Mrozy a 1,7 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: ZygJe » 30 sty 2014, 22:45

gender nie gender byle na drzewo nie uciekał....
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: diselboy » 29 lis 2014, 15:36

a mnie dziś dopadło coś dziwnego.
wyprzedzam "klocka" (chyba ważne, że pod górę) i w okolicy 3k obr/min lekkie szarpnięcie i mimo gazu w podłodze się nie zbieramy, ledwo ledwo dało się pokonać zawalidrogę. Dalej jazda do :doopa3: bo zero przyśpieszenia i silnik kręci do 3000 (na luzie i jazda rozpędem) ani grama więcej.
Dotarcie do celu na spokojnie, ponowne odpalenie i wszystko w normie , jest "kop" i zbieramy się jak trzeba, na luzie silni kręci do oporu i w rozpędzie identycznie.
I znowu trzeba wyprzedzić , też pod wzniesienie, i spadek mocy do zera, silnik zgasł, odpaliłem natychmiast i kreci się jak nowy, dla świętego spokoju i niedrażnienia losu spokojna jazda do 2000 obr/min.
W domu wpinam laptop z diagnostyką i zero błędów, dla kontroli jeszcze Torque i to samo bez błędów.
I teraz pytanie: CO ZA CHOLERA ? Na zewnątrz tylko -4 paliwo lane na tej samej stacji od wieków do obydwóch samochodów, Stilo bez problemu pali i jeździ z padniętym termostatem i chyba podgrzewaczem paliwa, a Sportek strzelił focha, przytkało filtr ? (można by go wymienić ale jeszcze przebiegu nie narobił a te które wymieniałem wcześniej (w Fiacie już z 7 razy ) nigdy nie były w stanie wskazującym na zabrudzenie czymkolwiek )
Zaaplikowałem na wszelki słuczaj despersanta.

Sugestie Kolegów ?
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

piechur
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 16 paź 2014, 13:34
Czym jeżdzę: 2,0 crdi 113JM
2005r

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: piechur » 29 lis 2014, 17:03

Może turbina? W poprzednim samochodzie jak mi padła to też samochód mulił. Spróbuj po odpaleniu go przygazować konkretnie i zaobacz jak będzie jeździł, mój wtedy odżywał.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: diselboy » 29 lis 2014, 17:24

był by błąd o przeładowaniu , wygląda na odcięcie czegoś i przejście w tryb awaryjny, zastanawia brak błędów.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: Kwarcu » 29 lis 2014, 18:58

Wygląda to trochę na problem z elektrozaworem sterującym zmienną geometrią turbawki (VGT). Niekoniecznie pojawią się błędy w komputerze, natomiast trzeba wnikliwie potestować jak wygląda ciśnienie doładowania, zdarza się że ten zawór może się trochę przytykać i przy mocniejszym przybutowaniu pracuje niepoprawnie, a podczas normalnej jazdy chodzi bez zastrzeżeń. Może wystarczy go wyczyścić albo jakiś wężyk do niego dochodzący ma delikatne pęknięcie przez co pod obciążeniem dochodzi do rozszczelnienia i jest co jest. Może być tak, że błąd w kompie wyskakuje tylko podczas jazdy - chwilowo się pojawia i trwale znika po zgaszeniu silnika.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: diselboy » 29 lis 2014, 19:55

Kwarcu dzięki za utrwalenie w podejrzeniu,
właśnie najbardziej mi to zawór przypomina z objawów, jak mi padał w Stilo to generował fajla i wywalał błąd na zestawie wskaźników (objaw w ruchu był identyczny, gwałtowny spadek mocy i, kontrolka świeciła się ), tu tego brak. jutro wepnę Torquq i przejadę parę kilometrów choć na "stojaka" pokazywało , że "dmuchawka" daje, sprawdzę pod obciążeniem.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: geegles » 30 lis 2014, 01:12

Zacznij od filtra paliwa,bo to sa typowe objawy jego zabrudzenia.
3000 rpm oznacza, ze samochód wchodzi w tryb serwisowy (nie zawsze), ale zacznij od filtra.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: puder12 » 30 lis 2014, 20:37

diselboy pisze:a mnie dziś dopadło coś dziwnego.
... w okolicy 3k obr/min lekkie szarpnięcie i mimo gazu w podłodze się nie zbieramy,...

Miałem dokładnie takie same objawy. Przyczyna zdiagnozowana trafnie przez ASO - zapchany filtr siatkowy w zbiorniku paliwa. Nie mogłem w to uwierzyć bo tankuję tylko ON Ultimate na BP.
Z drugiej strony lepiej, że zapycha się filtr niż wtryskiwacze.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: ZygJe » 30 lis 2014, 21:14

Na forum Sorento opisują podobne przypadki będące skutkiem zapchanego filtra w zbiorniku.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: oovoo » 30 lis 2014, 22:03

To ja też potwierdzę taki objaw. Byłem na wakacjach 2500 km od domu podjazd pod stromą górę i wyjazd na prostą i dokładny objaw jak disellboy. Trochu mnie zagotowało. ale jechałem kawałek zgasiłem silnik odpałiłem i auto chodzi jak nowe. Było to w wakacje później już się nie powtórzyło. Jestem laikiem czy ten filter w baku mógł się sam wyczyścić czy trzeba jechać na serwis żeby go wyczyścili lub wymienli

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: sabb » 01 gru 2014, 00:10

to filtr paliwa w baku!! miałem to co zima [angry] po wyczyszczeniu a trwa to 15 min znowu jezdziłem rok do nastepnej zimy :D

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: geegles » 01 gru 2014, 10:04

sabb, poprosimy o mały tutorial :-)
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: diselboy » 01 gru 2014, 12:19

saab, jak robiłeś sam podziel się uwagami, znalazłem w ruskiej instrukcji jak się do tego zabrać ale ze znajomością słownictwa już widzę marnie u mnie jest (zwapniały w mózgownicy odpowiednie synapsy) na co zwrócić uwagę szczególnie przy rozbieraniu i wyciąganiu pompy ze zbiornika.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
arko_w
Uzależniony
Posty: 174
Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: arko_w » 01 gru 2014, 15:54

Zanim jednak zaczniecie od filtra paliwa w baku, proponuje sprawdzić filtr paliwa pod przednia maską jego zapchanie daje podobne objawy, a wymiana mniej kłopotliwa.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: diselboy » 01 gru 2014, 16:15

o czy ja wiem, dużo wyciągania: akumulator, sterownik. nie wiadomo jak zareaguje na odpięcie od zasilania sterownik czy nie sypnie błędami. (to mnie najbardziej powstrzymuje od roboty)
a ten filtr tak upchali jakby specjalnie w najbardziej niedostępnym miejscu.
i jeszcze w dzisiejszych czasach ręczne odpowietrzanie filtra paliwa to już porażka.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: puder12 » 01 gru 2014, 18:06

arko_w pisze:Zanim jednak zaczniecie od filtra paliwa w baku, proponuje sprawdzić filtr paliwa pod przednia maską ....

Zastanów się chwilkę - skoro są dwa filtry to chyba bardziej prawdopodobne jest, że zapcha się ten na pierwszej linii frontu - czyli w baku.

bajm11
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 23 mar 2011, 18:05
Czym jeżdzę: 1,7 Crdi
wersja L
Sand track

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: bajm11 » 01 gru 2014, 18:12

Mam te same objawy.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie (za cztery dni!).
W przypadku wymiany filtra paliwa czy to jest na gwarancji.
Czy trzeba będzie płacić. Pan z serwisu wyliczył ok 3 godziny robocizny.
Czy da się jakoś to podciągnąć pod gwarancję.

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: oovoo » 01 gru 2014, 18:30

Bajm11 daj znać co i jak było na serwisie. Jakie koszty. Podejrzewam że nie podlega to gwarancji powiedzą że tankowałeś złe paliwo.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: diselboy » 01 gru 2014, 19:37

słuchajcie Chłopaki, może wina leży po stronie paliwa, dzisiaj pogoniłem trochę ponad 3k obr/min i brak opisywanych rewolucji a w sobotę dolałem depresator. "dmuchajka" na Torque pokazuje że pompuje luft na garnki.
Może ze względu na dość ciepłą pogodę na stacjach było jeszcze "letnie" paliwo i starczyło ciut mrozu i poszła parafina na filtry blokując przepływ ?

Tak się pocieszam

kiedyś benzynie dawało się :pijak: fioletowego nektaru i grało, zachciało się klekotów. :killer:
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

bajm11
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 23 mar 2011, 18:05
Czym jeżdzę: 1,7 Crdi
wersja L
Sand track

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: bajm11 » 01 gru 2014, 19:47

To jak to jest z tym paliwem
U mnie 2 dni z temperaturą -2 st C i już potrafi zamarznąć ?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Mrozy a 1,7 CRDI

Postautor: ZygJe » 01 gru 2014, 20:06

Jak wytrąci się parafina, to depresator już jej nie ruszy (on zapobiega wytrącaniu), tak samo parafina zaczyna rozpuszczać się w ok +20st a dopiero w 60st proces zachodzi szybko. Tak więc dopiero w podgrzewanym filtrze będzie jakiś efekt.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap