CRDI 1,6 - CRDI 1,7
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 17:06
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 L
Dark Gun Metal - Lokalizacja: ŻARY, LEGNICA
CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Pytanie może trochę naiwne, ale może mi ktoś wyjaśnić istotną różnicę (oczywiście oprócz pojemności), między CRDI 1,6 a CRDI 1,7 ? Szukałem informacji na ten temat w necie, ale niestety nic nie znalazłem...
-
- Bywalec
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 lut 2012, 12:44
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,6 XL+SLS
- Lokalizacja: Katowice
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Chyba 1,6GDI ? To benzyna
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Praktycznie to samo tyle, że pojemność zwiększona i wykastrowany z mocy. Ekologia "prze Pana"
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 17:06
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 L
Dark Gun Metal - Lokalizacja: ŻARY, LEGNICA
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
milo pisze:Chyba 1,6GDI ? To benzyna
1,6 CRDI np. Ceed...
Ostatnio zmieniony 19 maja 2012, 09:44 przez jarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 17:06
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 L
Dark Gun Metal - Lokalizacja: ŻARY, LEGNICA
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
soul pisze:Praktycznie to samo tyle, że pojemność zwiększona i wykastrowany z mocy. Ekologia "prze Pana"
Jasne... Ciekawiło mnie, dlaczego w nowym Ceed, nie zastosowali 1,7, tylko 1,6...
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Nudne by było to gdyby każdy model miał to samo a tak zawsze się różni i osiągami i spalaniem.
Kia i Hyundai robią sobie silniki diesla sami. Natomiast wiem, że 2.0 diesel to silnik na licencji VM Motori S.p.A.
Nie wiem jak jest w przypadku mniejszych pojemności bo nic w VM Motori o tym nie ma.
Kia i Hyundai robią sobie silniki diesla sami. Natomiast wiem, że 2.0 diesel to silnik na licencji VM Motori S.p.A.
Nie wiem jak jest w przypadku mniejszych pojemności bo nic w VM Motori o tym nie ma.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 17:06
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 L
Dark Gun Metal - Lokalizacja: ŻARY, LEGNICA
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Zdaje mi się, że przy konstruowaniu 1,7 posiłkowali się specjalistami z Opla, czyli możliwe jest użycie bazowego motoru z Isuzu, ale może się mylę.. Niestety znawcy tematu, niewiele wiedzą o 1,7 CRDI... Jedyną informacja, jaka znalazłem na ten temat, było stwierdzenie, że to "udana konstrukcja"
- Raffiki
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:11
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2014 ECO 1.7 CRDI LE + Remap
- Lokalizacja: Rugby UK
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Witam , jako ze temat CRDI 1.7 jest i zeby nie zakladac nowego napisze tutaj.
Tydzień temu wróciłem z wakacji w PL, pozdrowienia dla tych których mijałem
Trasa UK ( Birmingham ) - Francja > Belgia > Holandia > Niemcy > Polska ( Bielsko Biala )
Czyli w 1 stronę lacznie 1800Km
Komfort jazdy bardzo dobry,
Spalanie .... zaskoczyło mnie trasa 4.8l według mnie rewelacja
Droga powrotna czyli rownie z ok 1800Km spalanie przy +-200Km/h przez cale niemcy ok 5.5l
To tyle... pozdrawiam PL
PS: przez 2 lata co mam autko nie odczuło tyle dziur co w 1 tydzień w PL boże co za drogi , oprócz krajowej 4 ki jest swietna
Tydzień temu wróciłem z wakacji w PL, pozdrowienia dla tych których mijałem
Trasa UK ( Birmingham ) - Francja > Belgia > Holandia > Niemcy > Polska ( Bielsko Biala )
Czyli w 1 stronę lacznie 1800Km
Komfort jazdy bardzo dobry,
Spalanie .... zaskoczyło mnie trasa 4.8l według mnie rewelacja
Droga powrotna czyli rownie z ok 1800Km spalanie przy +-200Km/h przez cale niemcy ok 5.5l
To tyle... pozdrawiam PL
PS: przez 2 lata co mam autko nie odczuło tyle dziur co w 1 tydzień w PL boże co za drogi , oprócz krajowej 4 ki jest swietna
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Raffiki pisze:Droga powrotna czyli rownie z ok 1800Km spalanie przy +-200Km/h przez cale niemcy ok 5.5l
Nie wiem czy wiesz , ale u nas podaje się spalanie na 100km.
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
- Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
- Lokalizacja: Sztum, na Powiślu
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
no i 1.7crdi chyba nie pojedzie 200km/h nawet +/-
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
+/- z naciskiem na - Nawet z górki z wiatrem 200 km/h tym silnikiem jest to wielki wyczyn. A już napewno nie uwierzę że ciągłą taka prędkość i spalanie w granicach 5,5 . Ja przy swoich wojażach i prędkości w okolicach 180 spalanie wahało się pomiędzy 6,5 a 7,3. Jaki tym masz silnik i z którego roku pojazd. Może mój już jest stary
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
REROMEK pisze:no i 1.7crdi chyba nie pojedzie 200km/h nawet +/-
nie, nie pojedzie. max fabryczne to cirka 170km/h da się wycisnąc licznikowe 180 ale z GPs'awychodzi właśnie to fabryczne 170.
chyba że "rasowane" i mieszane przełożeniami w skrzyni.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 cze 2011, 15:26
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 Black L
- Lokalizacja: Szczecin dokładnie jeżdżę na ZPL....
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
1.6 poszedł 198, nie pytajcie o spalanie
Sprtage 1.6 Black - kolor roku 2011
- Raffiki
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:11
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2014 ECO 1.7 CRDI LE + Remap
- Lokalizacja: Rugby UK
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Odp1: Idzie i to spokojnie nieco ponad 200, nie chipowany.
Odp2: Tak wiem ze sie podaje w 100km/h i tak napisalem.
... 5.5l/ 100km chodziło o cala trase 1800km ( niemcy to ok 700km )
Odp2: Tak wiem ze sie podaje w 100km/h i tak napisalem.
... 5.5l/ 100km chodziło o cala trase 1800km ( niemcy to ok 700km )
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Czy piszesz o V=200 licznikowej czy rzeczywistej np (GPS ustawiony na pomiar przy najmniej 4Hz).
Nie chcę zarzucać Ci kłamstwa, bo nie jeździłem wersja 1,7. Ale... Jak widać w podpisie mam wersję jak by sporo mocniejszą i V max wg GPS to nie całe 210 i to po kilkukilometrowym rozpędzaniu w korzystnych warunkach. licznik pokazywał ponad 220. W zależności od rozmiaru i zużycia opon licznik różnie kłamie. Nie zdziwiłbym się, że u Ciebie licznik pokazuje 200 przy rzeczywistej ok 180 co jest IMO realne (choć trudne) do osiągnięcia.
Ten samochód ma opływ cegły i na prawdę potrzebuje mocy, żeby szybko jechać. Stąd podawane przez Ciebie zużycie przy takiej prędkości jest po prostu nie realne. u mnie przy stałej 180 (GPS - licznik ok 195) średnie zużycie na dystansie 10km wyniosło blisko 16l/100 co ciekawe zwolnienie do 140 (150 licznikowe) to już ok 10l/100 - jak widać przepaść w zapotrzebowaniu na paliwo - czyli moc . Przy takich prędkościach to duży mocny silnik powinien zużywać mniej paliwa od mniejszego słabszego. Wynika to wprost z wykresu sprawność a procent mocy wykorzystywanej do maksymalnej. tzn. przykładowo silnik pracujący ze swoją max mocą 100KM ma sprawność np 25% a silnik 150KM pracujący z mocą 100Km może mieć np 28% sprawności co przekłada się wprost na zużycie paliwa.
Od razu wyjaśnienie dla czego w takim razie mały silnik mniej pali średnio. Wynika to z tego samego wykresu. Silnik tłokowy osiąga maks sprawność przy ok 50-75% mocy nominalnej. Jeśli przy normalnej jeździe wykorzystujemy tak jak w przykładzie powyżej np średnio 50KM to 100 konny silnik będzie średnio w max swojej sprawności a 150 konny będzie pracował już przy sprawności sporo niższej (bo wykorzystuje sporo poniżej 50% swojego potencjału) i stąd będzie więcej spalał.
Oczywiście to dywagacje uproszczone ale chodziło mi o przedstawienie informacji w sposób prosty.
Nie chcę zarzucać Ci kłamstwa, bo nie jeździłem wersja 1,7. Ale... Jak widać w podpisie mam wersję jak by sporo mocniejszą i V max wg GPS to nie całe 210 i to po kilkukilometrowym rozpędzaniu w korzystnych warunkach. licznik pokazywał ponad 220. W zależności od rozmiaru i zużycia opon licznik różnie kłamie. Nie zdziwiłbym się, że u Ciebie licznik pokazuje 200 przy rzeczywistej ok 180 co jest IMO realne (choć trudne) do osiągnięcia.
Ten samochód ma opływ cegły i na prawdę potrzebuje mocy, żeby szybko jechać. Stąd podawane przez Ciebie zużycie przy takiej prędkości jest po prostu nie realne. u mnie przy stałej 180 (GPS - licznik ok 195) średnie zużycie na dystansie 10km wyniosło blisko 16l/100 co ciekawe zwolnienie do 140 (150 licznikowe) to już ok 10l/100 - jak widać przepaść w zapotrzebowaniu na paliwo - czyli moc . Przy takich prędkościach to duży mocny silnik powinien zużywać mniej paliwa od mniejszego słabszego. Wynika to wprost z wykresu sprawność a procent mocy wykorzystywanej do maksymalnej. tzn. przykładowo silnik pracujący ze swoją max mocą 100KM ma sprawność np 25% a silnik 150KM pracujący z mocą 100Km może mieć np 28% sprawności co przekłada się wprost na zużycie paliwa.
Od razu wyjaśnienie dla czego w takim razie mały silnik mniej pali średnio. Wynika to z tego samego wykresu. Silnik tłokowy osiąga maks sprawność przy ok 50-75% mocy nominalnej. Jeśli przy normalnej jeździe wykorzystujemy tak jak w przykładzie powyżej np średnio 50KM to 100 konny silnik będzie średnio w max swojej sprawności a 150 konny będzie pracował już przy sprawności sporo niższej (bo wykorzystuje sporo poniżej 50% swojego potencjału) i stąd będzie więcej spalał.
Oczywiście to dywagacje uproszczone ale chodziło mi o przedstawienie informacji w sposób prosty.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Raffiki
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2011, 21:11
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2014 ECO 1.7 CRDI LE + Remap
- Lokalizacja: Rugby UK
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Hm...
Takie spalanie pokazał komputer , w obydwie strony podobnie,
Silnik 1.7 Disel ECO , 140Km
tankowałem w każda stronę 2 razy po 50L czyli w dwie strony = 200l ,
1800 + 1800 = 3600km
Sam oblicz
Takie spalanie pokazał komputer , w obydwie strony podobnie,
Silnik 1.7 Disel ECO , 140Km
tankowałem w każda stronę 2 razy po 50L czyli w dwie strony = 200l ,
1800 + 1800 = 3600km
Sam oblicz
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Może jednak po przejechaniu 3600 km zostałeś z pustym bakiem. Bo jakbyś znowu wlał 50 litrów to wyszło by spalanie w okolicach 6,9 l/100 km. I to jest realne (przy Twojej prędkości)
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Raffiki, Ty masz silnik 1,7 CRDi z 140 KM ??
Takie silniki sa chyba montowane w Optimie ale w Sportku tez?
Przy zamontowanym u mnie powerboxie więcej niż ok.185 km/h nie idzie - według GPS ( na liczniku wtedy jest około ~195 km/h)
Ale spalanie przy prędkości średniej ok145 km/h to ok 7l/100 - zresztą on mi zawsze tyle pali . Chyba że jadę max do 100 km/h i biegi zmieniam zgodnie z podpowiadaczem - czyli nie kręce ponad 2000 obrotów, wtedy można zejść poniżej 6l/100
A tankowanie Sportka to dla mnie ciągle zagadka , nigdy nie wchodzi tyle ile myśle że powinno wejść
Takie silniki sa chyba montowane w Optimie ale w Sportku tez?
Przy zamontowanym u mnie powerboxie więcej niż ok.185 km/h nie idzie - według GPS ( na liczniku wtedy jest około ~195 km/h)
Ale spalanie przy prędkości średniej ok145 km/h to ok 7l/100 - zresztą on mi zawsze tyle pali . Chyba że jadę max do 100 km/h i biegi zmieniam zgodnie z podpowiadaczem - czyli nie kręce ponad 2000 obrotów, wtedy można zejść poniżej 6l/100
A tankowanie Sportka to dla mnie ciągle zagadka , nigdy nie wchodzi tyle ile myśle że powinno wejść
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
- Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
- Lokalizacja: Sztum, na Powiślu
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
mam dokładnie takie same spostrzeżenia jak kolega wyżej...
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Nie wiem, czy mogę coś napisać, żeby potem nikt nie zarzucił mi, że piszę głupoty (swoją drogą jak 1,7 crdi może mieć 140 KM bez modyfikacji skoro w cenniku jak wół stoi 115KM ) Będę się streszczał, więc tylko jedno zdanie (trochę rozbudowane ). Znając osiągi kijanki ZygJe (który jest dla mnie wiarygodnym źródłem) i znając osiągi mojej kijanki, która ma ponad dwa razy więcej mocy niż 1.7 crdi, nie ma opcji żeby ten silnik pojechał na oryginalnym oprogramowaniu więcej niż 200 km/h Oczywiście mówimy o faktycznej prędkości a nie o licznikowej
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 481
- Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Tak, tak czasami piszesz głupoty
Ale kto ich nie pisze
Raffiki ma w stopce manchester, wiec moze ma samochód w wersji UK i przelicza mile-> km z dużym zaokragleniem ?
Sprawdzałem na stronach sprzedawców w UK - tylko w Optimie jest silnik 1,7 136 KM , w sportku ma tylko 114 KM - czyli sprzedają to samo co u nas.
Ale kto ich nie pisze
Raffiki ma w stopce manchester, wiec moze ma samochód w wersji UK i przelicza mile-> km z dużym zaokragleniem ?
Sprawdzałem na stronach sprzedawców w UK - tylko w Optimie jest silnik 1,7 136 KM , w sportku ma tylko 114 KM - czyli sprzedają to samo co u nas.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika