Hej
Właściwie to nie wiem czy się komuś takie porównanie przyda, ciężko też nazwać to sensownym porównaniem więc jeśli temat Wam nie pasuje to go nie czytajcie.
Mam dwa auta lekko różne, oba ze znaczkiem KIA: jedno 2,0 CRDI – 136 KM (sportage), drugie 1,6 GDI – 135 KM (ceed), moce dość podobne, w teorii przyśpieszenie podobne – oczywiście wykresy i moment obrotowy zupełnie inne (na korzyść diesla).
Poniżej moje subiektywne plusy i minusy tych silników – może komuś się przyda:
1,6 GDi
+ cichy
+ spalanie dość sensowne
+ od 140km/h na 6 jeszcze fajnie się zbiera na autostradzie
+ kultura pracy
- dość mułowaty przy niskich obrotach
- zupełnie nie chce jechać na 6 biegu od 100 do 130 km/h (mała elastyczność)
- właściwie dopiero od 3,5 k obrotów przyśpiesza sensownie
- wyprzedzanie wymusza redukcję biegu
2,0 Crdi
+ przyśpiesza od 90 km/h na 6 biegu albo i niżej
+ na autostradzie naprawdę nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet bez redukcji
+ turbina działa od niskich obrotów
- głośny
- pali dość sporo (ale to opory) jak na diesla
Gdybym miał kupować auto do miasta to wybrałbym 1,6 GDI – naprawdę dość przyjemnie jeździ, nie ma sportowych aspiracji, na trasę można wyskoczyć co pewien czas.
Jeśli zakładałbym jednak spore przebiegi głównie pozamiastowe to diesel jest o niebo lepszy
W obu autach mam podobne spalanie na trasie – około 7-7,5 litra przy jeździe 120-140 km/h.
Porównanie 1,6 GDi do 2,0 CRdi
Porównanie 1,6 GDi do 2,0 CRdi
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 16:38 przez toa, łącznie zmieniany 2 razy.
--
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Porównanie 1,6 GDi do 2,0 CRdi
toa pisze:Hej
1,6 GDi
+ od 140km/h na 6 jeszcze fajnie się zbiera na autostradzie
- zupełnie nie chce jechać na 6 biegu od 100 km/h
Może ma turbinę, która załącza się powyżej 140 km/h ? Albo rozróżnia drogi, bo na autostradzie to wiadomo, każdy inaczej się czuje.
Taka uszczypliwość
Ale oprócz tej literówki, to raczej potwierdziłbym Twoje spostrzeżenia co do 1,6.
Odebrana po 178 dniach:)
Re: Porównanie 1,6 GDi do 2,0 CRdi
Wiem, że tu może być widoczna sprzeczność ale po prostu przy 100 km/h ten silnik ma za małe obroty aby przyśpieszać sensownie.
Dopiero od 130-140 km/h obroty są na tyle duże, że czuć iż auto jedzie. Oczywiście wrzucenie 5 biegu rozwiązuje problem.
Doprecyzowałem to wyżej już.
Dodam, że poprzednio miałem ceeda z 1,6 122KM - skrzynia była 5 biegowa i tak własciwie od 100 km/h auto jechało dość ładnie - przy skrzyni 6 biegowej ten poziom jest sporo wyżej i stąd problem. Oczywiście spalenie na tym zyskuje.
Dopiero od 130-140 km/h obroty są na tyle duże, że czuć iż auto jedzie. Oczywiście wrzucenie 5 biegu rozwiązuje problem.
Doprecyzowałem to wyżej już.
Dodam, że poprzednio miałem ceeda z 1,6 122KM - skrzynia była 5 biegowa i tak własciwie od 100 km/h auto jechało dość ładnie - przy skrzyni 6 biegowej ten poziom jest sporo wyżej i stąd problem. Oczywiście spalenie na tym zyskuje.
--
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Re: Porównanie 1,6 GDi do 2,0 CRdi
Właśnie jestem na etapie wyboru i zakupu sportage więc biorę też pod uwagę 1.6 GDi.
Toa jakbyś mógł coś więcej napisać o porównaniu ceeda 1.6 DOHC (takiego teraz posiadam) i 1.6 GDi. Chodzi mi o spalanie i przyspieszenie - czy są porównywalne ?
Toa jakbyś mógł coś więcej napisać o porównaniu ceeda 1.6 DOHC (takiego teraz posiadam) i 1.6 GDi. Chodzi mi o spalanie i przyspieszenie - czy są porównywalne ?
Re: Porównanie 1,6 GDi do 2,0 CRdi
Ceed 2 generacji to zupełnie inne auto, lepiej wykończone, dużo cichsze, bardziej komfortowe itp.
Silnik 1,6 gdi jest prawie niesłyszalny w nowym ceedzie, gdy poprzedni był mega głośny.
Zupełnie inna jest skrzynia - tutaj (w CII) 6 biegów powoduje, że jest wrażenie, iż auto nie przyśpiesza na 6 biegu - w wersji 122 KM było zupełnie inaczej. Jest jednak dość prawdopodobne, że na 5 biegu nowa kia przyśpiesza lepiej niż poprzednia na 5 ale musiałbym poszukać danych. Spalanie na bardzo podobnym poziomie - może lekko niższe w GDI ale raczej symbolicznie (około 0,2 l).
Hmm nie wiem co więcej mógłbym dodać - w razie czego pisz. Ogólnie silnik daje radę.
Silnik 1,6 gdi jest prawie niesłyszalny w nowym ceedzie, gdy poprzedni był mega głośny.
Zupełnie inna jest skrzynia - tutaj (w CII) 6 biegów powoduje, że jest wrażenie, iż auto nie przyśpiesza na 6 biegu - w wersji 122 KM było zupełnie inaczej. Jest jednak dość prawdopodobne, że na 5 biegu nowa kia przyśpiesza lepiej niż poprzednia na 5 ale musiałbym poszukać danych. Spalanie na bardzo podobnym poziomie - może lekko niższe w GDI ale raczej symbolicznie (około 0,2 l).
Hmm nie wiem co więcej mógłbym dodać - w razie czego pisz. Ogólnie silnik daje radę.
--
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Jeżdzę niezbyt udanym Sportage III 2.0 CRDI AWD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika