Filtr cząstek stałych

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Wandal
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:03
Czym jeżdzę: M 1,7 D orange
Lokalizacja: Płońsk

Filtr cząstek stałych

Postautor: Wandal » 14 lis 2010, 10:12

dla tych co się boją silnika diesla ze względu na ewentualną konieczność wymiany filtra cząstek stałych PDF obecnie kilkanaście tysięcy (będą tanieć) przydatna strona z rozwiązaniem problemu
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... DgodemQGHQ
M 1,7 orange

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 14 lis 2010, 17:23

gwarancje sie traci,wiem to na pewno.
a po drugie to filtry nie sa takie straszne jak sie wydaje.Wystarczy lac dobry olej(acea c3) i przegonic autko od czasu do czasu na autostradzie i jest ok

Awatar użytkownika
Wandal
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:03
Czym jeżdzę: M 1,7 D orange
Lokalizacja: Płońsk

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: Wandal » 15 lis 2010, 09:23

oczywiście że masz rację, ale gdyby coś się stało....
poza tym własnie dowiedziałem się, że od prawie 3 lat jeżdżę autem właśnie z takim filtrem :lol: i teraz już wiem dlaczego palił więcej i był słaby jak zona jeździła nim przez miesiąc tylko na zakupy ok 4 km, mechanicy mówili że z autem wszystko ok zwalałem winę na paliwo i dopiero gdy przegoniłem go w trasie ok 150 km zmienił sie jakby z fabryki go wypuscili, teraz znam przyczynę zamulony filtr czastek stałych i niewłaściwy kierowca za kierownicą :idea:
M 1,7 orange

jerry
Uzależniony
Posty: 171
Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: jerry » 15 lis 2010, 19:28

Mam pytanie, przypuśćmy że zapala się lampka informująca o rozpoczęciu wypalania filtra, a ja stoję akurat w korku, czy w takim razie mogę sobie radzić w ten sposób, że silnik trzymam na wyższych obrotach będąc na luzie? Czy na czas wypalania auto musi być w ruchu (zgodnie z zaleceniami min 60 km/h)?
Teoretycznie stojąc w korku i trzymając na wyższych obrotach filtr powinien szybciej się rozgrzać i wypalić sadzę. Równocześnie strumień spalin na wyższych obrotach zapewnia wyższe ciśnienie a tym samym lepszy przedmuch.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL

marko
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 15 paź 2010, 13:21
Czym jeżdzę: astra II 1.6

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: marko » 15 lis 2010, 19:38

jerry.. pewnie jak byś stał z tydzień w korku to mógłby być kłopot... a tak to zawsze zdążysz "przedmuchać" wydech... jak się zapala lampka (jeśli tak jest bo nie wiem) to nie jest tak, że od tego momentu musisz być na trasie i musisz przedmuchać wydech...

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: Bodzio_s40 » 15 lis 2010, 19:47

wypalanie odbywa sie bezinwazyjnie(tzn. zadna lampka,kontrolka, informacja cie o tym nie informuje).zeby odbylo sie wypalanie filtra musza byc spelnione okreslone warunki; odpowiednia predkosc, tj. obroty temperatura silnika i filtr dostatecznie zapchany,czyli jakis odstep czasu od ostatniego wypalania.jesli zapali ci sie kontrolka to tylko dlatego ze filtr jest prawie calkowicie zatkany i moze ulec uszkodzeniu lub juz jest uszkodzony
krotko mowiac jesli zobaczysz kontrolke to muszisz jak najszybciej gnac do serwisu

-Matti-
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI - M

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: -Matti- » 15 lis 2010, 23:35

Poniżej informacja dot. filtra jaką dostałem z KIA Motors Polska:
"W odpowiedzi na Pana zgłoszenie, uprzejmie informujemy, że nowy model Sportage spełniając normę Emisji EURO 5 , jak każde auto innego producenta z silnikiem Diesla ma filtr cząstek stałych, który jest bez obsługowy tzn. procedura czyszczenia uruchamiana jest bezwiednie podczas jazdy, gdy filtr wymaga czyszczenia. Dodatkowo serwis może przeprowadzić wymuszoną procedurę czyszczenia, gdy wymaga tego informacja podana z komputera diagnostycznego. Dzieje się tak, gdy parametry eksploatacyjne nie pozwalają na uruchomienie procedury czyszczenia filtra tj. samochód tylko stoi w korkach, jeździ na krótkich dystansach i w ogóle nie jeździ w tzw. trasie. Żywotność nie może być określona ze względu na różne warunki eksploatacyjne (jakość paliwa, styl jazdy itp.). Żywotność filtra we wszystkich markach jest podobna, ze względu tych samych poddostawców w/w filtra. "
jeżdżę 1.7 CRDI - "M" - "Czarna Mamba"

DarekD
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 18 paź 2010, 23:25
Czym jeżdzę: Sportage 1,6 T-GDI 177 KM 4X4

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: DarekD » 08 sty 2011, 00:10

Mam pytanie do użytkowników KS 1,7 (już niedługo i ja takim będę) w temacie DPFa. Szukając info na temat DPF wszedłem na stronę forum Peugeota. Na tej stronie znalazłem informację, że wypalaniu filtra towarzyszy w Peugeotach włączenie ogrzewania tylnej szyby, ogrzewania lusterek oraz wentylatora na chłodnicy. Wszystko po to aby jak najbardziej obciążyć silnik i zwiększyć temperaturę spalin, oczywiście oprócz dawkowania dodatkowego paliwa. Zjawisko to użytkownicy tych samochodów wykorzystali instalując diodę włączoną w obwód włączanych podczas wypalania urządzeń. A teraz pytanie, czy zauważyliście podczas wypalania jakieś podobne objawy, mogące posłużyć do zbudowania sygnalizacji tego zjawiska ? Pewnie wielu, mniej doświadczonym z tym urządzeniem by sie taka sygnalizacja przydała. :o

Awatar użytkownika
bartdobr
Uzależniony
Posty: 172
Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: bartdobr » 08 sty 2011, 10:32

Jako użytkownik peugeota z FAP (=dpf) powiem, że żaden z tych objawów nie ma miejsca. Temperaturę spalin podnosi się poprzez wpuszczenie większej ilości paliwa oraz dozowanie niewielkich ilości płynu EOLYS, który się uzupełnia co 120 tys km, dlatego dawne filtry są tzw "obsługowe", w KS jest bezobsługowy - nie dolewa się niczego. Niezależnie od tego - średnio po 150 tys filtr się wymienia na nowy lub usuwa chipując. W KS3 ta druga opcja jest chyba jeszcze niedostępna..
sorry za OT z peugeotem:)
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: saber » 08 sty 2011, 14:54

Wandal pisze:dla tych co się boją silnika diesla ze względu na ewentualną konieczność wymiany filtra cząstek stałych PDF obecnie kilkanaście tysięcy (będą tanieć) przydatna strona z rozwiązaniem problemu
http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... DgodemQGHQ


pisałem o tym w tym, wątku: viewtopic.php?f=20&t=410&hilit=dpf - po gwarancji najrozsądniejsze wydaje się być usunięcie DPFa w sposób opisany na tej stronie http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=fapdpf - w KIA jest to możliwe z tego co napisali.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 08 sty 2011, 22:13

tylko czy nie zaczną karac za brak dpf jak kiedyś za brak apteczki [hihihi]

Awatar użytkownika
bryndzio
Uzależniony
Posty: 222
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:08
Czym jeżdzę: autem, rowerem...

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: bryndzio » 08 sty 2011, 22:16

na 100% przeglądu rocznego nie przejdzie, już o tym na TVN Turbo mówili
Na początku stycznia, lutego,marca, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
ps
Na początku stycznia, lutego,marca,kwietnia, maja, może... będzie SportAge 1.6 czarna elka
... i tak od listopada (czytaj: "i tak do zajebania")

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: sabb » 08 sty 2011, 22:25

ja jak kupowałem to podpowiedziałem imbyb od razu mi go wycięli [hihihi] ale nie chcieli i kazali z nim jeżdzic [hihihi] co 2 tyg mam trasę otwock grajewo to mu pocisne i bede wypalał mam nadzieje [hihihi]

Awatar użytkownika
maddj
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:54
Czym jeżdzę: Sportage III 1.7 crdi XL
Lokalizacja: głuchołazy Okolice Nowego Yorku

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: maddj » 10 kwie 2013, 20:07

Odświerze temat jak wyglada dokladnie wypalnie w 1,7? Wie ktoś?
co możesz zrobić jutro zrób dziś

REROMEK
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
Lokalizacja: Sztum, na Powiślu

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: REROMEK » 10 kwie 2013, 22:03

przy obecnych temperaturach wypalanie wypada co 700-900 km, zaobserwować można to włączając na komputerku spalanie chwilowe - jest wyraźnie wyższe niż przy standardowej jeździe z daną prędkością, a jadąc z górki (na biegu) pokazuje, że zużywa paliwo mimo iż powinno się pokazać zero zużycia

ktoś już o tym pisał - mam nadzieję że mój opis zjawiska jest w miarę zrozumiały [hihihi]

a tak bogiem a prawdą - tyle przejechałeś sportkiem kilometrów i nie wiesz ???
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza

Awatar użytkownika
maddj
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 20:54
Czym jeżdzę: Sportage III 1.7 crdi XL
Lokalizacja: głuchołazy Okolice Nowego Yorku

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: maddj » 10 kwie 2013, 22:18

Nie [zdziwiony] bo nic nie zaobserwowalem:( mozliwe jest ze on sie jeszcze niewypalal?
co możesz zrobić jutro zrób dziś

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 11 kwie 2013, 10:27

Zauważyłem, że (przynajmniej wg wskaźnika) przed wypalaniem DPF nieznacznie wzrasta spalanie (zapchany filtr?) a po wypalaniu jest niższe. Np przy 70km/h przed wypalaniem oscyluje ~5-6l/100 a po oscyluje 4-5. Ale może mam zwidy :puk:
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

REROMEK
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
Lokalizacja: Sztum, na Powiślu

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: REROMEK » 11 kwie 2013, 16:32

maddj pisze:Nie [zdziwiony] bo nic nie zaobserwowalem:( mozliwe jest ze on sie jeszcze niewypalal?



wypalał się na pewno nie jeden raz
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: ZygJe » 24 kwie 2013, 21:16

A tak wygląda wypalanie DPF w 2.0 184KM
eherbAEDbVUX6NHUSeTJeX36.jpg
przed wypalaniem 4b

bR3gQW513Wb25JM6YMEAXPNV.jpg
tu filtr się wypala 5b


Jak widać temp DPF ponad 600 st (a potrafi być i 650) co ciekawe to normalna temp wydechu w benzynie. Ciśnienie w dolocie ujemne (podciśnienie) znaczy sprężarka na bypass`ie (zapewne otwarty na stałe blow-off) i nie tłoczy.
Ta sama prędkość tylko na 4 biegu (60km/h to prędkość przełączania z 4 na 5 i automat różnie tu jeździ raz na 4 a raz na 5 b)
temp DPF już ok 250st (tak jest normalnie - przy dużym obciążeniu wzrasta max do 300st) i jak widać turbo już coś dmucha :)
Ciekawostka jest też wskaźnik chwilowego spalania. Przy normalnej pracy wskazania z Torqe i ze wskaźnika KS są identyczne natomiast przy wypalaniu Torqe pokazuje 3 - 4 l/100 (przy tej prędkości) a wskaźnik na liczniku 8 - 9 l/100km
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

mike
Uzależniony
Posty: 194
Rejestracja: 23 mar 2013, 19:12
Czym jeżdzę: Renault Master III
Gadu Gadu: 4674149
Lokalizacja: Olkusz

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: mike » 27 kwie 2013, 18:05

Czy ktoś mi może napisac jak należy go wypalic ? czy wystarczy jecha na wyższych obrotach / powiedzmy ponad 2000 / jakiś czas ? czy musi byc prędkośc wyższa ? bo na 3 biegu też można jechac 90km/h , chciałem po prostu uświadomic ten proces córce zanim jej auto odbiorę

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Filtr cząstek stałych

Postautor: michal55yh » 27 kwie 2013, 18:09

On zaczyna się wypalać sam, kiedy chce. Jeśli zauważysz ten proces (wyższe spalanie) to należy go przegonić na troszkę wyższych obrotach niż normalnie. Najlepiej w czasie wypalania nie gasić auta tylko wyjechać poza miasto i się troszkę pokręcić zatruwając środowisko [rotfl1]
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap