CRDI 1,6 - CRDI 1,7
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 17:06
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 L
Dark Gun Metal - Lokalizacja: ŻARY, LEGNICA
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
A ja dalej nie wiem czym się różni CRDI 1,6 od 1,7 (poza pojemnością oczywiscie!)
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Wizualnie wygląda identycznie-1.6 ma większą moc .
Modyfikacje pewnie też są na sofcie.
Modyfikacje pewnie też są na sofcie.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 13 kwie 2012, 17:06
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 L
Dark Gun Metal - Lokalizacja: ŻARY, LEGNICA
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Cedd 1,6 CRDI ma 128 KM.... Sportek 115 KM... wiec ma mniej. O co w tym chodzi? Ktoś wie?
- arko_w
- Uzależniony
- Posty: 174
- Rejestracja: 20 cze 2012, 16:44
- Czym jeżdzę: Sportage crdi 1.7 L 2WD 2012
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
REROMEK pisze:no i 1.7crdi chyba nie pojedzie 200km/h nawet +/-
zgadzam się - testowałem na S-ce w niedziele i 180 licznikowe osiągnięte, a mało co zostało w pedale. Czyli więcej niż 185 licznikowego to raczej nie. Po za tym obroty powyżej 4,5 tys. mało komfortowe
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
jarecki pisze:A ja dalej nie wiem czym się różni CRDI 1,6 od 1,7 (poza pojemnością oczywiscie!)
Wszystkie auta z porównania maja rok produkcji 2011, są produkowane na Słowacji i posiadają taki sam pakiet wyposażeniowy (w tym przypadku najuboższa wersja) oraz w przypadku Sportage'a napęd na przód. Poniższe dane zostały zaczernięte ze strony http://www.automobile-catalog.com, na której znajduje się jeszcze więcej szczegółów.
Silnik: KS 1.7 CRDi I KC 1.6 CRDi I KC 1.6 CRDi I KC 1.6 CRDi
Ilość cylindrów: 4 I 4 I 4 I 4 I
CommonRail I DOHC I DOHC I DOHC
Moc (KM) / obroty: 116/4,000 I 90/4,000 I 116/4,000 I 128/4,000
Moment (Nm) / obroty: 260/1,250-2,750 I 235/1,750-2,500 I 260/1,900-2,750 I 260/1,900-2,750
Final drive ratio: 4.333 I 3.583 I 3.583 I 3.583
Vmax (kat./ham.): 173/170 I 172/166 I 188/189 I 197/195
0-100 (kat./ham): 12.3/11.9 I 14/13.1 I 11.5/11.1 I 11/10.8
0-160 (hamownia): 48.2 I 59.7 I 35.6 I 31.9
Spal. kat. (m/pm/śr.): 6/4.8/5.2 I 4.9/4.2/4.5 I 4.9/4.2/4.5 I 4.9/4.2/4.5
Spalanie rzecz.: 7-8/5-6/6.1 I 6-7/4-5/5.2 I 6-8/4-5/5.4 I 6-8/4-5/5.4
0-1/4 mili s (V): 18 (121) I 18.6 (116) I 17.6 (124) I 17.4 (127)
0-1 km (s): 33.6 I 34.7 I 32.5 I 32.1
60-100 (4. bieg): 8.6 I 11 I 9.8 I 9.8
80-120 (5. bieg): 12.8 I 15.7 I 13.6 I 13.6
80-120 (6. bieg): 17.4 I 20.7 I 18.1 I 18.1
Niestety nie udało mi się wkleić tabelki z worda więc zestawienie wygląda jak wygląda Niemniej jednak, jestem pewien że wszyscy zainteresowani dadzą radę odczytać dane i że jest to zadawalająca odpowiedź na pytanie zadane w poście
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 mar 2012, 15:44
- Czym jeżdzę: kia sportage 1.7 L DARK GUN, Kia ceed crdi optimum
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Niestety ja też nie znam odpowiedzi na tytułowe pytanie ale mogę podzielić się wrażeniami bo mam w "stajni" oba silniki. Generalnie uważam 1.6[u mnie115km] za lepszy silnik.Fakt ,że porusza lżejsze auto ale po pierwsze płynniej rozwija moment obrotowy, po drugie jest znacznie cichszy, po trzecie mniej pali. Poza tym, choć nie na temat: brak DPF i dwumasu.
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Pamiętam jak była akcja kastrowania silników 1.6 bo siadały turbiny masowo.
Została też zmieniona krzywa przebiegu momentu.
Ten 1.7 to pierwotnie miał mieć 135KM.
Została też zmieniona krzywa przebiegu momentu.
Ten 1.7 to pierwotnie miał mieć 135KM.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 mar 2012, 15:44
- Czym jeżdzę: kia sportage 1.7 L DARK GUN, Kia ceed crdi optimum
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
A po "kastracji" nawet nie chcieli się przyznać, choć różnica była bardzo odczuwalna.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Wątek może niezbyt odpowiedni, ale nie chce zakładać nowego.
Czy ktoś wie jakie są różnice w budowie silnika 1.7 CRDi 115 KM oraz 1.7 CRDi 136 KM.
Które elementy są inne, albo mocniejsze?
Czy ktoś wie jakie są różnice w budowie silnika 1.7 CRDi 115 KM oraz 1.7 CRDi 136 KM.
Które elementy są inne, albo mocniejsze?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
jak znam życie to na pewno "soft" i pewnie turbo o wiekszej średnicy, inne mogą (ale nie muszą) byc tłoki, wtryskiwacze, średnica sprzęgła, wałki rozrządu.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Może wszechwiedzący soul ma jakieś szczegółowe info.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Według informacji zawartej na stronie wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_i40 różnica pomiędzy tymi silnikami jest tylko w oprogramowaniu. Przynajmniej tak odczytuje zdanie "...1.7 L diesel in two states of tune (114 bhp and 134 bhp)...". To jest tak samo jak z T-GDI. W kijance jest 261KM a w K5 z tym samym silnikiem 271KM. Dodatkowo ze strony Hyundai Motor Group wyczytałem (oczywiście nie było to napisane tak bezpośrednio ), że jeżeli dwa identyczne silniki są montowane w tym samym modelu auta, silnik z większa mocą, nazwijmy go ztuningowany, jest montowany w bardziej prestiżowej wersji wyposażenia
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Gdyby to było tylko oprogramowanie, to byłaby zachęta do zmiany softu przez chiptuning. Mam obawy, że jednak jakieś podzespoły są mocniejsze.
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Z tego co słyszałem kiedyś to różnią się te silniki oprogramowaniem i turbiną, ale nie są to potwierdzone informacje.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
W zestawieniu parametrów silnika 1.7 CRDI o mocy 115 kM i 136 kM oprócz innych przełożeń skrzyni biegów nie doszukałem się istotnych różnic.
Skąd bierze się różnica mocy skoro ciśnienie wtrysku, wymiary cylindrów i stopień sprężania są takie same.
Skąd bierze się różnica mocy skoro ciśnienie wtrysku, wymiary cylindrów i stopień sprężania są takie same.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
Nie zdążyłem wyedytować posta.
Linki pod 115 kM i 136 kM nie prowadzą do stron, które opisują odpowiednie modele silnika. Żeby zajrzeć do szczegółów (wymiary cylindrów, stopień sprężania, itd.) trzeba wybrać przycisk FULL SPECS --> na górze zestawienia.
Linki pod 115 kM i 136 kM nie prowadzą do stron, które opisują odpowiednie modele silnika. Żeby zajrzeć do szczegółów (wymiary cylindrów, stopień sprężania, itd.) trzeba wybrać przycisk FULL SPECS --> na górze zestawienia.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
różnica mocy z ciśnienia doładowania i możliwe,(raczej pewne) zwiększonej dawki paliwa na wtysk, znaczy inna mapa wtrysku, znaczy da się zmienić oprogramowanie przez modyfikacje komputerową oprogramowania. (o tak w skrócie i dużym uproszczeniu)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
puder12 pisze:
Skąd bierze się różnica mocy skoro ciśnienie wtrysku, wymiary cylindrów i stopień sprężania są takie same.
Głównie z ilości pompowanego powietrza
A to można osiągnąć albo poganiając mocniej istniejącą turbinę, albo wymieniając na bardziej wydajną (czyt większą).
Np w 2.0 CRDI 184KM wyraźnie widać, że od ok 4000obr turbina już nie ma wystarczającej wydajności (lub jest softowo/mechanicznie(zwężka) przycieta) albowiem spada ciśnienie doładowania z 1,6bar które trzyma równo od ok 1500obr. Tak więc wydajniejsze turbo lub zdjęcie ograniczeń powinno spowodować spokojne dojście do 200KM.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: CRDI 1,6 - CRDI 1,7
No to może wiecie jakie jest ciśnienie doładowania dla każdego z tych silników?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika