Osłona pod silnik i skrzynię biegów
-
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 12 cze 2012, 14:37
- Czym jeżdzę: BMW 2 Gran Coupe 220i Xdrive MSport
Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Witam, czy ktoś z Was rozpatruje lub założył w aucie dodatkową osłonę (stalową lub aluminiową) pod silnik i skrzynię biegów? Fabrycznie Sportage SLS jest wyposazony w osłonę "przeciwkurzową", jednak kamienie, żwir, błoto posniegowe, grudki lodu mogą okazać się silniejsze niż osłona fabryczna - to moje przemyslenia Dlatego zastanawiam się czy zachodzi konieczność montowania takiej osłony, jej koszto jakieś 750 zł (a to trochę drogo, jak za kawałek stalowej blachy).
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Ja rozważam taką opcję, jako że często testuję "terenowe" zdolności Sportka. 750pln to dużo za dużo jak na mój gust.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- cisco
- Nasz Człowiek
- Posty: 805
- Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
- Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
- Lokalizacja: okolice Warszawy
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Kwota spora, ale jeżeli masz jeździć często w terenie to warto
Ale z tego co widzę masz 1.6 2wd, więc raczej nie poszalejesz off-road'owo , a do jazdy po utwardzonych kamienistych drogach wystarczy standardowe zabezpieczenie, takie jest moje zdanie
pozdr
Ale z tego co widzę masz 1.6 2wd, więc raczej nie poszalejesz off-road'owo , a do jazdy po utwardzonych kamienistych drogach wystarczy standardowe zabezpieczenie, takie jest moje zdanie
pozdr
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl
-
- Bywalec
- Posty: 76
- Rejestracja: 12 cze 2012, 14:37
- Czym jeżdzę: BMW 2 Gran Coupe 220i Xdrive MSport
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Nie martwię się na zapas, ale często jeżdżę w góry, szczególnie zimą (lód, koleiny, żwir, kamienie i mnóstwo piachu) i tak zastanawiam się jak inni użytkownicy Sportaga przeżyli zimę? Może ktoś ma swoje doświadczenia w tym temacie W poprzednim samochodzie miałem dość solidną płytę pod silnik z ABS`u i dała radę, nie wiem jak jest w tym aucie i nie chcę być niemile zaskoczony
- jaro
- Uzależniony
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:58
- Czym jeżdzę: Sportage 2,0 DOHC AWD XL,
Kia Pro_Ceed - Lokalizacja: Pruszków
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Spędzam około miesiąca zimą w górach, jeżdżę po różnych drogach. Standardowa osłona zupełnie wystarcza. Natomiast żona połamała na zaspie tzw. deflektor czyli pionowy kawałek plastiku przed przednim kołem
czarna dwulitrowa benzynowa ikselka AWD
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 08:50
- Czym jeżdzę: KIA SPRTAGE III XL 2.0 CRDi, aut AWD
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Witam,
polecam Wam założenie tej osłony w moim poprzednim sportku, ta fabryczna plastikowa uciekła po pierwszwej zimie,a tak jak aluminium lub stal to po prostu jedziesz i się nie boisz
polecam Wam założenie tej osłony w moim poprzednim sportku, ta fabryczna plastikowa uciekła po pierwszwej zimie,a tak jak aluminium lub stal to po prostu jedziesz i się nie boisz
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Ja wczoraj na polnej drodze - fakt jechałem za szybko ~80km/h ale droga była gładka niemal jak asfalt - zaliczyłem potężną dziurę prawym kołem. Efekt - osłona urwana ze wszystkich zaczepów pod silnikiem - trzyma się tylko na spinkach pod zderzakiem - o dziwo jest w jednym kawałku, wgnieciona miska olejowa + wyciek oleju (niewielki) chyba przez uszczelkę miski + skręcona lekko kierownica w prawo- pewnie zbieżność (oby tylko). Ogólnie wq..iony jestem na siebie na maksa. Ale w metalową osłonę chyba jednak zainwestuję. Trzeba mieć jakieś zabezpieczenie od głupoty
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
No i na zbieżności wyszło .... zgięta prawa kolumna McPherson (amortyzator). Nowa przyjdzie w czwartek 519pln netto. I być może to jeszcze nie koniec qwa
Ogólnie przy.... tak, że prawa półoś walnęła o nadkole (jeszcze czegoś takiego nie widziałem).
Ogólnie przy.... tak, że prawa półoś walnęła o nadkole (jeszcze czegoś takiego nie widziałem).
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Nie chcę siać defetyzmu ale... dobrze będzie jeśli na tym się skończy i obejdzie się bez wymiany wahacza czy naprawy jego mocowania, maglownica też zapewne dostała po łbie Ale myślmy pozytywnie.
To chyba faktycznie była niezła dziura
To chyba faktycznie była niezła dziura
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Osłona pod silnik i skrzynię biegów
Ogólnie był mostek na którym wyleciałem w powietrze, a lądowałem właśnie w tej dziurze prawym kołem. Wachacz jest obejrzany i przemierzony - OK, tuleje met - gumowe całe - brak śladów rozerwania itp - pyt. ile jeszcze wytrzymają, mocowanie wachaczy - sanki przemierzone - 2mm od wymiarów fabr. czyli 0,5mm poza normą więc raczej OK. Na maglownicy też wygląda OK.
Wszystko wyjdzie na geometrii po wymianie amortyzatora.
Wszystko wyjdzie na geometrii po wymianie amortyzatora.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]