WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
PAPPAY
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT

WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: PAPPAY » 09 maja 2012, 22:00

Witam !!! Zbliża mi się pierwszy co roczny przegląd powłoki lakierniczej , i przy tej okazji zamierzam wymienić olej w silniku 2.0 CRDI 184 km.Przebieg 12000 km.Mam dylemat bo w servisie proponują albo LOTOS, TOTAL LUB CASTROL EDGE.Dwa pierwsze oleje jakoś nie przemawiają do mnie natomiast biorę pod uwagę albo CASTROL EDGE lub olej zakupiony we własnym zakresie ( bo servis dopuszcza takie rozwiąznie) olej który chcęm kupić to MOTUL 8100 oczywiście posiadający wszystkkie potrzebne specyfikacje.Dodam że nie chodzi tu o cenę oleju tylko żeby był dobry.Proszę o informację czy ktoś z was miał jakieśdobre lub złe doświadczenia z którymś z tych olejów lub posiada jakieś znaczące info na ich temat.Z góry Dzięki !!!!

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: kasia_mm » 09 maja 2012, 22:09

jest taki wątek.... viewtopic.php?f=18&t=31&start=70
a w nim o olejach też znajdziesz :)


miłej lektury :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: ZygJe » 09 maja 2012, 22:14

Ja po 12k wymieniłem na ASOwy Lotos i jak bym nie miał tego gratis to zapłaciłbym więcej niż za Motula :) Moim zdaniem bierz najtańszy markowy i tyle bo oprócz ceny nie różnią się niczym. Ja Nubirą przejechałem prawie 300k i lałem tylko lotos. Do Fiata (turbo benzyna) lałem Castrola Edge C3 (bo fiat wymagał nisko popiołowy (C3) - choć do benzyny nie wiem za bardzo po co) .... bo kosztował blisko połowę mniej niż fiatowska Selenia WR
Przykład - olej do kosiarek Honda - 1l ~40zł TEN SAM olej z tej samej fabryki w identycznej butelce a z inną nalepka Briggs&Straton -~25zł po co przepłacać?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

ROBBAN
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
Lokalizacja: malmö

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: ROBBAN » 09 maja 2012, 22:21

shell helix extra 5w-30 c3 :kierownik:

PAPPAY
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: PAPPAY » 15 maja 2012, 17:27

Decyzja zapadła , zakupiłem MOTUL 8100 X-CLEAN + , SAE 5W30 ACEA C3

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Zibi70 » 15 maja 2012, 23:32

I wszystko wskazuje na to, że dobrze zrobiłeś. Motul to olej bardzo dobrej jakości a co ważne nie ma (ja przynajmniej nie słyszałem) podróbek. W przypadku innych olejów (Castrol, Mobil ale nie tylko) trzeba na to uważać - najlepiej kupować od dystrybutorów, którzy mają na magazynie ilości liczone w paletach.
Jeszcze śmieszniej bywa z olejami z beczki - teoretycznie napisano na niej Mobil a w środku pływa specyfik z marketu [hihihi]. Pół biedy jeśli jest to specyfik o tej samej klasie lepkości i przynajmniej teoretycznie tych samych parametrach. Ja zwykle sam kupiję olej - Valvoline żonie i Mobil dla siebie, po czym uprzejmie asystuję przy wymianie 8-)
O jakości olejów tzw znanych marek - w produktach masowych się nie wypowiadam - ale co masowe, to masowe i bywa z nią różnie. Dealerzy leją na ogół ten olej, na którym zarabiają - w Toyocie mają olej Toyota i nikt nie potrafi powiedzieć skąd się on bierze a przecież Toyota nie ma rafinerii [hihihi]
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

wlodek3
Bywalec
Posty: 48
Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
Lokalizacja: Warsaw

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: wlodek3 » 01 cze 2012, 13:26

Mam przy okazji pytanie: czy wymiany oleju należy koniecznie dokonywać w ASO pod groźbą utraty gwarancji czy można w dowolnym punkcie?

pozdrawiam
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: puder12 » 25 cze 2012, 21:54

Castrol zaleca do 1.7 CRDI olej EDGE SPORT 0W-40 (dobry) lub EDGE 5W-30 (dopuszczalny). Który wybrać?

desto
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
Lokalizacja: Wrocław

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: desto » 25 cze 2012, 23:35

wlodek3 pisze:Mam przy okazji pytanie: czy wymiany oleju należy koniecznie dokonywać w ASO pod groźbą utraty gwarancji czy można w dowolnym punkcie?

pozdrawiam

Jak sądzisz?
Techno Orange 1.7 crdi

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: soul » 26 cze 2012, 00:46

puder to co Castrol zaleca się nie liczy-liczy się to co zaleca gwarant.
Obrazek

Lorkovsky
Uzależniony
Posty: 288
Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL

Odp: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Lorkovsky » 26 cze 2012, 08:27

Ja po roku w serwisie zapłaciłem 330 z kontrolą lakieru

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: puder12 » 26 cze 2012, 12:28

soul pisze:puder to co Castrol zaleca się nie liczy-liczy się to co zaleca gwarant.

Oba oleje spełniają stawiane przez KIA wymagania odnośnie lepkości i zawartości popiołów, przy czym EDGE Sport 0W-40 z większym zapasem. Ponieważ różnica w cenie nie jest drastyczna to chyba warto zakupić lepszy olej

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: ZygJe » 26 cze 2012, 17:28

A propos zaleceń. Kia zaleca do CRDI w naszym klimacie 5W40. Teoretycznie jest opcja, że jak w środku upalnego lata coś się spie...psuje :) to powiedzą, ze parametr lepkościowy w 5W30 był za niski i to dla tego.
Ja za 3tyś będę wymieniał (doturlam do 30tys) na Castrol Magnatec Diesel 5W40 C3
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: oovoo » 26 cze 2012, 23:21

ZygJe a tak naprawdę co mnie obchodzi jaką KIA zaleca lepkość twardość :lol: itp. Skoro jadę na serwis na wymianę i oni mi zalewają olej to mogą nawet zalać miodem i guzik mi do tego ja się na tym nie znam i za to płacę aby oni wlali prawidłowy olej do mojego auta i oni biorą odpowiedzialność za to co się później stanie z silnikiem :devil:

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: soul » 26 cze 2012, 23:24

W teorii tak jest.
Podam tu przykład pewnego właściciela cee'd-a który myślał tak samo i tak samo robił.
Okazało się , że ASo lało nie to co trzeba i gwarancji nie było a akurat przydarzyła się usterka i to dość kosztowna w naprawie.
Nie muszę pisać, że zaczęło się kopanie z koniem i chyba bez sądu się nie obeszło.
Obrazek

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Zibi70 » 26 cze 2012, 23:31

Pierwsza zasada towarzyszy radzieckich - kontrola najwyższą formą zaufania.
Druga zasada - zaufaj i sprawdź.
I to działa najlepiej [hihihi]
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: oovoo » 27 cze 2012, 20:57

Soul to ja czegoś nie rozumie w rozumowaniu KIA. Skoro posiadam gwarancje 7 lat w której jest zastrzeżone że muszę serwisować auto u autoryzowanego dilera aby ją utrzymać (w przeglądach podstawą jest wymiana oleju) to o jakim kopaniu mówimy. Skoro posiadam książeczkę z przeglądu w której jest wbite przez upoważnionego przedstawiciela KII że przegląd wykonał zgodnie z zaleceniem gwaranta to h.... mnie obchodzi to jest ich problem a nie mój. Jedynie pytanie brzmi czy problem KII czy dilera. Jak już pisałem ja się na tym nie znam i nie muszę za to płacę. Rozumię że w ceed była skończona gwarancja stąd ten problem [zdziwko]

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: soul » 27 cze 2012, 21:26

Nie, auto było nowe. Problemem okazał się olej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Zibi70 » 13 lip 2012, 22:49

Możemy powałkować jeszcze temat oleju dla 1,6 GDi? :bajer:

Z rekomendacji KIA dla Europy mamy wskazany (w instrukcji ) olej Shell Helix. Kluczowe jest jednak by zalewany olej odpowiadał klasyfikacji ACEA A3/A5.
- Pytanie - czy dobrze rozumiem ten zapis? Czy oznacza on, że akceptowalne są oleje odpowiadające ACEA A3 lub ACEA A4 lub ACEA A5 i każdy z nich będzie ok?

Teraz słów kilka o ACEA:
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów i odnoszą się do poszczególnych grup silników, przy czym ACEA A - dotyczy benzynowych.

W zakresie jaki nas interesuje wyróżniane są:
ACEA A1 - Jakość standardowa.
ACEA A2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 - Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

Zastanawia mnie to, bo wszystkie oleje, które jak wynika z wypowiedzi forumowiczów, jak dotąd oferowano w serwisach odpowiadają ACEA A3 - czyli w sumie hmmm... nic szczególnego i co więcej nie jest to klasa pozwalająca na wydłużenie okresów między wymianami do 24 m-cy lub 30 tkm.

Z opisu klasyfikacji wynikałoby, że do GDi zasadniczo powinno się lać olej ACEA A4 (nie spotkałem takiego w ofertach), a jeśli okresy między wymianami miałyby być wydłużone to silnik powinien być zalany olejem ACEA A5. :shock:

Coś źle zrozumiałem? [zdziwko]

Problem nr 2 - Jak dotąd nie udało mi się znaleźć oleju ACEA A5 z SAE wyższym niż 5W30 (czyli zakres temperatur -30/+20 st. C, które jak na moje oko może nie być odpowiednie w naszym klimacie - zwłaszcza patrząc na ostatnie upały, które wskazują, że optymalne byłoby 5W40).

Czy pozostaje więc wybór:
- albo ACEA A5 SAE 5W30 i jako tako spokojna głowa o wydłużone okresy między wymianami (ale potencjalnie słaba ochrona w upalne dni)
- albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm?
Co lepsze? :geek:
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Frugo
Uzależniony
Posty: 158
Rejestracja: 07 lis 2010, 14:14
Czym jeżdzę: 1.6 GDI

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Frugo » 16 lip 2012, 11:51

"albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm"
Ja stosuję się do tego. W serwisie za pierwszym razem poinformowano mnie, że to na własną prośbę, bo konieczności nie ma. Teraz jadę na 30 tkm czyli według książki, wpis dokonają w rubrykę, nie gdzieś z boku - bo wymiana na własną prośbę :)

Awatar użytkownika
gasewo
MODERATOR
Posty: 644
Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
Gadu Gadu: 2115437
Lokalizacja: Warszawa

WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: gasewo » 16 lip 2012, 16:20

Można jeszcze alternatywnie użyć oleju o normie ACEA A5/B5 np. Total Classic 5W40 i wtedy można stosować też dłuższe interwały między wymianą. Niestety nie jest on dobry dla wszystkich typów silnika. A co do A5 5W40 to rzeczywiście ciężko cokolwiek znaleźć.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Between two evils, I always pick the one I never tried before


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot]

Sitemap