Brak mocy

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Brak mocy

Postautor: kjs62 » 10 paź 2013, 12:42

wg PN w paliwie są biokomponentyniby do 7% ale kto w to uwierzy, ze to jest przestrzegane?
Biokomponenty są dla tych silników szkodliwe no i taki mamy paradoks ustawodawczy - z jednej strony obowiązkowe dpf a z drugiej paliwo które je zapycha.
Pytałem na stacji Shell'a tylko V-Power nie ma biokompenentów a zwykły Shell niestety ma i zrobi takie samo spustoszenie jak Orlen czy inny syf.

Mi coś zaczęło buczeć pod podłogą w obawie że przez paliwo podjechałem na Shella i dolalłem V-Powera żeby rozcieńczyć te estry..
Na ten moment spadło mi zużycie paliwa z 11 na 9,5l/100 km (po mieście) a buczenie występuje rzadziej.
No cóż w tym kraju nie ma to jak jeździć na LPG. Dltego mój stary Scenic wciąż w użyciu aż szkoda sprzedać bo na krótkie dystanse i codzienne wytłuczki zakupy transport obijanie pod marketem żal nowszego auta.
Nie wiem jak to będzie jak nie będzie tej starej Reni kijanka może nie podołać wyzwaniom dnia codziennego.Widzę to autko jako super na dalsze trasy ale ten polski syf cóż....
Pocieszam się że kupiłem używkę 4 letnią która ma już tu i ówdzie zadrapanie czy wgniotek bo nowej to dopiero by mi było żal...
To nie jest kraj dla nowych samochodów - tu wciąż jest trzeci świat...

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 05 gru 2013, 09:57

No i problem dopadł także mnie. Co prawda autko nie stanęło, nie zaświeciła się kontrolka silnika, ale ewidentnie nie chce przyspieszać. Co ciekawe problem wystąpił po przejechaniu zaledwie 300 km od przeglądu po 60 kkm, podczas którego wymieniano filtr paliwa. Temperatura powietrza +3,0 C. Paliwo tankuję cały czas w jednym miejscu i nigdy nie było problemu, więc raczej wykluczam jego złą jakość. Ciekaw jestem jak zareaguje ASO na moje zgłoszenie.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 05 gru 2013, 15:13

Problem rozwiązany (za 200 PLN). sitko pompy paliwa zanurzonej w baku było pokryte czarnym SYFEM, który oblepił je warstwą nieprzenikalną dla paliwa. Mimo, że tankuję tylko BP Ultimate to nie uniknąłem problemu. Ciekaw jestem który składnik paliwa wytrąca się w postaci tych czarnych syfów i zatyka układ. Może to biokomponenty?

Mimo wszystko lepiej że to zapchane sitko niż rozpieprzone wtryski.

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Re: Brak mocy

Postautor: Navkol » 05 gru 2013, 16:09

Puder: a sprawdzałeś numer błędu (tak dla potomnych) :?:

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 05 gru 2013, 16:51

Nie było żadnego błędu.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Brak mocy

Postautor: ZygJe » 05 gru 2013, 17:53

a ile masz przejechane?
Ja mam ponad 80 000 tankuję gdzie popadnie i zwykły ON i (odpukać) jeszcze nie miałem problemu z paliwem.
To czarne to raczej jakieś wytrącone z paliwa mazuty/asfalty. Biokomponent (ester) jest przezroczysty i niemal bezbarwny. Bio komponent nie ma samych wad albowiem bardzo dobrze smaruje co w przypadku"suchego" bezsiarkowego ON jest akurat zaletą.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 05 gru 2013, 18:08

Przebieg przy awarii 61200. Mniejsza z tym skąd ten syf - na pewno z paliwa z BP. Wszędzie oszuści działają. Nie wiadomo komu zaufać. A ile się nasłuchałem od panów w serwisie o tym jak się "chrzci" paliwo i to już w rafinerii - rozdział w książce można by napisać.

Z ciekawości zajrzałem do baku przez otwór na pompę, a tam czyściutko - żadnych osadów, paprochów - nic co by wskazywało na możliwość zatkania filtra.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Brak mocy

Postautor: sabb » 27 sty 2014, 22:34

miałem to samo juz 2 razy!!mi pomaga na rok jazdy wymiana filtra paliwa przy silniku :D i czyszczenie filtra w baku i rok z głowy :D

Groszek
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 21 paź 2013, 22:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDi L - 2011r.
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: Brak mocy

Postautor: Groszek » 13 kwie 2015, 21:53

U mnie pojawił się podobny problem. Samochód w trakcie jazdy na wyższych obrotach (ok. 3000)zaczął tracić moc. Po ponownym uruchomieniu przez chwile było dobrze, zdarzyło się że zgasł, po jakimś czasie zapaliła się kontrolka silnika. Czytając rady na forum, dwa tygodnie temu wymieniłem filtr paliwa. Bezpośrednio po wymianie kontrolka sama zgasła co przekonało mnie że problemem był właśnie filtr. Żeby się upewnić podłączyłem „ELMa 327” który wykazał w pamięci (mimo nieświecącej już kontrolki „check”) błąd P1186. Wykasowałem ten błąd, ale mimo to mocy nie przybyło. Wymontowałem filtr ze zbiornika paliwa i okazało się że jest całkowicie zapchany czarną mazią, wszystko wyczyściłem, przedmuchałem sprężonym powietrzem i zmontowałem. W dniu dzisiejszym w drodze do pracy, po przejechaniu kilkunastu kilometrów po autostradzie czuć było znaczną poprawę. Niestety w pewnym momencie przy wyższych obrotach znów zapaliła się kontrolka „check”. Wracając z pracy zauważyłem, że raz przyspiesza normalnie a po chwili tak jak by nie miał mocy. W domu podpiąłem ELMa i zobaczyłem że znów pojawił się błąd P1186 oznaczający niskie ciśnienie paliwa, dodatkowo wyświetlił się drugi błąd P0047 (wg. informacji znalezionych w internecie „Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit Low”). Macie może pomysły co może być problemem w tym przypadku? Może ktoś miał podobny problem. Nie wierze że przy dodatniej temperaturze i przejechaniu kilkudziesięciu km zapchał się nowy filtr i sitko w zbiorniku, tym bardziej że pojawił się drugi błąd który wskazuje na turbinę :(

Marcello1994
Uzależniony
Posty: 156
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:29
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.7
Lokalizacja: Okolice Kedzierzyna-Kożla

Re: Brak mocy

Postautor: Marcello1994 » 13 kwie 2015, 22:31

Drugi błąd jest błędem wywołanym przez pierwszy.
Jak posiadasz elma to sprawdź parametry na szynie wtryskowej i wszystko będzie wiadomo

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 14 kwie 2015, 08:20

Groszek pisze:Może ktoś miał podobny problem. Nie wierze że przy dodatniej temperaturze i przejechaniu kilkudziesięciu km zapchał się nowy filtr i sitko w zbiorniku, tym bardziej że pojawił się drugi błąd który wskazuje na turbinę :(

Ja miałem podobny problem. Drugi raz zapchał się filtr w zbiorniku paliwa, ale czyszczenie nie pomogło. Nie pomogła też wymiana filtra pod maską. wspominałem już o tym ciekawym przypadku TUTAJ

Groszek
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 21 paź 2013, 22:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDi L - 2011r.
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Re: Brak mocy

Postautor: Groszek » 14 kwie 2015, 08:42

Marcello1994 pisze:Drugi błąd jest błędem wywołanym przez pierwszy.
Jak posiadasz elma to sprawdź parametry na szynie wtryskowej i wszystko będzie wiadomo


A da sie to sprawdzić ELMem z urządzeniem na androidzie (używałem torque), czy muszę użyć laptopa z jakimś innym programem?

puder12 pisze:Ja miałem podobny problem. Drugi raz zapchał się filtr w zbiorniku paliwa, ale czyszczenie nie pomogło. Nie pomogła też wymiana filtra pod maską. wspominałem już o tym ciekawym przypadku TUTAJ


U mnie pojawia się inny numer błędu niż ten podany w Twoim linku, ale faktycznie trzeba popatrzeć czy jakiś przewód nie jest przerwany.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 14 kwie 2015, 10:52

Na nr błędu nie patrz, bo ja tylko opisałem mój przypadek w tym wątku, a numeru nawet nie znam. Wiem że dotyczył pracy turbiny. A wszystko przez ten kabelek.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Brak mocy

Postautor: sabb » 03 sty 2016, 21:44

kolejna zima i powrót kłopotów z brakiem mocy tym razem pali popracuje 2 min i gasnie lipa

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak mocy

Postautor: tabazagt » 03 sty 2016, 22:25

Filtr przeważnie się zapycha parafiną która się wytwarza w niskich temperaturach.
Najgorszy jest moment przejściowy na stacjach, gdzie jest jeszcze letnie Paliwo.
Przy takim zatkaniu, błędy komputera to normalka.
Statoil ma diesla zimowego " milesPLUS® diesel arktyczny -32C" , warto jak przychodzą mrozy pojechać i zatankować do Pełna.
Pamiętam kiedyś zatankowałem jakiś shit przed samą Warszawą i ledwo dojechałem kilka kilometrów do domu.
Ogrzewany garaż, wymiana filtra + szwedzki wynalazek do paliwa pomógł.
Nie wiem jaki jest filtr paliwa w Sportage, w Renault Koleos był korek spustowy do wody.

ravel
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 22 lip 2011, 23:55
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 GDI

Re: Brak mocy

Postautor: ravel » 04 sty 2016, 23:32

Dzisiaj dopadło mojego sportka :( W trakcie jazdy ok 5km od uruchomienia, samochód stracił moc nie reagował na gaz, nie pomagała zmiana biegów. Zjechałem na pobocze zgasiłem samochód, przepaliłem go kilka razy i problem na tą chwilę znikł. Tankuje zwykłego Shella. Miałem pierwszy taki przypadek w ciągu dwóch lat jazdy tym samochodem. Ewidentnie problem związany z mrozami i paliwem.

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Brak mocy

Postautor: sabb » 07 sty 2016, 22:30

mnie kosztowało to 360 zła mianowicie wyjecie filtra paliwa ze zbiornika cały był w parafinie oczyszczenie i zamontowanie a do tego wymieniłem filtr paliwa pod maska aaa i wypompowanie paliwa z baku chodzi jak igiełka teraz pewnie do nastepnej zimy [zlolta]

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak mocy

Postautor: diselboy » 08 sty 2016, 10:35

oj chłopaki, wystarczy zacząc od listopada dodawać do paliwa tego "szajsu" (obrazek z googla)i problem z bańki, ja zaliczyłem zapchanie flitra przy przebiegu 40kkm gdzie zalacana wymiana jest po 20kkm i nie parafina go zatkała tylko jakiś glut galaretopodobny nierozpuszczalny w żadnym znanym mi rozpuszczalniku. Stosuje co zimę w obydwu samochodach i nic złego się nie dzieje, DPF też nie protestuje nawet jakby wypalał nie tak często jak na czystym ON.
Załączniki
disel skyyd.jpg
disel skyyd.jpg (26.31 KiB) Przejrzano 12385 razy
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

gurami82
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 09 sty 2016, 13:51
Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 CRDI

Re: Brak mocy

Postautor: gurami82 » 09 sty 2016, 14:03

Witajcie

Chce samodzielnie wyczyścić sobie filtr w zbiorniku. Odkręciłem wszystkie śrubki i zdjąłem jeden przewód gumowy (ten grubszy).
I dalej mam mały problem
Możecie mi podpowiedzieć w jaki sposób zdjąć pozostałe dwa przewody (nie chce nic urwać). Na tych przewodach są niby złączki
-pewnie trzeba gdzieś wcisnąć i zejdą. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Gurami82

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak mocy

Postautor: diselboy » 09 sty 2016, 21:28

z tego co pamiętam dociskasz rurkę i wciskasz paluszkami takie dwa dingsy na złączce, odciągasz od złącza schodzi z oporem.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Brak mocy

Postautor: Owca007 » 09 sty 2016, 23:31

Tak właśnie jest wciskasz te zapadki i ciągniesz. Też to sam w swojej zrobiłem czyszczenie pompy, baku plus wymiana tego sitka w pompie w baku na 71tys. bo i mnie dopadło odczuwalne zanikanie mocy powyżej 3 tys. obrotów. I to nie była zima. Stare sitko nawet po czyszczeniu było bardzo brzydkie więc wymieniałem. Koszt w ASO do 2.0 CRDI to jakieś 60zł. Dodatkowo wleciał nowy filtr paliwa i dodatek do paliwa na mikroorganizmy grzyby itp. też z ASO za jakieś 50zł. Od tego czasu leję preparat pokazany wyżej zimą dwaka jak na opakowaniu latem rozcieńczam 3x bardziej i nic się złego nie dzieje. Z tego co wiem i widzę z obserwacji wersja silnikowa 1.7 jest bardziej podatna na te zapchania bo ma inne sitko w baku niż 2.0 mowa o dieslach oczywiście.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap