WYMIANA OLEJU - JAKI ???
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT
WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Witam !!! Zbliża mi się pierwszy co roczny przegląd powłoki lakierniczej , i przy tej okazji zamierzam wymienić olej w silniku 2.0 CRDI 184 km.Przebieg 12000 km.Mam dylemat bo w servisie proponują albo LOTOS, TOTAL LUB CASTROL EDGE.Dwa pierwsze oleje jakoś nie przemawiają do mnie natomiast biorę pod uwagę albo CASTROL EDGE lub olej zakupiony we własnym zakresie ( bo servis dopuszcza takie rozwiąznie) olej który chcęm kupić to MOTUL 8100 oczywiście posiadający wszystkkie potrzebne specyfikacje.Dodam że nie chodzi tu o cenę oleju tylko żeby był dobry.Proszę o informację czy ktoś z was miał jakieśdobre lub złe doświadczenia z którymś z tych olejów lub posiada jakieś znaczące info na ich temat.Z góry Dzięki !!!!
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Ja po 12k wymieniłem na ASOwy Lotos i jak bym nie miał tego gratis to zapłaciłbym więcej niż za Motula Moim zdaniem bierz najtańszy markowy i tyle bo oprócz ceny nie różnią się niczym. Ja Nubirą przejechałem prawie 300k i lałem tylko lotos. Do Fiata (turbo benzyna) lałem Castrola Edge C3 (bo fiat wymagał nisko popiołowy (C3) - choć do benzyny nie wiem za bardzo po co) .... bo kosztował blisko połowę mniej niż fiatowska Selenia WR
Przykład - olej do kosiarek Honda - 1l ~40zł TEN SAM olej z tej samej fabryki w identycznej butelce a z inną nalepka Briggs&Straton -~25zł po co przepłacać?
Przykład - olej do kosiarek Honda - 1l ~40zł TEN SAM olej z tej samej fabryki w identycznej butelce a z inną nalepka Briggs&Straton -~25zł po co przepłacać?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2011, 02:26
- Czym jeżdzę: 1,7 crdi orange
- Lokalizacja: malmö
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
shell helix extra 5w-30 c3
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Decyzja zapadła , zakupiłem MOTUL 8100 X-CLEAN + , SAE 5W30 ACEA C3
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
I wszystko wskazuje na to, że dobrze zrobiłeś. Motul to olej bardzo dobrej jakości a co ważne nie ma (ja przynajmniej nie słyszałem) podróbek. W przypadku innych olejów (Castrol, Mobil ale nie tylko) trzeba na to uważać - najlepiej kupować od dystrybutorów, którzy mają na magazynie ilości liczone w paletach.
Jeszcze śmieszniej bywa z olejami z beczki - teoretycznie napisano na niej Mobil a w środku pływa specyfik z marketu . Pół biedy jeśli jest to specyfik o tej samej klasie lepkości i przynajmniej teoretycznie tych samych parametrach. Ja zwykle sam kupiję olej - Valvoline żonie i Mobil dla siebie, po czym uprzejmie asystuję przy wymianie
O jakości olejów tzw znanych marek - w produktach masowych się nie wypowiadam - ale co masowe, to masowe i bywa z nią różnie. Dealerzy leją na ogół ten olej, na którym zarabiają - w Toyocie mają olej Toyota i nikt nie potrafi powiedzieć skąd się on bierze a przecież Toyota nie ma rafinerii
Jeszcze śmieszniej bywa z olejami z beczki - teoretycznie napisano na niej Mobil a w środku pływa specyfik z marketu . Pół biedy jeśli jest to specyfik o tej samej klasie lepkości i przynajmniej teoretycznie tych samych parametrach. Ja zwykle sam kupiję olej - Valvoline żonie i Mobil dla siebie, po czym uprzejmie asystuję przy wymianie
O jakości olejów tzw znanych marek - w produktach masowych się nie wypowiadam - ale co masowe, to masowe i bywa z nią różnie. Dealerzy leją na ogół ten olej, na którym zarabiają - w Toyocie mają olej Toyota i nikt nie potrafi powiedzieć skąd się on bierze a przecież Toyota nie ma rafinerii
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 mar 2011, 19:55
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 CRDI 184KM 4WD
- Lokalizacja: Warsaw
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Mam przy okazji pytanie: czy wymiany oleju należy koniecznie dokonywać w ASO pod groźbą utraty gwarancji czy można w dowolnym punkcie?
pozdrawiam
pozdrawiam
Cieszę się swoim 2.0 CRDI 184KM 4WD, ATE, SRK, LST, NVN, SRN, AW8, MET, itp.. itd..
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Castrol zaleca do 1.7 CRDI olej EDGE SPORT 0W-40 (dobry) lub EDGE 5W-30 (dopuszczalny). Który wybrać?
-
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
- Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
- Lokalizacja: Wrocław
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
wlodek3 pisze:Mam przy okazji pytanie: czy wymiany oleju należy koniecznie dokonywać w ASO pod groźbą utraty gwarancji czy można w dowolnym punkcie?
pozdrawiam
Jak sądzisz?
Techno Orange 1.7 crdi
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
puder to co Castrol zaleca się nie liczy-liczy się to co zaleca gwarant.
-
- Uzależniony
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 lis 2010, 21:17
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI Techno Orange XL
Odp: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Ja po roku w serwisie zapłaciłem 330 z kontrolą lakieru
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
soul pisze:puder to co Castrol zaleca się nie liczy-liczy się to co zaleca gwarant.
Oba oleje spełniają stawiane przez KIA wymagania odnośnie lepkości i zawartości popiołów, przy czym EDGE Sport 0W-40 z większym zapasem. Ponieważ różnica w cenie nie jest drastyczna to chyba warto zakupić lepszy olej
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
A propos zaleceń. Kia zaleca do CRDI w naszym klimacie 5W40. Teoretycznie jest opcja, że jak w środku upalnego lata coś się spie...psuje to powiedzą, ze parametr lepkościowy w 5W30 był za niski i to dla tego.
Ja za 3tyś będę wymieniał (doturlam do 30tys) na Castrol Magnatec Diesel 5W40 C3
Ja za 3tyś będę wymieniał (doturlam do 30tys) na Castrol Magnatec Diesel 5W40 C3
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
ZygJe a tak naprawdę co mnie obchodzi jaką KIA zaleca lepkość twardość itp. Skoro jadę na serwis na wymianę i oni mi zalewają olej to mogą nawet zalać miodem i guzik mi do tego ja się na tym nie znam i za to płacę aby oni wlali prawidłowy olej do mojego auta i oni biorą odpowiedzialność za to co się później stanie z silnikiem
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
W teorii tak jest.
Podam tu przykład pewnego właściciela cee'd-a który myślał tak samo i tak samo robił.
Okazało się , że ASo lało nie to co trzeba i gwarancji nie było a akurat przydarzyła się usterka i to dość kosztowna w naprawie.
Nie muszę pisać, że zaczęło się kopanie z koniem i chyba bez sądu się nie obeszło.
Podam tu przykład pewnego właściciela cee'd-a który myślał tak samo i tak samo robił.
Okazało się , że ASo lało nie to co trzeba i gwarancji nie było a akurat przydarzyła się usterka i to dość kosztowna w naprawie.
Nie muszę pisać, że zaczęło się kopanie z koniem i chyba bez sądu się nie obeszło.
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Pierwsza zasada towarzyszy radzieckich - kontrola najwyższą formą zaufania.
Druga zasada - zaufaj i sprawdź.
I to działa najlepiej
Druga zasada - zaufaj i sprawdź.
I to działa najlepiej
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Soul to ja czegoś nie rozumie w rozumowaniu KIA. Skoro posiadam gwarancje 7 lat w której jest zastrzeżone że muszę serwisować auto u autoryzowanego dilera aby ją utrzymać (w przeglądach podstawą jest wymiana oleju) to o jakim kopaniu mówimy. Skoro posiadam książeczkę z przeglądu w której jest wbite przez upoważnionego przedstawiciela KII że przegląd wykonał zgodnie z zaleceniem gwaranta to h.... mnie obchodzi to jest ich problem a nie mój. Jedynie pytanie brzmi czy problem KII czy dilera. Jak już pisałem ja się na tym nie znam i nie muszę za to płacę. Rozumię że w ceed była skończona gwarancja stąd ten problem
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Nie, auto było nowe. Problemem okazał się olej.
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Możemy powałkować jeszcze temat oleju dla 1,6 GDi?
Z rekomendacji KIA dla Europy mamy wskazany (w instrukcji ) olej Shell Helix. Kluczowe jest jednak by zalewany olej odpowiadał klasyfikacji ACEA A3/A5.
- Pytanie - czy dobrze rozumiem ten zapis? Czy oznacza on, że akceptowalne są oleje odpowiadające ACEA A3 lub ACEA A4 lub ACEA A5 i każdy z nich będzie ok?
Teraz słów kilka o ACEA:
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów i odnoszą się do poszczególnych grup silników, przy czym ACEA A - dotyczy benzynowych.
W zakresie jaki nas interesuje wyróżniane są:
ACEA A1 - Jakość standardowa.
ACEA A2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 - Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Zastanawia mnie to, bo wszystkie oleje, które jak wynika z wypowiedzi forumowiczów, jak dotąd oferowano w serwisach odpowiadają ACEA A3 - czyli w sumie hmmm... nic szczególnego i co więcej nie jest to klasa pozwalająca na wydłużenie okresów między wymianami do 24 m-cy lub 30 tkm.
Z opisu klasyfikacji wynikałoby, że do GDi zasadniczo powinno się lać olej ACEA A4 (nie spotkałem takiego w ofertach), a jeśli okresy między wymianami miałyby być wydłużone to silnik powinien być zalany olejem ACEA A5.
Coś źle zrozumiałem?
Problem nr 2 - Jak dotąd nie udało mi się znaleźć oleju ACEA A5 z SAE wyższym niż 5W30 (czyli zakres temperatur -30/+20 st. C, które jak na moje oko może nie być odpowiednie w naszym klimacie - zwłaszcza patrząc na ostatnie upały, które wskazują, że optymalne byłoby 5W40).
Czy pozostaje więc wybór:
- albo ACEA A5 SAE 5W30 i jako tako spokojna głowa o wydłużone okresy między wymianami (ale potencjalnie słaba ochrona w upalne dni)
- albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm?
Co lepsze?
Z rekomendacji KIA dla Europy mamy wskazany (w instrukcji ) olej Shell Helix. Kluczowe jest jednak by zalewany olej odpowiadał klasyfikacji ACEA A3/A5.
- Pytanie - czy dobrze rozumiem ten zapis? Czy oznacza on, że akceptowalne są oleje odpowiadające ACEA A3 lub ACEA A4 lub ACEA A5 i każdy z nich będzie ok?
Teraz słów kilka o ACEA:
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów i odnoszą się do poszczególnych grup silników, przy czym ACEA A - dotyczy benzynowych.
W zakresie jaki nas interesuje wyróżniane są:
ACEA A1 - Jakość standardowa.
ACEA A2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 - Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Zastanawia mnie to, bo wszystkie oleje, które jak wynika z wypowiedzi forumowiczów, jak dotąd oferowano w serwisach odpowiadają ACEA A3 - czyli w sumie hmmm... nic szczególnego i co więcej nie jest to klasa pozwalająca na wydłużenie okresów między wymianami do 24 m-cy lub 30 tkm.
Z opisu klasyfikacji wynikałoby, że do GDi zasadniczo powinno się lać olej ACEA A4 (nie spotkałem takiego w ofertach), a jeśli okresy między wymianami miałyby być wydłużone to silnik powinien być zalany olejem ACEA A5.
Coś źle zrozumiałem?
Problem nr 2 - Jak dotąd nie udało mi się znaleźć oleju ACEA A5 z SAE wyższym niż 5W30 (czyli zakres temperatur -30/+20 st. C, które jak na moje oko może nie być odpowiednie w naszym klimacie - zwłaszcza patrząc na ostatnie upały, które wskazują, że optymalne byłoby 5W40).
Czy pozostaje więc wybór:
- albo ACEA A5 SAE 5W30 i jako tako spokojna głowa o wydłużone okresy między wymianami (ale potencjalnie słaba ochrona w upalne dni)
- albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm?
Co lepsze?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???
"albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm"
Ja stosuję się do tego. W serwisie za pierwszym razem poinformowano mnie, że to na własną prośbę, bo konieczności nie ma. Teraz jadę na 30 tkm czyli według książki, wpis dokonają w rubrykę, nie gdzieś z boku - bo wymiana na własną prośbę
Ja stosuję się do tego. W serwisie za pierwszym razem poinformowano mnie, że to na własną prośbę, bo konieczności nie ma. Teraz jadę na 30 tkm czyli według książki, wpis dokonają w rubrykę, nie gdzieś z boku - bo wymiana na własną prośbę
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
WYMIANA OLEJU - JAKI ???
Można jeszcze alternatywnie użyć oleju o normie ACEA A5/B5 np. Total Classic 5W40 i wtedy można stosować też dłuższe interwały między wymianą. Niestety nie jest on dobry dla wszystkich typów silnika. A co do A5 5W40 to rzeczywiście ciężko cokolwiek znaleźć.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Between two evils, I always pick the one I never tried before
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika