Brak mocy

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
milesdavis23
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:42
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7CRDI

Brak mocy

Postautor: milesdavis23 » 25 sty 2013, 18:57

Witam wszyskich użytkowników
Mam kia sportage 1.7 crdi rok 2011 przebieg 35 tyś.wracajac wczoraj z pracy w pewnym momencie samochód stracił moc.Wkręcał sie tylko do 2500tyś. obrotow i to na kazdych biegach.Nie zapaliła sie zadna kontrolka.Zatrzymałem sie i odpalilem ) ale po 50 kilomertach znowu brak mocy auto nie idzie i ponowie sie zatrzymałem i ponowie odpalilem i wrocila moc.Po powrocie do domu zadzwoniłem do serwisu i umówiłem sie na wizyte.
Mam pytanie czy ktoś z Was miał taką sytuacje?
Prosze o pomoc

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Brak mocy!!!!

Postautor: MarekA » 25 sty 2013, 19:26

Poczytaj wątek 1,7 i mróz.
Miałem to samo kilka dni temu - taki sam objaw.
Pomogło dolanie do zbiornika preparatu STP: jakiś antyżel do diesla.
To wina paliwa.
U mnie przeszło obyło się bez wizyty w serwisie

milesdavis23
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:42
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7CRDI

Re: Brak mocy

Postautor: milesdavis23 » 26 sty 2013, 11:12

ok dzieki

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 26 sty 2013, 11:32

Gdzie tankowaliście paliwo?

milesdavis23
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:42
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7CRDI

Re: Brak mocy

Postautor: milesdavis23 » 26 sty 2013, 11:58

ja tankuje na orlenie normalny ON ale ostatnio zatankowałem verva ON

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Brak mocy

Postautor: puder12 » 26 sty 2013, 12:13

Ja od początku leję Ultimate na BP i nie miałem jeszcze żadnych problemów.

Poprzednie autko 1.9 TDI tankowałem tylko na Neste i też nie zamarzało.

milesdavis23
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:42
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7CRDI

Re: Brak mocy

Postautor: milesdavis23 » 26 sty 2013, 13:56

Mam jeszcze audi a4 1.9 tdi 110KM rok 1997 i tez tankuje na orlenie ale nie mam zadnych problemów z mocą.
Miałem problemy z mocą ale to nie była wina paliwa tylko był padnienty przepływomierz(takie same objawy-samochód nie idze)

sed
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:42
Czym jeżdzę: 1,7 crdi M

Re: Brak mocy

Postautor: sed » 27 sty 2013, 14:55

BRAK MOCY.
Zarówno w zeszłym roku jak i teraz 25.1.2013 przy temp.poniżej minus 6, moja 2 letnia KIA 1,7 diesel-traci moc a nawet zatrzymuje sie. Rok temu wymieniali mi jakieś filtry paliwo i widze że to nic nie dało. Leje ON BP ultimate dodaje jakiś depresant do ropy i nic to nie daje. Jakiś koszmar. Mam jechać do Austri z dziećmi i jestem przerażony. Moze ktoś z Was ma jakąś recepte na to. Pozdr.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Brak mocy

Postautor: soul » 27 sty 2013, 15:51

Skorzystaj z gwarancji i z serwisu ASO.
Co to znaczy, że się zatrzymuje.
Obrazek

Zajonc
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2011, 12:32
Czym jeżdzę: KS III L 1,7CRDI, Clio II 1.2 16V, VTX1800C

Re: Brak mocy

Postautor: Zajonc » 29 sty 2013, 22:10

u mnie też problem wystąpił... zadzwoniłem do serwisu, przedstawiałem objawy, facet powiedział że nie jestem pierwszym, który zgłasza się z tą usterką... powiedział że prawdopodobnie przyczyną jest złe paliwo i tu by się mogło zgodzić - zatankowałem w innym miejscu niż zwykle :/ podobno czyścili (czy wymieniali) filtry paliwa u osób które tankowały na BP i Statoil (i tu też by się zgadzało)... w każdym razie jak by się problem powtarzał to mam zajechać żeby podpięli pod komputer co by sprawdzić czy nic poważniejszego
Grafitowa eLżbieta 1.7 common rail, na dużych kołach i z pokazywaczem którędy jechać ;)

sed
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:42
Czym jeżdzę: 1,7 crdi M

Re: Brak mocy

Postautor: sed » 31 sty 2013, 00:53

Jutro w serwisie Kia mają moje auto podpinać do komputera. Jestem jednak sceptykiem, Sądze że powiedza że jest " w porzo".
A swoją drogą to jestem ciekawy czy gdyby osłonić za pomocą folii atrape (wlot powietrza na chodnice) to spadek mocy przy wiekszych prędkościach w mrozie występowałby nadal. (może nadmuch zimnego powietrza na przewody paliwa działa żle ).
Pamiętam jak mój ojciec 40 lat temu wtykał kawał tektury miedzy atrape a chłodnicę swojej Syrenki w zimie. Dobre, no nie?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak mocy

Postautor: diselboy » 31 sty 2013, 09:37

to już nie te silniki, osłona na chłodnice może zaszkodzić, przegrzanie silnika, a szczególnie niedobre dla intercoolera i osiągów auta. myślę że masz problem z jakimś czujnikiem temperatury lub ciśnieniem paliwa na szynie.
we fiacie mam padnięty termostat i przysłoniłem tylko część, na jazde małżonki jest w sam raz choć nie dochodzi do optimum.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Brak mocy

Postautor: soul » 31 sty 2013, 11:54

Przysłanianie chłodnicy miało zupełnie inny sens niż myślisz.
Odnośnie Twojego problemu to nie wiem ile km robisz rocznie ale wymiana filtra paliwa w dieslu to raz w roku jak amen w pacierzu.
Druga sprawa to nie wyjeżdżać paliwa do ostatniej kropli i od czasu do czasu wyczyścić smoka w zbiorniku jeśli ma się takie problemy.
Obrazek

milesdavis23
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 12 lis 2012, 13:42
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7CRDI

Re: Brak mocy

Postautor: milesdavis23 » 01 lut 2013, 11:57

Kochani odebralem w srode moje autko z serwisu(brak mocy [zly1] )
Fachowcy stwierdzili ze wine ponosi złe paliwo ktore zatankowalem na stacji orlen defakto to ja tylko i wyłacznie tankuje na stacji ORLEN.Wykonali czyszczenie układu paliwowego,wymienili filtr paliwa i to wszystko zapłacilem 580 zł [zly2].
Powiedzieli ze przy kazdym tankowaniu mam dolewac jakis specyfik który obniza temperature paliwa.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak mocy

Postautor: diselboy » 01 lut 2013, 22:44

polecam depresator marki Skydd, leje od kilku zim najpierw do Fiata, teraz i do kijanki, 50 ml / bak i po klopocie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
arko_w
Uzależniony
Posty: 174
Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak mocy

Postautor: arko_w » 14 mar 2013, 20:16

Ja miałem wiecej szczęścia, kilkakrotnie zgasł podczas jazdy oraz nie kręcił na obroty powyzej 3k. Odałem do serwisu i na szczescie skonczyło sie na wymianie filtra paliwa (220 PLN). Panowie z ASO stwierdzili że na nasze warunki paliwowe filtr powinno sie nawet wymieniac po 20 tys. km. W ceed'ach podobno wytrzymują max 30 tys. Szkoda że w poprzednim ASO przy przegladzie okresowym nie zaproponowali jego wymiany. Byłoby mniej stresu.

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Brak mocy

Postautor: MarekA » 15 mar 2013, 20:40

Ponad miesiąc temu miałem objawy zatkanego filtra, ale po dolaniu antyżela przeszło i do przedwczoraj było ok. A teraz dodawałem do każdego tankowania antyżel castrola. Od przedwczoraj kilkakrotnie nie można było wkręcić powyżej 3 tys . [zly1]
Dzisiaj rano już non stop a mróz tylko ok 8 stopni, chciałem się umówić w ASO na wymianę filtra , a tam mi mówią że mam się zgłosić w środę, bo nie maja wolnych terminów. Pani mówi że jak mnie odholują z asistance to również będę czekał na naprawę do następnego tygodnia- jakaś paranoja [zlolta]
Wkurzyli mnie tym bardziej że trzy tygodnie temu miałem przegląd po 30 tys. i stwierdzili ze filtra nie ma co wymieniać jeśli objawy zatkania nie wróciły.
Jako ze jutro chce wyjechać parę km dalej, zajechałem do hurtowni i kupiłem filtr paliwa - ok 43 zł. Miałem go wziąć ze sobą na wszelki wypadek, ale teraz po południu popatrzyłem jak to wygląda i Panowie , godzinka roboty i filtr wymieniony. Żadna filozofia. Głąby w ASO każą czekać na to 5 dni :w łeb:
Mam tylko nadzieję ż eto rozwiązuje problem - poza tym wiosna idzie :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak mocy

Postautor: diselboy » 15 mar 2013, 20:59

MarekA, "zdradź" jak się do niego dobrałeś, ja się temu przyglądam od dnia zakupu i nie mam pojecia jak sie za to zabrać, od dołu, wypinac bebechy przed filtrem ?
łapy ma jak niewielki "bochenek" a tam to raczej "ginekolog amator" sie sprawdzi.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Brak mocy

Postautor: soul » 15 mar 2013, 21:16

Mały manual:
1.
Wyłączyć stacyjkę i odłączyć ujemny (–) zacisk akumulatora.
2.
Wymontować moduł ECM (czyli komputer sterujący za akku koło filtra).
3.
Odłączyć złącze (A) czujnika obecności wody w odstojniku filtra paliwa i złącze (B) elementu grzejnego.
4.
Odłączyć szybkozłącze przewodu elastycznego doprowadzającego paliwo i szybkozłącze (C) przewodu elastycznego odprowadzającego paliwo.
Obrazek

5.
Odkręcić nakrętki mocujące filtra paliwa i wymontować filtr paliwa (A).
Obrazek

6.
Odkręcić nakrętki (A) mocujące filtr paliwa do wspornika i zdjąć filtr paliwa ze wspornika.
7.
Wymontować czujnik obecności wody w odstojniku filtra paliwa (B).
8.
Po wymontowaniu należy wymienić filtr paliwa (C) na nowy, a następnie zamontować kompletny filtr w sposób odwrotny do wymontowania, opisanego w powyższych punktach.
Obrazek
Podczas wymiany filtra paliwa należy wymienić pierścień O-ring na nowy.
Obrazek

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Brak mocy

Postautor: MarekA » 15 mar 2013, 21:30

Właśnie korzystałem z tego manuala z hotline który podał Soul.
Nie jest tu napisane ale lepiej wyjąć akumlator wtedy nie ma już zadnego problemu z dostępem.
Skaleczyłem co prawda ręke , ale to przez nieuwagę ;), a zajęło mi to godzine bo z 10 minut zastanawialem sie jak odpiąc przewód dopływu paliwa - a to bardzo proste, jest szybkozłączka tylko poniżej filtra - naciska sie i odłącza.
Wystarczą klucze nasadowe 10, 12 i 13
Kolega wyżej pisał że skasowali go na 580 zł , nie wiem jak może przebiegać taka procedura czyszczenia układu paliwa- ale pachnie mi to ściemą.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Brak mocy

Postautor: diselboy » 16 mar 2013, 00:27

no tak myślałem że:Wymontować moduł ECM (czyli komputer sterujący za akku koło filtra). czyli to czego bym najbardziej chciał uniknąć, niestety przypominają mi się niemiłe doświadczenia z Forum Stilo związane z tą czynnością.
jak by nie było miejsca pod maską na "bezinwazyjne" zamontowanie filtra paliwa który trzeba wymieniać dość rególarnie.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap