wiem jaki silnik wybrać i czy warto kupic diesla.
Zawsze miałem silniki benzynowe i zakładałem gaz i nie mialem z nimi problemów
Jak jest z awaryjnością w benzynie i dieslu( pomowtryskiwacze, kola dwumasa, zawory różnego rodzaju, filtry cząstek stałych )
Na allegro mało jest benzyniaków większość jest diesli . Co wybrac?? chcę kupic coś do 60tys zł.
Nie więcej .
Dziekuję i czekam na odpowiedzi.
Zamierzam kupic Kia Sportage od 2010 r w górę.
Niestety nie wiem jaki silnik wybrać i czy warto kupic diesla.
Zawsze miałem silniki benzynowe i zakładałem gaz i nie mialem z nimi problemów
Jak jest z awaryjnością w benzynie i dieslu( pomowtryskiwacze, kola dwumasa, zawory różnego rodzaju, filtry cząstek stałych )
Na allegro mało jest benzyniaków większość jest diesli . Co wybrac?? chcę kupic coś do 60tys zł.
Nie więcej .
Dziekuję i czekam na odpowiedzi.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Witamy. W pierwszej kolejności warto jest przeczytać posty z forum. Znajdziesz mnóstwo opinii i kilka bezpośrednich odpowiedzi na Twoje pytania. Szukanie nie boli.
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Musisz coś więcej napisać gdzie ile i będziesz jeździł. Ja tak jak Ty jeździłem wcześniej tylko benzyną (civic, ceed), później założyłem do ceeda gaz i przejechałem na nim przez półtora roku 25 tys. km. Ponieważ miałem dobre doświadczenia z silnikiem kia i gazem chciałem kupić sportage z silnikiem 2.0 DOHC i założyć gaz. Jednak z powodu dużego spalania (na gazie ok 12l/100km), utraty gwarancji ( w ceed założyłem gaz po 6 latach) oraz braku 6 biegu a często jeźdzę autostradami, wybrałem diesla 1,7, 2010r, 72 tys przebiegu. Za wyborem przemawiało spalanie 6.5l/100km (przejechałem do tej pory przez miesiąc 1400 km, 70 % miasto Warszawa - odcinki ok 10 km, 30% autostrada), brak dwumasy, możliwość chipowania, cicha praca przy dużych prędkościach. Na razie pracy filtru cząstek stałych nie zauważyłem, jak będzie dalej - loteria
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
No własnie loteria i zawsze ten strach co się może popsuć:))
W benzynie spokój. ale rzeczywiście to spalanie...
Ja z racji że jestem muzykiem jeżdżę bardzo dużo . Moją Mazdą zrobiłem przez 1.5roku 70tys km.dość dużo i nic a nic się nie popsuło.
Pytanie moje czy brać diesla czy benzyne pod względem awryjności?
W benzynie spokój. ale rzeczywiście to spalanie...
Ja z racji że jestem muzykiem jeżdżę bardzo dużo . Moją Mazdą zrobiłem przez 1.5roku 70tys km.dość dużo i nic a nic się nie popsuło.
Pytanie moje czy brać diesla czy benzyne pod względem awryjności?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
bierz klekota, na takie przebiegi nawet nie będziesz widział kiedy się DPF wypala.
awaryjność ? jak ze wszystkim, nigdy nie wiesz co trafisz, narzekają na Fiata ,że się sypie i usterka na usterce, ja trzeciego już ujeżdżam i złego słowa nie powiem o tej marce. (różne modele od: Punto MK 1, Brava 1,2 , Stilo 1,9 JTD nadal w domu, w posiadaniu małżonki)
awaryjność ? jak ze wszystkim, nigdy nie wiesz co trafisz, narzekają na Fiata ,że się sypie i usterka na usterce, ja trzeciego już ujeżdżam i złego słowa nie powiem o tej marce. (różne modele od: Punto MK 1, Brava 1,2 , Stilo 1,9 JTD nadal w domu, w posiadaniu małżonki)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Co wybralibyście? Nową wersję L gdi 4x4 automat, czy używaną L lub XL CrDi 4x4 automat 184km?
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Nową L GDi 4x4 automat
- CierpliwyBadacz
- Bywalec
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: Sorento
- Lokalizacja: DW
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
trocse pisze:Jak automat to tylko diesel.
A jak diesel, to tylko w tedeiku
Zacznij od jazdy automatem z GDI, potem komentuj.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Roberth pisze:WITAM WAS SERDECZNIE
Zamierzam kupic Kia Sportage od 2010 r w górę.
Niestety nie wiem jaki silnik wybrać i czy warto kupic diesla.
Zawsze miałem silniki benzynowe i zakładałem gaz i nie mialem z nimi problemów
Jak jest z awaryjnością w benzynie i dieslu( pomowtryskiwacze, kola dwumasa, zawory różnego rodzaju, filtry cząstek stałych )
Na allegro mało jest benzyniaków większość jest diesli . Co wybrac?? chcę kupic coś do 60tys zł.
Nie więcej .
Dziekuję i czekam na odpowiedzi.
Ja kupiłem starszy model 2009 rok, diesla 150 KM z napędem 4WD i jestem zadowolniony - relacja ceny do parametrów/wyposażenia nie do pobicia w tym segmencie.
Co mi się nie podoba to twardość zawieszenia ale po francuskim aucie jestem rozwydrzony w tej kwestii i dziwne oszczędności typu brak wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, lampki w drzwiach które nie świecą itp.
Za to ma skórę tempomat fajne radio dużo miejsca prześwit 20 cm - przy ostatnich ulewach hmm każdy centymetr się liczy..
Reasumując: nie zamieniłbym na benzynową 2WD ze szmatą na fotelach nawet nowszego typu.
Też jeździłem do tej pory benzynówkami bo telepania diesli nie znosiłem - ostatnia miała 140 KM 2l 16V i na lpg, żeby taniej i ok działało bezawaryjnie itd ale SUV to auto ciężkie i potrzebuje wysokiego momentu obrotowego często na niskich obrotach więc bez turbo nie podchodź.
Skoro już diesel i nie ma być telepania to wymyślono dwumasy itd. no ijest komfort choć czasem trzeba za niego dopłacić no trudno.
Narażenie na koszty i awarie ponoć większe tak mówią no ale póki co leję ON i do przodu.
Niestety paliwa a PL są kiepskie-te narzekania na to i owo to w Polsce głownie a Niemcy mają te same diesle i jakoś pomykają
Tak czy inaczej segment SUV to auta droższe w eksploatacji z reguły więc raczej nie dla ubogich.
Problem to znaleźć auto nie zamordowane w końcu używka to nie salonowa nówka.
Głównie trzeba patrzyć na stan auta i jego historię - za dużo cwaniaków w tej branży jest trzeba mocno uważać.
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
kjs62 pisze:[...] ze szmatą na fotelach [...]
to zależy co komu pasuje. Ja (biorąc auto z salonu) celowo zrezygnowałem ze skóry
kjs62 pisze:[...] Głównie trzeba patrzyć na stan auta i jego historię - za dużo cwaniaków w tej branży jest trzeba mocno uważać.
W sumie racja...tyle że to żadna rewelacja.
A jeśli weźmie się pod uwagę 7 lat gwarancji (wiem-wiem...nie na wszystko ) to "koreaniec" naprawdę jest rozsądnym wyborem (segment/jakość/cena)
- CierpliwyBadacz
- Bywalec
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: Sorento
- Lokalizacja: DW
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
kjs62 pisze: ... ze szmatą na fotelach nawet nowszego typu
Mam wersję bez szmaty ale nie jestem do końca zachwycony
Skóra niestety nie jest najwyższej jakości i już się wyciąga.
Jest też śliska i trochę przypomina pseudo-skórę w mercedesach, co nie jest komplementem.
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Pod względem jazdy zdecydowanie bierz diesla - chyba lepiej którąś wersję 2,0 ale 1,7 też jest ok.
Zdecydowanie na trasie lepiej się jeździ silnikami z turbiną.
Zdecydowanie na trasie lepiej się jeździ silnikami z turbiną.
--
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
CierpliwyBadacz pisze:trocse pisze:Jak automat to tylko diesel.
A jak diesel, to tylko w tedeiku
Zacznij od jazdy automatem z GDI, potem komentuj.
Wlasnie dlatego ze jezdze wieloma automatami napisalem co powyzej zreszta wystarczy obejzec kilka testow w TV ze benzyniak przy niskim momencie poprostu wyje na automacie o dynamice nie wspomne.
- CierpliwyBadacz
- Bywalec
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 sty 2014, 14:22
- Czym jeżdzę: Sorento
- Lokalizacja: DW
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
trocse pisze: Wlasnie dlatego ze jezdze wieloma automatami napisalem co powyzej ...
To moje czwarte auto z ASB, dwa diesle, dwie benzyny
Mimo tego co napisałeś, raczej widzę, że wiedzę czerpiesz z internetu a nie z realu.
Skrzynia A6LF1 która występuje z silnikiem GDI ma inne oprogramowanie niż skrzynia do diesla i auto przyspiesza lepiej niż ci się wydaje.
Cierpliwie powtórzę: najpierw przejedź się takim autem, potem opisz swoje wrażenia
BTW testy na YT pokazują, że wyje auto z CVT (i to nie każde).
był Sportage 2.0_GDI_AWD_AUT / jest Sorento
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Cierpliwie więc powtórzę, jeździłem i dziękuje . Z reala także pochodzą informacje od innych po jazdach testowych takim zestawem: "dziękuje"
Ale Kolega oczywiście lepiej wie czym jeździłem.
To jest moja opinia, kola przedstawił swoją, niezdecydowani niech się przejada
Ale Kolega oczywiście lepiej wie czym jeździłem.
To jest moja opinia, kola przedstawił swoją, niezdecydowani niech się przejada
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
CierpliwyBadacz pisze:kjs62 pisze: ... ze szmatą na fotelach nawet nowszego typu
Mam wersję bez szmaty ale nie jestem do końca zachwycony
Skóra niestety nie jest najwyższej jakości i już się wyciąga.
Jest też śliska i trochę przypomina pseudo-skórę w mercedesach, co nie jest komplementem.
Znajomy ma Mercedesa GLK i tapicerkę skórzano materiałową.
Jak się okazuje ta "skóra" w tym modelu nie jest prawdziwa no dla mnie szok.
Auto młodsze a tapicerka w dużo gorszym stanie. szmatę przybrudził jakimś smarem i nie może doczyścić.
Póki co tapicerka mojego "trapeza" jest jak najbardziej ok. świetnie się czyści nie łapie kurzu i wciąż jak nowa bez pęknięć i naciągnięć i "zmarszczek".
W szmacianej tapicerce wkurza mnie ilość nagromadzonego kurzu praktyczni enie do usunięcia ile bym nie prał i czyścił to i tak po trzepnięciu unosił się kurz, nie, no more szmatex w samochodzie.
Skóra jednak wymaga dodatkowych akcesoriów - wentylacja na upały i podgrzewanie na zimne dni. To podnosi cenę zwłaszcza nówki.
Właśnie sobie uświadomiłem że za 4 latka zapłaciłem sporo ponad 70 tys. PLN mniej niż kosztował w salonie........
Za tyle to pewnie można jeszcze drugiego nowego golasa nabyć.
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Panowie, przymierzam sie do zakupu Sportege ver.L z silnikiem ..... i tu mam problem co wybrać, czy 1.7 crdi czy 2.0 gdi.
Obecnie jeżdże Avensisem T27 1.8 Valvematic i jestem bardzo zadowolony z kultury pracy (cisza w kabinie) oraz możliwości osiągnięcia niskiego spalania. Podczas dojazdów do pracy 70 km w obie strony potrafię osiągnąć spalanie 6.5 L. Oczywiście jeżdżąc autostradą do 140km/h spalanie wzrasta do 7 litrów. W mieście nie przekracza mi 8.5 litra. Obecnie mam 55 tyś przebiegu i w aucie nie wystąpiła żadna usterka, więc zależy mi na komforcie i bezusterkowości. Czy silnik 2.0 GDI jest w stanie na trasie spalić 6,5 litra przy spokojnej emeryckiej jeździe?
Obecnie jeżdże Avensisem T27 1.8 Valvematic i jestem bardzo zadowolony z kultury pracy (cisza w kabinie) oraz możliwości osiągnięcia niskiego spalania. Podczas dojazdów do pracy 70 km w obie strony potrafię osiągnąć spalanie 6.5 L. Oczywiście jeżdżąc autostradą do 140km/h spalanie wzrasta do 7 litrów. W mieście nie przekracza mi 8.5 litra. Obecnie mam 55 tyś przebiegu i w aucie nie wystąpiła żadna usterka, więc zależy mi na komforcie i bezusterkowości. Czy silnik 2.0 GDI jest w stanie na trasie spalić 6,5 litra przy spokojnej emeryckiej jeździe?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Nie ma najmniejszych szans na to żeby 2.0GDI spalił mniej jak 8l na trasie, chyba że kolega jadąc z górki będzie wyłączać silnik.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Czyli, te 8L to jest całkowite minimum jakie można osiągnąć, natomiast przy normalnej jeździe spalanie będzie większe.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: JAKI SILNIK WYBRAĆ
Jak ma palić do 6.5 l / 100 km przy w miarę spokojnej jeździe w trasie to jedynie 1.7 CRDi.
Przy 2.0 GDI ciężko będzie zejść poniżej 7 litrów na setkę. W czystym mieście, czyli 100% jazdy po mieście gdzie co jakiś czas swoje trzeba odstać na światłach, itp. to trzeba liczyć minimum 9-10 litrów.
Przy 2.0 GDI ciężko będzie zejść poniżej 7 litrów na setkę. W czystym mieście, czyli 100% jazdy po mieście gdzie co jakiś czas swoje trzeba odstać na światłach, itp. to trzeba liczyć minimum 9-10 litrów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika