Zastanawia mnie ten poniższy zapis w instrukcji obsługi.
OLEJ SILNIKOWY
Kontrola poziomu oleju
silnikowego
1. Upewnić się, czy pojazd stoi na
poziomym terenie.
2. Uruchomić silnik i poczekać, aż
osiągnie on normalną temperaturę
roboczą.
3.Wyłączyć silnik i poczekać kilka minut
(około 5 minut), aby olej powrócił do
miski olejowej.
4.Wyciągnąć wskaźnik prętowy poziomu
oleju, wytrzeć go do sucha i wsunąć
go do oporu.
5.Wyciągnąć ponownie wskaźnik
prętowy poziomu i sprawdzić poziom.
Powinien on znajdować się pomiędzy
literami F i L.
A dokładnie ma pewne wątpliwości co do punktu 2 i 3. Osobiście byłe zwolennikiem sprawdzaniu stanu na zimnym silniku. W ciągu 5 min to za dużo tego oleju nie spłynie. Pytanie więc, która metoda jest prawidłowa. Staje już przed dylematem dolewki bo według tej metody stan mam na ok. 1/3 poziomu ponad L.
Dodatkowo dość ciekawie wyglądają tolerancje zużycia oleju według tabel rozdział 8.4
Zużycie oleju przez silnik
Normalne warunki eksploatacyjne MAX. 1 l /1500 km -
Trudne warunki eksploatacyjne MAX. 1 l /1500 km -
Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
- chiller
- Bywalec
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 11:54
- Czym jeżdzę: Sportage IV FL 1.6 GDI 132 KM 6 MT 2WD "M + SMART"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
arko_w, ja również jestem zwolennikiem szkoły, że poziom oleju nalezy zawsze sprawdzać na zimnym silniku. Szczególnie w dieslu, gdzie masz jeszcze turbosprężarkę. W ciągu 5 minut silnik z pewnością nie zdąży się schłodzić do umownego "zera", a olej nie spłynie w całości.
Próbowałeś sprawdzać stan na zimnym silniku, w aucie stojącym na płaskim podłożu? Ile wtedy Ci pokazuje? Co ciekawe, w mojej Megance z 2003 r. był zamontowanu czujnik, który przy każdym starcie silnika wskazywał na komputerze pokładowym poziom oleju w skali 1-6 kresek. Pomocny bajer
Co do tolerancji zużycia oleju przez silnik - moim zdaniem dane te stanowią wyłącznie własne zabezpieczenie przez producenta. W przypadku normalnej eksploatacji, taka "konsumpcja" oleju przez silnik wskazywałaby raczej na jakiś problem.
Próbowałeś sprawdzać stan na zimnym silniku, w aucie stojącym na płaskim podłożu? Ile wtedy Ci pokazuje? Co ciekawe, w mojej Megance z 2003 r. był zamontowanu czujnik, który przy każdym starcie silnika wskazywał na komputerze pokładowym poziom oleju w skali 1-6 kresek. Pomocny bajer
Co do tolerancji zużycia oleju przez silnik - moim zdaniem dane te stanowią wyłącznie własne zabezpieczenie przez producenta. W przypadku normalnej eksploatacji, taka "konsumpcja" oleju przez silnik wskazywałaby raczej na jakiś problem.
Zapraszam serdecznie do obejrzenia mojej GALERII
- arko_w
- Uzależniony
- Posty: 174
- Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
- Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
Na zimnym jest poziom ciut powyżej połowy poziomu L - F, dla mnie jeszcze akceptowalny tym bardzie ze zostało raptem 8 tys. do wymiany.
Też wczesniej jeździłem Meganką (II kombi), i maiłem cyfrowy wskaznik poziomu oleju który wyswietlał się zaraz po uruchomieniu silnika. Ale mimo tego udogodnienia zawsze mnie korciło i sprawdzałem dodatkowo co pewien czas poziom oleju na bagnecie
Też wczesniej jeździłem Meganką (II kombi), i maiłem cyfrowy wskaznik poziomu oleju który wyswietlał się zaraz po uruchomieniu silnika. Ale mimo tego udogodnienia zawsze mnie korciło i sprawdzałem dodatkowo co pewien czas poziom oleju na bagnecie
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
Żeby zweryfikować jaka jest różnica w pomiarach na całkowicie zimnym i po 5 min to najlepiej sprawdzić samemu. Przyjechać np. do garażu odczekać zalecane 5 min. i sprawdzić. Następnie rano (lub gdy silnik całkiem będzie zimny) znów sprawdzić i będziemy mieli różnicę (a może nie będzie) , którą można pamiętać na przyszłość.
A może nie będzie to istotna różnica i nie ma o co kruszyć kopii.
A może nie będzie to istotna różnica i nie ma o co kruszyć kopii.
Odebrana po 178 dniach:)
- arko_w
- Uzależniony
- Posty: 174
- Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
- Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
marcinK pisze:Żeby zweryfikować jaka jest różnica w pomiarach na całkowicie zimnym i po 5 min to najlepiej sprawdzić samemu.
To już zrobiłem stąd moje wątpliwości:
Na ciepłym po 5 min. - stan mam na ok. 1/3 poziomu ponad L.
Na zimnym minimalnie ponad 1/2 poziomu nad L.
Re: Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
Ja przy około 18 000 km uzupełniłem 1 l oleju.m Sprawdziłem przed wyjazdem na dłuższą trasę bo sobie przypomniałem że trzeba sprawdzić i było prawie na minimum. Następne planuje już na wymianę czyli około 30 000 km
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Prawidłowy poziom oleju - sposoby weryfikacji
Ja sprawdzałem poziom na ciepłym silniku po ok 5 min i było 1/3 ponad L
Przebieg 29000 km także już niedługo wymiana. Przez ten cały czas nie musiałem nic dolewać
pozdrawiam
Przebieg 29000 km także już niedługo wymiana. Przez ten cały czas nie musiałem nic dolewać
pozdrawiam
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika