2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Kwarcu » 22 lut 2014, 17:00

Postanowiłem, że to już czas założyć temat dla 2.0 GDI. Jeśli ktoś zamówił taki silnik w nowym Sportku i w niedalekiej przyszłości odbiera furkę to niech wpisuje tutaj spalanie i wrażenia z jazdy, 2WD/AWD, manual/automat.

U mnie decyzja padła na 2.0 GDI 2WD manual, zamówienie zostanie złożone na dniach. Jak auto dotrze to na pewno złożę raporty z :kierownik: .

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: marcin_open » 23 lut 2014, 17:58

Na pewno dodam info, też będę miał ten silnik, jestem ciekaw, przy dynamicznej jeździe pewnie z 8,5L łyknie
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

Qbass
Administrator
Posty: 84
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Qbass » 23 lut 2014, 18:34

Boje się, że te 8,5l to minimum a nie maximum ;)

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Kwarcu » 23 lut 2014, 18:43

8,5 to wciągnie w trasie przy w miarę rozsądnej jeździe.
W mieście to dyszkę spokojnie wciągnie, do 12 l na setkę trzeba liczyć.
Nawet KMP podaje w katalogu 10,5 w mieście. :czujnik:

No, ale póki się nie pojeździ to się nie dowiemy ile bestia wciąga. :bigok:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: ZygJe » 23 lut 2014, 18:45

8, 5 to kotłuje 2.0CRDi i to przy delikatnej jeździe hi hi hi. .....
Z doświadczenia mojego ojca z Carensa z tym silnikiem wychodzi średnio ok 11l/100km . Tak więc w KS spodziewałbym się raczej 12.....
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
marcin_open
Uzależniony
Posty: 166
Rejestracja: 25 sty 2014, 10:20
Czym jeżdzę: na razie bez

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: marcin_open » 23 lut 2014, 19:02

Hmm ... nie mam pojęcia ale jeźeli mówicie nawet 12 to trzeba chyba w gaz zainwestować ... Choć osobiście zawsze byłem przeciw tej instalacji.
odebrana 08.05.2014r. Kia Sportage 2.0 GDi XL

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Kwarcu » 23 lut 2014, 19:04

Myślę, że cena instalacji gazowej do silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny Ciebie odstraszy. [zlosnikok]

dealer
Uzależniony
Posty: 236
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
Lokalizacja:

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: dealer » 23 lut 2014, 20:47

jeździłem hultajem i40 z tym silnikiem spalanie w trasie 7,5l/100km przy naprawdę spokojnej jeździe, w mieście raczej małym około 11/100
Teść, który jeździ tym samochodem na co dzień nie schodzi poniżej 13l/100 km ale to wynika też ze sposobu eksploatacji, czyli samochód jest po to żeby nim jeździć więc wyprawa do kiosku po gazetę nie jest niczym nadzwyczajnym. W hultaju silnik naprawdę fajny reakcja na gaz poprawna, chociaż przyzwyczaiłem się do diesla.
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: karlos » 23 lut 2014, 20:56

Nie rozumiem po grzyba kupować taki silnik nawet instalacji LPG nie założysz. Spalanie kosmiczne. Przyspieszenia ma podobne jak 2.0 DOHC. Bezpośredni wtrysk nie lubi chrzczonej benzyny, czyli pod każdym względem LIPA.

Awatar użytkownika
Przemek1472
Uzależniony
Posty: 373
Rejestracja: 04 kwie 2013, 18:35
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDi GT Line 7DCT+ MAX | Orange
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Przemek1472 » 23 lut 2014, 20:57

Sprzedawca powiedział, że do kalogowego spalania to 1,5 - 2 litrów średni trzeba dołożyć i to by się zgadzało.
Powaga jest zwykle strojem głupców

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Kwarcu » 23 lut 2014, 21:07

karlos pisze: (...) Bezpośredni wtrysk nie lubi chrzczonej benzyny, (...)

Już nie przesadzaj, kolego. CRDi jak każdy diesel na CR też nie lubi kiepskiego ON, a jakoś jeżdżą ludzie i nie narzekają... Jak ktoś tankuje byle gówno to potem zostaje z gównem. Jak ktoś tankuje na nieszemranej stacji to nie powinien się bać. Swoją drogą 1.6 GDI na forum też sporo jest i póki co wszystkie żyją.

Jak tak patrzyłem po necie na spalania ix35 2.0 GDI to nie ma dramatu. 11-12 l w mieście przy silniku 2.0 to raczej nic dziwnego.

bilwaldi
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2014, 22:58
Czym jeżdzę: SPORTAGE 2.0 GDI AWD XL
RIO XL
1.4 DOHC CVVT

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: bilwaldi » 03 mar 2014, 21:28

Witam
jutro zamawiam Sportage 2014 2.0 GDI AWD, w automacie wersja limitowana z wyposażeniem XL na 18 i też trochę mnie
martwi spalanie, chciałem założyć gaz ale do 2.0 GDI jest problem, w Bydgoszczy jeszcze nie mają dobrej mapy do wgrania
cena instalacji około 5 - 5.5 tyś i ponoć oprócz gazu również pobiera około 30% benzyny i co najgorsze po założeniu instalacji
traci się gwarancję. Co o tym sądzicie a może ktoś ma już gaz w tej wersji silnika? Dodatkowo rozczarowałem się bo nie mogę
zamówić panoramy jesli jest to wersja limitowana, obłed. Pzdr Bilwaldi

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: Kwarcu » 03 mar 2014, 21:45

Tak, zamawiając wersje limitowane nie można korzystać z innych opcji wyposażenia/innych pakietów dodatkowych. Jedynie automat/AWD/lakier metallic. Coś za coś, dadzą Ci taniej pewne opcje, ale nie pozwolą wziąć innych. :D

Niestety to specyfika silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Instalacja gazowa do nich kosztuje zauważalnie więcej niż do dotychczasowego MPI. Za 5-5,5 tys. to powinna być już całkiem OK instalacja do GDI. Co do pobierania benzyny - to prawda. Jest to konieczne, żeby nie zatrzeć wtrysków - benzyna je schładza. Proporcje są różne, ale 20-30% benzyny w mieszance paliwowej to taki standard.
Nikt jeszcze nie ma tutaj LPG w tym silniku, bo ten silnik jest w sprzedaży od stycznia.
Musiałbyś uderzyć do posiadaczy Hyundaia ix35, tam już silnik 2.0 GDI jest dłużej w ofercie, może ktoś gazował chociaż osobiście w to wątpię.

Generalnie spalania na trasie bym się nie bał, spali podobnie co 1.6 GDI. W mieście faktycznie już gorzej.

Ja ostatecznie, wczoraj, zamówiłem jednak 1.6 GDI. Po teście stwierdziłem, że wbrew pozorom wystarcza do jazdy. Myślałem jeszcze nad 1.7 CRDi i później zachipowaniu, ale odpuściłem sobie.

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: selva » 06 mar 2014, 12:08

Ale dołozyli do pieca zamieniając DOHC na GDI, aż 3 KM ugrali tym sposobem, kosztem skomplikowania silnika i utrudnienia LPG :lol:
No chyba że błąd w katalogu bo nie wierzę...

W zamian - praktycznie nic (spalanie lepsze? - please, o ile, 0,3L/100km ?). :?

Czekałem na GDI i nawet chętnie bym wziął, bo samo przez się było oczywiste, że bezpośrendni wtrysk ma nieść za sobą osiągi charakterystyczne dla tej konstrukcji Hyundaia, czyli:

2.0L (1999cc) version of this engine featuring the same 81mm bore but with a longer stroke of 97mm that produces 164 hp @ 6,500rpm and 201 N·m at 4,800rpm for MPI and 174 hp at 6,500rpm with 213 N·m of torque at 4,700 rpm for GDI.


Szkoda że nie ma wyboru starszej jednostki DOHC, bo może być podobnie jak w grupie VW-A, gdzie zamiast 1.6 FSI ludzie brali (np Octavię tour) 1.6 MPI i mieji wy.. wyrąbane na to że coś się może zepsuć. Choć tam była większa wartość dodana, gdyż bezpośredni wtrysk dawał 15KM więcej (15%) a nie 3 KM (lol 2%).

Bez urazy dla posiadaczy, silnik i autko naprawdę bardzo fajne, ośmielam się jedynie na słowa krytyki odnośnie polityki koncernu.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

szczepson
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2014, 11:30
Czym jeżdzę: Sportage 3. DOHC2.0 L

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: szczepson » 07 mar 2014, 00:01

Właśnie dlatego szukałem DOHC 2.0.
Poprzednio miałem DODGE CALIBER CRDI 2.0 140 KM, i powiem tak, moment obrotowy robi swoje :zlosnik:
wciskam pedał gazu i nie ważne jaki bieg, szedł jak zły - 140 Km/h szósty bieg na autostradzie wciskam gaz i przyspiesza bez gadania. Średnie spalanie na autostradzie 7 l/100 km - jak dla mnie całkiem przyzwoicie.
Ale swoje miał już przejechane i czas było na zmianę.
Mając wcześniej auto z LPG szukałem czegoś co łatwo można przystosować na LPG.
Padło na Kia Sportage 2.0 DOHC, co prawda nie ma takiego kopa jak DODGE ale bardzo przyjemnie się jeździ i jest jednak większy komfort jazdy, no i wygląda ładnie [hihihi]
Znalazłem na allegro, czarny metalik, skóra, multimedia PIONIER no i .... - jak to się mówi napaliłem się jak szczerbaty na suchary - KUPIŁEM. Spalanie w drodze powrotnej 9,8 l/100 km :chytry: trochę dużo w porównaniu z DODGIEM.
Zainstalowałem LPG: STAG 4 Q-BOX, wtryskiwacze HANA, zbiornik 68 L.
Spalanie około 12,5 L/100 km, co przy cenie 2,53 zł/l = w zaokrągleniu 32 zł/100 km.
Różnicy pomiędzy benzyną a lpg podczas jazdy nie czuję.
Przejechałem dopiero 600 km więc nie mogę nic powiedzieć o eksploatacji. Jak wykręcę więcej to poinformuję.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: selva » 07 mar 2014, 13:15

Racja kolego, tutaj na wolnossącym silniku przy tej objętości i masie auta to trzeba ciągnąć mocno na obroty, żeby było ciekawie.

Na LPG już nie zmieniam biegów poniżej 4500 [hihihi]
Przy rozpędzaniu ostatnio miałem 130 na 3 biegu (wtedy to dopiero idzie jak dziki) i 150 na 4-tym.
Spalanie 12-13 czyli odpowiednik 7l Pb. Teraz to dopiero czuję fun z jazdy. Wcześniej to był niedosyt że wydało się ~100k na auto, które a wlecze się na 30% osiągów, bo inaczej spalanie boli.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

chris
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 15 paź 2010, 16:30
Czym jeżdzę: Hyundai Ix20 1.6
Zamówiony Sportage 2.0 GDI AT wersja L

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: chris » 08 mar 2014, 22:37

selva pisze:Ale dołozyli do pieca zamieniając DOHC na GDI, aż 3 KM ugrali tym sposobem, kosztem skomplikowania silnika i utrudnienia LPG :lol:
No chyba że błąd w katalogu bo nie wierzę...

W zamian - praktycznie nic (spalanie lepsze? - please, o ile, 0,3L/100km ?). :?
GDI.


Jak czytam takie bzdury to nie wierzę, że można wypisywać takie farmazony :)
Po pierwsze maksymalny moment obrotowy w 2.0 GDI wynosi 205/4000obr/min , w 2.0 MPI 194/4600 w związku z tym
elastycznością 2.0 GDI miażdży to Twoje cudowne 2.0 MPI
Dane producenta cyt.......
60-100 9,4s GDI 10,8 MPI
80-120 13,4 GDI 18,2 MPI
Nie mówiąc o prędkości max 196km/h GDI 184km/h MPI i 6 biegowej skrzyni biegów w nowej benzynie.Czyli będzie szybciej,oszczędniej i ciszej w kabinie przy prędkościach autostradowych.
Nie ma o czym gadać Kolego ;)
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 22:41 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: kasia_mm » 08 mar 2014, 22:40

ja tam baba jestem i do tego (znowu) blondynka, ale mi w serwisie też mówili, że GDI jest oszczędniejsze w spalaniu i osiągi ma większe niz moje DOHC... no ale babie można wszystko wmówić ;) (no prawie [hihihi] )

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: ZygJe » 08 mar 2014, 23:08

A ja i tak zachorowałem na amerykańska wersję 2,4i 176KM. Osiągi jak 184KM diesel a gazunek no problem (silnik flexi fuel) . Aktualnie poluję na taką 2-3 letnia (za wielką wodą of kos).
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem [zlosnik2]
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: XV 1900 » 09 mar 2014, 13:05

Ja mam właśnie taką w automacie :aha: zagazowałem ją koszt 3250 zł STAG i 80l. zbiornik. Jeździ się fajnie :D

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: 2.0 GDI po FL - spalanie, opinie

Postautor: karlos » 09 mar 2014, 13:19

11 Nm - faktycznie miażdży hehehehehehehe. Poczekajcie trochę bo to jest nowy silnik. Może będzie tak cudowny jak FSI w VW zwłaszcza te pierwsze serie które robiły 30 000 km i silnik do wymiany. Nie ma to jak stara sprawdzona konstrukcja. KS kupiłem dopiero po 3 latach od wejścia na rynek tak aby poprawili wszystkie mankamenty tego auta na bazie doświadczeń klientów. I nikt nie wmówi mi, że GDI jest to ekonomiczniejszy silnik - 2.0 DOHC 10 l LPG na 100 km (czyli 25 zł na 100 km). Jakieś pytania? Więc mam w d...pie te 11 Nm bo na 100 000 km po zwrocie kosztów instalacji na czysto zostaje 15 000 zł w kieszeni. A ten argument z prędkościami maksymalnymi to mnie TOTALNIE POWALIŁ NA KOLANA buahahahahaha. Pewnie będziesz ją rozwijał każdorazowo zaraz po wyjeździe z garażu heheheheheh [zlosnik2] :w łeb:


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap