WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Pretender
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2010, 23:14
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, L

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Pretender » 16 maja 2014, 10:35

Witam,

czy ktoś rozwieje moje wątpliwości, bo już mam mętlik w głowie dlaczego w mojej instrukcji z 2010 roku w tabelce objętości środków smarujących jest jak byk napisane że dla benzyny 2.0L (DOHC) jest 4,1L oleju silnikowego co było praktykowane do dziś. Lecz dziś serwis stwierdził że zaleje mi 6,0L i też będzie dobrze. Poziom oleju wskazuje max.

Z góry dziękuję.

******
Witam ponownie,

bardzo uprzejma pani z KMP poinformowała mnie, że cała procedura wymiany oleju przebiegła prawidłowo. Czyli jeśli do tej pory lane było 4,1L do silnika 2,0L (DOHC) teraz lejemy 6 litrów ponieważ maksymalna objętość oleju dla silnika benzynowego 2,0L (DOHC) to 6 litrów. A co z teorią, że zbyt duża ilość zwiększy ciśnienie czyli wyciek, czyli pęknięte uszczelki itp. ?

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: mint » 16 maja 2014, 18:17

Poziom oleju powinien być po środku, między minimum i maksimum. Natomiast poziom wyszkolenia pracowników ASiO nie mieści się pomiędzy minimum i maksimum.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 16 maja 2014, 21:34

Są tylko dwie możliwości
1. Ukradli dwa litry oleju ( sprawdź stan )
2. Wymienili miskę olejową.

Powiedz panom w serwisie , że w instrukcji z 2014r. Jest podana ilość 4 L
od najnowsze wersji do najstarszej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 maja 2014, 22:47 przez tabazagt, łącznie zmieniany 4 razy.

Pretender
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2010, 23:14
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, L

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Pretender » 16 maja 2014, 21:53

Dokładnie, między MIN i MAX. Tylko nie wiem z kim mam tam już rozmawiać na ten temat, skoro zarówno serwis jak i KMP nie widzą żadnych niezgodności. Nawet usłyszałem że nie ma czym się martwić, gwarancja na silnik obejmuje 7 lat.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 16 maja 2014, 22:39

Czy przy wcześniejszych przeglądach masz na fakturze podaną ilość oleju ?
W pewnym momencie KIA zwiększyła miskę olejową w celu wydłużenia okresów między przeglądowych.

Nawet usłyszałem że nie ma czym się martwić, gwarancja na silnik obejmuje 7 lat.


to poco wymieniają olej [zly1]

Pretender
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2010, 23:14
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, L

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Pretender » 16 maja 2014, 23:46

Tak, na wszystkich poprzednich fakturach mam podaną wartość 4,0 - 4,1L. Tak, tłumaczyłem gościowi jaką wartość mam w tabli instrukcji obsługi lecz nie pokrywa się to z danymi jego komputera. Na obecnej już 6,0L i nie przypominam sobie żeby ktoś mnie informował o wymianie misy olejowej. Czyli ta wartość 5,8 z powyższej tabelki jest przeznaczona dla tej właśnie powiększonej misy?

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 17 maja 2014, 04:34

Myślę, że Pani w KMP mogła nie zrozumieć pytania i jej odpowiedź nie dotyczyła konkretnie twojego samochodu.
Napisz mail na infolinię podając VIN, Ile oleju wchodzi do twojego silnika 4 L czy 5.8 L.
Jaki zmiany konstrukcyjne zapewniają możliwość wlania większej ilości oleju (większa miska olejowa, bagnet ? )
Czy w związku z większą ilością oleju w silniku, okres wymiany został wydłużony do 30000tyś/km lub dwóch lat
Nawet jeśli został zmieniony filtr oleju na większy, różnica może być maksymalnie 0,1L

Masz dowód na piśmie w postaci faktury, zostałeś [wyedytowano]. [zly2]
Jest to pewnie kolejny sposób na wyłudzenie pieniędzy od klienta.

Pretender
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2010, 23:14
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, L

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Pretender » 17 maja 2014, 07:57

że zostałem [wyedytowano] [zly1] to jest oczywiste. Dobija mnie tylko fakt z tym MAXem poziomu oleju w silniku. Tak, naturalnie uprzejma pani z KMP poprosiła o numer VIN oraz dane tego salonu i je otrzymała. Po godzinie otrzymałem odpowiedz, że wszystko jest w porządku. Dlatego opisałem sprawę na forum bo mi lekko zalatywało ściemą.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 17 maja 2014, 08:59

obija mnie tylko fakt z tym MAXem poziomu oleju w silniku


Proszę napisz czy masz wlane dużo ponad MAX czy do lini MAX.

Ilość oleju w 99% przypadków, pomiędzy min-max to 1L
Czyli zakładając że miarka na min. pokazuje 4L to przy max 5L
Czy sprawdzasz olej zgodnie z instrukcją ?
Przez noc olej potrafi spłynąć częściowo z filtra i chłodnicy oleju, wtedy może pokazać ponad stan

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 09:34 przez tabazagt, łącznie zmieniany 1 raz.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: kjs62 » 17 maja 2014, 09:14

tabazagt pisze:
Co do luzów silnikowych w przypadku kia to chyba nie do końca prawda. ( ford ecoboost tak)
Do silnika 1.7 CRDi możesz zalać 15w40 ACEA B4 jeśli nie posiada DPF.
Czyli ta cała rubryka poziomu lepkości to totalne nieporozumienie.
Jedynym ograniczeniem w przypadku diesla jest filtr DPF.


Widzę, że nie bardzo rozumiesz tą tabelę.
Powtórzę - WARUNKI EKSPLOATACJI są najbardziej istotnym aspektem - obecność dpf też ma znaczenie bo chyba nikt by nie chciał tego ustrojstwa zapchać?

Na podstawie tej tabelki nie możesz w Polsce zastosować 15W40 bo ten olej nie działa poniżej -15C, a bywa że w Polsce mamy temperatury w okolicy -30C.
Ponadto jest to olej mineralny i nigdy nie uzyska klasy oleju syntetycznego wymaganej do nowoczesnych aut z wielu powodów technicznych.
Kryteria doboru są proste:
!. Klasa oleju wg producenta. - Konstrukcja silnika, sposób regulacji zaworów, pole przekroju kanałów magistrali olejowej itp.
2. Klimat, temperatury otoczenia w jakich będzie pracował silnik.
3. Styl jazdy (akurat diesel nie kręci wysokich obrotów więc po co podnosić klasę na W40-W50? Dla większych oporów wewnętrznych i podwyższonego zużycia paliwa?
KIedyś to mogło mieć sens ale dzisiejsze oleje klasy 5W30 są już bardzo odporne na zerwanie filmu praktycznie przy obrotach diesla max 4000 i tym zakresie mocy - obciążeń muszą sobie poradzić.
1,7 CRDi to nie auto WRC więc nie przesadzajmy.
Przeszedłbym na 5W40 np w pprzypadku zaobserwowania przedwczesnego ubywania 5W30 w trakcie eksploatacji.

Na ten moment ponad pół roku jazdy na Shellu 5W30 nie zauważam żadnych złych symptomów silnik pracuje ciuchutko i równiutko.
Spala dużo no ale to Kia do tego 4WD, szerokie opony, aerodynamika pudełko do butów i masa prawie 1700 kg robią swoje.
BMW X3 spalało by mniej niestety kosztuje na starcie więcej.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 17 maja 2014, 10:06

Tak ale kto mi zabrania jeździć np. na Alasce na oleju 15w40
Myślę o ogrzewanej hali wielkości boiska
Widziałem nawet mecz piłki nożnej z udziałem Kia Sportage. (TOP GEAR)

Poza tym istotne jest czy silnik jest skonstruowany na duże czy małe luzy. przy małych luzach olej klasy 40 może miec problem ze smarowaniem nie dotrze wszędzie z uwagi na gradację - nieco grubszy film olejowy .


Tak poważnie to chodziło o obalenie tezy, że do naszych silników trzeba stosować olej 5W30
Ponieważ elementy są technologicznie ściślej spasowane.
Jak widzisz instrukcja dopuszcza używanie oleju 15W40 i jedynym ograniczeniem w przypadku diesla jest filtr DPF(norma EURO) +olej typu ECO który ogranicza spalanie (znowu EURO).
( bez filtra można go stosować w zakresie temperatur -10C +50C, czyli w przypadku naszej strefy klimatycznej przez 6 miesięcy w roku)
Natomiast w przypadku forda EcoBoost 1.0 należy stosować 5W20 przez cały rok.
I teraz patrzymy w tabelę
Obrazek
Wychodzi że fordy mogą jeździć do temperatury 25C.
Tak było w przypadku starych olei, obecnie nowoczesny olej 5W40 i 15w40 różni się tylko dodatkami.
Baza olejowa jest taka sama. Mam na myśli oleje które udają syntetyki jak ten shell którym zalewasz silnik.

Jeśli chodzi o wielosezonowy olej to dobrze że nie zalecają jazdy na wielosezonowych oponach przez cały rok.
Dla naszych silników jedynym ograniczenie w Polsce jest norma ACEA
Benzyna ACEA A5 nie znalazłem w innej lepkości niż 5W30
Diesel 1.7 ACEA C3 i tylko 5W30 ( zabrakło w tabelce 5W40 który spełnia normę, lecz nie jest olejem ECO )
Obrazek

Przeszedłbym na 5W40 np w pprzypadku zaobserwowania przedwczesnego ubywania 5W30 w trakcie eksploatacji.


Jeśli zacznie ubywać oleju, świadczy to o zużyciu silnika lub rozszczelnieniu.


Znalazłem olej Castrol 15W40 który można używać przez cały rok i spełnia ACEA B4
temperatura płynięcia -33C
http://oleoo.pl/uploads/pdf/1adde779c3bd1d19d1af9fd0d25b2630a35493a9.pdf

Pretender
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 16 paź 2010, 23:14
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC, L

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: Pretender » 18 maja 2014, 23:55

tabazagt pisze:
Proszę napisz czy masz wlane dużo ponad MAX czy do lini MAX.



Podsumowując, mam olej na kropce MAX, mam też pisemne zapewnienie KMP o prawidłowym wykonaniu usługi oraz 7-letnią gwarancję na silnik. Głowa do góry ;)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: puder12 » 20 maja 2014, 11:02

Pretender pisze:Podsumowując, mam olej na kropce MAX, mam też pisemne zapewnienie KMP o prawidłowym wykonaniu usługi

No to ktoś przytulił 2 litry oleju. Kilka takich wymian i można we wszystkich autach pracowników serwisu dokonać darmowej wymiany. [zlosnikok]

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 20 maja 2014, 19:36

Głowa do góry [hihihi]

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: XV 1900 » 28 maja 2014, 05:51

Czy wie ktoś może ile wchodzi oleju do mojego silnika 2,4 DOHC 176KM. :?: :oops: Chcę zamówic Millers ale nie wiem dokładnie ile i czy 5l. starczy czy może lepiej 6l a może tak jak w 2,0 CRDi 184KM. 8,2l :shock: :shock: prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 28 maja 2014, 06:21

instrukcja 2012r USA. Od roku 2013 dostępna tylko 2l. benzyna ( 6l. Oleju )
Wychodzi że do silnika 2.4 wystarczy 5l.

Obrazek

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: XV 1900 » 28 maja 2014, 07:16

Wielkie dzięki tabazagt :D :brawo: zatem zamawiam 5l.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: puder12 » 28 maja 2014, 08:07

A ja bym zamówił 4 ltr skoro w instrukcji jest 4,6 ltr wlewane na pusty silnik. Przy wymianie zawsze mniej się mieści.

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: XV 1900 » 28 maja 2014, 08:39

No w sumie tak ale różnica między 5l bańką a 4l po 1l to tylko 6,87zł. więc dla świętego spokoju wezmę 5l.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: puder12 » 28 maja 2014, 12:01

A myślałem że można kupić bańkę 4 ltr.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

Postautor: tabazagt » 28 maja 2014, 21:53

Puder12
Bez przesady, jak ci może zostać 0.6 l (od podanej wartości)
Chyba że ktoś w trakcie spuszczania zakręci korek lub robisz wymianę bez filtra oleju
Producent podaję ilość oleju potrzebną na wymianę, nie na pusty silnik. ( chyba że co wymianę robisz remont.)

Chyba wiesz ile to jest 1/2 l na głowę [zlosnik2]

Czyli do 1,6 gdi powinno wchodzić 2,7L ?
Kupiłem 4L i zostało tylko 0,5L ( ale mam większy filtr oleju)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap