Strona 1 z 26

WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 09 maja 2012, 22:00
autor: PAPPAY
Witam !!! Zbliża mi się pierwszy co roczny przegląd powłoki lakierniczej , i przy tej okazji zamierzam wymienić olej w silniku 2.0 CRDI 184 km.Przebieg 12000 km.Mam dylemat bo w servisie proponują albo LOTOS, TOTAL LUB CASTROL EDGE.Dwa pierwsze oleje jakoś nie przemawiają do mnie natomiast biorę pod uwagę albo CASTROL EDGE lub olej zakupiony we własnym zakresie ( bo servis dopuszcza takie rozwiąznie) olej który chcęm kupić to MOTUL 8100 oczywiście posiadający wszystkkie potrzebne specyfikacje.Dodam że nie chodzi tu o cenę oleju tylko żeby był dobry.Proszę o informację czy ktoś z was miał jakieśdobre lub złe doświadczenia z którymś z tych olejów lub posiada jakieś znaczące info na ich temat.Z góry Dzięki !!!!

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 09 maja 2012, 22:09
autor: kasia_mm
jest taki wątek.... viewtopic.php?f=18&t=31&start=70
a w nim o olejach też znajdziesz :)


miłej lektury :)

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 09 maja 2012, 22:14
autor: ZygJe
Ja po 12k wymieniłem na ASOwy Lotos i jak bym nie miał tego gratis to zapłaciłbym więcej niż za Motula :) Moim zdaniem bierz najtańszy markowy i tyle bo oprócz ceny nie różnią się niczym. Ja Nubirą przejechałem prawie 300k i lałem tylko lotos. Do Fiata (turbo benzyna) lałem Castrola Edge C3 (bo fiat wymagał nisko popiołowy (C3) - choć do benzyny nie wiem za bardzo po co) .... bo kosztował blisko połowę mniej niż fiatowska Selenia WR
Przykład - olej do kosiarek Honda - 1l ~40zł TEN SAM olej z tej samej fabryki w identycznej butelce a z inną nalepka Briggs&Straton -~25zł po co przepłacać?

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 09 maja 2012, 22:21
autor: ROBBAN
shell helix extra 5w-30 c3 :kierownik:

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 15 maja 2012, 17:27
autor: PAPPAY
Decyzja zapadła , zakupiłem MOTUL 8100 X-CLEAN + , SAE 5W30 ACEA C3

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 15 maja 2012, 23:32
autor: Zibi70
I wszystko wskazuje na to, że dobrze zrobiłeś. Motul to olej bardzo dobrej jakości a co ważne nie ma (ja przynajmniej nie słyszałem) podróbek. W przypadku innych olejów (Castrol, Mobil ale nie tylko) trzeba na to uważać - najlepiej kupować od dystrybutorów, którzy mają na magazynie ilości liczone w paletach.
Jeszcze śmieszniej bywa z olejami z beczki - teoretycznie napisano na niej Mobil a w środku pływa specyfik z marketu [hihihi]. Pół biedy jeśli jest to specyfik o tej samej klasie lepkości i przynajmniej teoretycznie tych samych parametrach. Ja zwykle sam kupiję olej - Valvoline żonie i Mobil dla siebie, po czym uprzejmie asystuję przy wymianie 8-)
O jakości olejów tzw znanych marek - w produktach masowych się nie wypowiadam - ale co masowe, to masowe i bywa z nią różnie. Dealerzy leją na ogół ten olej, na którym zarabiają - w Toyocie mają olej Toyota i nikt nie potrafi powiedzieć skąd się on bierze a przecież Toyota nie ma rafinerii [hihihi]

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 01 cze 2012, 13:26
autor: wlodek3
Mam przy okazji pytanie: czy wymiany oleju należy koniecznie dokonywać w ASO pod groźbą utraty gwarancji czy można w dowolnym punkcie?

pozdrawiam

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 25 cze 2012, 21:54
autor: puder12
Castrol zaleca do 1.7 CRDI olej EDGE SPORT 0W-40 (dobry) lub EDGE 5W-30 (dopuszczalny). Który wybrać?

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 25 cze 2012, 23:35
autor: desto
wlodek3 pisze:Mam przy okazji pytanie: czy wymiany oleju należy koniecznie dokonywać w ASO pod groźbą utraty gwarancji czy można w dowolnym punkcie?

pozdrawiam

Jak sądzisz?

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 00:46
autor: soul
puder to co Castrol zaleca się nie liczy-liczy się to co zaleca gwarant.

Odp: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 08:27
autor: Lorkovsky
Ja po roku w serwisie zapłaciłem 330 z kontrolą lakieru

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 12:28
autor: puder12
soul pisze:puder to co Castrol zaleca się nie liczy-liczy się to co zaleca gwarant.

Oba oleje spełniają stawiane przez KIA wymagania odnośnie lepkości i zawartości popiołów, przy czym EDGE Sport 0W-40 z większym zapasem. Ponieważ różnica w cenie nie jest drastyczna to chyba warto zakupić lepszy olej

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 17:28
autor: ZygJe
A propos zaleceń. Kia zaleca do CRDI w naszym klimacie 5W40. Teoretycznie jest opcja, że jak w środku upalnego lata coś się spie...psuje :) to powiedzą, ze parametr lepkościowy w 5W30 był za niski i to dla tego.
Ja za 3tyś będę wymieniał (doturlam do 30tys) na Castrol Magnatec Diesel 5W40 C3

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 23:21
autor: oovoo
ZygJe a tak naprawdę co mnie obchodzi jaką KIA zaleca lepkość twardość :lol: itp. Skoro jadę na serwis na wymianę i oni mi zalewają olej to mogą nawet zalać miodem i guzik mi do tego ja się na tym nie znam i za to płacę aby oni wlali prawidłowy olej do mojego auta i oni biorą odpowiedzialność za to co się później stanie z silnikiem :devil:

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 23:24
autor: soul
W teorii tak jest.
Podam tu przykład pewnego właściciela cee'd-a który myślał tak samo i tak samo robił.
Okazało się , że ASo lało nie to co trzeba i gwarancji nie było a akurat przydarzyła się usterka i to dość kosztowna w naprawie.
Nie muszę pisać, że zaczęło się kopanie z koniem i chyba bez sądu się nie obeszło.

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 26 cze 2012, 23:31
autor: Zibi70
Pierwsza zasada towarzyszy radzieckich - kontrola najwyższą formą zaufania.
Druga zasada - zaufaj i sprawdź.
I to działa najlepiej [hihihi]

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 27 cze 2012, 20:57
autor: oovoo
Soul to ja czegoś nie rozumie w rozumowaniu KIA. Skoro posiadam gwarancje 7 lat w której jest zastrzeżone że muszę serwisować auto u autoryzowanego dilera aby ją utrzymać (w przeglądach podstawą jest wymiana oleju) to o jakim kopaniu mówimy. Skoro posiadam książeczkę z przeglądu w której jest wbite przez upoważnionego przedstawiciela KII że przegląd wykonał zgodnie z zaleceniem gwaranta to h.... mnie obchodzi to jest ich problem a nie mój. Jedynie pytanie brzmi czy problem KII czy dilera. Jak już pisałem ja się na tym nie znam i nie muszę za to płacę. Rozumię że w ceed była skończona gwarancja stąd ten problem [zdziwko]

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 27 cze 2012, 21:26
autor: soul
Nie, auto było nowe. Problemem okazał się olej.

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 13 lip 2012, 22:49
autor: Zibi70
Możemy powałkować jeszcze temat oleju dla 1,6 GDi? :bajer:

Z rekomendacji KIA dla Europy mamy wskazany (w instrukcji ) olej Shell Helix. Kluczowe jest jednak by zalewany olej odpowiadał klasyfikacji ACEA A3/A5.
- Pytanie - czy dobrze rozumiem ten zapis? Czy oznacza on, że akceptowalne są oleje odpowiadające ACEA A3 lub ACEA A4 lub ACEA A5 i każdy z nich będzie ok?

Teraz słów kilka o ACEA:
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów i odnoszą się do poszczególnych grup silników, przy czym ACEA A - dotyczy benzynowych.

W zakresie jaki nas interesuje wyróżniane są:
ACEA A1 - Jakość standardowa.
ACEA A2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 - Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

Zastanawia mnie to, bo wszystkie oleje, które jak wynika z wypowiedzi forumowiczów, jak dotąd oferowano w serwisach odpowiadają ACEA A3 - czyli w sumie hmmm... nic szczególnego i co więcej nie jest to klasa pozwalająca na wydłużenie okresów między wymianami do 24 m-cy lub 30 tkm.

Z opisu klasyfikacji wynikałoby, że do GDi zasadniczo powinno się lać olej ACEA A4 (nie spotkałem takiego w ofertach), a jeśli okresy między wymianami miałyby być wydłużone to silnik powinien być zalany olejem ACEA A5. :shock:

Coś źle zrozumiałem? [zdziwko]

Problem nr 2 - Jak dotąd nie udało mi się znaleźć oleju ACEA A5 z SAE wyższym niż 5W30 (czyli zakres temperatur -30/+20 st. C, które jak na moje oko może nie być odpowiednie w naszym klimacie - zwłaszcza patrząc na ostatnie upały, które wskazują, że optymalne byłoby 5W40).

Czy pozostaje więc wybór:
- albo ACEA A5 SAE 5W30 i jako tako spokojna głowa o wydłużone okresy między wymianami (ale potencjalnie słaba ochrona w upalne dni)
- albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm?
Co lepsze? :geek:

Re: WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 16 lip 2012, 11:51
autor: Frugo
"albo ACEA A3 SAE 5W40 i standardowo 12 m-cy lub 15 tkm"
Ja stosuję się do tego. W serwisie za pierwszym razem poinformowano mnie, że to na własną prośbę, bo konieczności nie ma. Teraz jadę na 30 tkm czyli według książki, wpis dokonają w rubrykę, nie gdzieś z boku - bo wymiana na własną prośbę :)

WYMIANA OLEJU - JAKI ???

: 16 lip 2012, 16:20
autor: gasewo
Można jeszcze alternatywnie użyć oleju o normie ACEA A5/B5 np. Total Classic 5W40 i wtedy można stosować też dłuższe interwały między wymianą. Niestety nie jest on dobry dla wszystkich typów silnika. A co do A5 5W40 to rzeczywiście ciężko cokolwiek znaleźć.


Sent from my iPhone using Tapatalk